vänner,arbetskamrater och grannar.
Efter ett besök på det här forumet får man lätt uppfattningen att finskspråkiga är riktiga språkrasister som hatar allt som är finlandssvenskt.
Tur att man har normala finskspråkiga släktingar.
39
452
Vastaukset
- Anonyymi
Finsktalande är snabba och kopierar allt från finlandssvenskar, inklusive deras attityd. Du kan nu uppleva all den orättvisa som svensktalande har tillfogat den finskspråkiga befolkningen under tidigare århundraden. Det är bara rättvist, eller hur?
- Anonyymi
Hämnd för förfäders synder.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Du måste klaga på det till dina egna förfäder, inte till finnarna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ska jag dela på mig,vi har både finsk -och svenskspråkiga långt tillbaka i släkten ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ska jag dela på mig,vi har både finsk -och svenskspråkiga långt tillbaka i släkten ?
Jag har ett gammalt svenskt släktträd, från vilket en av förfäderna flyttade till Finland för länge sedan. Nu har jag rättat till misstaget de gjort och själv flyttat tillbaka till Sverige.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jag har ett gammalt svenskt släktträd, från vilket en av förfäderna flyttade till Finland för länge sedan. Nu har jag rättat till misstaget de gjort och själv flyttat tillbaka till Sverige.
Då ska du inte blanda dig i Finlands undervisningsfrågor.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla har inte enbart svensk- eller finskspråkiga i släktträdet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mycket sämre undervisning har man i Sverige.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoppas du trivs bättre i Sverige,lugnt och skönt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mera finns det att kritisera om Sveriges skolor och undervisning.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mera finns det att kritisera om Sveriges skolor och undervisning.
Rikssvenska familjer flyttar till Åland för att undervisningen är så mycket bättre än i
Sverige. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikssvenska familjer flyttar till Åland för att undervisningen är så mycket bättre än i
Sverige.De måste då vara mycket fattiga svenska familjer. Det finns också utmärkta privatskolor i Sverige, men de är dyra.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det har många finlandssvenskar.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mycket sämre undervisning har man i Sverige.
Vissa elever kan varken skriva eller läsa när de går ut grundskolan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Inte är alla finskspråkiga heller så utan andra språk i släktträdet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jag har också finskspråkiga förfäder.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det har många andra också.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vi har också tyskar i vårt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det kan bli svårt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Många har finskspråkiga i släktträdet trots att man är svenskspråkig.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det kan bli jobbigt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Utom renrasiga aktiva,där är enbart finskspråkiga.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det är mycket vanligt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sverige.Till svenska österbotten också.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det finns säkert mera problem i Sverige.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det har många andra också.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Straffas för att ens förfäder varit svenskspråkiga.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Många andra har ännu brokigare släktträd.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
V har nu också i vår familj både finsk - och svenskspråkiga. Det är mycket vanligt på tvåspråkiga orter,man gifter sig över språkgränsen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det har många.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helt onödigt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoppas du trivs bättre i Sverige,lugnt och skönt.
Lugnt är där väl inte.
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#178823702
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Valitettavasti nettipalstat mahdollistavat sen, että pieni mutta sitäkin äänekkäämpi häiriköiden joukko voi terrorisoida mitä tahansa keskustelua. Ja usein yksi ja sama häirikkö ei tyydy olemaan vain yhdellä palstalla.
- Anonyymi
Niin, menisit nyt vaan sinäkin pois täältä häiritsemästä.
- Anonyymi
Det finns tyvärr alldeles för många som endast postar rasistiska och osakliga texter.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det finns tyvärr alldeles för många som endast postar rasistiska och osakliga texter.
Nettipalstat ovat täynnä tätä, ikävä todeta. Ennen keskustelu sujui näissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nettipalstat ovat täynnä tätä, ikävä todeta. Ennen keskustelu sujui näissä.
Saitko aikaisemmin trollata ja spammata kaikessa rauhassa, eikä sinua kyseenalaistettu?
Kehitys kehittyy.
- Anonyymi
Normala folk.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504158
- 583679
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382093- 292076