MBK X-Limit tehoja

Vääntä

Elikkäs, minulla on MBK X-Limit enduro mallin mopo, mutta siinä ei ole tarpeeksi vääntöä ja kiihtyvyyttä.
Toisinaan tekee tiukkaa nousta asfalttipintainen suhteellisen loiva mäki ylös, toisinaan se taasen ei pääse edes hiekka kentän ylitse. Eli miten vääntöä j a kiihtyvyttä saisi lisättyä?

55

22493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juippi

      Siinä moperis on rajoitin puolassa jotta ei kierrä liikaa,joten uusi rajoittamaton puola ja sitten pakoputkessa on kahdessa kohtaa kuristukset.Pakokäyräs on ensimmäinen ja sitte muistaakseni ennen viimeistä äänenvaimentajaa.Nuo asiat kun tekee niin on jo aika hyvä kulku moperis!

      • Vääntä

        Tarkoitatko puolalla kaasukahvaa? :)

        Ja jos tarkoitit, voihan sen poistaa itsekkin sieltä, ettei tarvitse uutta kahvaa ostaa?

        Ja onko tuo ennen viimeistä äänenvaimentajaa oleva kuristus hankalassa paikassa, eli pääseeko sinne porakoneella poraamaan sitä isommaksi?


      • juippi
        Vääntä kirjoitti:

        Tarkoitatko puolalla kaasukahvaa? :)

        Ja jos tarkoitit, voihan sen poistaa itsekkin sieltä, ettei tarvitse uutta kahvaa ostaa?

        Ja onko tuo ennen viimeistä äänenvaimentajaa oleva kuristus hankalassa paikassa, eli pääseeko sinne porakoneella poraamaan sitä isommaksi?

        Siis sytytyspuola rajoittaa moottorin kierrokset tiettyyn kierrokseen.Eli uusi puola.
        Pakoputken sisällä on pienempi putki joka pitää ottaa pois, niin käyräs kun ennen sitä vaimentajaakin.
        tos mopos on vakiona jotain 9hv ja suomeen tuotuna vain n.2hv.


      • Vääntä
        juippi kirjoitti:

        Siis sytytyspuola rajoittaa moottorin kierrokset tiettyyn kierrokseen.Eli uusi puola.
        Pakoputken sisällä on pienempi putki joka pitää ottaa pois, niin käyräs kun ennen sitä vaimentajaakin.
        tos mopos on vakiona jotain 9hv ja suomeen tuotuna vain n.2hv.

        Kiitoksia paljon.

        Ja pakoputken sisässä oleva pienempi putkihan on niin ohut, että sen saa porakoneella porattua pois? ainakin useimmissa mopoissa näin tehdään.


      • Vääntä
        juippi kirjoitti:

        Siis sytytyspuola rajoittaa moottorin kierrokset tiettyyn kierrokseen.Eli uusi puola.
        Pakoputken sisällä on pienempi putki joka pitää ottaa pois, niin käyräs kun ennen sitä vaimentajaakin.
        tos mopos on vakiona jotain 9hv ja suomeen tuotuna vain n.2hv.

        Mistäs tuollaisen sytytyspuolan saisi ostaa, ja paljonkon ne maksavat?


      • juippi
        Vääntä kirjoitti:

        Mistäs tuollaisen sytytyspuolan saisi ostaa, ja paljonkon ne maksavat?

        Niitä puolia tais olla mopo-sportis.


      • .treenaja.

        voisitko kertoa kun haluaisin mbk x limitin 03 kulkemaan 55kmh ja vääntöä ja kiihtyvyyttä lisää


    • limitti

      alkukäyrästä holkki Bois.. vääntöö tulee paljon enemmän ja kulkee jtn 80km/h.. sitten suuttimen vaihtoo..

    • DraGma

      vuosimallista riippuen kuristettu pyörä.2004 --> wanhemmissa on CDI-rajoitin ja uudemmissa ei ole muuta kuin yks ja ainut kuristin alkukäyrän lopussa,siinä missä ne kolme kuusiokolopulttia on.

    • Joku

      Sama ongelma mutta ratkaisu on kuristajassa. Ota se pois ja vaihda rattaa sellaisiksi että se kulkee vain joku 60km/h jottei tule veroja. Tämän kun teet niin jo kiihtyy ja vääntää hyvin.

