Olen luullut valitsevani terveellisen vaihtoehdon,

Anonyymi-ap

kun valitsen sokerittoman "ei lisättyä sokeria"-tuotteen.
Kyseisiä tuotteita on paljon, mm. eräät proteiinirahkat, jogurtit, "sokerittomat" marjakeitot tölkissä jne.

Aloin tutkia mitä makeutusaineita niissä käytetään.
"Ei sokeria tuotteissa" on aina yhtä ja useimmiten kahtakin makeutusainetta:
aspartaamia, suklaroosia, sakariinia, asefulmaani K:ta, neotamiinia, advantaamia
ja muita.
Googlailin vähän niitten haittoja ja niitähän löytyi ! Paha yllätys.

Muun muassa WHO kehottaa välttämään ko. makeutusaineita.
Missään hakutuloksessa niitten käyttöä ei puolleta.
Ne ovat satakin kertaa makeampia kuin sokeri, (ilmeisesti pieninä annoksina)
ne on kuitenkin todettu turvallisiksi,
vaikka keinotekoiset makeutusaineet ovat esimerkiksi
myrkkyä suolistolle (monen lähteen mukaan)
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/keinotekoisista-makeuttajista-paljastui-uusi-haittapuoli-myrkkya-suoliston-mikrobeille/7102440#gs.yz3tqq

Jos on vaihtoehto kumman tuotteen valitset sokerilla vai "ei lisättyä sokeria" ?

96

841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Sreviasta menee maha ripulille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etsin juuri tietoa ja kiitos steviatiedosta ! Mahani on herkkä ....
        yritin kerran kokeilla syödä soijarouhetta lisäproteiinia saadakseni
        - kauhein seurauksin :))) Onneksi ei ollut heti syömisen jälkeen menoa mihinkään.
        Soijarouheesta tärähti kahden päivän ripuli.

• Anonyymi

Mikä on aminohapposarja ? Vastaako proteiinijauhe luomuproteiinia ?
        Mistä se on tehty ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Steviassa on raskauden ehkäisy ominaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- kauhein seurauksin :))) Onneksi ei ollut heti syömisen jälkeen menoa mihinkään.

Minun mahani tykkää heraproteiinijauheesta. Kun sitä aloin lisäämään ,n. 0,5dl aamupuuroon niin kummasti maha rauhoittui.

Jugurtit yms ei ole koskaan maistuneet ja kun yritin kokeilla proteiinirahkaa niin maha ei tykännyt alkuunkaan.

• Anonyymi

Minä taas en pahemmasti painoa anna millekkään lisävitamiineille ja mineraaleille.
        Syön tavallista ruokaa ja koko elämän on paino ollut melkein sama , joskin hieman painon nousua jos erehtyy ostelemaan suklaalevyjä , niihinkin on helppo jäädä koukkuun
        Luotan siihen mitä ruokaa kehoni mielii , ja en ole koskaan käyttänyt näitä lisukkeita, kun tiedän mitä ne ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun syö lihaa ja kalaa niin saa tarpeeksi proteiinia. Ei niitä rouheita kannata ostella ,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun syö lihaa ja kalaa niin saa tarpeeksi proteiinia. Ei niitä rouheita kannata ostella ,

Eläin voi saada lihasta tarvitsemansa proteiinit, mutta sinä et saa. Voistiko tutkia tarkemmin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

En pidä makeasta.

Usein kaikenlaiset tuotteet ylimakeita, riippumatta millä makeutettu. Etenkin tympiintynyt jukurtteihin ja piimään. Noh, piimässä ei ole lisättyä sokeria(kai) mutta pidän enenpi happamista, kefiiri, kirnupiimä. Limsoja en juuri juo, se ja sama, millä makeutettuja, liika makeita kuitenkin. Suklaa ei huilaa jne.

Mutta juu,. Jos kaurapuuroon marjoja, snadisti sokeria. Ja kahviin ehdottomasti ruokopalasokeria pari palaa mukiin. Ennen en käyttänyt kahvissa sokeria lain, jostain hokasin ton ruokopalajutun ja jäin kai koukkuun siihen. Se on erimakuista, kuin tavallinen sokeri, tuskin terveellisempää kuitenkaan,

Sitä mieltä, Ei sokeri myrkkyä ole, mutta ei sitä tarvi kilotolkulla syödä. Enenpi tympii tosin liika suola, sitä tungetaan vähän kaikkiin elintarpeisiin tolkuttomia määriä.

