Ecco-kenkien pohja katosi

Pate

Ostin joulukuussa 2002 (löysin ostokuitin...)Ecco X-Track kengät. Kenkien ovh-hinta oli 167 euroa ja niiden sanottiin sopivan mm. vaelluskäyttöön. Kengät ovat Gore-tex -kalvolla varustettuja eli niiden pitäisi pitää reilun nilkan korkeudelle saakka vettä.

Ongelma vesitiiviyden kanssa tuleekin siinä että kengistä katoaa pohja! Kts. kuva kenkien pohjista:
http://koti.mbnet.fi/~patrick/ECCO.jpg

Kenkien pohjamateriaali on aivan haperoa ja repeää palasiksi. Toisen kengän kantapäässä on kantapäässä repeämä, molempien kenkien päkiän alueella on pitkä halkema ja kaiken kukkuraksi kantapään ja päkiän väliseltä alueelta pohja näyttää hävinneen kokonaan pois!

Ns. takuuaikahan on kengillä ummessa mutta täytyy vain todeta että kengät eivät kestävyydeltään vastanneet sitä mitä niiltä voi kohtuudella odottaa. Onhan Ecco laatumerkki (vai onko?) ja tuolla hinnalla kenkien tulisi mielestäni kestää useampikin vuosi, varsinkin kun en mielestäni ole käyttänyt kenkiä mitenkään väärin. Pitäisköhän soittaa Karpolle? :-)

(Aion toki ottaa seuraavaksi yhteyttä myyjäliikkeeseen ja kysyä heidän mielipidettään kengistä. Jos vaikka korjauttaisivat nuo kuntoon ammattitaitoisella suutarilla)

40

9262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kostaja

kannattaa ottaa ensimmäiseksi yhteyttä kunnallisen kuluttajaneuvojaan

• tgrtgrr

Ne käskee keskutelemaan ensin myyjän kanssa. Niinkuin asiaan kuuluukin.

• Mitä Äksyin Ämmä

Jos sieltä ei saa tyydyttävää palvelua, niin voi valittaa tuotteen maahantuojalle tai valmistajalle.
      Itse teen reklamaation usein myyjätahon lisäksi viallisen tuotteen valmistajalle sen takia, että he saavat tiedon asiasta ja voivat korjata mahdollisesti valmistusprosessissa olevia vikoja. Tosin, jos tuote on valmistettu kauan sitten, tällaisella valituksella ei ole kovinkaan suurta merkitystä muitten kuluttajien, jälleenmyyjien ja kuluttajien kannalta.
      Toisinaan saan valmistajilta palautetta ja hyvitystäkin näitten reklamaatioiden jälkeen. Lisää viestejä kuitenkin toivoisin etenkin tilanteessa, jossa valitukseni on aiheeton eli oletan ostamaltani tuotteelta ominaisuutta, jota sillä ei ole.

• Minullakin

Minullakin on ollut samoja ongelmia kenkien kanssa. Ei tosin ECCO merkin kanssa. Materiaalissa on vikaa, se ei kestä taivutusta ja vääntöä, joka siihen käytössä tulee. Ihan selvä materiaalivika. Pohjan muovilaji huonoa.
      Itselläni lenkkarit teki samoja temppuja.
      Varsinkin, jos kengän ydin vielä ontto.
      Kannattaa valittaa liikeeseen ja tehtaalle, koska kysessä selvä vika ja virhe materiaalissa ja tuotesuunnittelussa sekä mahd valmistuksessa.

• Pate

Olin tänään yhteydessä myyntiliikkeeseen sekä maahantuojaan, sovimme että vien kengät liikkeeseen joka sitten toimittaa ne maahantuojalle tutkittavaksi. Maahantuojan reaktiosta viallisiin kenkiin jäi varsin hyvä kuva, eiköhän tästä päästä hyvään lopputulokseen...

• tosi-iso-äijä

Mulla hajoaa myös kengät. Yritin itkeä tätä kenkäkaupassa, mutta myyjä sanoi että ei kenkiä ole suunniteltukaan yli satakiloisille.

• lennu 18

minulla itsellä on ecco x factor vaelluskegät 2 kuukautta vanhat.ovat aivan kamalan liukkaat,kahtena peräkkäisenä päivänä kaaduin eka kerran suojatiellä autojen edessä toise kerrab kevyen liikenteen väylällä koko pituudeltani iskiken pääni asvalttiin.vähän siinä lukua ottaessani lähdin koko vartalo kärsineenä raahustamaan kotia kohti.edelliset ecot oli niin hyvät että en kaatunut oli vaikka kuinka liukasta.nääon kyllä viimeset ecot meikäläisellä.

• 18+1

Vaelluskengät on tarkoitettu maastoon, ei asfaltille! Minulla on toisenmerkkiset vaelluskengät, ja sama juttu: maastossa hyvät, mutta ei kannata edes ajatella asfaltille.