      • limitedö

        miten on, kun itsellä tehari kii ni ei löydy tarpeeks vääntöä et jaksais polttaa kumia vai onko kyse siinä kun perä on niin painava?


      • MEGAFOX-FIN
        limitedö kirjoitti:

        miten on, kun itsellä tehari kii ni ei löydy tarpeeks vääntöä et jaksais polttaa kumia vai onko kyse siinä kun perä on niin painava?

        ootko laittanu viripuolan..

        tietysti vaikuttaa mikä teharikin on...

        mun ämpäri kiipee vaikka seiniä pitkin tehari kiinni


      • limitedö
        MEGAFOX-FIN kirjoitti:

        ootko laittanu viripuolan..

        tietysti vaikuttaa mikä teharikin on...

        mun ämpäri kiipee vaikka seiniä pitkin tehari kiinni

        itsel on pelkkä tehari ja jaksaa just ja just 1. vaihteel polttaa jollei eturengas mee alta, ei ole viripuolaa.


      • MEGAFOX-FIN
        limitedö kirjoitti:

        itsel on pelkkä tehari ja jaksaa just ja just 1. vaihteel polttaa jollei eturengas mee alta, ei ole viripuolaa.

        hanki viripuola
        pistä pienemmät välit
        hanki satasen suutin
        osta uus tulppa
        tankkaa ysikasia 98 tai v-poweria 99?
        tehari olikin jo..

        sitten voi olla että mäntä ja pytty on kärsiny..
        männän vaihto voi olla paikallaan..

        jos ei noilla väännä niin suosittelen suorilta hankkii 500cc 2tahti crossin


      • limitedö
        MEGAFOX-FIN kirjoitti:

        hanki viripuola
        pistä pienemmät välit
        hanki satasen suutin
        osta uus tulppa
        tankkaa ysikasia 98 tai v-poweria 99?
        tehari olikin jo..

        sitten voi olla että mäntä ja pytty on kärsiny..
        männän vaihto voi olla paikallaan..

        jos ei noilla väännä niin suosittelen suorilta hankkii 500cc 2tahti crossin

        kaveril oli justiin 70cc pyttysarja myynnis 100e prkl ku ei ollu varaa ostaa sitä, niin nyt se si on menny kaupaks mut menis hakeen kaupast suoraan viripuola, 80cc, 19-24mm kaasarin ja isommat suuttimet/suuttimen.
        niin eiköhän noillakin jo sotkis katua mut khyl sen noillakin saa burnaan, jos jaksaa vaan leikkiä tarpeeks kauan, mut aikaa kuluttanu enemmän ihmisten päiden kääntämiseen, koska äänkkä tietysti on irronnut eikä jaksa laittaa kiinni sillain et pysyis edes 1km kiinni :D


      • Tuntematon
        limitedö kirjoitti:

        kaveril oli justiin 70cc pyttysarja myynnis 100e prkl ku ei ollu varaa ostaa sitä, niin nyt se si on menny kaupaks mut menis hakeen kaupast suoraan viripuola, 80cc, 19-24mm kaasarin ja isommat suuttimet/suuttimen.
        niin eiköhän noillakin jo sotkis katua mut khyl sen noillakin saa burnaan, jos jaksaa vaan leikkiä tarpeeks kauan, mut aikaa kuluttanu enemmän ihmisten päiden kääntämiseen, koska äänkkä tietysti on irronnut eikä jaksa laittaa kiinni sillain et pysyis edes 1km kiinni :D

        Mitäs vuosimallei teil on? Itellä on -01 ja menee vaikka mihin.. 2 päälläkin.. Virii on Rajottamaton cdi ja metrakit:in tehari.. kulkee noin 80km/h..


      • ggggggfffff
        Tuntematon kirjoitti:

        Mitäs vuosimallei teil on? Itellä on -01 ja menee vaikka mihin.. 2 päälläkin.. Virii on Rajottamaton cdi ja metrakit:in tehari.. kulkee noin 80km/h..

        Kuin paljo siel moottoris pitää olla öljyä, vai pitääks sen ol siit ihmeen öljytulpan reijästä katsottuna ihan piripintaan täys? ja mitä öljyä ootte käyttäny ite?