Mua epäilyttää noit muut makeutusaineet pian enenpi, ei niinkään sokeri. Sitä hermesetas villitystä aikanaan ihmettelin, ei ollut makeeta, mutta hirveen makuista. Mistä lie tehty, en tiedä.

Kyllä ihminen energiaakin tarvii, ei sokeri tapa.

=DW=.

• Anonyymi

Tuosta olen samaa mieltä. Laitan tavallista sokeria jos makeutusta ylipäätään johonkin tarvitsen, vaikka silloin kun leivon itselleni terveyskotipullaa grahamjauhoineen tai ruis-raparperipiirakkaa. Jos sokerin kuluttaa ja terveellistä ruokaa päivän pakettiin mahtuu lihottamtta, saa olla ihan huoleti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta olen samaa mieltä. Laitan tavallista sokeria jos makeutusta ylipäätään johonkin tarvitsen, vaikka silloin kun leivon itselleni terveyskotipullaa grahamjauhoineen tai ruis-raparperipiirakkaa. Jos sokerin kuluttaa ja terveellistä ruokaa päivän pakettiin mahtuu lihottamtta, saa olla ihan huoleti.

Ei sokeria tarvitse mihinkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sokeria tarvitse mihinkään.

12:42
        Aivot tarvitsevat sokeriakin.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hunajaa voisi laittaa kahviin tehden ja mihin leipomokseen ,jogurtiin marjoihin jos makeutta tarvitsee. Hunajassa on hyödyllsiä entsyymejä. Itse käytän leivän päällä en syö pullaa.
        Hakekaa itse tietoa tarkemmin. Metalli tuhoaa hunajan entsyymit joten puulusikka muovilla käytettävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

12:42
        Aivot tarvitsevat sokeriakin.
        Beng

Mutta eivät valkoista lisättyä.

• Anonyymi

Kyllä sokeria voi ihan rauhassa käyttää esim jälkiruuassa. Yksi nainen lopetti niin sokerin kun suolankin syönnin ja sekosi ,joutui sairaalaan ja ei tullut enää takaisin.
        Niin suola kun sokerikin kuuluu osana kehon tarpeisiin, mutta ei niitä tartte silti liikaa mässätä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hunajaa voisi laittaa kahviin tehden ja mihin leipomokseen ,jogurtiin marjoihin jos makeutta tarvitsee. Hunajassa on hyödyllsiä entsyymejä. Itse käytän leivän päällä en syö pullaa.
        Hakekaa itse tietoa tarkemmin. Metalli tuhoaa hunajan entsyymit joten puulusikka muovilla käytettävä.

Kaikille ei hunaja sovikaan, kas kun eräät on sille allergisia .
        Ruokalusikallinen sokeria jonkun puuron kanssa niin on hyvää.

• Anonyymi

KAIKKI mitä MEDIA ja korriptoidut lekurit ja muut hyötymät sanovat hyväksi on päinvastoin. VOITA, LIHAA , MAITOA , Ruisleipää juustoa ja perunoita,kasviksia mitä meillä,kasvatetaan niin pysyt terveenä ja voit hyvin.
      Ei rasvatotyomia ei makeutettuja tuotteita eikä pitkälle prosessoituja suuryritysten lisäaineita sisältäviä tuotteita, perunan maustetut lastut epäterbellsiä ja juomat. Irtokarkit pois. Valikoi jäätelö. Ei lapsille liikaa amkeisia eikä pirsoja ja muita lihottavai ruokia. Pika ruoka pois kokonaan.

• Anonyymi

"Pika ruoka pois kokonaan" Mikä on pikaruokaa ? Syön usein pikaruokaa.
        Kahden minuutin kaurapuuroa. Silliä ruisleivällä. Kylmää Tapolan lenkkiä pätkä
        suoraan jääkaapista. Savusilakoita suoraan paketista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pika ruoka pois kokonaan" Mikä on pikaruokaa ? Syön usein pikaruokaa.
        Kahden minuutin kaurapuuroa. Silliä ruisleivällä. Kylmää Tapolan lenkkiä pätkä
        suoraan jääkaapista. Savusilakoita suoraan paketista.

Tarkoitta sitä roskaruokaa jota monikansalliset Mac Donaldsit yms ja muut tarjoaa joka maassa.
        Ei tarkoittanut sitä annospuuroa johon lisätään kuumaa vettä ja sekoitetaan.
        Mikroa ei pitäisi käyttää ruuan valmistukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitta sitä roskaruokaa jota monikansalliset Mac Donaldsit yms ja muut tarjoaa joka maassa.

Eriävä mielipide.

Nimittäin mikroaaltouunista. Ei ruoka tiedä, millä sitä kuumennetaan. Vaikkakin mikrossa kypsytetty sapuska on valjun näköistä, eikä ole paistopintaa, kyllä mikrolla voi kaikenlaista kokkailla. Ite enenpi lämmittelen ruokia, mutta käytän sitä myös liedellä kokkaillessani. Jotain sipulia voi kätevä kypsentää mikrossa, ei tarvi rasvaa kuullottamiseen. Nesteet nopee lämmittää mikrossa. Toki vedenkeitin on myös hyvä.

Mulla usein kokkaillessa käytössä sekä paistinpannu, mikrouuni, että normiuuni.

Mäkkäreistä ja muista mieltä, ihan ok. Iteasiassa niissä hyvä hinta/laatu. Tollanen hampurilainen ihan monipuolinen eväs. On viljaa sämpylässä. On lihaa pihvissä. On maitoa juustossa. Sekä toki vihanneksia myös mukana.

Pikaruokapaikat on suosittuja siksi, niille on kysyntää, ihmiset kiireisiä, ei monikaan kokkaile kotona. Roskaahan net tuottavat kyllä, siksi niitten ruokia kutsutaankin roskaruuiksi. Mutta itse ruuat on vaan ruokaa, halpaa ja hyvää.

Nykyisin on muuten hirveesti hampurilaisravintoloita. Joka kivijalassa väännetään jotain kurmeepurkereita. Totta kyllä, onhan niissä paremmat hampurilaiset. Mutta ne maksaakin jo sitten rahaa, eikä net ole loppupeleissä kuin hampurilaisia.

Varmastikkin tulee kesän mittaan käytyä hampurilaisella kulkiissaan. Suosin toki mieluusti perinteisiä hampurilaiskioskeja, mutta niitä ei nykyisin kovinkaan paljoa, kyllä mäkkärilläkin on ok purilaiset.

Mutta yhteenvetona, pikaruokapaikoista voi olla montaa mieltä. Tuosta mikroaaltouuniasiasta olet kyllä täysin väärässä.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä kieltoja on tullut kovasti kaikista ruoka-aineista, itse en ole koskaan niistä valitellut.
        Voitakaan ei muka saanut yhteen aikaan syödä , nyt taas suositellaan sitäkin, samoin kerman kanssa , mikä onkaan ihanampaa kun kiisselin kanssa vispikermaa.
        Joten keho auttaa ihmistä tietämään tarpeet ravintoon , mutta ihminen keksii sääntöjä kuinka muka pitäisi syödäkin.
        Kun tekee ruuan ihan itse eikä ostele valmiita niin siitä ruuasta saa tarvittavan ravinnon.
        Sitten ollaan ihmisinä myös erilaisia joillakin painovaikeuksia joillakin ei , vaikka söisivät samaa ruokaa ja yhtä paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eriävä mielipide.

Nimittäin mikroaaltouunista. Ei ruoka tiedä, millä sitä kuumennetaan. Vaikkakin mikrossa kypsytetty sapuska on valjun näköistä, eikä ole paistopintaa, kyllä mikrolla voi kaikenlaista kokkailla. Ite enenpi lämmittelen ruokia, mutta käytän sitä myös liedellä kokkaillessani. Jotain sipulia voi kätevä kypsentää mikrossa, ei tarvi rasvaa kuullottamiseen. Nesteet nopee lämmittää mikrossa. Toki vedenkeitin on myös hyvä.

Mulla usein kokkaillessa käytössä sekä paistinpannu, mikrouuni, että normiuuni.

