Pureva 2v. viljakäärme

Anonyymi-ap

Meillä on ollut vuodesta 2021 asti viljakäärme naaras. Olemme yrittäneet mahdollisimman hyvin pitää huolta ja olosuhteetkin pitäisivät olla erinomaiset. Kuitenkin viime vuonna talvella käärme yritti puraista minua ja minun veljiäni. Käärmettä on käsitelty ja kädellä hämmennelty terraariossa joten ei tiedetä mistä se johtuu. Äitiäni se ei kuitenkaan ole yrittänytkään puraista vaikka hän paljon hämmentää terraariossa. Hiiretkin syötetään pitkillä pihdeillä ja säännöllisesti. Viimeksi tänään yritti taas minua purra jo toista kertaa mutta ei jäänyt kiinni hampaista. Oisko kellään vinkkejä mistä pureminen voisi johtua tai pitäisikö olla huolissaan?!

1

203

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käärme puree vain kahdesta syystä. Puollustautuakseen tai ruuan takia.
      Kumpi voisi olla kyseessä, tuota joudut itse hiukan miettimään.
      Oletan kuitenkin että käärme yhdistää syystä tai toisesta teidän käytöksen ruokaan.
      Onko ehkä niin että äitinne ei ruoki mutta pudistaa terraa ?
      Mikäli näin on voitte ohjata ruokailu viettiä toiseen suuntaan.
      Jotkut käyttävät jopa kelloa tälläiseen. Eli ruoka terraarioon ja kilkuttaa jotain tiettyä kelloa ja tietyllä tavalla aina kun ruokaa on tarjolla.
      (kylä käärme ei ole kuuro vaikkä käärmeellä ei olekaan ulkoisia kuuloelimiä)
      Alkuun tietysti siten että kun käärme havaitsee ruuan kilkutatte kelloa.
      Yksi on tutustuttaa hajunne käärrmeelle uudestaan.
      Laita jokin sopiva vaatekappale terraarioon, vaatekappaletta on pitänyt käyttää, näin käärme tottuu hajuunne eikä reagoi niin herkästi ruoka vietillä.
      Hajusteista tuli taas mieleen oletteko mahdollisesti alkaneet käyttämään deudorantteja tai muita hajusteita. Käärmeellä on erittäin tarkka hajuaisti ja saattaa ns. sokaistua vahvosta hajuista.
      Eli syitä voi olla monia eikä ole hirvittävän helppo kertoa yksi selitteisesti mistä tuo voisi johtua. Mutta koittakaa miettiä mikä on muuttunut.
      Käärme ei myöskään tarvitse pinseteiss hiiren heiluttelua näämän edessä vaan sen voi jättää johonkin tiettyyn paikkaan ja antaa "ruoka" äänen, myös tällä tavalla ruokaan yhdistäminen vähenee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      303
      2663
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      48
      2532
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      121
      1700
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1380
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1370
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1245
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      142
      1203
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1069
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1060
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      1000
    Aihe