Elikkäs, minulla on MBK X-Limit enduro mallin mopo, mutta siinä ei ole tarpeeksi vääntöä ja kiihtyvyyttä.
Toisinaan tekee tiukkaa nousta asfalttipintainen suhteellisen loiva mäki ylös, toisinaan se taasen ei pääse edes hiekka kentän ylitse. Eli miten vääntöä j a kiihtyvyttä saisi lisättyä?
MBK X-Limit tehoja
55
22576
Vastaukset
- juippi
Siinä moperis on rajoitin puolassa jotta ei kierrä liikaa,joten uusi rajoittamaton puola ja sitten pakoputkessa on kahdessa kohtaa kuristukset.Pakokäyräs on ensimmäinen ja sitte muistaakseni ennen viimeistä äänenvaimentajaa.Nuo asiat kun tekee niin on jo aika hyvä kulku moperis!
- Vääntä
Tarkoitatko puolalla kaasukahvaa? :)
Ja jos tarkoitit, voihan sen poistaa itsekkin sieltä, ettei tarvitse uutta kahvaa ostaa?
Ja onko tuo ennen viimeistä äänenvaimentajaa oleva kuristus hankalassa paikassa, eli pääseeko sinne porakoneella poraamaan sitä isommaksi? - juippi
Vääntä kirjoitti:
Tarkoitatko puolalla kaasukahvaa? :)
Ja jos tarkoitit, voihan sen poistaa itsekkin sieltä, ettei tarvitse uutta kahvaa ostaa?
Ja onko tuo ennen viimeistä äänenvaimentajaa oleva kuristus hankalassa paikassa, eli pääseeko sinne porakoneella poraamaan sitä isommaksi?Siis sytytyspuola rajoittaa moottorin kierrokset tiettyyn kierrokseen.Eli uusi puola.
Pakoputken sisällä on pienempi putki joka pitää ottaa pois, niin käyräs kun ennen sitä vaimentajaakin.
tos mopos on vakiona jotain 9hv ja suomeen tuotuna vain n.2hv. - Vääntä
juippi kirjoitti:
Siis sytytyspuola rajoittaa moottorin kierrokset tiettyyn kierrokseen.Eli uusi puola.
Pakoputken sisällä on pienempi putki joka pitää ottaa pois, niin käyräs kun ennen sitä vaimentajaakin.
tos mopos on vakiona jotain 9hv ja suomeen tuotuna vain n.2hv.Kiitoksia paljon.
Ja pakoputken sisässä oleva pienempi putkihan on niin ohut, että sen saa porakoneella porattua pois? ainakin useimmissa mopoissa näin tehdään. - Vääntä
juippi kirjoitti:
Siis sytytyspuola rajoittaa moottorin kierrokset tiettyyn kierrokseen.Eli uusi puola.
Pakoputken sisällä on pienempi putki joka pitää ottaa pois, niin käyräs kun ennen sitä vaimentajaakin.
tos mopos on vakiona jotain 9hv ja suomeen tuotuna vain n.2hv.Mistäs tuollaisen sytytyspuolan saisi ostaa, ja paljonkon ne maksavat?
- juippi
Vääntä kirjoitti:
Mistäs tuollaisen sytytyspuolan saisi ostaa, ja paljonkon ne maksavat?
Niitä puolia tais olla mopo-sportis.
- .treenaja.
voisitko kertoa kun haluaisin mbk x limitin 03 kulkemaan 55kmh ja vääntöä ja kiihtyvyyttä lisää
- limitti
alkukäyrästä holkki Bois.. vääntöö tulee paljon enemmän ja kulkee jtn 80km/h.. sitten suuttimen vaihtoo..
- DraGma
vuosimallista riippuen kuristettu pyörä.2004 --> wanhemmissa on CDI-rajoitin ja uudemmissa ei ole muuta kuin yks ja ainut kuristin alkukäyrän lopussa,siinä missä ne kolme kuusiokolopulttia on.
- Joku
Sama ongelma mutta ratkaisu on kuristajassa. Ota se pois ja vaihda rattaa sellaisiksi että se kulkee vain joku 60km/h jottei tule veroja. Tämän kun teet niin jo kiihtyy ja vääntää hyvin.