Mäkkäreistä ja muista mieltä, ihan ok. Iteasiassa niissä hyvä hinta/laatu. Tollanen hampurilainen ihan monipuolinen eväs. On viljaa sämpylässä. On lihaa pihvissä. On maitoa juustossa. Sekä toki vihanneksia myös mukana.

Pikaruokapaikat on suosittuja siksi, niille on kysyntää, ihmiset kiireisiä, ei monikaan kokkaile kotona. Roskaahan net tuottavat kyllä, siksi niitten ruokia kutsutaankin roskaruuiksi. Mutta itse ruuat on vaan ruokaa, halpaa ja hyvää.

Nykyisin on muuten hirveesti hampurilaisravintoloita. Joka kivijalassa väännetään jotain kurmeepurkereita. Totta kyllä, onhan niissä paremmat hampurilaiset. Mutta ne maksaakin jo sitten rahaa, eikä net ole loppupeleissä kuin hampurilaisia.

Varmastikkin tulee kesän mittaan käytyä hampurilaisella kulkiissaan. Suosin toki mieluusti perinteisiä hampurilaiskioskeja, mutta niitä ei nykyisin kovinkaan paljoa, kyllä mäkkärilläkin on ok purilaiset.

Mutta yhteenvetona, pikaruokapaikoista voi olla montaa mieltä. Tuosta mikroaaltouuniasiasta olet kyllä täysin väärässä.

=DW=

Juu niinpä. Mikähän siinä on, kun laitamme lautaselle nuo salaatit, sipulit, jauhelihapihvin ja mitä muuta siinä nyt sitten onkaan ja lautasen reunalle sen leivän tai sämpylän niin se on oikein hyvääbruokaa. Mutta kun ne kaikki on sämpylän sisässä käärittynä paperiin niin se on roskaruokaa. Joo, kuhan ajattelin.

• Anonyymi

Itse en käytä mitään tuotetta missä sokeria tai keinotekoista makeusainetta. Sokeri koukusta vuosia sitten pääsyt irti. Vesi on juomani. Yksin asuvana valmisaterioita syön kala pohjasia.En ole niiden rasioiden siällys luotteloita tutkinut.Pika kaurapuroakin täällä. mikroon vaan anos. Tiedä häntä mitä puutoksia ravintoni saannissa siten on ?Nyt kun ulkolaiset mansikat kaupoissa uppoaa niitä kehooni paljon.Mustikoita syön talven selän joka päivä.Lääkrissä käyty viimeksi 2015.

• Anonyymi

Niissä marjoissahan sitä sokeria on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marjoissa ja hedelmissä on luontaisesti makeutta. Tietysti niitä kannattaa syödä. Kunhan ei syö liikaa viinirypäleitä joissa paljon kaloreita.
        Ruoka johon lisätään paljon sokeria sitä tarkoitetuin kuten pullat ja makeiset yms. Limsoissa on paljon sokeria ym ei terveellisiä aineita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marjoissa ja hedelmissä on luontaisesti makeutta. Tietysti niitä kannattaa syödä. Kunhan ei syö liikaa viinirypäleitä joissa paljon kaloreita.
        Ruoka johon lisätään paljon sokeria sitä tarkoitetuin kuten pullat ja makeiset yms. Limsoissa on paljon sokeria ym ei terveellisiä aineita.

Hedelmien sokeri muuttuu aivan samaksi haitalliseksi sokeriksi.
        Mustaherukka on ainoa ja ravintorikkain marja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://twitter.com/_AustinHerbert/status/1663351081785540608?s=19
        Tässä putaan rasvaöljyistä miten koneöljyistä alettiin tehtä ihmisille ruokaa 1920 luvusta lähtien Usassa. ERITTÄIN EPÄTERVEELLISTÄ ja terveyttä heikentäviä ja lihottavaa rasvaa. Margariinit on hyvin käsiteltyjä myös kuten öljyt. Ihmisille alkoivat valehdella. Runsas mainonta ja markkinointi meilläkin haukuttiin voita 1960 lähtien ihan tahakållista korruptoituja teki sitä jotta saivat sairstuttavat maragriinia ym myyntiin.
        Öljyt ovat hyvin prosessoituja käsiteltyjä aiheita epäterveellisiä siemenöljyt.
        Pellavan siemeniä käytettiin lampuissa oljyinä.
        Ruokatavat muuttuivat ja ihmiset lihoo ja saiarstuivat niistä haitta myrkyll aineista mitä niihin laitetaan.
        Ihmiset ovat syöneet voita ja mitä ja liha,kalaa,munia kauan eivätkä olleet lihavia vaan terveitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hedelmien sokeri muuttuu aivan samaksi haitalliseksi sokeriksi.
        Mustaherukka on ainoa ja ravintorikkain marja.

