Lahkosaarnaajien toimesta käännyttämällä aikaansaatu päänusko on sitä tyhjänpäiväistä uskoa, mihin hellarit autuutensa perustaa. Sellainen usko ei ketään pelasta, vaan johtaa ihmisen omien parannuksen tekojen loputtomalle polulle ja sitä kautta etsimään sitä pelastusta ja hamuamaan aina vaan voimakkaampia hurmoskokemusia, joilla saisi varmuutta asiaan.
Jaak. 2:20 "Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Raamatun mukaan pelastus on Jumalasta, tarvitaan uudestisyntymisen peso eli kaste vedestä ja Hengestä.
Uudestisyntymisen peso tarkoittaa kastetta, jossa aina käytetään vettä Kristuksen sovintoveren ja Hengen osallisuuden lisäksi.
Pesoastiassa pidettiin pyhitettyä vettä, josta sitä otettiin kasteen suorittamiseksi ihmisten kodeissa, missä seurakunta kokoontui.
Vanhoissa Kristillisissä kirkoissa on vieläkin alttarin edessä kiinteä jalustalla oleva vesiastia eli pesoastia kasteiden tekemistä varten. Vettä valeltiin ihmisen päähän kolme kertaa (Isä, Poika ja Pyhä Henki) Kolmiyhteinen Jumala on läsnä kasteessa.
Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
PELASTI hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
1. Joh. 5
"Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat."
Helluntailaisuus on eksytysuskontoa
27
220
Vastaukset
- Anonyymi
Ihminen kun saadaan käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli ja varoitti lahkosaarnaajien käyttämistä tekniikoista.- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17887261s
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
helluntailaisuus , suuri eksytys:
"Ja se saa kaikki, pienet ja suuret , rikkaat ja köyhät , vapaat ja orjat ottamaan
oikeaan käteensä tai otsaansa merkin" Ilm: 13:
"otsa" kuvaa ajattelua "minun oma valinta "
Raamattu:
"Ette TE valinneet minua , vaan minä valitsin teidät" Joh: 15:
"Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
Joh: 6: 29
helluntailainen KIELTÄÄ edellisen Jeesuksen sanan , helluntailaisuus sanoo,
että pelastus ja usko on Ihmisen OMA valinta, eivät anna kunniaa Jumalalle !
"oikeaan käteensä merkin"
oikea käsi kuvaa tekemistä , > "tehdä ratkaisu" > kädennosto,
Raamattu: "Älköön oikea kätesi tietäkö , mitä vasen tekee" Matt: 6:
helluntailaisuus / omat ratkaisut,
ja kuvittelevat , että koko universum ja sen Luoja kumartaa häntä ja hänen
ratkaisujaan.Jopas kirjoitit oman ajatuksesi tuotoksia. Ajatuksesi ovat valhetta.
Matt. 6: 3-4 "Kun sinä annat almun, älköön oikea kätesi tietäkö , mitä vasen tekee, jotta almusi pysyisi salassa. Isäsi, joka salassa näkee, palkitsee sinut." Ota mieluummin koko teksti äläkä osaa siitä, koska silloin voi muuttua ajatus. Tässä oli kyse ihmisen esittämästä hurskaudesta ihmisten edessä.
Jumala on pyhä Jumala ja en usko, että kukaan uskovainen ajattelee, että Jumalan pitää kumartaa ihmistä. Jos ihminen niin ajattelee, hän on sairastunut narsistiseen ajatukseen, että ihminen on suurempi kuin Jumala. Pois se meistä. Meidän pitää muistaa, että meidät on maasta tehty.
Jumala kutsui minua Jeesuksen luo, kun oli nuori. Silloin minulle ei kelvannut Jumalan kutsu ja kieltäydyin kutsusta. Se oli minun oma valinta, että en halunnut ottaa Jeesusta vastaan elämääni. Jumala myöhemmin kutsui minua uudestaan Jeesuksen luo ja silloin minä otin vastaan Jeesuksen elämääni. Jumala kutsui ja minä otin vastaan Jeesuksen elämääni.