      • limitteri
        Tuntematon kirjoitti:

        Mitäs vuosimallei teil on? Itellä on -01 ja menee vaikka mihin.. 2 päälläkin.. Virii on Rajottamaton cdi ja metrakit:in tehari.. kulkee noin 80km/h..

        mulla on -03 limitti ja siihe o laitettu tehopuola/CDI ja otettu kaikki paskat pois putkesta ja perää TK änkkä,,,kyllä se kulkee iha hyvi ja meteliä löytyy.....:D


      • jake.p

        Onko kellään tietoo mitkä rattaat pitäs vaihtaa että saa kulkemaan kurittomana n.60km/h.


      • SmäGä

        Mul on 05- MBK X-Limit ja on kuriton putki ja iso takaratas ettei kulje ku 60-65km/h ja vääntää hyvin mut nyt rupes tökkii isoil kerroksil..Osaatko sanoo miks?


      • ma n u
        SmäGä kirjoitti:

        Mul on 05- MBK X-Limit ja on kuriton putki ja iso takaratas ettei kulje ku 60-65km/h ja vääntää hyvin mut nyt rupes tökkii isoil kerroksil..Osaatko sanoo miks?

        Mulla on kans -05 mbk x limit josta on kuri pois ja vakio välit rajotin pois päält se menee se 70-85 ja se röpötys/pätkiminen kuuluu siitä et änkässä on vissii jotain paskaa.


      • Bomberboy
        Tuntematon kirjoitti:

        Mitäs vuosimallei teil on? Itellä on -01 ja menee vaikka mihin.. 2 päälläkin.. Virii on Rajottamaton cdi ja metrakit:in tehari.. kulkee noin 80km/h..

        Jooooo, mullakkii o -01, tehopuola löötyy, Tk Lasado ja 16mm kassu, kantta tuli laskettua pichase ja pakoaukkoo isonnettu. 13/52 väleillä meni 105 ja kiihty yhtä hyvin ku kaverin 70cc tzr...


      • Hgsfjb
        ggggggfffff kirjoitti:

        Kuin paljo siel moottoris pitää olla öljyä, vai pitääks sen ol siit ihmeen öljytulpan reijästä katsottuna ihan piripintaan täys? ja mitä öljyä ootte käyttäny ite?

        Eikö sulla oo moottorin kylessä (melkeen keskellä) pulttia jos on nii ota se pois siitä ja sitte rupeet täyttää vaa sitä sieltä päälä pain olevasta reijjästä ja laitat niin paljo sitä öljyä että siitä reijjästä rupee tulee (öljyä) ja sitte vaan se pultti takas paikalle.


    • Niromi

      elikkä minkä vuotinen vehe tää on????

    • Wivnoski

      Osta uusi mopo tai viritä se taappiin saakka!

      • äijä

        Käyrästä kuristuskartio pois ja satakiloisen äijän alla 80 km/h ilman muita temppuja. Alkuperäiskunnossa häviää 80-luvun mopoille (Esim super sport) 10-0 väännössä, ei tarvitse lähteä edes koittaan metsään tai maastoon, voi tulla hiki mopoa työnnellessä. Nykymopot on kyllä huomattavasti tukevampitekoisia kuin nämä vanhat, sen huomaa jo painosta.


    • ewqewqewqqq

      Ensiksi haet paikallisesta R-Kioskista tehoputken. laita se kiinni ja tuki perunalla päästä. Sen jälkeen tukit suuttimen esim:possutahnalla ja kierrokset nousee 11000rpm.

      • Mopo vittuilee

        Joo eli mulla ois semmone ongelma mikä toistu jo toista kerta.. Mopo kiekuu ja paukkuu kuin mikä mut nyt se röpöttää aivan täysin. joten mopolla ei pääse kymppiä kovempaa ja bensa on aivan liian tummaa. Osaako joku sanoa mikä on?? läpät on katsottu , uusi luistin ostettu uusi suutin,pakoputki puhdistettu,uusi cdi boksi ostettu ,uusi mäntä & männänrenkaat jne. mikä helvatta voi olla vikana, osaako kukaan sanoa 100% varmuudella että missä vika on tai voiko kaasari olla paskana?? vaikea tälläin kuvailla vikaa mutta kuulostaa ku kierrokset tulis myöhässä ja KUULOSTAA ettei mopo saisi bensaa ja meinää tukehtua vaikka näin ei tapahdu. auttakaa minua =)