Uskokaa nyt jumaliste jo: hedelmien sokeri ei ole vaarallista. Vain lisätty valkoinen sokeri on.

• Anonyymi

Mikä on aminohapposarja ? Vastaako proteiinijauhe luomuproteiinia ?
      Mistä se on tehty ?

jätetään se sana luomu pois ensin se on mainoskikkia

aminohappoja on mielettömästi ja siksi meillä on luonto

ihmisellä on 20
      niitä syömällä elää esim. 120 vuotiaaksi se on tässä tähtäin nyt

proteiini peptidi .... on ihmisen keksimiä sanoja joita luonto ei ymmärrä
      luonto on tehnyt yksinkertaisista atomeista hiili -yms komplekseja
      joita se liimaa yhteen lämmöllä jota se saa tähdistä ja kasvattaa mukavia juttuja kuten dinosauruksia ja ihmisiä ja heiniä

• Anonyymi

Tarkoitan luomuproteiinilla proteiinia, jota on maidossa, kaloissa, lihassa,
        kasviksissa jne.

• Anonyymi

Kyllä makeuttamaton jogurtti on tylsän makuista.
      Makeutetut taas liian imeliä.
      Eiks koskaan oo hyvä?
      Beng

• Anonyymi

Mä tykkään :) laitan raparperihilloa ja marjoja sekaan niin on parempaa kuin ostettu. Laitan vain tl verran sosetta, ei ole imelää. Kokeileppa.

• Anonyymi

Lopetin keinomakeutettujen limsojen juonnin. Nehän varalisia on.

• Anonyymi

Niissä onkin samoja makeutusaineita kuin jugurteissa ja muissa keinomakeutetuissa
        tuotteissa.

• Anonyymi

Osaako joku suositella proteiinijauhoja leivontaan. Olen lapsenlapsen kanssa lähdössä patikoimaan viikon parin päästä. Ajattelin leipoa välipalaksi keksejä. Olen tähän mennessä käyttänyt pähkinöitä rouhittuna ja makeutuksena kuivattuja karpaloita ja rusinoita. Luulen, että proteiinin tarve tulee olemaan suuri.

• Anonyymi

Oletpa ihana isovanhempi, itseänikin tässä kehun kun on samaa ´vikaa´.
        Olen myös käyttänyt rouhittuja pähkinöitä proteiinia lisäämään mm. silloin kun teen jauhetuista vasta saaduista pikkukaloista pihvejä. Antavat hyvän maun ja jo yksi pihvi kattaa proteiinin ja enegrian tarpeesta paljon. Pieni ll:ni on hyvän tason jp-pelaaja.
        Miten jos laittais maitojauhetta niihin kekseihin? Siis lisäksi jo noihin aineisiin mitä jo käytät. Jos ei allergioita ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen myös käyttänyt rouhittuja pähkinöitä proteiinia lisäämään mm. silloin kun teen jauhetuista vasta saaduista pikkukaloista pihvejä. Antavat hyvän maun ja jo yksi pihvi kattaa proteiinin ja enegrian tarpeesta paljon. Pieni ll:ni on hyvän tason jp-pelaaja.
        Miten jos laittais maitojauhetta niihin kekseihin? Siis lisäksi jo noihin aineisiin mitä jo käytät. Jos ei allergioita ole.

