Peräkärry mukaan - mitä papereita tarvin?

Janski

Moi,

Jos lainaan kaverin peräkärryä, mitä papereita tarvitsen mukaan, jos ystävämme poliisi sattuu pysäyttämään? Riittääkö kärryn rekisteriote?

Kiitoksia =)

20

6849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tane_k

Rekisteriote riittää, kunhan muistat pitää oman ajokorttisi ja vetoauton rekisteriotteen mukana myös.

• Janski

Minä kiitän ja kumarran =)

• ...rekisteotteen puutumiseen?

(Laiskuuttani olen lainannut useita kertoja vanhempien kärryjä pyytämättä otetta mukaan)

• sinivilkku
        Tojo-Kölli kirjoitti:

...rekisteotteen puutumiseen?

(Laiskuuttani olen lainannut useita kertoja vanhempien kärryjä pyytämättä otetta mukaan)

mieleeni. Olen monet kerrat kanssa lainannut naapurista pienempää kärryä eikä kertaakaan ole ollut rekisteriotetta mukana.

*oman kärryn ote kyllä kulkee mukana*

• Matkis
        Tojo-Kölli kirjoitti:

...rekisteotteen puutumiseen?

Rekisteriotteen päiväämättömästä valokopiosta sai ainakin yhden päiväsakon (meillä on kimppakärry, jonka otteesta kunkin auton lokerossa valokopio). Pitää kuulemma olla päivätty ja alle 6 kk vanha.

• sitä

Muuta vois tarvita.
      Eli rittää.

• että

joskus katsastuksessa vaadittiin kaksi varoituskolmiota, kun vetokoukku oli asennettu. Joku viisaampi/parempimuistinen voi korjata.

Ei se varmaan haittaakaan, jos on kaksi kolmioita kontissa!

• moottoriliikenteessä

Muista kuitenkin moottoritiellä, että jarruttoman peräkärryn max. nopeus on 80 km/h.

• Tane_k

Eikä jarrullisen kanssa saa ajaa yhtään lujempaa :)

• ....

• Taisto-Boy

Peräkärryn vetäjällä pitää lain mukaan olla kärryn rekisteriote mukanaan, ei muita papereita (kärryyn liittyen).

• Jickfani

Onko tosiaan pidettävä otetta mukana jos lainaa kärryä???
      Huh.. Sen sata kertaa olen firman kärriä vetänyt perässäni.
      Ja muun liikenteen vauhdissa kuiteskin lain sallimissa rajoissa.

ps. osaan katsoa peiliin!

• tuulipuku AE92

Peräkärry on L-luokan ajoneuvo. On kuitenkin olemassa erilaisia auton perässä hinattavia koneita (esim. henkilönosturi), joita ei tarvitse rekisteröidä.

• tuulipuku AE92 kirjoitti:

Peräkärry on L-luokan ajoneuvo. On kuitenkin olemassa erilaisia auton perässä hinattavia koneita (esim. henkilönosturi), joita ei tarvitse rekisteröidä.

Jotenkin nyt mielessä pyörii, että olisi O-luokan vekotin... :)

Käytännössä kai aika harvoin poliisi kärryn papruja tiiraa - tai muutenkaan. Ei itse asissa ole pyydetty kertaakaan sen jälkeen minulta, kun luokkaa 8 vuotta sitten poliisin nopeusratsiaan osuin.

• The_Rat kirjoitti:

Käytännössä kai aika harvoin poliisi kärryn papruja tiiraa - tai muutenkaan. Ei itse asissa ole pyydetty kertaakaan sen jälkeen minulta, kun luokkaa 8 vuotta sitten poliisin nopeusratsiaan osuin.

http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvoluokat/Perävaunu.htm

> Perävaunu
        > O1–O4-luokan ajoneuvo (auton perävaunu) on henkilöiden tai tavaran
        > kuljetukseen taikka matkailutarkoituksiin valmistettu hinattava ajoneuvo.

Mitenköhän tuo henkilöiden kuljetukseen tarkoitettu... Vaatii varmaan vähän paperijumppaa, jos aikoo anopille tehdä oman istumapaikan mökkimatkoja varten.

• tuulipuku AE92
        The_Rat kirjoitti:

kun yrittää päteä ulkomuistista.

• tuulipuku AE92
        The_Rat kirjoitti:

http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvoluokat/Perävaunu.htm

> Perävaunu
        > O1–O4-luokan ajoneuvo (auton perävaunu) on henkilöiden tai tavaran
        > kuljetukseen taikka matkailutarkoituksiin valmistettu hinattava ajoneuvo.

Mitenköhän tuo henkilöiden kuljetukseen tarkoitettu... Vaatii varmaan vähän paperijumppaa, jos aikoo anopille tehdä oman istumapaikan mökkimatkoja varten.

olikin kaksipyöräiset.

• tuulipuku AE92
        tuulipuku AE92 kirjoitti:

olikin kaksipyöräiset.

kolmipyöräiset ym. mönkijät.

• tuulipuku AE92
        tuulipuku AE92 kirjoitti:

kun yrittää päteä ulkomuistista.

että henkilöiden kuljetukseen tarkoitetut autot ovat M- ja tavaroiden kuljetukseen tarkoitetut N-luokkaa.

• riittää

ne näkee koneelta auton ja kärryn tiedot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7492
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2916
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1134
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe