No nyt on sitten löytynyt tarpeisiimme ainakin noin ulkoisilta puitteiltaan sopiva vene, Finsport 8500 uudehkolla Mercruiserin 220 heppasella dieselillä. Olisiko palstalla ketään Finnsport 8500 omistajaa / omistanutta / muuten vaan tietäjää, joka osaisi antaa vinkkiä siitä, mihin -89 -mallista Finnsporttia ostavan kannattaisi muistaa kiinnittää huomiota?
- Tyyppivikoja tai heikkoja kohtia?
- Muuta hyvää / huonoa venetyyppiin liittyen
Finnsport 8500
7
5059
Vastaukset
- utelias
Toi kone ihmetyttää. Miten niin 220-heppainen uudehko Mercruiserin diesel ? Kerrotko mallin tarkemmin.
Tietääkseni saatavilla on ollut jo 10 vuotta 165- ja 250-heppaiset. Niiden välissä on tainnut olla
joku 4,2-litrainen ilman D-Tronic systeemiä ? Nykyään on myös 200 hv malli.- Ville
Soittelin eilen Finnsportin omistajalle. Omistaja sanoi, että kone on samanlainen kun veneessä aikaisemmin ollut, 220 heppainen Mercruiserin diesel. Tyyppiä en kysynyt. Kertoi, että koneen on vaihtanut vuonna 2004 FST Group. Vetolaite vaihdettiin samalla. Kysyin takuuta ja papereita, myyjä ei muistanut miten pitkä takuu on. Papereita ei kuulema ole..."ei ne mitään papereita antaneet".
Kumma homma kun 27000 eurolla ei saa edes takuupapereita! (myyjä kertoi koneenvaihdon maksaneen 27 donaa).
http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=234467&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?sid_boat_type=@sid_make=278@sid_sub_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@lfrom=@lto=@pwfrom=@pwto=@search=Etsi
Tossa on linkki ko. veneen myynti-ilmoitukseen. Vene on Raisiossa välittäjällä, juttelin eilen siis veneen omistajan kanssa. - uteliaampi
Ville kirjoitti:
Soittelin eilen Finnsportin omistajalle. Omistaja sanoi, että kone on samanlainen kun veneessä aikaisemmin ollut, 220 heppainen Mercruiserin diesel. Tyyppiä en kysynyt. Kertoi, että koneen on vaihtanut vuonna 2004 FST Group. Vetolaite vaihdettiin samalla. Kysyin takuuta ja papereita, myyjä ei muistanut miten pitkä takuu on. Papereita ei kuulema ole..."ei ne mitään papereita antaneet".
Kumma homma kun 27000 eurolla ei saa edes takuupapereita! (myyjä kertoi koneenvaihdon maksaneen 27 donaa).
http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=234467&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?sid_boat_type=@sid_make=278@sid_sub_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@lfrom=@lto=@pwfrom=@pwto=@search=Etsi
Tossa on linkki ko. veneen myynti-ilmoitukseen. Vene on Raisiossa välittäjällä, juttelin eilen siis veneen omistajan kanssa.Epäilyttää aikalailla tuo moottori... miksei omistaja ole peruskorjannut vanhaa 5...10000
eurolla vaan pistänyt 27000 uuteen, jos kerran uusi on samanlainen ?
Sitäpaitsi epäilen, että toi 220-heppainen on ikivanha malli !! FSD-Retkue on trokannut sen
halvalla jostain Jenkeistä ja tehnyt hyvät voitot; myynyt sen uutena mallina. - Pilot 22
uteliaampi kirjoitti:
Epäilyttää aikalailla tuo moottori... miksei omistaja ole peruskorjannut vanhaa 5...10000
eurolla vaan pistänyt 27000 uuteen, jos kerran uusi on samanlainen ?
Sitäpaitsi epäilen, että toi 220-heppainen on ikivanha malli !! FSD-Retkue on trokannut sen
halvalla jostain Jenkeistä ja tehnyt hyvät voitot; myynyt sen uutena mallina.Kyllä tuota on vieläkin saatavilla 200hv,220hv,250hv,270hv ja 300hv malleina.Se ei vielä kerro mitään jos ei Vatorin ohjelmassa ole ko.220hv tehoista mallia,mutta Cummins-Mercuryn nettisivuilta kyllä löytyy.Asiassa on vain ihmeteltävää se kun tuo kerrottu koneen hinta sisältää myös vetarin,niin miksi sekin on pitänyt vaihtaa samalla kun konetta saa ilmankin.