Kiitos vinkistä, hyvä vaihtoehto tuo maitojauhe. Ajattelin lähinnä jos jollain on kokemusta noista herajauheista, että miten ne läyttäytyy. Samantien tulikin mieleen, että onhan olemassa mantelijauhetta. Kokeilemalla se selviää miten onnistuu.
        Hyvää kesää nuoren parissa sinulle :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kalassa on paljon proteiineja. 150 gramma on puolet päivän satsista ?
        Ei tartte muuta kuin juoda pari lasia maitoa tai piimää päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutku, on niin kallista, ettei ole varaa ostaa. Varmaan yli vuosi, kun saanut tuoretta kalaa.
        Tonnikalapurkkikin (vastuullinen) alkaa olla liian hintava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vinkistä, hyvä vaihtoehto tuo maitojauhe. Ajattelin lähinnä jos jollain on kokemusta noista herajauheista, että miten ne läyttäytyy. Samantien tulikin mieleen, että onhan olemassa mantelijauhetta. Kokeilemalla se selviää miten onnistuu.
        Hyvää kesää nuoren parissa sinulle :)

Heraproteiinijauhetta en ole leivontaan kokeillut, mutta kuumaan aamupuuroon olen sekoittanut ja vatsani tykkää. Keksit tekisin spelttijauhoista, siinä enemmän proteiinia kuin tavallisessa vehnäjauhossa, myös durumjauhossa on enemmän kuin tavallisessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heraproteiinijauhetta en ole leivontaan kokeillut, mutta kuumaan aamupuuroon olen sekoittanut ja vatsani tykkää. Keksit tekisin spelttijauhoista, siinä enemmän proteiinia kuin tavallisessa vehnäjauhossa, myös durumjauhossa on enemmän kuin tavallisessa.

Speltti, en olekaan kokeillut.
        Täytyy kokeilla. Kekseistä tykkään mieluummin välipalana kuin kourallisesta pähkinöitä.
        Jotenkin vaan täyttävämpää.
        Pähkinöistä tuppaa jäämään aina jotain hampaan koloon.

• Anonyymi

Saisinko saman suomeksi, kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juustoissa on paljon proteiinia ja rasvaakin mutta on ravitsevaa. Kannattaa katsoa tuoteseloste. Viipalejuusto jossa esim. on 25gr proteiinia /100gr. Rasvaa 29gr. Maistuu hyvältä. Raejuusto 15gr/100gr mutta ei rasvaa niin paljon. Onhan viipale tai pala juustossa rasvaa mutta voi syödä perunan ja kasvisten,juureksien kanssa ateriana. Kevyt juustot ovat aivan kamalan makuisia. Raejuusto käy myslin,puuron kanssa. Rasva ja proteiini tekee kylläiseksi pian ja ei syö liikaa. Jos haluaa vähentää lihottavia hiilihydraatteja niin toimii. Leipää ja makaronia voi syödä todella paljon ja ne tarvitsee enmmän insuliinia sulatukseen ja vähän liikkuvalla on 2 tyypin diabetes vaara. Proteiini ei lihota koska sitä ei voi syödä liikaa. Rasvaton liha kala munat joita ei paisteta liikaa rasvassa jauho kastikkeessa on kevyt ruoka. Makaronia siis pastaa syödään liikaa ja peruna ja juurekset on parempi ruoka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saisinko saman suomeksi, kiitos.

Ei kanata somrntaa listalle jossa vanhus syö tomni kalaa opiskelija mättöä

• Anonyymi

Tutkimus toteutettiin hiirillä.

• Anonyymi

Monet palstalaiset ovat tai siis enemmistö, pelkurimaisia ja tekopyhiä

• Anonyymi

''Googlailin vähän niitten haittoja ja niitähän löytyi ! ''

Varmasti löytyi, mutta löysit pelkää huuhaata.

Jos keinotekoiset makeutusaineet olisi haitallisia, niitä ei käytettäisi.

• Anonyymi

Myydään viinaakin, vaikka se on haitallista !

• Anonyymi

Varaudu yllätyksiin koskien lääkkeitä ja ruokaa ja kemikaaleja mitä käytetään pesu aineissa ja kosmetiikassa. Vedet sisältää käärmeen myrkkyjä joita lisätään tai käytetään lääkkeisiin. Matelijat haluaa meidänkin olevan samanlaisia kuin ne itse pervoja ja psykoja. Ne jotka omistavat lääketellissuude jews ym eivät pidä ihmisistä. Ne omistaa googlen ja annikki lemmikit mitä käytetään sovelluksissa on satanistien pahuutta kuten gmail esiliina. Selain Chrome 6..jne tietokoneet.
        Ne symbolit on joka paikassa ja ette näe koska ette tiedä laiskuutaane ja hyväusoista hölmöyttänne.Niinpä sityen uskoitte Covid ja ja piikille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myydään viinaakin, vaikka se on haitallista !

Varsinainen välkky !!

• Anonyymi

Uskotko oikeasti omiin juttuihisi? Elintarviketeollisuus käyttää paljon sellaisia aineita, jotka eivät ole ihmisten terveydelle hyväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskotko oikeasti omiin juttuihisi? Elintarviketeollisuus käyttää paljon sellaisia aineita, jotka eivät ole ihmisten terveydelle hyväksi.

Ei käytä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei käytä.

Olet hyväuskoinen. Tämö asia tulee esille lähi aikoina. Oleman sairaita että syömme ruoka ajoissa on aineita joita ei pitäisi olla.
        Älä usko mediaan eikä lääkäriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei käytä.

Ja mistä sinä kuvittelet sen tietäväsi? Tutki tarkemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet hyväuskoinen. Tämö asia tulee esille lähi aikoina. Oleman sairaita että syömme ruoka ajoissa on aineita joita ei pitäisi olla.
        Älä usko mediaan eikä lääkäriin.

Juuri näin. Meistä tehdään 'hiukan' sairaita, että meille voidaan myydä lääkkeitä.

• Anonyymi

Google ei ole aina se varma lähde asioihin.äviimeksi tänään huomasin siellä virheen Ei mikään erikoinen mutta kuitenkin virhe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin. Meistä tehdään 'hiukan' sairaita, että meille voidaan myydä lääkkeitä.

1800 lukukin on eksynyt Suomi24 palstalle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1800 lukukin on eksynyt Suomi24 palstalle

1800-luvulla ihmisille ei syötetty moskaa, jota pullamössöt tänä päivänä pääsääntöisesti ahtavat sisuksiinsa, eivätkä jaksa mitään ja sairastavat jo nuoresta asti.

• Anonyymi
    • Anonyymi

SE että tavaraa on myynnissä ei tarkoita että se on hyvää,myrkytöntä.
      Joten kuinka lapsellsia onkaan.

• Anonyymi

" Tuhansien vuosien ajan ihmiset ovat tienneet, kuinka viljellä ruokaa, ommella vaatteita, hoitaa sairauksia ruoalla ja yrteillä, rakentaa suojia ja selviytyä.
      Kesti vain 2 sukupolvea pyyhkiä nuo taidot ihmiskunnalta ja teki meistä täysin riippuvaisia ​​järjestelmän armoille. "

• Anonyymi

Osa ihmisistä ei osaa kävellä enää nuorenakaan tai siis osaa sen verran että otaa pöydältä kännykän

• Anonyymi

Ollaan siirrytty keskiajalta 2000-luvulle.

• Anonyymi

Yeap, ja tekoäly pitää huolen lopusta, se on the end.

• Anonyymi

Mene takaisin sinne 1800 luvulle tietoinesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo me mennään ihan alkuaikoihin mistä tulemme ja ketkä meidät loi. 1700 luvulla tapahtui mielenkiintoisia asioita. Ne oli silloin jo edistyneitä teknisesti ja kauniit rakennukset joita on vielä tehtiin. Mutta saatanan palvojat teki tempun ja taannutti ihmiskunnan ja kaikki kaunis katosi ns great set oli jo silloin. Mutatulvat peitti aikaisemmat sivilisaatiot ympäri maailmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kannattaisi irvailla, saattaa olla, että muoalima männöö sellaiseksi, että tarvitset niitä tietoja vielä.

• Anonyymi

Älä luule. Tiedä enemmän. Woke.

• Anonyymi

Jos syöt vaikka banaanin, siinä ei ehkä ole sitä lisättyä sokeria mutta sokeria siinä kyllä on.

• Anonyymi

Mutta vain lisätty valkoinen sokeri on pahasta. Hedelmäsokeri on iiihan ja aivan eri asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta vain lisätty valkoinen sokeri on pahasta. Hedelmäsokeri on iiihan ja aivan eri asia.

Marjoissa ja hedelmissä on muuta hyödyllistä ravintoa. Marja sekoitukset mustikka,badelma,mansikka maistuu hyvältä sellaisenaan. Makeutta tarpeeksi.
        Bananin syöjä on kuin apina ja eläin. En ole koskaan välittänyt banaaneista se maku ei hyvä si viinirypäleet ovat oikea sokeripommi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marjoissa ja hedelmissä on muuta hyödyllistä ravintoa. Marja sekoitukset mustikka,badelma,mansikka maistuu hyvältä sellaisenaan. Makeutta tarpeeksi.
        Bananin syöjä on kuin apina ja eläin. En ole koskaan välittänyt banaaneista se maku ei hyvä si viinirypäleet ovat oikea sokeripommi.

Banaani on varsinainen ravintopommi hyvässä ja helpossa paketissa. Viinirypäleessä(kään) ei ole lisättyä, valkoista sokeria, vaan hedelmäperäistä ja yhtä suositeltavaa kuin kaikki muutkin hedelmät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki sokerit ovat energiaa ja muuttuvat rasvoiksi elimistössä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki sokerit ovat energiaa ja muuttuvat rasvoiksi elimistössä.

Yeap, mutta ihmisen elimistö tarvitsee molempia, sekä sokereita että rasvoja. Varsinkin aivot. On mahdottoman hyvä asia, jos ne tulevat terveellisessä muodossa.

• Anonyymi

Lisään vielä äskeiseen että olen esim. limsojen suhteen valintani tehnyt: Peruslimsoissa on sokeria ihan valtavasti ja sokerittomissa on muuta tavaraa makeutta antamassa joten en koske limsoihin ja sillä sipuli.

• Anonyymi

En osta kumpaakaan. Ostan maustamattoman, mielellään vähä-laktoosittoman ja vähä-rasvaisen tuotteen mihin lisään tuoreet marjat ja hiukan sokeria.

• Anonyymi

Opettele jättämään se sokeri pois.

• Anonyymi

Rasvaton rasva ja lihaton lihan korvike. Rasvaton vesimaito🤮
      Kaloriton ruoka. Keinomakeutettu roska ruoka. Led valo ja mielen ongelmat.

• Anonyymi

Sokeriton led- valoko?

• Anonyymi

Mansikkarahka on helppo tehdä itse ilman lisättyä sokeria ja lisäaineita.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Aamupäivällä kahviin laitan yhden ruskehtavan luomusokeripalan ja jos syön vähän omatehtyä hilloa, siihen on toki lisätty hillosokeria, ei paljon kuitenkaan kun sen on säilyttävä vain kuukauden - kaksi kerrallaan.
      Siinäpä ne itse "lisätyt" sokerit sitten ovatkin. Runsaasti sokeroiduista kaupan tuotteista en edes pidä, limut tms. jäävät hyllyyn.

• Anonyymi

En ole kymmeniin vuosiin lisännyt kahviin ja teehen sokeria. Maitoa,kuohukermaa joskus jota käytän ruokaan. Pidän bahvasta kahvista. Mieto vihteä minttutee ei tarvitse mitään. Piakakahvia usei muki aamulla. Ei kannata keitintä käyttää kuin päivällä.

• Anonyymi

Jep, harvemmin minäkään keitintä yöllä käytän aamupäiväkahvin tekoon...

• Anonyymi

Miten tämä "tieteellisesti todistettu" toimii maailmalla:
      https://t.me/c/1501033864/3016
      Kuka mahtoikaan hyväksyttää aspartaamin taas sallituksi EU:ssa?

• Anonyymi

Näitä juttuja tulee ja menee. Milloin mikäkin on vaarallista.
      Keinomakeutusaineista lääkärit on todenneet,
      että niitä pitäisi syödä noin 100-kertainen määrä päivässä,
      että ne olisivat terveysriski.

Tänään oli Hesarissa kauran terveellisyydestä miten iso kaurapuuroannos
      tai vastaavasti 5-6 kauraleipäpalaa vrk:ssa laskee kolesterolia.

Suuri osa suomalaisista etenkin eläke-ikäisistä on syönyt ikänsä lähes
      joka aamu kaurapuuroa ja se sama ryhmä napsii kolesterolilääkkeitä
      korkeaan kolesteroliin eli väitteet ovat hiukan ristiriitaisia..

• Anonyymi

Niissä on jo valmiiksi paljon sokeria, tuoteselosteesta näkee.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4736
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3135
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2609
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1549
    Aihe