- limitedö
miten on, kun itsellä tehari kii ni ei löydy tarpeeks vääntöä et jaksais polttaa kumia vai onko kyse siinä kun perä on niin painava?
- MEGAFOX-FIN
limitedö kirjoitti:
miten on, kun itsellä tehari kii ni ei löydy tarpeeks vääntöä et jaksais polttaa kumia vai onko kyse siinä kun perä on niin painava?
ootko laittanu viripuolan..
tietysti vaikuttaa mikä teharikin on...
mun ämpäri kiipee vaikka seiniä pitkin tehari kiinni - limitedö
MEGAFOX-FIN kirjoitti:
ootko laittanu viripuolan..
tietysti vaikuttaa mikä teharikin on...
mun ämpäri kiipee vaikka seiniä pitkin tehari kiinniitsel on pelkkä tehari ja jaksaa just ja just 1. vaihteel polttaa jollei eturengas mee alta, ei ole viripuolaa.
- MEGAFOX-FIN
limitedö kirjoitti:
itsel on pelkkä tehari ja jaksaa just ja just 1. vaihteel polttaa jollei eturengas mee alta, ei ole viripuolaa.
hanki viripuola
pistä pienemmät välit
hanki satasen suutin
osta uus tulppa
tankkaa ysikasia 98 tai v-poweria 99?
tehari olikin jo..
sitten voi olla että mäntä ja pytty on kärsiny..
männän vaihto voi olla paikallaan..
jos ei noilla väännä niin suosittelen suorilta hankkii 500cc 2tahti crossin - limitedö
MEGAFOX-FIN kirjoitti:
hanki viripuola
pistä pienemmät välit
hanki satasen suutin
osta uus tulppa
tankkaa ysikasia 98 tai v-poweria 99?
tehari olikin jo..
sitten voi olla että mäntä ja pytty on kärsiny..
männän vaihto voi olla paikallaan..
jos ei noilla väännä niin suosittelen suorilta hankkii 500cc 2tahti crossinkaveril oli justiin 70cc pyttysarja myynnis 100e prkl ku ei ollu varaa ostaa sitä, niin nyt se si on menny kaupaks mut menis hakeen kaupast suoraan viripuola, 80cc, 19-24mm kaasarin ja isommat suuttimet/suuttimen.
niin eiköhän noillakin jo sotkis katua mut khyl sen noillakin saa burnaan, jos jaksaa vaan leikkiä tarpeeks kauan, mut aikaa kuluttanu enemmän ihmisten päiden kääntämiseen, koska äänkkä tietysti on irronnut eikä jaksa laittaa kiinni sillain et pysyis edes 1km kiinni :D - Tuntematon
limitedö kirjoitti:
kaveril oli justiin 70cc pyttysarja myynnis 100e prkl ku ei ollu varaa ostaa sitä, niin nyt se si on menny kaupaks mut menis hakeen kaupast suoraan viripuola, 80cc, 19-24mm kaasarin ja isommat suuttimet/suuttimen.
niin eiköhän noillakin jo sotkis katua mut khyl sen noillakin saa burnaan, jos jaksaa vaan leikkiä tarpeeks kauan, mut aikaa kuluttanu enemmän ihmisten päiden kääntämiseen, koska äänkkä tietysti on irronnut eikä jaksa laittaa kiinni sillain et pysyis edes 1km kiinni :DMitäs vuosimallei teil on? Itellä on -01 ja menee vaikka mihin.. 2 päälläkin.. Virii on Rajottamaton cdi ja metrakit:in tehari.. kulkee noin 80km/h..
- ggggggfffff
Tuntematon kirjoitti:
Mitäs vuosimallei teil on? Itellä on -01 ja menee vaikka mihin.. 2 päälläkin.. Virii on Rajottamaton cdi ja metrakit:in tehari.. kulkee noin 80km/h..
Kuin paljo siel moottoris pitää olla öljyä, vai pitääks sen ol siit ihmeen öljytulpan reijästä katsottuna ihan piripintaan täys? ja mitä öljyä ootte käyttäny ite?