• Viimeiset ecco-kengät

Samassa kengässä ollaan:
        Olen ennen ollut ecco-kenkäilijä. Nyt asiaan tuli muutos, en enää osta kyseisellä merkillä varustettuja kenkiä, en yhdellekään perheessämme.
        Ostin itselleni ultrakevyet, gore-tex kengät, karkealla kuviolla ja nilkka korkeudella varustetut. Liukastuin niillä märkään asfalttiin ns. suorin vartaloin. Seisoin yhdellä jalalla ja siitä vain humps, oli kadussa pitkin pituuttani. Pidin niitä koko päivän kaupungilla kulkiessani ja sain luistella vasemmalla kengällä asfaltilla, oikea kenkä ei niin villisti liusunut, mutta oli sekin liukas. Minulle kerrottiin ecco reklamaatiossa, että olosuhteet -märkä asfaltti, yhdellä jalalla seisominen olisi aiheuttanut kyseisen ilmiön, mutta kengissä ei ole mitään vikaa, koska tuotteet testataan keramiikkalaatalla tanskassa ja kukaan ei koskaan ole valittanut toispuoleisesta liukkausongelmasta eli kengänpohjan liukkaudesta vain toisessa kengässä. Reklamaationi on aiheeton ja ilmeisesti käyttäjän vika.
        Aivan.
        Niinhän se on. Tämä käyttäjä ostaa sadesäälle sitten sellaiset kengät, mitkä on tarkoitettu näihin gore-tex olosuhteisiin -märkä asfaltti- ja pitää minut ja perheeni pystyssä.
        En käytä näitä maailmallakin arvoon arvaamattomaan kohonneita kenkiä... En.

• Puma on paskaa

Itsellä Puman lenkkarit. Sadekelillä sairaan liukkaat juurikin suojatien valkoisen maalin päälle astuttaessa. Tää on siis ihan totta. Kerran kaatunut jo keskellä kesää sadekelillä oikein kunnolla. Vittu mitä paskaa nykyään valmistetaan.

• Anonyymi

Terve,

Aivan sama trekking kengissä. Piti käydä laittamassa suurailla piikit pohjiin(pienellä ulkonemalla) Nyt on kolmista kengistä lähtenyt pohjat. Yritin maililla tavoitella tj Patrick Iverseniä. Sen verran vituttaa, että vien nuo Härkähaantielle niitten officelle.

• tiedän tämän.

pohjat murtuu ja alkaa hajota ihan itsestään koska ne on niin tehty... jollei pitkään aikaan käytä niin se hajoaminen alkaa, tarkoitushan on että kenkiä käytetään. Hajoaminen alkaa jos ei käytä, eli se on kaatopaikka refleksi joka on lähes kaikkiin kenkiin nykyisin laitettu. Varalle ei kenkiä kannata ostaa sillä ne alkaa kaapissa hajota jos ei käytä Ja tämä on fakta.

• Minulla murenee yllättäen Ecco-talvikenkien pohjat. Se osa on vaaleaa joustavaa muovia. Kengät olivat edellisen talven käyttämättä. En ymmärrä sitä käsitystä, että käyttämättä oleminen aiheuttaisi tuollaista, paitsi jos säilytyspaikka olisi jotenkin epätavallinen (liuottimia lähellä tms.) Kaikkiaan kengät ovat melko uudet ja muuten lähes uutta vastaavat. En ole vielä ollut kauppaan yhteydessä.

• vaeltaja4

Ihanko oikeasti valitit 11v vanhoista kengistä! :)

• vaeltaja4 kirjoitti:

Kenkäni ovat neljä tai viisi vuotta vanhat, mutta vähän käytetyt, viime talvena ei lainkaan.

• no more ecco

Eccon kenkien pohjat murenevat koska kyseessä on väärän tyyppinen raaka-aine jota pohjissa on käytetty. Tämä menee valmistusvirheen piikkiin joten takuu on normaalia pidempi. Eipä muuta kuin yhteyttä myyjäliikkeeseen ja maahantuojaan niin toivottavasti asia korjaantuu.

• Ekko10
        vaeltaja4 kirjoitti:

Katsokaa milloin ketju on aloitettu ! Alkuperäisen viestin Ecco-kengät olivat n. 2,5 vuotta vanhat , ei 11vuotta eikä muutakaan. Itsekin vastaan nyt ikivanhaan kommenttiin.

• lklökök

Nimenomaan nykykenkien pohjat murenee, jos niitä ei käytetä.

• kaatsalla on jos ei

se on ominaisuus... ei vika, ne on tehty sillä silmällä että jollei niitä käytetä ne on jo kaatopaikalla ja itsestään hajoaminen alkaa.se on tarkoitettu niin.älkää lässyttäkö jottei käyttämättömien kenkien pidä hajota, kyllä pitää.

