Olipa taas omituinen asiointikokemus Uudenmaan Osuuspankissa.
Ensin sai jonottaa melkein tunnin. Kassapalveluita tarjotaan vain klo 10–12 ja konttori on täynnä vanhuksia, jotka maksavat laskuja, ja siihen kuluu aikaa ja jonottajat joutuvat aikansa kuluksi kuuntelemaan muiden asiointia. Verkkaisesti etenee asiakaspalvelu.
Nostin tililtä 100 €. Mitään kyselemättä pankkitoimihenkilö latoi tiskiin kaksi 50 €:n seteliä. Kerroin, että haluan 100 €:n setelin.
Siitä alkoi räpätys. Pankkivirkailija ilmoitti, että minun pitää maksaa palvelumaksu, koska julkenin esittää setelitoiveen!
Käteisen käsittely on kuulemma pankille hirvittävän kallista.
Kuitenkin luukun vieressä on hinnastoesimerkkejä, ja listassa viimeisenä lukee selvästi:
KÄTEISNOSTO, SETELIN VALINTA 12€
(YLI 300€)
Kuva:
http://tinyurl.com/2s4exc5s
Kuka tahansa huolellinen ja järkevä ihminen ymmärtää, että alle 300 €:n nostoissa setelivalinta on maksuton.
Virkailija ei suostunut edes katsomaan kyseistä lappua vaan väitti, että alle 300 €:n setelitoiveista pitää maksaa 12 €. Hän puhui koko ajan päälle, ei antanut suunvuoroa, ja kun koetin puolustaa omaa kantaani ja selittää, mitä lapussa oikeasti lukee, konttorin turvamies saapui oitis viereen norkoilemaan. Hankala asiakas! Vaaratilanne! Joku köyhä yrittää pitää puolensa! Pitääkö kutsua poliisi?
Pyysin kuittia tuosta 12 €:n maksusta, jotta voisin ”valittaa Kuluttajariitalautakuntaan”. En saanut kuittia. Pankkivirkailija ilmoitti jalomielisesti, ettei palvelumaksua peritäkään. Lisäksi hän tulosti paperille toisensisältöisen hinnaston:
http://tinyurl.com/yy24azf5
Asiakkaan on kuitenkin voitava luottaa siihen hinnastoon, joka on konttorissa nähtävillä!
Ylimalkaan tuollaiset ”palvelumaksut” ovat perusteettomia ja hyvän tavan vastaisia. Pankille ei aiheudu valinnasta mitään erityistä kulua. Tarvitsee vain kertoa kassalaitteelle, millaisina seteleinä nosto annetaan. Hiirellä pari rastia ruutuun.
Aikoinaan kirjoitin lehteenkin, mutta pankki ei vastannut.
http://tinyurl.com/43fdxhxa
Ylimalkaan lapusta näkyy, että sen laatija on ahne ja tyhmä. Lapussa on kirjoitus- ja kielioppivirheitä. Ei ole penaalin terävin kynä ollut asialla.
Koko palvelumaksu on muutenkin ollut täysin mielivaltainen. Virkailija saa valita, periikö sen vai ei. Jonottaessa olen kuullut virkailijoiden jopa kysyvän käteisen nostajilta: ”Millaisina seteleinä laitetaan?”, eikä asiakkailta ole kyseistä palvelumaksua peritty eikä ole räpätetty, jos jonkin toiveen esittää.
Hinnaston sanamuotokin on moniselitteinen, ja sitä on tulkittava laatijan vahingoksi. Jos nostaa sata euroa ja haluaa sadan euron setelin, ei se ole ”erityistoive”. Erityistoive on jotain erityistä, epätavallista. Jos nostaa sata euroa ja haluaa viiden euron seteleitä, se voisi olla ”erityistoive” (mutta ei sellaisestakaan voisi periä tuollaista palvelumaksua). Eivät kaikki toiveet ole ”erityistoiveita”, mutta pankki jättää epäselväksi, millainen toive toteuttaa nimenomaan ”erityistoiveen” tunnusmerkistön.
Sama ilmenee ruotsinkielisestä hinnastosta. Siellä on ”specialönskemål” (erikoistoive), mutta epäselväksi jää, millainen olisi ”icke-speciellt önskemål”.
http://www.op.fi/tariff?pid=578800&hid=11100#Kontouttag
Ilmeisesti maksua peritään pärstäkertoimen perusteella. Köyhän näköinen vanhahko mies pannaan maksamaan ja muutenkin hänelle näytetään, mistä kana pissii. Mitäs kantaa pankkikonttoriin hiekkaa kengissään ja vielä julkeaa vaatia isoa seteliä!
Onko keneltäkään ikinä oikeasti peritty Osuuspankissa kyseistä ”setelinvalintapalvelumaksua”? Olisi hauskaa viedä menettely Kuluttajariitalautakuntaan.
Kalliit setelit Uudenmaan Osuuspankissa
2
488
Vastaukset
- Anonyymi
'Olipa taas omituinen asiointikokemus Uudenmaan Osuuspankissa.
Ensin sai jonottaa melkein tunnin. Kassapalveluita tarjotaan vain klo 10–12 ja konttori on täynnä vanhuksia, jotka maksavat laskuja, ja siihen kuluu aikaa ja jonottajat joutuvat aikansa kuluksi kuuntelemaan muiden asiointia. Verkkaisesti etenee asiakaspalvelu.
Nostin tililtä 100 €. Mitään kyselemättä pankkitoimihenkilö latoi tiskiin kaksi 50 €:n seteliä. Kerroin, että haluan 100 €:n setelin.'
Antaa OP:n ajaa konttorinsa alas hinnoittelullaan. Rahan jako ulkoistettu pankkiautomaateille eikä usein tarvitse jonottaa. - Anonyymi
Osuuspankin salaperäiset palvelumaksut ja touhut on jo tiedossa monella, nuokin bonukset valuvat pankin vapaamuurareille ja tätä porukkaa suojelee vielä OP Ryhmän pääjohtaja Timo Ritakallio jonka vuosipalkka on jo noin 1,1 miljoonaa euroa( verotiedot)
Koskien pelkästään Tampereen Osuuspankin salaseuran vapaamuurariverkostoa:
https://osuuspankinvapaamuurarit.blogaaja.fi/2022/08/03/4/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1013711
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472640- 1142472
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣401984Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu291737- 271532
Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et221531- 221338
Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?701265Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81261