- limitteri
Tuntematon kirjoitti:
Mitäs vuosimallei teil on? Itellä on -01 ja menee vaikka mihin.. 2 päälläkin.. Virii on Rajottamaton cdi ja metrakit:in tehari.. kulkee noin 80km/h..
mulla on -03 limitti ja siihe o laitettu tehopuola/CDI ja otettu kaikki paskat pois putkesta ja perää TK änkkä,,,kyllä se kulkee iha hyvi ja meteliä löytyy.....:D
- jake.p
Onko kellään tietoo mitkä rattaat pitäs vaihtaa että saa kulkemaan kurittomana n.60km/h.
- SmäGä
Mul on 05- MBK X-Limit ja on kuriton putki ja iso takaratas ettei kulje ku 60-65km/h ja vääntää hyvin mut nyt rupes tökkii isoil kerroksil..Osaatko sanoo miks?
- ma n u
SmäGä kirjoitti:
Mul on 05- MBK X-Limit ja on kuriton putki ja iso takaratas ettei kulje ku 60-65km/h ja vääntää hyvin mut nyt rupes tökkii isoil kerroksil..Osaatko sanoo miks?
Mulla on kans -05 mbk x limit josta on kuri pois ja vakio välit rajotin pois päält se menee se 70-85 ja se röpötys/pätkiminen kuuluu siitä et änkässä on vissii jotain paskaa.
- Bomberboy
Tuntematon kirjoitti:
Mitäs vuosimallei teil on? Itellä on -01 ja menee vaikka mihin.. 2 päälläkin.. Virii on Rajottamaton cdi ja metrakit:in tehari.. kulkee noin 80km/h..
Jooooo, mullakkii o -01, tehopuola löötyy, Tk Lasado ja 16mm kassu, kantta tuli laskettua pichase ja pakoaukkoo isonnettu. 13/52 väleillä meni 105 ja kiihty yhtä hyvin ku kaverin 70cc tzr...
- Hgsfjb
ggggggfffff kirjoitti:
Kuin paljo siel moottoris pitää olla öljyä, vai pitääks sen ol siit ihmeen öljytulpan reijästä katsottuna ihan piripintaan täys? ja mitä öljyä ootte käyttäny ite?
Eikö sulla oo moottorin kylessä (melkeen keskellä) pulttia jos on nii ota se pois siitä ja sitte rupeet täyttää vaa sitä sieltä päälä pain olevasta reijjästä ja laitat niin paljo sitä öljyä että siitä reijjästä rupee tulee (öljyä) ja sitte vaan se pultti takas paikalle.
- Niromi
elikkä minkä vuotinen vehe tää on????
- Wivnoski
Osta uusi mopo tai viritä se taappiin saakka!
- äijä
Käyrästä kuristuskartio pois ja satakiloisen äijän alla 80 km/h ilman muita temppuja. Alkuperäiskunnossa häviää 80-luvun mopoille (Esim super sport) 10-0 väännössä, ei tarvitse lähteä edes koittaan metsään tai maastoon, voi tulla hiki mopoa työnnellessä. Nykymopot on kyllä huomattavasti tukevampitekoisia kuin nämä vanhat, sen huomaa jo painosta.
- ewqewqewqqq
Ensiksi haet paikallisesta R-Kioskista tehoputken. laita se kiinni ja tuki perunalla päästä. Sen jälkeen tukit suuttimen esim:possutahnalla ja kierrokset nousee 11000rpm.