      • epäskmbd
        Mopo vittuilee kirjoitti:

        Joo eli mulla ois semmone ongelma mikä toistu jo toista kerta.. Mopo kiekuu ja paukkuu kuin mikä mut nyt se röpöttää aivan täysin. joten mopolla ei pääse kymppiä kovempaa ja bensa on aivan liian tummaa. Osaako joku sanoa mikä on?? läpät on katsottu , uusi luistin ostettu uusi suutin,pakoputki puhdistettu,uusi cdi boksi ostettu ,uusi mäntä & männänrenkaat jne. mikä helvatta voi olla vikana, osaako kukaan sanoa 100% varmuudella että missä vika on tai voiko kaasari olla paskana?? vaikea tälläin kuvailla vikaa mutta kuulostaa ku kierrokset tulis myöhässä ja KUULOSTAA ettei mopo saisi bensaa ja meinää tukehtua vaikka näin ei tapahdu. auttakaa minua =)

        poraa vaaa kurii isommaks. Mulla -05 DT ja tolla vääntää jokasen mäen mittariin 58 kmh. Siis jyrkänkin! Huiput 55 kmh vaikka mittari näyttääkin 70kmh


      • Vakio on tuskaaa
        epäskmbd kirjoitti:

        poraa vaaa kurii isommaks. Mulla -05 DT ja tolla vääntää jokasen mäen mittariin 58 kmh. Siis jyrkänkin! Huiput 55 kmh vaikka mittari näyttääkin 70kmh

        joo mulla on täys vakio X-limit vuodelt 2000. mites sais tota nopeutta lisättyy helpolla/halvalla sen verran et kulkis jottai 65km/h


      • KALALAL
        Mopo vittuilee kirjoitti:

        Joo eli mulla ois semmone ongelma mikä toistu jo toista kerta.. Mopo kiekuu ja paukkuu kuin mikä mut nyt se röpöttää aivan täysin. joten mopolla ei pääse kymppiä kovempaa ja bensa on aivan liian tummaa. Osaako joku sanoa mikä on?? läpät on katsottu , uusi luistin ostettu uusi suutin,pakoputki puhdistettu,uusi cdi boksi ostettu ,uusi mäntä & männänrenkaat jne. mikä helvatta voi olla vikana, osaako kukaan sanoa 100% varmuudella että missä vika on tai voiko kaasari olla paskana?? vaikea tälläin kuvailla vikaa mutta kuulostaa ku kierrokset tulis myöhässä ja KUULOSTAA ettei mopo saisi bensaa ja meinää tukehtua vaikka näin ei tapahdu. auttakaa minua =)

        suutimen ja ilmanputsarin kohalla ei oo säädöt luultavasti kohallaan, kierrä sitä ruuvia .


      • pamppa
        Vakio on tuskaaa kirjoitti:

        joo mulla on täys vakio X-limit vuodelt 2000. mites sais tota nopeutta lisättyy helpolla/halvalla sen verran et kulkis jottai 65km/h

        jos on aivan täysvakio mbk,niin ensiksi pitää vaihtaa cdi poksi rajoittamattomaan 98-2003 malleissa,silloin kiertää enemmän ja kulkua löytyy 55-65,jos se ei riitä,niin ota pakoputkesta kuristukset pois,niin sitten pitäis jo kiihtyy perkeleesti ja kulkea 75-85:)


      • lolllero
        pamppa kirjoitti:

        jos on aivan täysvakio mbk,niin ensiksi pitää vaihtaa cdi poksi rajoittamattomaan 98-2003 malleissa,silloin kiertää enemmän ja kulkua löytyy 55-65,jos se ei riitä,niin ota pakoputkesta kuristukset pois,niin sitten pitäis jo kiihtyy perkeleesti ja kulkea 75-85:)

        kysyisin,jos joku tietää,että onko tuos metrakitin tehoputkes isot äänet?;)


    • jormleliini

      metrakitissa on tosi lujat äänet ainakin mulla on nii et korvat menee lukkoo kun ajaa tai sit mun änkäs on villat paskana:D mun mbk03 kulkee 125km/h huipit..

