Masennus ja unettomuus

Anonyymi-ap

Onko kellään kokemusta masennuksesta.ja.unettomuudesta. Itse.olen kärsinyt näistä molemmista nyt puoli.vuotta. Eikä apua näy. Lääkkeitä on.kokeiltu.vaikka.mitä. Ahdistaa ja masentaa koko.ajan. Nukkumaanmeno jo.pelottaa. Yöt.menee.pyöriessä ja.päivät.sumussa. Muisti.takkuaa. Kaikki.alkoi.elämän vastoinkäymisistä, josta valvominen.alkoi. On.tämä.raskasta.

23

918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko sulla kokeiltu esim ketipinoria? Itselläni se on tehokas unen tuoja vaikka on psykoosilääke. Varsinaiset nukahtamislääkkeet kokeiltiin aikoinaan ja teho oli lyhytkestoista. Tosin sä saat ton ketipinorin suralaisena diagnoosin vain lääkkeen käyttötarkoituksen mukaan. Itse olen taistellut 23 vuotta jotta potilaskertomukseen sais lääkkeen käyttötarkoituksen. Nyt vihdoin ja viimein saatan saada potilaskertomukseen lääkkeiden tarkoitukseksi univaikeudet. Toki reseptissä lukee mutta sitä tietoa on hyvin vaikea saada potilaskertomukseen.

    • Anonyymi

      Onko Ketipinor hyvä lääke unettomuuteen? Mikä on sinun annostus ? Tuleeko siitä riippuvuus? Pääseekö siitä sitten irti? Monenlaista tuosta kuulee kokemuksia? Liekö kaikki totta.

      • Anonyymi

        ITselläni hyötyjä olivat
        +Sain illalla unen päästä kiinni kuin sveitsiläinen kello
        +Nukuin koko yön heräilemättä
        +Uni oli riittävän pitkäkestoista, enkä herännyt liian aikaisin

        Haittapuolia
        - Aamut olivat veltohkoja
        -Ikään kuin olisin potenut lihas heikkoutta

        Ei tule riippuvaiseksi, ainakaan niillä määrillä, mitä unettomuuden hoitoon käytetään.


      • Anonyymi

        Annokset kasvaa ja kasvaa kasva


      • Anonyymi

        Mulla on 400 mg eli tosi iso. Kait sitä vois sanoa minkä tahansa lääkkeen käytöstä jota käyttää päivittäin. Voihan sitä sanoa että on riippuvuus mutta niin vois sanoa nukahtamislääkkeistäkin jos joutuu päivittäin ottaa. Itse en nuku ilman. Ja en ole ylpeä että joudun ottaa lääkkeitä jotta saan unen. 23 vuotta olen käyttänyt unettomuuteen lääkkeitä. Jos olen ottamatta niin valvon ja se valvominen on sitten tuskaisempaa kuin lääkkeiden ottaminen. Jokainen voi yrittää valvoa niin ettet katso telkkaa tai ole netissä. Kuuntelet kun herätyskello tikittää vaikka kello olisi viereisessä huoneessa. Yöllä kun et tee mitään niin se yhden minuutin puhumattakaan yhdestä tunnista yöllä on yhtä kidutusta. Sä kuuntelet sitä kellon tikitystä. Lasket välillä päässä minuutteja. Tai katsot palovaroittimen punaista vilkkuvaa valoa. Jos joku muu osaa nauttia tälläisestä niin onneksi olkoon. Itse sekoan siitä kellon tikityksen kuuntelemisesta.