- Mopo vittuilee
Joo eli mulla ois semmone ongelma mikä toistu jo toista kerta.. Mopo kiekuu ja paukkuu kuin mikä mut nyt se röpöttää aivan täysin. joten mopolla ei pääse kymppiä kovempaa ja bensa on aivan liian tummaa. Osaako joku sanoa mikä on?? läpät on katsottu , uusi luistin ostettu uusi suutin,pakoputki puhdistettu,uusi cdi boksi ostettu ,uusi mäntä & männänrenkaat jne. mikä helvatta voi olla vikana, osaako kukaan sanoa 100% varmuudella että missä vika on tai voiko kaasari olla paskana?? vaikea tälläin kuvailla vikaa mutta kuulostaa ku kierrokset tulis myöhässä ja KUULOSTAA ettei mopo saisi bensaa ja meinää tukehtua vaikka näin ei tapahdu. auttakaa minua =)
- epäskmbd
Mopo vittuilee kirjoitti:
Joo eli mulla ois semmone ongelma mikä toistu jo toista kerta.. Mopo kiekuu ja paukkuu kuin mikä mut nyt se röpöttää aivan täysin. joten mopolla ei pääse kymppiä kovempaa ja bensa on aivan liian tummaa. Osaako joku sanoa mikä on?? läpät on katsottu , uusi luistin ostettu uusi suutin,pakoputki puhdistettu,uusi cdi boksi ostettu ,uusi mäntä & männänrenkaat jne. mikä helvatta voi olla vikana, osaako kukaan sanoa 100% varmuudella että missä vika on tai voiko kaasari olla paskana?? vaikea tälläin kuvailla vikaa mutta kuulostaa ku kierrokset tulis myöhässä ja KUULOSTAA ettei mopo saisi bensaa ja meinää tukehtua vaikka näin ei tapahdu. auttakaa minua =)
poraa vaaa kurii isommaks. Mulla -05 DT ja tolla vääntää jokasen mäen mittariin 58 kmh. Siis jyrkänkin! Huiput 55 kmh vaikka mittari näyttääkin 70kmh
- Vakio on tuskaaa
epäskmbd kirjoitti:
poraa vaaa kurii isommaks. Mulla -05 DT ja tolla vääntää jokasen mäen mittariin 58 kmh. Siis jyrkänkin! Huiput 55 kmh vaikka mittari näyttääkin 70kmh
joo mulla on täys vakio X-limit vuodelt 2000. mites sais tota nopeutta lisättyy helpolla/halvalla sen verran et kulkis jottai 65km/h
- KALALAL
Mopo vittuilee kirjoitti:
Joo eli mulla ois semmone ongelma mikä toistu jo toista kerta.. Mopo kiekuu ja paukkuu kuin mikä mut nyt se röpöttää aivan täysin. joten mopolla ei pääse kymppiä kovempaa ja bensa on aivan liian tummaa. Osaako joku sanoa mikä on?? läpät on katsottu , uusi luistin ostettu uusi suutin,pakoputki puhdistettu,uusi cdi boksi ostettu ,uusi mäntä & männänrenkaat jne. mikä helvatta voi olla vikana, osaako kukaan sanoa 100% varmuudella että missä vika on tai voiko kaasari olla paskana?? vaikea tälläin kuvailla vikaa mutta kuulostaa ku kierrokset tulis myöhässä ja KUULOSTAA ettei mopo saisi bensaa ja meinää tukehtua vaikka näin ei tapahdu. auttakaa minua =)
suutimen ja ilmanputsarin kohalla ei oo säädöt luultavasti kohallaan, kierrä sitä ruuvia .
- pamppa
Vakio on tuskaaa kirjoitti:
joo mulla on täys vakio X-limit vuodelt 2000. mites sais tota nopeutta lisättyy helpolla/halvalla sen verran et kulkis jottai 65km/h
jos on aivan täysvakio mbk,niin ensiksi pitää vaihtaa cdi poksi rajoittamattomaan 98-2003 malleissa,silloin kiertää enemmän ja kulkua löytyy 55-65,jos se ei riitä,niin ota pakoputkesta kuristukset pois,niin sitten pitäis jo kiihtyy perkeleesti ja kulkea 75-85:)
- lolllero
pamppa kirjoitti:
jos on aivan täysvakio mbk,niin ensiksi pitää vaihtaa cdi poksi rajoittamattomaan 98-2003 malleissa,silloin kiertää enemmän ja kulkua löytyy 55-65,jos se ei riitä,niin ota pakoputkesta kuristukset pois,niin sitten pitäis jo kiihtyy perkeleesti ja kulkea 75-85:)
kysyisin,jos joku tietää,että onko tuos metrakitin tehoputkes isot äänet?;)
- jormleliini
metrakitissa on tosi lujat äänet ainakin mulla on nii et korvat menee lukkoo kun ajaa tai sit mun änkäs on villat paskana:D mun mbk03 kulkee 125km/h huipit..
