Helsingin poliisin liikennevalvontatoiminnon johtaja, ylikomisario Dennis Pasterstein julkaisi Twitter -tilillään toukokuun loppupuolella kuvatun videon, jossa iäkäs kuljettaja rikkoi useita liikennesääntöjä.
https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/361c42f9-0617-4c7c-977d-1bbae823e112
Miten ajokyvyn laatu ja kunto selvitetään?
Vanhus toikkaroi liikenteessä urakalla - Poliisi yritti pysäyttää useaan otteeseen
6
193
Vastaukset
- Anonyymi
Kyseessähän oli palstoillakin tutuksi tullut "viisas" ikäkuski, jota muutamissa kommenteissa on mainittu huippukuskiksi.
- Anonyymi
Kyllähän sitä iän myötä viisastuu. Itselläni on ikää vasta72 vuotta, mutta sen verran luulen "hoksottimien" hidastuneen, etten enää lähde täältä maaseudulta Hki-Tukholma-rsteilylle omalla autolla Helsinkiin ajaen, ellei satamassa olla päivänvalolla. Tässä omalla kylällä ajaen
vielä pärjää hyvin, kun esimerkiksi kaikki liikennejästelyjen muutokset on selvillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän sitä iän myötä viisastuu. Itselläni on ikää vasta72 vuotta, mutta sen verran luulen "hoksottimien" hidastuneen, etten enää lähde täältä maaseudulta Hki-Tukholma-rsteilylle omalla autolla Helsinkiin ajaen, ellei satamassa olla päivänvalolla. Tässä omalla kylällä ajaen
vielä pärjää hyvin, kun esimerkiksi kaikki liikennejästelyjen muutokset on selvillä.Kokemus vaikuttaa paljon, maalla asuvalle ja autoilevalle ikääntyneelle autoilijalle pääkaupunkiseudun liikenne on varmaankin riskialtista. Olen 76 vuotias ja ajanut ajokortin 18 vuotiaana, autolla ajanut säännöllisesti parikymppisestä alkaen (viimeiset viitisen kymmentä vuotta Helsingissä kaikkialla). Kyllähän ikä jo hidastaa reaktioita, joten tarkempi pitää olla liikenteessä. Helsingin liikenteessä tapahtuu jatkuvasti muutoksia katutöiden ja muiden muutosten takia, joten rutiineihin ei voi tukeutua, pitää olla koko ajan tarkkana vaikkapa päivittäin muuttuvien liikennejärjestelyjen vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemus vaikuttaa paljon, maalla asuvalle ja autoilevalle ikääntyneelle autoilijalle pääkaupunkiseudun liikenne on varmaankin riskialtista. Olen 76 vuotias ja ajanut ajokortin 18 vuotiaana, autolla ajanut säännöllisesti parikymppisestä alkaen (viimeiset viitisen kymmentä vuotta Helsingissä kaikkialla). Kyllähän ikä jo hidastaa reaktioita, joten tarkempi pitää olla liikenteessä. Helsingin liikenteessä tapahtuu jatkuvasti muutoksia katutöiden ja muiden muutosten takia, joten rutiineihin ei voi tukeutua, pitää olla koko ajan tarkkana vaikkapa päivittäin muuttuvien liikennejärjestelyjen vuoksi.
Onhan se televisio uutisissa mainittu, että Helsingin keskustan liikenne on katu ja muiden töiden takia varsin usein muuttuvaa, joten toki tarkkuutta tarvitaan, kuten kunnioitettavan iän saavuttaneena ja silti "kärryillä" pysyvänä kerroit, siitä sinulle onnittelut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vielä pärjää hyvin, kun esimerkiksi kaikki liikennejästelyjen muutokset on selvillä.Noinhan se järjissään oleva kuski ajattelee ja toimii.
Muutamille "viisaille" noin saman ikäisille palsta ja liikenne häiriköille tuollainen järkevä toiminta kuitenkin tuntuu olevan mahdottomuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822