      • Anonyymi

        Meller orasanil
        Klotsapiinin levovopromatsiini
        Leponex olasepiinii
        Niistä joku nuukkuu 16h
        Syo ja nukkuu
        Siinä se liikumisestä tulee
        Köpelöä töpöttämista
        No ha mitä välii
        Ainu yleensä paino nousee pysyvästi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on 400 mg eli tosi iso. Kait sitä vois sanoa minkä tahansa lääkkeen käytöstä jota käyttää päivittäin. Voihan sitä sanoa että on riippuvuus mutta niin vois sanoa nukahtamislääkkeistäkin jos joutuu päivittäin ottaa. Itse en nuku ilman. Ja en ole ylpeä että joudun ottaa lääkkeitä jotta saan unen. 23 vuotta olen käyttänyt unettomuuteen lääkkeitä. Jos olen ottamatta niin valvon ja se valvominen on sitten tuskaisempaa kuin lääkkeiden ottaminen. Jokainen voi yrittää valvoa niin ettet katso telkkaa tai ole netissä. Kuuntelet kun herätyskello tikittää vaikka kello olisi viereisessä huoneessa. Yöllä kun et tee mitään niin se yhden minuutin puhumattakaan yhdestä tunnista yöllä on yhtä kidutusta. Sä kuuntelet sitä kellon tikitystä. Lasket välillä päässä minuutteja. Tai katsot palovaroittimen punaista vilkkuvaa valoa. Jos joku muu osaa nauttia tälläisestä niin onneksi olkoon. Itse sekoan siitä kellon tikityksen kuuntelemisesta.

        Et nuku tikitykse


    • Muisti takkuaa monesta muustakin syystä. Masennukseen saattaa löytyy monta apua, pitää vaan löytää itselle sopiva.
      Unettomuus on vaikeaa, jos pääsee pitkälle hoitamattomana... Nyt viimeisin minkä mä kuulin apuna unettomuuten oli 2h päiväs kirkasvalolamppua =)) Aktiivinen aika väsyttää enemmän ;)) Aivot piristyy ja sitten taas väsyvät iltaa kohti enemmän.
      Toi sumuvaihe menee ohitse, jos kokeilee apuja eikä yritäkään parantaa oloja hetkessä, anna aikaa mielellesi toipua, hitaammin. Ole kärsivällinen, ei kaikkee tartte suorittaa heti.

    • Anonyymi

      Yleensä se ottaa aikaa ennenkuin lääkkeet näyttää että alkaa tehoamaan,
      Moni lopettaa masennuslääkkeiden syönnin siksi kun lääkityksen alussa saattaa voida vielä huonommin kun ennen sitä. Kun vaan jaksaa mennä lävitse sen kauden niin alkaa parantuminen .
      Usein kirjoitetaan mirtazapiinia tai paroksetiinia ja sitä yrittää selittää potilaalle joka luulee ettei lääke sovi hänelle , että alussa voi voida vielä huonommin. Monet eivät sitä usko vaan lopettavat ennen aikojaan.

      Joten juuri se ettei saa nukuttua tekee myös olon huonoksi, ja päivät tuntuu toivottomilta. Mutta koskaan ei voi verrata jonkun toisen kokemuksiin mitä tulee lääkkeisiin , sillä se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle , joten keskustele lääkärisi kanssa asiasta, ja jos saat masennuslääkkeen niin yritä kestää se alkuaika jos tuntuu että voit huonosti , sillä se on ohimenevä vaihe ja sitten alkaa paraneminen .
      Mini ottaa illalla tavallisen särkytabletin ja sekin auttaa unen saantiin, vaikka ei sis mitään särkyä olisikaan .
      Masennus on hyvin työlästä kun sen kokee , ja kun vaan muistuttaa itselleen että masennus menee aina ohitse niin sekin auttaa paljon jaksamaan .
      Tsemppiä

    • Anonyymi

      80 luvulla oli hyvä masennuslääke markkinoilla ja sitä kirjoitetaan vieläkin sairaaloissa jos on vaikea masennus, lääkkeen nimi oli Anafranil , ja auttoi monen potilaan ulos masennuksesta.
      Lääke oli tehokas ja potilaan nukkuivat hyvin yönsä .
      Nykyisin on niin paljon uusia lääkkeitä markkinoilla että pitäisi löytyä kullekkin sopiva
      Lääkitys.

    • Anonyymi

      Masennus ja unettomuus oli kilpirauhasen vajaatoimintaa kun siihen tuli apu loppui oireetkin,aplle vinkiksi.