• Kenkä Asiantuntija

Oli käytössä Sievit ja Jalakset toiset hajos ompeleista heti muutaman kuunjälkeen ja kummastakin katosi pohjat muutamassa vuodessa todella outoa, toiset ovat päältäpäin aikahyvässä kunnossa mutta pohja kadonnut. Luottamus on menetetty Sieviin ja Jalakseen.
      Toivottavasti Us / Saksan ym armejan kengät / saappaat kestävät pidempää. Ecco myöntää heti kysyttäessä että tekevät paskaa. Taisi Pommarfiineissakin olla sama vika jo 80 luvulla kun varjelin niitä bensalta ym, mutta pohjat hajosi mureni. Luotin oljyn kestäviin turvakenkiin mutta todella huonoja oli ainakin sievi ja Jalas! Kiitos ei enää paskaa. Onkohan Lloyd Camel Timberland Clacrk hyviä? Polyuretaanista ongelma pohjien tuhoutumiseen.

• hanski9

Ostin vajaa kolmevuotta sitten ECCO talvikengät, niin nyt JO NIISTÄ IRTOS POHJAT!! NO kaupassa sanottiin, että ei ne sen kauemmin kestä. Vaimoni osti Kuoma kengät viisivuotta sitten ja kengät on kuin uudet. EI IKINÄ ENÄÄN ECCO KENKIÄ KUN HINTA LAATU EI KOHTAA, NEKIN VALMISTETAAN JOSSAIN HALPAMAASSA.PRRRRRRR...

• sdlfksldjj

Ei Ecco olekaan mikään laatumerkki. Halpamaissa tuotettua kertakäyttösontaa, joka maksaa helkkaristi. Kierrän kaukaa Eccohyllyn kenkäkaupassa.

Viime aikoina olen hankkinut vapaa-ajan jalkineitani Sievin jalkineelta.

• merituuli6

Mulla mureni Clarks-sandaalien pohja alta pois kadulla kävellessä. Soitin maahantuojalle joka myönsi kyseessä olevan materiaalivian. Oli kyllä aika nolo tilanne kun kengät yhtäkkiä hajoaa jalassa..... =((. Kai tää on sitä kun yritetään keihitellä uusia teknisiä materiaaleja ja niitä ei kaiketi sitten testata tarpeeksi ennen markkinoille laskemista. Ostajat saavat olla koekaniineja.

• Mehtäläinen Korvesta

Outoa Minulla oli Jalaksen ja Sievin turvakengät ja pohja mureni piti olla öljyn ja bentsiinin kestävät eivät nykyään kestä mitään on ihan huonoja. mistä kunnon kengät? Eccon kengät myös kuulemma tuhoutuvat itsekseen. pitäiskö tehdä puukengät ja vaihtaa vain pohja.

• Polyuretaani hajoaa

About näin kertoi joku Uuden Suomen blogissa:

Tuoteselostuksessa tulisi ehdottomasti mainita onko käytetty polyuretaani-välipohjaa ja kuluttajan ei pidä kenkiä hankkia jos on käytetty. Sillä polyuretaani ei kestä sitä aikaa, minkä tällaisten kenkien kohtuudella tulee kestää, vaan murenee pois itsestään muutamassa vuodessa vaikka kenkiä ei edes käytettäisi.

• pettymys

Sama juttu, n. 2-3 vuotta ja ECCOn talvi-nilkkureista on pohjan pinta kulunut pois, pohjan sisus murenee ja vesi tulee pohjan läpi kenkään sisälle.
        Mukavat mutta huonolaatuiset. Ostin kotimaiset kengät tilalle.

• vieras8

Meidän perheessä taas on lukuisia positiivisia kokemuksia niin Eccon kuin Clarksin kengistä: poika ja minä käytämme Eccoja ja mies tykkää Clarkseista. Eikä kyl ikinä ole em. vikoja kengissä ollut. Kai nuo on yksittäisiä materiaali- tai työstövikoja....? Eccoissa on mun räpylälle ehdottomasti paras lesti, mikään kenkä koskaan tunnu niin mukavalta ja olen vuosia ostellut oikeiksi käyttökengiksi Eccoja ilman ensimmäistäkään reklamaatiotarvetta. Ollut kai tuuri kappalevalinnassa.... Sievin kengät näyttää mun makuun hyvältä ja kuulostaa kivoilta kotimaiset, mutta eipä tunnu hyvältä kävellä:(

• .........

Eccot ovat mukavat jalassa näissä ei vaan ole kumipohjaa joten vain lumettomalla kelillä tai liukuesteiden kanssa.

• EccotJalassa

Itse ostin huhtikuussa 2015 Eccon Eisner kengät. Kyseessä on siis nahkaiset "lenkkarit", valmistettu Slovakiassa.