- jubijab
mulla on -06 vuode mbk josta on vedetty kurit pois putkesta laitettu vähän isompi suutin ja rajottamaton cdi boksihan siinä on valmiina nyt kulkee sen 70-75 km/h mikä ois hyvä tehari jolla saa tehoja lisää koneeseen että kulkis ja vääntäs paremmin? ja mistä löytäs ?
- Valtsööö
onkos sulla vakio välitykset vai ootko vaihtanu rattaita ollenkaan? Pitäisi olla muistaakseni vakiona 12/48.
- TiijaTIIJA
Mua kiinnostas tietää, kun ostin käytetyn mopon, et onko tähänkin tehty jotain säätöjä kun kulkee ainakin 55km/h? Ostin mopon vakiona.
- mbkmbk
miks ei ämpäri kierrä
- jubijabb
Vakio välit on mbkssa kiinni. mikä tehari ois hyvä ?
- J
Mulla on 2000 vuosimallin mbk ja siinä on viri puola paikollaan ja kurit otettu pois putkesta ja menee sen 80km/h.. ja on välit on 12/52 nii ja 68 suutin. kyllä sen saa kulkemaan iha hyvi ilman tehariaki.
- kjhytre
Tuommoiset nulikat ei tarvi kun korkeintaan polkupyörän.
- mbkmbkmbk
mul on mbk x limit miten sais kulkeen ilman mitään ostoksii
- xlimitmies
Kuri putkesta pois niin sillä pääset jo siihen 60-70 km/h vauhtiin.. Itellä on MBK x-limit -03 ja siinä on tehari kiinni :)) kyllähän tuo vääntää alakieroksillakin ihan kohtalaisesti ja jaksaa vetää vaikka on pitkät välit (tosin 5 meinaa vääntö loppua kesken)
- mbkmbkmbk
mulla on onkelma mun x limitin kaa ku pitäs saaha putki irti mut se ei vaa irtoo oon yrittäny vetää ja pyöritellä ja kangeta irti kaikki kiinnikkeet pitäs olla irti osaaks kukaa neuvoo
- asdasdasdasddasddasd
siin on vakiona semmoset hitsit joptka pitää pasko sitte irtoo
- MBKmbkMBK12
Mul MBK x-limit 03 , Yamahan Koneella , Gianellin tehari , 110cc pytty ja kulkee noin 95km/h joskus 105km/h
- Kouyukg
itellä MBK X-limit , ei ollu paljoo vittuakaan tehoja , mut sit katottii CDI-boxi ja vaihettiin se uuteen . Kiekas aivan eri tavalla ku ennen ja muutenkin Gianellin tehari käytös nii lähtee 95km/h
- mbk1
itellä on MBK x-limit enska peli ja kulkee 14-52 väleillä (vm 067) ilman kuria 90 toisinanna 85 vaihtelee välillä:) ota kuri irti ja pistä välityksiä jos haluut menee joku 75 ni 62 takaratas ja 12 eturatas :)
- yamahadt1
Voi tietenkin vaihtaa putken jos helpoiten haluaa kiihtyvyyttä ja nopeutta
- Kyllästynyt mopolija
Mullon tuossa Mbk:ssa kiinni arrowin tehari ja vakio cdi se kulkee nyt 42kmh nii miten sen sais menee joku 50kmh ilman boksin vaihtoa, Koska jos vaihtaa nii menee joku 80-90kmh ? Eikä vakio putkea ole enään kun se ruostu puhki joten nyt on pärjättävä tuolla arrowilla
- Innostunut mopoilija
Jäät voitolle jos myyt arrowis pois, ja ostat vakio putken. Toki voit porata Moricin, eli ohittaa ''cdi-boksin''. ei tarvitse silloin vaihtaa.
- mannemake
paras kun laitat 10-62 välit ja putki tyhjäksiu vaan, menee alle 65 ja kiertää ja vääntää
- xddxd
mulla ois limit 98 vakio ni mitäs pitäs uusii et kulkis sen 60? kaasari vaihtuu muutenni mut mikä ois hyvö milline? ja teharii oisin hankkimas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384228- 892049
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152031Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi621687Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541472Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341437VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021352- 741256
- 981171
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181080