Ei Jumala vasaralla iskenyt minua päähän ja pakottanut minua uskon tielle.
Tietysti en olisi tullut uskoon, jos Jumala ei olisi kutsunut minua.
Emme me ihmiset ole tahdottomia olentoja, joita Jumala napsii yhden tuolta ja toisen täältä ja ne muut jää napsimatta. Vaan jokaista Jumala kutsuu ja Hän toivoisi, että kaikki ihmiset vastaisivat kutsuun myöntävästi.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Jopas kirjoitit oman ajatuksesi tuotoksia. Ajatuksesi ovat valhetta.
Matt. 6: 3-4 "Kun sinä annat almun, älköön oikea kätesi tietäkö , mitä vasen tekee, jotta almusi pysyisi salassa. Isäsi, joka salassa näkee, palkitsee sinut." Ota mieluummin koko teksti äläkä osaa siitä, koska silloin voi muuttua ajatus. Tässä oli kyse ihmisen esittämästä hurskaudesta ihmisten edessä.
Jumala on pyhä Jumala ja en usko, että kukaan uskovainen ajattelee, että Jumalan pitää kumartaa ihmistä. Jos ihminen niin ajattelee, hän on sairastunut narsistiseen ajatukseen, että ihminen on suurempi kuin Jumala. Pois se meistä. Meidän pitää muistaa, että meidät on maasta tehty.
Jumala kutsui minua Jeesuksen luo, kun oli nuori. Silloin minulle ei kelvannut Jumalan kutsu ja kieltäydyin kutsusta. Se oli minun oma valinta, että en halunnut ottaa Jeesusta vastaan elämääni. Jumala myöhemmin kutsui minua uudestaan Jeesuksen luo ja silloin minä otin vastaan Jeesuksen elämääni. Jumala kutsui ja minä otin vastaan Jeesuksen elämääni.
Ei Jumala vasaralla iskenyt minua päähän ja pakottanut minua uskon tielle.
Tietysti en olisi tullut uskoon, jos Jumala ei olisi kutsunut minua.
Emme me ihmiset ole tahdottomia olentoja, joita Jumala napsii yhden tuolta ja toisen täältä ja ne muut jää napsimatta. Vaan jokaista Jumala kutsuu ja Hän toivoisi, että kaikki ihmiset vastaisivat kutsuun myöntävästi.Eiköhän ne helluntailaisten kutsut ja kaatobileet ole sen toisen herran kutsuja ja houkutuksia, toinen helluntai - toinen herra - toinen henki - toinen kaste.
1. Piet. 5:8
Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. [Luuk. 22:31; 2. Kor. 2:11; 1. Tess. 5:6] Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän ne helluntailaisten kutsut ja kaatobileet ole sen toisen herran kutsuja ja houkutuksia, toinen helluntai - toinen herra - toinen henki - toinen kaste.
Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. [Luuk. 22:31; 2. Kor. 2:11; 1. Tess. 5:6]Jos sinun elämäsi on ollut tasapainoista ja olet saanut rakkautta lapsena ja olet järki ihminen ja et ole koskaan tehnyt mitään väärää, niin älä tuomitse niitä ihmisiä, jotka sinun mielestäsi tekevät väärin. Olet sinäkin kuitenkin joskus tehnyt jotain väärin, vai oletko synnitön.
