Sisemmän häpyhuulen turpoaminen

Anonyymi-ap

Mulla on ny jonku aikaa ollu ärtyneenä sisempien häpyhuulteni ja emättimeni välitila, eli siis oikeastaa juuri se kohta, mihkä häpyhuulet loppuvat. Tänää alko kutittaa iha vietävästi ja nyt toinen häpyhuuli on turvonnu nii etten pysty enää oikee tekee mitää… vähä pistelee, jos koetan esim. sulkea jalkojani, siihen ei kuitenkaan satu.

Osaako kukaa sanoa mist vois johtuu? Sukupuolitauteja ei ole, eikä yhdyntääkää nyt ole ollut.

8

2291

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt ei ihan selvinnyt missä kohtaa ongelma on.
      Sisemmät häpyhuulet alkavat ylhäällä klitoriksen hupusta ja alhaalla ne joissain tapauksissa päättyvät ennen emättimen aukkoa. Usein hieman eri kohdissa eli ovat eri pituiset pituussuunnassa. Joillain ne jatkuvat alas asti ympäröiden koko vulvan.

Sivusuunnassa niiden koko vaihtelee muutamasta millistä useisiin sentteihin ja ovat usein eripariset. Niiden keskimääräinen leveys on 21mm/puoli.
      Noin puolella naisista sisemmät häpyhuulet ovat ulkonevat eli näkyvät ulompien häpyhuulien välistä.

Sisemmät häpyhuulet sisältävät talirauhasia ja ne voivat tukkeutua ja turvota. Silloin sisemmän häpyhuulen sisällä tuntuu selvästi kovempi kohta.

Hiivatulehdus turvottaa myös limakalvoja joista sisempien häpyhuulien pinta muodostuu.

Emättimen aukon vieressä ovat Bartholin rauhaset mutta ne eivät kovin kaukana sisempien häpyhuulien alaosasta ole nekään.

Voitko kuvailla vulvaasi ja ongelmaasi tarkemmin.

• Anonyymi

Onko ap murrosikäinen ja sisempien häpyhuulien luonnollinen, huomattavakin kasvu kyseessä?

• Anonyymi

Ap on aikuinen ja tosiaan näin ei ole ikinä aiemmin käynyt. Eikös nuo Bartholin rauhaset ole ulommissa häpyhuulissa? En oikein paremmin osaa kuvailla kun että sisempi häpyhuuli turvonnut.

• Anonyymi

Et sitten mitenkään voisi käväistä gynekologilla?

• Anonyymi

Ovtko ap:n sisemmät häpyhuulet normaalisti piilossa vai ulkonevat jolloin ne olisivat saattaneet reagoida vaikkapa uusiin alusasuihin tai pesuaineeseen? Jos ne ovat piilossa niin ainakin nämä edelliset voi sulkea pois syn aiheuttajista.

• Anonyymi

Tuossa aloituksessa on mainittu sisempien häpyhuulien ja emättimen välitila. Sitä kutsutaan vestibuliksi mutta ei ongelma ilmeisesti ole siinä vaan nimenomaan sisemmässä häpyhuulessa. Onko kyse vain toisesta sisemmästä häpyhuulesta?

• Anonyymi

Onko ap saanut ratkaisua ja helpotusta ongelmaansa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8573
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4698
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4208
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3752
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3206
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2960
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2666
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2471
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2183
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2117
    Aihe