Olipa taas omituinen asiointikokemus Uudenmaan Osuuspankissa.
Ensin sai jonottaa melkein tunnin. Kassapalveluita tarjotaan vain klo 10–12 ja konttori on täynnä vanhuksia, jotka maksavat laskuja, ja siihen kuluu aikaa ja jonottajat joutuvat aikansa kuluksi kuuntelemaan muiden asiointia. Verkkaisesti etenee asiakaspalvelu.
Nostin tililtä 100 €. Mitään kyselemättä pankkitoimihenkilö latoi tiskiin kaksi 50 €:n seteliä. Kerroin, että haluan 100 €:n setelin.
Siitä alkoi räpätys. Pankkivirkailija ilmoitti, että minun pitää maksaa palvelumaksu, koska julkenin esittää setelitoiveen!
Käteisen käsittely on kuulemma pankille hirvittävän kallista.
Kuitenkin luukun vieressä on hinnastoesimerkkejä, ja listassa viimeisenä lukee selvästi:
KÄTEISNOSTO, SETELIN VALINTA 12€
(YLI 300€)
Kuva:
http://tinyurl.com/2s4exc5s
Kuka tahansa huolellinen ja järkevä ihminen ymmärtää, että alle 300 €:n nostoissa setelivalinta on maksuton.
Virkailija ei suostunut edes katsomaan kyseistä lappua vaan väitti, että alle 300 €:n setelitoiveista pitää maksaa 12 €. Hän puhui koko ajan päälle, ei antanut suunvuoroa, ja kun koetin puolustaa omaa kantaani ja selittää, mitä lapussa oikeasti lukee, konttorin turvamies saapui oitis viereen norkoilemaan. Hankala asiakas! Vaaratilanne! Joku köyhä yrittää pitää puolensa! Pitääkö kutsua poliisi?
Pyysin kuittia tuosta 12 €:n maksusta, jotta voisin ”valittaa Kuluttajariitalautakuntaan”. En saanut kuittia. Pankkivirkailija ilmoitti jalomielisesti, ettei palvelumaksua peritäkään. Lisäksi hän tulosti paperille toisensisältöisen hinnaston:
http://tinyurl.com/yy24azf5
Asiakkaan on kuitenkin voitava luottaa siihen hinnastoon, joka on konttorissa nähtävillä!
Ylimalkaan tuollaiset ”palvelumaksut” ovat perusteettomia ja hyvän tavan vastaisia. Pankille ei aiheudu valinnasta mitään erityistä kulua. Tarvitsee vain kertoa kassalaitteelle, millaisina seteleinä nosto annetaan. Hiirellä pari rastia ruutuun.
Aikoinaan kirjoitin lehteenkin, mutta pankki ei vastannut.
http://tinyurl.com/43fdxhxa
Ylimalkaan lapusta näkyy, että sen laatija on ahne ja tyhmä. Lapussa on kirjoitus- ja kielioppivirheitä. Ei ole penaalin terävin kynä ollut asialla.
Koko palvelumaksu on muutenkin ollut täysin mielivaltainen. Virkailija saa valita, periikö sen vai ei. Jonottaessa olen kuullut virkailijoiden jopa kysyvän käteisen nostajilta: ”Millaisina seteleinä laitetaan?”, eikä asiakkailta ole kyseistä palvelumaksua peritty eikä ole räpätetty, jos jonkin toiveen esittää.
Hinnaston sanamuotokin on moniselitteinen, ja sitä on tulkittava laatijan vahingoksi. Jos nostaa sata euroa ja haluaa sadan euron setelin, ei se ole ”erityistoive”. Erityistoive on jotain erityistä, epätavallista. Jos nostaa sata euroa ja haluaa viiden euron seteleitä, se voisi olla ”erityistoive” (mutta ei sellaisestakaan voisi periä tuollaista palvelumaksua). Eivät kaikki toiveet ole ”erityistoiveita”, mutta pankki jättää epäselväksi, millainen toive toteuttaa nimenomaan ”erityistoiveen” tunnusmerkistön.
Sama ilmenee ruotsinkielisestä hinnastosta. Siellä on ”specialönskemål” (erikoistoive), mutta epäselväksi jää, millainen olisi ”icke-speciellt önskemål”.
http://www.op.fi/tariff?pid=578800&hid=11100#Kontouttag
Ilmeisesti maksua peritään pärstäkertoimen perusteella. Köyhän näköinen vanhahko mies pannaan maksamaan ja muutenkin hänelle näytetään, mistä kana pissii. Mitäs kantaa pankkikonttoriin hiekkaa kengissään ja vielä julkeaa vaatia isoa seteliä!
Onko keneltäkään ikinä oikeasti peritty Osuuspankissa kyseistä ”setelinvalintapalvelumaksua”? Olisi hauskaa viedä menettely Kuluttajariitalautakuntaan.
Kalliit setelit Uudenmaan Osuuspankissa
3
305
Vastaukset
- Anonyymi
'Olipa taas omituinen asiointikokemus Uudenmaan Osuuspankissa.
Ensin sai jonottaa melkein tunnin. Kassapalveluita tarjotaan vain klo 10–12 ja konttori on täynnä vanhuksia, jotka maksavat laskuja, ja siihen kuluu aikaa ja jonottajat joutuvat aikansa kuluksi kuuntelemaan muiden asiointia. Verkkaisesti etenee asiakaspalvelu.
Nostin tililtä 100 €. Mitään kyselemättä pankkitoimihenkilö latoi tiskiin kaksi 50 €:n seteliä. Kerroin, että haluan 100 €:n setelin.'
Antaa OP:n ajaa konttorinsa alas hinnoittelullaan. Rahan jako ulkoistettu pankkiautomaateille eikä usein tarvitse jonottaa.- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#178829256
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Osuuspankin salaperäiset palvelumaksut ja touhut on jo tiedossa monella, nuokin bonukset valuvat pankin vapaamuurareille ja tätä porukkaa suojelee vielä OP Ryhmän pääjohtaja Timo Ritakallio jonka vuosipalkka on jo noin 1,1 miljoonaa euroa( verotiedot)
Koskien pelkästään Tampereen Osuuspankin salaseuran vapaamuurariverkostoa:
https://osuuspankinvapaamuurarit.blogaaja.fi/2022/08/03/4/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984