Jos me emme ole saaneet kokea rakkautta lapsuudessamme, meille jää tunnevajaus sisimpäämme. Kun tulemme uskoon, se tunnevajaus on edelleen sisällämme. Silloin voimme etsiä tunnekokemuksia, vaikka meidän pitäisi oppia tuntemaan Jeesus Kristus paremmin. Mutta meillä ei ole oikeutta tuomita niitä ihmisiä, jotka eivät käyttäydy juuri niin kuin minä. Minä uskon siihen, että Jumala pitää kuitenkin huolen omistaa ja johdattaa ihmisiä eteenpäin. Hän tuntee ihmisen koko elinkaaren. Hän tuntee ihmisen pettymyksen, hylkäykset, painostamisen ja kaikki ne syyt, jotka ovat muovanneet ihmistä sellaiseksi, kuin hän nyt on. Jumala tekee työtään jokaisessa uskovaisessa, se on hyvin hidasta, mutta kuitenkin hyvää työtä, että ihminen kasvaisi Kristuksen tuntemisessa. Ylilyöntejä varmaan tulee meille kaikille, ainakin minulle on tullut. Mutta Jeesuksen oma olen ja tahdon olla. Hän on minulle kaikki, mitä tarvitsen tässä elämässä.
- Anonyymi
Kristityt kirkkokunnat eivät ole perustaneet helluntailaisten lahkoa.
Ihan muun "alan miehet" on sen lahkon takana.- Anonyymi
Ompas sielunvihollinen saatana taas ahkeralla päällä.
Pelkääköhän se, että näin kesällä moni tulee uskoon, kun kuulee evankeliumin julistusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ompas sielunvihollinen saatana taas ahkeralla päällä.
Pelkääköhän se, että näin kesällä moni tulee uskoon, kun kuulee evankeliumin julistusta.On, ja se toimii sinun kauttasi;
"Miksihän kasteenpalvojat etsivät sitä"
Ehkä sielunvihollinen juuro pelkää sitä että ihminen uskoo mitä Raamattu sanoo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On, ja se toimii sinun kauttasi;
"Miksihän kasteenpalvojat etsivät sitä"
Ehkä sielunvihollinen juuro pelkää sitä että ihminen uskoo mitä Raamattu sanooTarkoitatko, että ihmiset tyytyisivät siihen että heidän otsalleen on tiputettu kolme kertaa vettä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko, että ihmiset tyytyisivät siihen että heidän otsalleen on tiputettu kolme kertaa vettä?
Otsafetissikö iski taas?
Tarkoian sitä että saatana laittaa juuri puhumaan kolmesta vesitipasta ja otsasta. Kuten taas nähtiin
- Anonyymi
Hellariguru Ylivainio niitä pedon merkkejä ja kundaliinihenkiä syötti ihmisille oikein urakalla tönimällä jonossa olevia ihmisiä selälleen. Laski kokouksiensa kaatoprosenttia.
Oli varmaan tulospalkkaus miehellä.
Missä raato on, sinne kotkat kokoontuu.- Anonyymi
Älä anna lahkopeijoonien kaataa itseäsi selälleen tai mahalleen maahan millään konstilla.
Ef. 6:13
Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä. - Anonyymi
Siksikö sinä olet tullut tänne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä anna lahkopeijoonien kaataa itseäsi selälleen tai mahalleen maahan millään konstilla.
Ef. 6:13
Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.Viekas vilitsevä henki haluaa saada ihmisen tajunnan tilan alas järki narikkaan kun se menee ihmisen sisälle, se ottaa heti ihmisne äänielimet haltuunsa ja tasapainoelimen, ja kanttuvei selälleen maahan ja taju kankaalle, suusta tulee vain epämääräistä molotusta ja silmät pyörii päässä, pupilit laajenee ja valkuaiset vaan vilahteee.
Ei se sellainen touhu ole Jumalasta
2. Tim. 1:7
Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja TERVEEN HARKINNAN HENGEN. (=Järki hoi, älä jätä !)
Pitäkää mielenne valppaana ja VALVOKAA. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. [Luuk. 22:31; 2. Kor. 2:11; 1. Tess. 5:6]
- Anonyymi
Oikeaoppisella luterilaisella on yhtä paljon uskoa kuin puupökkelöllä.
- Anonyymi
Tarkoitat varmaan helluntailaisella.
