molemmin parempi?

female

Jos tekee avauksen keskusteluun, mikä on mielestänne paras vaihtoehto?
Se, että yrittää vastata jokaiselle erikseen, vaikka tämä olisi jo kaiken oleellisen sanonut?
Vastaa joillekin, ehkä suurimmalle osalle. Silloin joku voi ihmetellä, miksi juuri minulle ei vastattu?
Ei vastaa kenellekään, vaikka tuntuisi olevan asiaakin.
Vai onko kaikki vain kiinni siitä, miten rupatteluhenkinen, smal talkia harrastava henkilö avauksen on tehnyt?

9

594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bluepoem

vastata niihin kommentteihin joihin minulla on jotain sanottavaa.

Tai muuten vain tuntuu hyvältä kommentoida.

Väkisin en koita vastailla, jos koittaa kaikille vastata niin useimmiten tulee turhaa toistoa.

Eli ei sitä voi päättää etukäteen kuinka monen vastaa tai mitä päähän pälkähtää.

• jpntar

jokainen taaplaa tyylillään:) Voikokaan sitä sanoa, mikä on oikein ja, mikä väärin..Jokainen varmaan vastaa myös niihin aloituksiin, joihin näkee aihetta!

• Sani

kohdallani tykkään, jos saan jotain vastakaikua, edes joskus :)
        Siltä pohjalta, esim. juuri sinä, Jorma ja on muitakin, jotka usein kommentoivat jotenkin.
        Eli, tuntuu, että joku on kuulolla, se on mukavaa.
        Jännä juttu oisi, jos kaikki, jotka lukevat, kirjoittaisivat jotain.. siis joskus kun katsoo lukijamääriä :))

• jpntar
        Sani kirjoitti:

kohdallani tykkään, jos saan jotain vastakaikua, edes joskus :)
        Siltä pohjalta, esim. juuri sinä, Jorma ja on muitakin, jotka usein kommentoivat jotenkin.
        Eli, tuntuu, että joku on kuulolla, se on mukavaa.
        Jännä juttu oisi, jos kaikki, jotka lukevat, kirjoittaisivat jotain.. siis joskus kun katsoo lukijamääriä :))

helppoa lukea kerta kerran perästä toisten aloituksia, ja arvostella niitä ruudun takaa...lukijamäärät ovat joskus isoja, pitää paikkansa:)) Ja parhaamme me täällä teemme, ei meiltäkään voi vaatia muuta..silti kuulee välillä, kuinka huono tuokin aloitus nyt oli:( Silti olen huomannut, että useampi uskaltaa jo tehdä niitä:) Kaikkeen ei aina ehdi ottaa kantaa..

• Tapsako
        jpntar kirjoitti:

helppoa lukea kerta kerran perästä toisten aloituksia, ja arvostella niitä ruudun takaa...lukijamäärät ovat joskus isoja, pitää paikkansa:)) Ja parhaamme me täällä teemme, ei meiltäkään voi vaatia muuta..silti kuulee välillä, kuinka huono tuokin aloitus nyt oli:( Silti olen huomannut, että useampi uskaltaa jo tehdä niitä:) Kaikkeen ei aina ehdi ottaa kantaa..

tekasis sellasen kestovastaus hakemiston, esim. Aha, Tuo oli hyvä, Täysin päinvastaista mieltä jne. Silloin vois ehtiä (nippanappa) vastaamaan joka kommenttiin...

• jpntar
        Tapsako kirjoitti:

tekasis sellasen kestovastaus hakemiston, esim. Aha, Tuo oli hyvä, Täysin päinvastaista mieltä jne. Silloin vois ehtiä (nippanappa) vastaamaan joka kommenttiin...

...maistuu puulta..ei ole tunnetta mukana. Olisiko se keskustelupalstan tarkoitus edes..?..kestovastaus..:)

• Sama kun edellinen
        jpntar kirjoitti:

...maistuu puulta..ei ole tunnetta mukana. Olisiko se keskustelupalstan tarkoitus edes..?..kestovastaus..:)

tarkoitin vaan että tarviiko keretäkkään vastaamaan kaikkiin? Mulle tämä on mukavaa "päivän täytettä" ns. rupatella täällä virtuaalisesti.

• jpntar kirjoitti:

sellaista ole tarkoittanutkaan, että väkisin pitäisi vääntää vastausta.. kun sanoin, että mukava joskus saada vastakaikua.
        Ja kyllähän seurallisella ihmisellä livenäkin on sana hallussa. Että silloin se tulee luontevasti, ja tunteella se vastaus/kommentti täälläkin :))
        Ikävä kyllä niin, mikäpä on helpompaa kuin toisten arvostelu, etenkin anonyyminä. Vaikea 'puolustautua', ja arvostelut ilmeisesti jätetäänkin omaan arvoonsa.

• ggnojoP

Itse en ole edes lähtenyt siitä lähtökohdasta
      liikkeelle ja mielestäni se ei edes ole itse
      tarkoitus.

Keskusteluaiheestahan siitä on kyse, ellei suo-
      rasta henkilöön kohdistuvasta kysymyksestä.

Aihe elää omaa elämäänsä, enkä yleensä edes yritä
      puhaltaa siihen henkeä, sillä siinä vaaransa muut-
      tua jaaritteluksi.

En myöskään koe tulleeni loukatuksi tai loukan-
      neeksi ketään, jos kommentti jää kirjoittamatta.
      Jos joku haluaa suoraan kysyä ja en ole jostain
      syystä vastoin odotuksia vastannut, niin eiku
      bittipotku persuuksiin vain. Kyllä vastataan, jos
      paikalla ollaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3750
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      176
      2946
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2926
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2411
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      362
      2190
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1870
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1565
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      29
      1398
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1378
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1352
    Aihe