- FS8500
Kolmen vuoden kokemuksella voin suositella venettä lämpimästi. 220 hp Mercury kuulostaa ihan riittävältä, itselläni on Volvo 200 hp diesel ja sekin riittää mukavasti myös maksimikuormalla. Muutamia huomioita:
- Vene on ainakin yläohjaamolla varustettuna tuuliherkkä, rantautumisissa täytyy aina olla tarkkana ja tehokas keulapotkuri on aika ehdoton.
- Sivuvastaisessa aallokossa vesi lentää rungon muodosta johtuen korkealle ja kastelee paikat, näin on tietysti monissa muissakin vastaavissa veneissä.
- Sisätilat ovat paremmat kuin missään vastaavassa, itse asiassa monet luokkaa suuremmat paatit ovat sisältä ahtaampia. Myös takakannella tilaa on juhlavasti.
- Edellisestä johtuen ulkosäilytystilat takana ovat aika rajalliset, myös köysiboksit takana ovat aika hankalat käyttää.
- Näkyvyys myös sisältä on hyvä joka suuntaan.
- Ajettavuus on kaikilla keleillä (max. meillä tuollaiset 15 m/s saaristossa) hyvä ja rauhallinen, kova keli tietysti vaatii tarkempaa ohjausta ja vauhdin säätelyä.
- Tällä moottorilla ja A5-potkureilla huippunopeus on 30 kn, matkanopeus helpoimmillaan 22-25 kn, liukukynnys n. 17 kn.
Tuonikäisessä paatissa tietysti kaikki tutut kohteet pitää tarkistaa: vuodot taivaalta ja merestä, läpivientien kunnot, sähköasennukset ym. mutta itse en ainakaan ole todennut erityisiä tyyppivikoja näihin liittyen. Hyvää kesää uudella Finnsportilla!- Rami
Kiitos viimeisestä viestistä. Kyseinen vene on tullut eilen omistukseeni ja kysyisinkin mitä volvomies on käyttänyt ikkunoiden tiivistämiseen. Kyseisessä veneessä oli silikonijuopa sisäpuolella . Silikoni sinänsä ei taida olla oikea väline. Olen aikaisemmissa veneissä käyttänyt sikaflexia kun ei kyseessä ole ollut runkoikkuna. Toinen kysymys liittyy kulutukseen. Koneet ovat suurin piirtein samaa kokoa. n 18-20 matkavauhdilla mitä olet saanut kulutukseksi?
Kone on 220 hv diesel - FS8500
Rami kirjoitti:
Kiitos viimeisestä viestistä. Kyseinen vene on tullut eilen omistukseeni ja kysyisinkin mitä volvomies on käyttänyt ikkunoiden tiivistämiseen. Kyseisessä veneessä oli silikonijuopa sisäpuolella . Silikoni sinänsä ei taida olla oikea väline. Olen aikaisemmissa veneissä käyttänyt sikaflexia kun ei kyseessä ole ollut runkoikkuna. Toinen kysymys liittyy kulutukseen. Koneet ovat suurin piirtein samaa kokoa. n 18-20 matkavauhdilla mitä olet saanut kulutukseksi?
Kone on 220 hv dieselKulutus on Volvolla ollut tasaisesti karvan alle 1,5 litraa maililla, tämän vuoden eka tankillinen täsmälleen 1,39 l/m. Matkavauhtina on ollut suunnilleen 22 kn sisältäen lukuisia hidastamisia ja kiihdytyksiä pitkin matkaa. Jos oikein yrittäisi niin varmaan tuosta saisi vielä pois jonkun verran.
Ikkunat eivät ole minulla koskaan vuotaneet mutta kysyin samaa aikoinaan veneen myyjältä ja hän kertoi että karmien kiristämisen pitäisi auttaa jos näin kävisi. Niissähän on ruuveja koko lailla. Jollei auta niin yrittäisin löysätä karmit lähes irti ja Sikaflexia rakoon; silikoni ei mielestäni kuulu veneeseen oikeastaan ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517173Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?424962HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002778- 1492085
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1331634Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki281601- 191600
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3991560mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111327Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E111323