Kesäkuussa 2015 kävin jo yhden sauman aukeamisen vuoksi kenkiä ompleuttamassa suutarilla. Luonnollisesti myyjä hoiti tuon ompelutuksen maksuineen kaikkineen. Nyt marraskuussa kengissä on taas pari saumaa jo vähän aukeamassa. Pitää varmaan vielä käydä ompeluttamassa. Heikkoa laatua ~140 euron kengiksi.

• Vuonna.2018

3 vuotta vanhat eccon talvikengät, pohja murentunut pois, vesi tulee sisään. Kenkiä ei ole käytetty paljoakaan.

Edellisille kävi samalla tavalla, luulin että on yksilövika joten ostin vielä samanmerkkiset. Mutta ei.

Nämä olivat viimeiset eccot mitkä ostin.

• Anonyymi

Market Placelta ajattelin ostaa kerran käytetyt eccot,tarjosinkin 50 euroa,onneksi ei kuitenkaan myynyt niitä ja onneksi minä luin tätä juttua

• Anonyymi

Tuollainen valettu polyuretaanipohja hajoaa aina, sen "kuuluukin" hajota. Kyseessä on materiaalin kemiallinen ominaisuus, se hapertuu AINA. Hapertumista voi hidastaa lisäaineilla, jotka totta kai sitten nostavat pohjan valmistuskustannuksia.

Itseltäni ovat hajonneet kotimaiset jalaksen turvakengät 3 vuodessa, kahden pitokerran jälkeen. Biltemasta ostetut halpisversiot ovat olleet ehjänä jo 4 vuotta. Espanjasta ostetut kävelykengät alkoivat halkeilla pohjistaan 3 vuoden jälkeen, Eccon pukukengät ovat timmissä kunnossa vielä 3 vuoden kohdalla. USAlaiset L.L.Beanin vaelluskenkien polyuretaanipohja mureni 8 vuoden kohdalla.

Ylipäätään noita valettuja muovipohjia kannattaa välttää, vaikka vaikeaa se onkin.

• Anonyymi

Aivan samanlainen kokemus minulla! Johtuu kaupan mukaan kuulema kun ei heti otettu käyttöön! Ei voi olla kuin jotain onnetonta materiaalia koko pohjat, varisivat, hajosivat kävellessä heti ensi kerroilla käyttöön otettuani!

• Anonyymi

Minulla kahdet (liian) hienot pehmikset kestivät kaapissa käyttämättöminä yli 15 vuotta. Sitten kun otin käyttöön, molemmista pohjat hajosivat ekalla parin kilometrin kävelylenkillä. Isoja paloja irtosi pohjista muutaman kymmenen metrin välein. Toiset oli Nokian valmistamat.

Jotkut Adidaksen lenkkikengät eivät hajoa millään, vaikka koko kulutuspinta on kulunut puhki ja irronnut. Sen alla oleva puolipehmeä kumi kestää kulutusta ainakin toiset tuhat km. Ei haperru yhtään!

• Anonyymi

Minulla on mennyt kahdet eccot sillä tavalla. Pohjat halkeavat ja korko murenee pieniksi muruiksi. Kengät olivat molemmat jo vanhat, mutta nahkaosat olivat vielä täydellisen priimakunnossa hyvän hoidon takia. Kuittia ei ollut enää tallella, joten heitin molemmat, erittäin mukavat kengät roskiin. Suutari sanoi, että uusi pohja ja korko olisivat maksaneet satasen per pari. En jaksanut lähteä taistelemaan. Sitä firma varmaan toivookin, että ei jakseta. Aika törkeää tehdä tuollaisia kenkiä.

• Anonyymi

Sama täällä, päältä kuin uudet, mutta roskiin menossa!
        Pohjat hajosi tohjoksi!

Merkki vaihtuu!

• Anonyymi

Sama , Ecco sandaalit , murenee pohjat sekö irtoaa ?? Todella huono laatuiset?? O kohan joku " tehdas virhe erä" ?

• Anonyymi

Multa hajoisivat tänään neljännes pari Ecco- kenkiä, kaikki samalla taballa niin että pohja mureni.

• Anonyymi

On näköjään muillakin huonija kokemuksia nyky-eccoista. Vanhat olen antanut pojalleni ja yhä kestää. Goretex-talvikengistä on päkiä murtunut kolmesta parista. Ovat vaan niin mukavat kävellä. Yhdet reklamoin ja sain uudet Eccolta. Näitä kahta en viitsi reklamoida, noin vuoden kestäneet. Joissakin Eccoissa on nykyään rautalevy pohjassa, olisikohan palaute mennyt perille?

• Anonyymi

Kaipa tämänmerkkisiä kenkiä tehdään nykyään Kiinassa ja ties missä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40