      • Anonyymi

        Koettu on tämäkin kilpirauhasen toiminta häiriö


    • Anonyymi

      Tutkittu on kilpparit. Ei johdu siitä. Tuntuu, että pää ei enää kestä tätä valvomista. Korkeintaan 3 tuntia unta ja useimpina öinä ei ollenkaan. Päivät menee sumussa. En ole saanut tähän mennessä noista lääkkeistä mainittava apua. Katotaan mitä lääkäri ehdottaa seuraavaksi. AP.

      • Anonyymi

        Mä valvoin vuosi sitten keväällä 1,5 vuorokautta ja sain seurauksena verestävät silmän valkuaiset. Palautuivat normaaliksi taas nukutun yön jälkeen. Toi 1,5 vuorokautta on pisin aika jonka olen valvonut. Jonkun mielestä voi olla lyhyt aika mutta mulle se oli ikuisuus varsinkin yöllä. Sitä ehtii miettii miljoona kertaa miksi ihminen ei tunne väsymystä. Ja mä en nukkunut edes päivällä edes päikkäreitä.Luulis kun valvonut vuorokauden että tulis väsymys mutta ei. Ei mitään merkkiä siitä että vois mennä päikkäreille valvotun vuorokauden jälkeen. Olo oli muuten ok mutta vähän heikotti.Muuten 1,5 vuorokauden valvominen ei aiheuttanut mitään.


    • Anonyymi

      Hain myös epätoivoisesti läheiselle apua unettomuuteen ja lopulta meni niin huonoon kuntoon että päätyi osastolle mutta sitten otettiin vasta tosissaan. Vastoinkäyminen myöskin takana ja oli valvottanut kun niin murheissaan.Pääsetkö vaikka psykologille tai jollekin puhumaan mieltä painavista asioista.Uni on tärkeää ja se ei tule väkisin,vaatii aikaa levollista mieltä.Olen myös itse kokenut pitkän unettomuuden ja toivoin jo nuijanukutusta kun mikään ei tepsinyt mutta ajan kanssa ja keskustelemalla sekä unta tukevaa lääkettä.

    • Anonyymi

      Menisin unitutkimuksiin jos olis varaa,mutta kun ei ole satoja euroja ylimääräistä niin pitää tyytyä ottaa lääkkeet iltasin.

    • Anonyymi

      Psykoterapiakin voisi auttaa. Esim valkonauhaliitosta saa ilmaiseksi terapiaa ja ei joutunut kauaa odottamaankaan.

      • Anonyymi

        Mä kävin silloin ihan alussa ja ei se terapia auta kun ei se terapia muuta luonnetta eikä tee musta sen parempaa oppijaa eli ei se auta oppimaan asioita ja omaksumaan niitä opittuja asioita.


    • Anonyymi

      Onko promatsiinia
      Aptkin kovin lääke kai

      • Anonyymi

        Päihteiden alasajo auttanee


    • Anonyymi

      "Kaikki.alkoi.elämän vastoinkäymisistä, josta valvominen.alkoi."
      Siis onko sulla sellainen että et halua nukkua vai se että et saa unta vaikka haluaisit?

      • Anonyymi

        Naapurin nuori boy jumittui sisälle. Asunnossa heikko ilmanvaihto ja kaikki räppämät kiinni. Aavistuksen sisäilma ongelmainen talo.

        Vireyteen auttoi kovasti ikkunoiden avaaminen ;) esim. Happi loppui huoneesta ilman ilmanvaihtoa. Toki oli muutakin hankaluutta, mutta piristyi kun ikkuna oli auki. Sivusilmällä kattelin.

        Toinen asia on sopiva ulkoilu päivällä, että yöllä nukuttaa. Jos lepää vaan sängyllä, niin terveelläkin menee yöt pikkuhiljaa pipariksi.


    • Anonyymi

      Ei ole päihteitä. Liikun paljon päivällä. Olen ahdistunut ja levoton. En saa rauhoitettua itseäni nukkumaan. Elämässä tapahtunut liikaa vastoinkäymisiä. Paljon omia terveys huolia lisäksi. Olen jo ihan väsynyt tähän . Ap

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe