Leppoisaan harrasteluun kimppahevonen harkinnassa, onko kukaan kiinostunut yhteisomistushevosesta?

Anonyymi-ap

Hei, haluan ensin kertoa; minulla diagnosoitu sairaus ja olen ollut sen takia Sosiaalipedakokisessa hevostoiminnassa. Olin jo sitä ennen harrastanut ratsastusta 2,6-vuotta suunnilleen. Olin sosiaalipedakokisessa hevostoiminnassa reilu puoli-vuotta. Sairastumiseni jälkeen, kun ratsastin huomasin, että rytmitajuni oli heikentynyt. Huomasin sen siitä, että keventäminen ravissa oli haastavaa. En oppinut sitä Reilun puolen vuoden aikana. Kävin kerran viikossa.

Tämä on ikävää, koska olen taitava kilttien hevosten kanssa, mutta kevennys ei onnistu tarpeeksi hyvin. Kiltillä tarkoitan peruskittejä normaali ratsastuskoulu hevosia. Taidoissani muuten en ole huomannut isoja eroja entiseen.

Osaan kuulema pyytää laiskaa hevosta liikkeelle hyvin ja samalla nätisti. En kuitenkaan ole hyvä äkkipikaisilla tai herkillä hevosilla.

Sosiaalipedakokisessa hevostoiminnassa opin, että hevosia on todella erillaisia.

Se miksi minua kiinnostaa yhteisomistus hevonen on hevosen käsittelyn haastavuus.

Olen nuorempana käynyt helppo-c tasoisilla ratsastus tunneilla, joten osaan jonkin verran. Sosiaalipedakokisessa hevostoiminnassa ratsastin yleensä kentällä yksin ilman taluttajaa.

Olin miettinyt omaa hevosta ratsastustalli vivelylle, mutta kävi ilmi, että isäni ei rankan työnsä takia jaksa viedä ja hakea minua sieltä. Joten aloin miettiä "Voisinko mennä tallille julkisilla?" Lopulta löysin Lettu Kososen tallin, joka on tarpeeksi lähellä (talli tarjoaa tallipaikkoja). Tallilta saattaa saada samoja palveluita, kuin vivelyn, mutta uskon, että on helpompaa yhteisomistus sopimuksella, koska talli ei ole erikoistunut samoihin aioihin.

En ole miettinyt tarkkaan, enkä tiedä kuinka sellainen sopimus tehdään, mutta pääomistajaksi en ryhdy, jos sinä/te että maksa tallivuokrasta puolia. Jos olen pääomistaja, voin ostaa ainakin suurinman osan hevosen tarvikkeista sekä maksaa hevosen, sillä ehdolla, että minä päätän kenet ostan, mutta haluan sinut/teidät mukaan ostotilanteeseen, jotta voit kertoa, jos hän ei sovellu sinulle.

Suunnitelmissa yhteisomimuksella on Suomenhevonen.

Jos kiinnostuit voidaan jutella lisää.

T. Oivallinen

2

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
        Kokkola
        60
        5768
      2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
        Alajärvi
        115
        4980
      3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        404
        2947
      4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
        Nettideittailu
        96
        1435
      5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
        Maailman menoa
        340
        1129
      6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
        Ikävä
        65
        971
      7. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
        Ikävä
        29
        968
      8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
        Ikävä
        46
        886
      9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
        Maailman menoa
        109
        867
      10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
        Ikävä
        52
        839
      Aihe