Usko Jumalan kirjoihin islamin mukaan

Anonyymi-ap

Salaam!

Yritin etsiä mitkä kaikki pyhät kirjat voisi olla niitä Jumalan kirjoja joihin Koraani kehottaa uskomaan. Wikipedian artikkelin mukaan niitä on kovin vähän:

https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_holy_books

Tuollaiset kirjat mainitaan kaiketi Koraanissa, mutta Sunnan käsitystä en tunne.

Kuitenkin on olemassa islamin käsitystä laajentavaa käsitystä. Esim. Egyptin Hermeetikkojen mukaan maailmassa on tai tulee olemaan 36525 pyhää kirjaa, joista 2000 kertoo maailman toimintaperiaatteen. (lähde: Ultra lehden artikkeli). Eli saattavat olla vaikkapa nykytiedettä.

Itse satuin törmäämään Zend Avestan Yasnoihin ja niissä oli sanoja ja sanaluetteloita, jotka ovat laajasti eri tahojen kopioimia ja käyttämiä muissa yhteyksissä kuin Avesta uskon yhteydessä; kautta koko maailmanhistorian. Kun Koraanin 2:37 sanoo: .... Aadam sai sanoja Herraltaan, joka oli hänelle laupias..... Niin tuli mieleeni että nuo Zend Avestan sanat saattavat olla juuri kyseisiä sanoja. Ainakin Yasnojen sanat ovat todella globaalissa käytössä ja sovellettu kaunistamaan eri kulttuurien sisältöä. Lisäksi kun vertaa asiaa Jasherin kirjan kertomukseen kuinka NOOA opetti Aabrahamille moraalin perusteita opetettavaksi edelleen niille kansoille joita Aabraham saattaisi kohdata kulkiessaan eteenpäin; niin Zend Avestan Yasnoissa on tuollaisia moraaliohjeita juuri. Ne tähdentävät AJATUSTEN, SANOJEN ja TEKOJEN puhtautta.

Vielä on huomioitava että Koraanissa on paljon katkelmia apokryfisistä evankeliumeista ja gnostilaisista teksteistä. Esim. tänään luin Filippoksen evankeliumia, jonka eräs kohta on otettu suoraan Koraaniin. Voidaanko siis niitä teoksia, joista on Koraanin otettu jakeita tai katkelmia PITÄÄ JUMALAN KIRJOINA MYÖS.

Suura 2:285 kertoo että Profeetta ja uskovaiset uskovat : Jumalaan , enkeleihin, KIRJOIHIN, profeettoihin. Mutta nuo edellämainitut ovat lukumäärältään ja todistettavuudeltaan kovin uskon varaisia todellakin. Mitään tieteellistä varmuutta ei voida esitellä. Mikä kanta jää voitolle lopulta kun ryhdytään luettelemaan ENEKELIEN, KIRJOJEN JA PROFEETTOJEN lukumäärää ja nimiä on kaiketi islamin oppineiden varassa ollut tähän asti, mutta Joh. 16:25 kertoo että tulee aika jolloin Jeesus taivaasta käsin selittää kaikki vertauskuvat ja kertoo kaiken avoimesti Isästä

Salaam!

10

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Islamin tarkoitus on kiertää maanpiiriä tätä ihmiselle häviävää ja tätä islami valloittaa kaikin menetelnin jääden loppuviimein puille paljaille.

      ISLAMISSA EI OLE MITÄÄN IKUISUUTEEN KANTAVAA POHJAA
      - MAALISIN TEMPUIN VAIN MEINAAVAT TAIVAANSAKIN VALLOITTAA

    • Anonyymi

      Tie, totuus ja elämä, tämä on ihmisen sisäistä henkisyyttä.

      5Tuomas sanoi hänelle: »Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?»
      6Jeesus vastasi: »Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
      7Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.»
      8Filippus sanoi hänelle: »Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä.»
      9Jeesus vastasi:
      »Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: ’Anna meidän nähdä Isä’?
      10Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan.
      11Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.
      12»Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,
      13ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa.
      14Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen.

      • Anonyymi

        Tässä pysyvämpi tietoisuus nousee maalisuuden eelle ja puhistaa meijät maalisista vaivoista ja harhoista, ihmiselle annetaa elämä näin kohti kokonaisuutta turvaa.