- Anonyymi
helluntailaisten usko on OMIIN ratkaisuihin,
uskoa "itseensä, MINUN ratkaisuni, on ihan eri uskoa, kuin uskoa Jumalaan Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa,
"katse kiinnitettyinä uskon ALKAJAAN Jeesukseen Kristukseen" Hebr: 12: 2
"helluntailaisten "uskon alkaja" on, "MINÄ ITSE" "minä valitsin"
"Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät" Joh: 15: 16
helluntailaiset ei uskostaan kunniaa Jumalalle anna !
- Anonyymi
Lääkärilehdessä kerrottiin lahkolaismiehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin. Ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa vuoksi siinä uskonyhteisössä eli kaatolahkossa johon kuului. Porukka vaan taputti käsiään ja huusi villisti aameniaan ja halleeluujaa-huutojaan kun sairauskohtaukset iski mieheen.
- Anonyymi
Kaatolahkoissa naiset pyörii ringin keskellä läpikuultavat hameet päällä ja heiluttelee viuhkoja ja liinoja.
Suggestiivinen musiikki ja taivaslaulut soi taustalla. Kitarakuorot soittaa ja seireenit laulaa.
Vanhat miehet (keski-ikä n. 60 v.) pyörii ja hyörii naisten ympärillä, ojentelevät käsiään vuoroin naisia kohti ja vuoroin taivasta kohti makea hymy huulilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaatolahkoissa naiset pyörii ringin keskellä läpikuultavat hameet päällä ja heiluttelee viuhkoja ja liinoja.
Suggestiivinen musiikki ja taivaslaulut soi taustalla. Kitarakuorot soittaa ja seireenit laulaa.
Vanhat miehet (keski-ikä n. 60 v.) pyörii ja hyörii naisten ympärillä, ojentelevät käsiään vuoroin naisia kohti ja vuoroin taivasta kohti makea hymy huulilla.Lusiferus oli taivaassa ylienkeli ja ylistyskuoron johtaja. Kyllä sa hommansa osaa lahkoissakin. Virittelee niitä ylistyskuoroja sinne nytkin - tosin itseänsä ylistämään.
Eihän se lopun ajan eksytys muuten väkevä eksytys olisikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lusiferus oli taivaassa ylienkeli ja ylistyskuoron johtaja. Kyllä sa hommansa osaa lahkoissakin. Virittelee niitä ylistyskuoroja sinne nytkin - tosin itseänsä ylistämään.
Eihän se lopun ajan eksytys muuten väkevä eksytys olisikaan.Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.Ihmisen omat uskonratkaisut ja julistukset on yhtä tyhjän kanssa. Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät. (Jeesus)
Ilm. 17:8
"Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhat miehet (keski-ikä n. 60 v.) pyörii ja hyörii naisten ympärillä, ojentelevät käsiään vuoroin naisia kohti ja vuoroin taivasta kohti makea hymy huulilla.Parhami ja Olseni oli ahkeria helluntai pastoreita, ne teki sitä lapsityötä, poikatyötä, miestyötä ja lopuksi vankilatyötä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhat miehet (keski-ikä n. 60 v.) pyörii ja hyörii naisten ympärillä, ojentelevät käsiään vuoroin naisia kohti ja vuoroin taivasta kohti makea hymy huulilla.Tarkkaampa olet ringin naisia katsonut. Taitaa olla röntgenlasit päässäsi..
- Anonyymi
No näytäpä Sinä uskostasi teot, niin Minä näytän teoistani uskon..
- Anonyymi
"Älköön vasen kätesi TIETÄKÖ , mitä oikea tekee" Matt: 6:
kukaan joka antaa tahtoo , ei kerskaa antamisillaan eikä teoillaan,
"joka kerskaa hänen kerskauksensa olkoon Herra" 2 Kor: 10: 17
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763561
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t292294Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä842013Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191560- 281431
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271403Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71364Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671327Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101227Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531075