Ihana salaatti

Anonyymi-ap

Olin ammattikoulusta valmistuneen juhlissa ja siellä oli tarjolla salaatteja ja patonkia makeiden lisäksi.Tykästyin raikkaaseen salaattiin, jossa oli uutta rapeaa kaalia ja porkkanaa suikaleina, kinkkua silputtuna ja yllätyksenä ananasta, Salaatinkastikkeet oli erikseen. Tykästyin makuun ja sion tehdä itsekkin.

16

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Perunasalaatista tykkään, jos siinä ei ole majoneesikastiketta.
      En ole löytänyt kaupasta valmista, niimpä teen itse. Kesällä se käy pääruuasta.

    • Ostin hiljan jotain valmissalaattia, jossa oli porkkanaa ja ananasta. Yllätyin miten hyvin ne sopi yhteen. Tuli juurikin tuo raikas vaikutelma.
      Porkkanaraaste ja puolukkahillo sopivat myös keskenään.

    • Anonyymi

      Voileipäkaakku puutui?

    • Anonyymi

      Kaali-porkkana majoneesilla on klassikko. Puolukka sopii, omena sopii, ananas sopii.
      Voi olla myäs viinetikkakastike.

      Aion myös kokeilla kinkun, tonnikalan tai kanasuikaleitten kanssa ihan pääruuaksi.

    • Anonyymi

      Mikä majoneesi olisi maukasta noitten salaattien lanssa,
      majoneeseja on niin valtavasti erilaisia
      mä en osaa niitä ostaa,
      haluisin hyvänmakusta majoneesia ruuan lisukkeksi,

      • Anonyymi

        Felix.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Felix.

        JOOOO,,,, MUTTA

        FELIX kastikkeita ja majoneeseja on tuhannenlaisia, mikä niistä on maultaan parasta,


      • Anonyymi kirjoitti:

        JOOOO,,,, MUTTA

        FELIX kastikkeita ja majoneeseja on tuhannenlaisia, mikä niistä on maultaan parasta,

        Minä tykkään siitä Felix, pehmeä, perinteinen salaatinkastike.


    • Onkohan ananas tulossa uudelleen muotiin salaateissa, muistelen 70-luvulla säilykeananaksen tulon kiinanakaalia ja porkkanaraastetta mehevöittämään. Itselleni appelsiini on ollut mieluisampi vaihtoehto, makeutta voin lisätä myös viinirypäleiden puolikkailla tai kiinteän melonin paloilla, tuoreet viipaloidut mansikatkin sopivat . Retiisit ohuina siivuina antavat mukavaa kirpeyttä ja vaihtelua tomaatti-kurkku -linjalle.

      Varhaiskaali on hyvä salaatinpohja ja nykyisin saa hyvin monenlaisia salaattikeriä ja -lehtiä, rapsakampaa ja pehmeämpää, mietoa ja kirpeää. Kypsän kanan ja kalan palat tekevät salaatista täydellisen aterian, käytän myös pähkinöitä, kananmunia ja juustoja. Sulatetut pakasteherneet löytyivät eilen tavallisesta vihersalaatistani, parmesaanilastuja päällä.

      En pidä erityisemmin majoneesista, korvaan sen yleensä kevytkermaviilikastikkeella ja useimmiten käytän sitruuna-rypsiöljykastiketta, jonka lisään juuri ennen tarjoilua. Ja vielä : hedelmä- ja marjasalaatit ovat mitä mainiointa jälkiruokaa ja välipaloja.

      Tässäpä oli tämänkertainen "Marttojen" tietoisku. :)))

      • Anonyymi

        Minä syön näin sellaista ruokaa minkä aineosat tiedän. Ostin korppuja joku aika sitten ja oli maininta mausteesta mutta mitä ? ja oli todella pahaa ja rypsiöljy maistui. Enkä voinut syödä ja roskiin tunnetun leipomon tuote. On parempi vaki korppu mitä syön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä syön näin sellaista ruokaa minkä aineosat tiedän. Ostin korppuja joku aika sitten ja oli maininta mausteesta mutta mitä ? ja oli todella pahaa ja rypsiöljy maistui. Enkä voinut syödä ja roskiin tunnetun leipomon tuote. On parempi vaki korppu mitä syön.

        Rypsiöljy on sopivan mautonta, mutta oliiviöljy maistuu liian vahvalta.


      • Anonyymi

        Nyt on kaupassa vesimelonit 99 senttiä kilo. Paloittelin ja lisäsin nokareita fetajuustosta . Fetan kirpeä suolaisuus sopii melonin makeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä syön näin sellaista ruokaa minkä aineosat tiedän. Ostin korppuja joku aika sitten ja oli maininta mausteesta mutta mitä ? ja oli todella pahaa ja rypsiöljy maistui. Enkä voinut syödä ja roskiin tunnetun leipomon tuote. On parempi vaki korppu mitä syön.

        Sinäkään et siis tunne biojäteastiaa. Mitä muuta sulta on jäänyt väliin?


    • Anonyymi

      Ulkolaista varhaiskaalia saa jo, mutta joko on uusia porkkanoitakin?

      • Anonyymi

        En ole nähnyt vielä. Mutta vanhat hyvin säilytetyt porkkanat on vielä maukkaita ainakin raasteena ja keitettynä. Uudet porkkanat syön raakana sellaisinaan, naminami!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      128
      2074
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      2054
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1393
    4. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      75
      1307
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1264
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1108
    7. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      90
      1028
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      66
      1013
    9. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      973
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      56
      960
    Aihe