    • jubijab

      mulla on -06 vuode mbk josta on vedetty kurit pois putkesta laitettu vähän isompi suutin ja rajottamaton cdi boksihan siinä on valmiina nyt kulkee sen 70-75 km/h mikä ois hyvä tehari jolla saa tehoja lisää koneeseen että kulkis ja vääntäs paremmin? ja mistä löytäs ?

      • Valtsööö

        onkos sulla vakio välitykset vai ootko vaihtanu rattaita ollenkaan? Pitäisi olla muistaakseni vakiona 12/48.


    • TiijaTIIJA

      Mua kiinnostas tietää, kun ostin käytetyn mopon, et onko tähänkin tehty jotain säätöjä kun kulkee ainakin 55km/h? Ostin mopon vakiona.

    • mbkmbk

      miks ei ämpäri kierrä

    • jubijabb

      Vakio välit on mbkssa kiinni. mikä tehari ois hyvä ?

    • J

      Mulla on 2000 vuosimallin mbk ja siinä on viri puola paikollaan ja kurit otettu pois putkesta ja menee sen 80km/h.. ja on välit on 12/52 nii ja 68 suutin. kyllä sen saa kulkemaan iha hyvi ilman tehariaki.

    • kjhytre

      Tuommoiset nulikat ei tarvi kun korkeintaan polkupyörän.

    • mbkmbkmbk

      mul on mbk x limit miten sais kulkeen ilman mitään ostoksii

      • xlimitmies

        Kuri putkesta pois niin sillä pääset jo siihen 60-70 km/h vauhtiin.. Itellä on MBK x-limit -03 ja siinä on tehari kiinni :)) kyllähän tuo vääntää alakieroksillakin ihan kohtalaisesti ja jaksaa vetää vaikka on pitkät välit (tosin 5 meinaa vääntö loppua kesken)


    • mbkmbkmbk

      mulla on onkelma mun x limitin kaa ku pitäs saaha putki irti mut se ei vaa irtoo oon yrittäny vetää ja pyöritellä ja kangeta irti kaikki kiinnikkeet pitäs olla irti osaaks kukaa neuvoo

      • asdasdasdasddasddasd

        siin on vakiona semmoset hitsit joptka pitää pasko sitte irtoo


    • MBKmbkMBK12

      Mul MBK x-limit 03 , Yamahan Koneella , Gianellin tehari , 110cc pytty ja kulkee noin 95km/h joskus 105km/h

    • Kouyukg

      itellä MBK X-limit , ei ollu paljoo vittuakaan tehoja , mut sit katottii CDI-boxi ja vaihettiin se uuteen . Kiekas aivan eri tavalla ku ennen ja muutenkin Gianellin tehari käytös nii lähtee 95km/h

    • mbk1

      itellä on MBK x-limit enska peli ja kulkee 14-52 väleillä (vm 067) ilman kuria 90 toisinanna 85 vaihtelee välillä:) ota kuri irti ja pistä välityksiä jos haluut menee joku 75 ni 62 takaratas ja 12 eturatas :)

    • yamahadt1

      Voi tietenkin vaihtaa putken jos helpoiten haluaa kiihtyvyyttä ja nopeutta

    • Kyllästynyt mopolija

      Mullon tuossa Mbk:ssa kiinni arrowin tehari ja vakio cdi se kulkee nyt 42kmh nii miten sen sais menee joku 50kmh ilman boksin vaihtoa, Koska jos vaihtaa nii menee joku 80-90kmh ? Eikä vakio putkea ole enään kun se ruostu puhki joten nyt on pärjättävä tuolla arrowilla

      • Innostunut mopoilija

        Jäät voitolle jos myyt arrowis pois, ja ostat vakio putken. Toki voit porata Moricin, eli ohittaa ''cdi-boksin''. ei tarvitse silloin vaihtaa.


    • mannemake

      paras kun laitat 10-62 välit ja putki tyhjäksiu vaan, menee alle 65 ja kiertää ja vääntää

    • xddxd

      mulla ois limit 98 vakio ni mitäs pitäs uusii et kulkis sen 60? kaasari vaihtuu muutenni mut mikä ois hyvö milline? ja teharii oisin hankkimas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe