Leppoisaan harrasteluun kimppahevonen harkinnassa, onko kukaan kiinostunut yhteisomistushevosesta?

Anonyymi-ap

Hei, haluan ensin kertoa; minulla diagnosoitu sairaus ja olen ollut sen takia Sosiaalipedakokisessa hevostoiminnassa. Olin jo sitä ennen harrastanut ratsastusta 2,6-vuotta suunnilleen. Olin sosiaalipedakokisessa hevostoiminnassa reilu puoli-vuotta. Sairastumiseni jälkeen, kun ratsastin huomasin, että rytmitajuni oli heikentynyt. Huomasin sen siitä, että keventäminen ravissa oli haastavaa. En oppinut sitä Reilun puolen vuoden aikana. Kävin kerran viikossa.

Tämä on ikävää, koska olen taitava kilttien hevosten kanssa, mutta kevennys ei onnistu tarpeeksi hyvin. Kiltillä tarkoitan peruskittejä normaali ratsastuskoulu hevosia. Taidoissani muuten en ole huomannut isoja eroja entiseen.

Osaan kuulema pyytää laiskaa hevosta liikkeelle hyvin ja samalla nätisti. En kuitenkaan ole hyvä äkkipikaisilla tai herkillä hevosilla.

Sosiaalipedakokisessa hevostoiminnassa opin, että hevosia on todella erillaisia.

Se miksi minua kiinnostaa yhteisomistus hevonen on hevosen käsittelyn haastavuus.

Olen nuorempana käynyt helppo-c tasoisilla ratsastus tunneilla, joten osaan jonkin verran. Sosiaalipedakokisessa hevostoiminnassa ratsastin yleensä kentällä yksin ilman taluttajaa.

Olin miettinyt omaa hevosta ratsastustalli vivelylle, mutta kävi ilmi, että isäni ei rankan työnsä takia jaksa viedä ja hakea minua sieltä. Joten aloin miettiä "Voisinko mennä tallille julkisilla?" Lopulta löysin Lettu Kososen tallin, joka on tarpeeksi lähellä (talli tarjoaa tallipaikkoja). Tallilta saattaa saada samoja palveluita, kuin vivelyn, mutta uskon, että on helpompaa yhteisomistus sopimuksella, koska talli ei ole erikoistunut samoihin aioihin.

En ole miettinyt tarkkaan, enkä tiedä kuinka sellainen sopimus tehdään, mutta pääomistajaksi en ryhdy, jos sinä/te että maksa tallivuokrasta puolia. Jos olen pääomistaja, voin ostaa ainakin suurinman osan hevosen tarvikkeista sekä maksaa hevosen, sillä ehdolla, että minä päätän kenet ostan, mutta haluan sinut/teidät mukaan ostotilanteeseen, jotta voit kertoa, jos hän ei sovellu sinulle.

Suunnitelmissa yhteisomimuksella on Suomenhevonen.

Jos kiinnostuit voidaan jutella lisää.

T. Oivallinen

2

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Ole rohkeampi kuin koskaan

        ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
        Ikävä
        92
        1928
      2. Oulussa puukotettu lasta

        Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
        Perussuomalaiset
        413
        1497
      3. Mitä tekisit jos

        täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
        Ikävä
        90
        1270
      4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

        Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
        Tv-sarjat
        13
        1059
      5. Milloin olet viimeksi nähnyt

        Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
        Ikävä
        69
        986
      6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

        Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
        Suomalaiset julkkikset
        10
        966
      7. Ääripersu puukotti taas.

        Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
        Oulu
        179
        953
      8. Miten ihmeessä

        on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
        Ikävä
        49
        939
      9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

        😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
        Luterilaisuus
        239
        884
      10. Pelkäätkö että olisin

        Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
        Ikävä
        74
        827
      Aihe