    • Anonyymi

      10Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: "Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla?" 11



      Hän vastasi ja sanoi: "Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu. 12





      Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on. 13




      Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä. 14






      Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo:
      'Kuulemalla kuulkaa,
      älkääkä ymmärtäkö,
      ja näkemällä nähkää,
      älkääkä käsittäkö.
      15Sillä paatunut on
      tämän kansan sydän,
      ja korvillaan he työläästi kuulevat,
      ja silmänsä he ovat ummistaneet,
      etteivät he näkisi silmillään,
      eivät kuulisi korvillaan,
      eivät ymmärtäisi sydämellään
      eivätkä kääntyisi
      ja etten minä heitä parantaisi.'

      16



      Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat. 17



      Sillä totisesti minä sanon teille: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet.

      • Anonyymi

        Miksi siis heitä päästetään pöytiimme pitojaan pitämään, kun tämä on jo korkeamalta taholta lukittua ymärtämättömyyttä.


    • Anonyymi

      Koskas ihminen järttää islamin valtausjärestelmän ja kasvaa ihmiseksi yksilöksi.

      NÄITTEN ELÄMÄN SOKEUS ON SIVUSTAKATSOEN KAMALAA

    • Anonyymi

      Kun älyllinen eteenpäin menevä sivistys kohtaa isllamin,
      - niin älyllisyys ei saa olla esteenä puolustaa älyllisyyttä!

      Alistuminen ja ainainen suvaitseminen - joka luo uhkan - ilman puolustusta ei ole älyllisyyttä!

    • Anonyymi

      Jesus Kristus on taivaasta,Jumalan ja ihmisen yhteys.
      Loi uskon Rakkaudella teki ihmeitä,parantumisia,
      Hän rakastaa ihmisiä ja ohjasi Rakkaudella
      Hän ei ollut naimisissa
      Kuoli ihmisten tähden,että saisimme synnit anteeksi,
      Kristus elää,Isän luona ! Hän elää !

      Prof.Mohammed.
      Hän oli ihminen,väkivaltainen.Aluksi yritti tappamalla luoda suuntauksen ja hänet ajettiin oman kansansa piiristä pois.
      Hän palasi useamman tappajan kanssa hevosineen ja miekan ja murhan voimalla hä
      pakotti ihmiset ALISTUMAAN uskon lahkoonsa.
      Hän Mohammed nai 9v aishan,pedofiili.
      Hän,Mohammed kuoli,ei elä.
      Eikä noussut taivaaseen vaan on kuollut,eikä elä Isän vierellä kuten Kristus Jesus !

    • Anonyymi

      Päivän sana 11.06.23

      Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. Sak. 12:10
      Jeesus kuvaa tässä valitun kansan tulevaisuutta. Sanat sopivat kuvaamaan myös sitä, mihin Henki johtaa yksittäistä kristittyä. Kun sydämeen vuodatetaan armon ja rukouksen nöyrä henki, loistavat kaikki kovuus, ylpeys ja omahyväisyys poissaolollaan. Kun armo elää sydämessä, ei tahdo olla kova muita kohtaan. Sana armo tarkoittaa, että ihminen, joka ei olisi ansainnut saamaansa lahjaa, on sen kuitenkin saanut osakseen. Lahjan saaja tuntee hyvin heikkoutensa ja tietää kenelle kiitoksensa osoittaa. Rukouksen nöyrä henki painaa pään alas ja katseen maahan.

      Kun nöyryyteen kutsuttu kohottaa jälleen katseensa, hän näkee ristiinnaulitun, jonka hänen omat syntinsä ovat lävistäneet. Kiitollisuus täyttää mielen, sydän on löytänyt rauhan haavoitetussa Vapahtajassa.
      ns. SILMÄT AUKEAVAT JA MIELI ELÄMÄLLE.

    • Anonyymi
      UUSI

      >> Hiljaisuus laskeutuu <<

      Hiljaisuus laskeutuu ja kädet yhteen liitän,
      - TAIVAAN ISÄN HOIVASSA NYT RUKOILEN JA KIITÄN

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1675
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1545
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      46
      1411
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1333
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1278
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      10
      1153
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe