Mutta kerrostalossa oltava hiljaa
Vaikka omakotitalon ulkoseinä ja kerrostalon asuntojen välinen seinän paksuus ei varmaan eroa toisistaan ja jos eroaa, niin kerrostalossa asuntojen välillä paksummat.
Laitoin jo aiemmin viestin. Mode halusi poistaa. Lähti poistoon.
Aivan kuten sanoma media teki jutun taas kerrostalomelusta, vaikka omakotitalossa saattaa olla paljon meluisampaa
koiran haukkuminen kuuluu yhtä lailla ikävltä kt- seinän takaa kuin parin metrin päästä vieraasta pihasta.
Kerrostalossa ei edes ole sitä melua mitä omakotitalossa.
Jos joku on ulkona naapurustossa, melu on jatkuvaa omakotitalossa, mitään hiljaista tekemistä ei ole, josta ihmismelu ei kuuluisi, vaikka itse voi ajatella että ei metelöi, mutta en tiedä, asjatteleeko sirkkelöijä ruohonleikkaaja ym näin
kaikki konee, koirat puhe huudosta puhumattakaan ym kuuluu.
Omakotitalossa saa meluta pihassa
9
351
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä omakotilossa asuvan pitäs ottaa naapurit huomioon, eikä aiheuttaa melua yömyöhään ja aamuyöllä, kuten vaikka huudattamalla stereoita tai bassoa.
Basso kantautuu yllättävän kauas ja sisätiloihin.
Jos ei itse tarvitse herätä aikaisin aamulla töihin, niin varmana on naapureita, jotka haluaa yörauhan viimestään klo 23 aikoihin ja varsinkin jotka joutuu töihin aamulla heräämään.
Meikäläinen menee nukkumaan joskus lähempänä 24, mutta en melua ulkona enää klo 22 jälkeen.
Ulkona saa olla vaikka koko yön, mutta ei aiheuttaa häiritsevää melua.
Viileinä kesäöinä moni pitää tuuletus ikkunaa auki asuntoa viilentääkseen, joten tulisi noudattaa hiljaisuutta jo naapuri sovunkin kannalta.
Kohteliasta olisi noudattaa myös hiljaisuutta aamuisin, vaikka hiljaisuus loppuu klo 06, niin on ihmisiä, jotka eivät saa unta aikaisin illalla ja heräävät vasta klo 8 jälkeen, että ei meluttaisi ennen klo 8.
Aamuvirkut tietenkin toteavat, ettei kukaan enää nuku klo 06 jälkeen, kun aamuvirkkuja ei enää silloin nukuta.- Anonyymi
Itse en melua ikinä, en tuota mihinkään kellonaikaan meteliä joka kuuluu muille sisälle jos ikkunat ja ovet kiinni.
Minusta se on normaalia.
Suurin osa ihmisistä on aina hiljaa asuntoalueella, suurin osa asuntoalueista on rauhallisia, hiljaisia eikä ihmisiä näy, jos toimittajat tekevät lehtiin juttuja.
On täysin poikkeus möykätä ihmisasuntojen lähetyvillä. - Anonyymi
Tottakai ulkona saa olla vaikka yön. Paitsi korona-aikana mun mielestä oli joku ihniskokeilu, jossa ei suositeltu.
Ikävä kyllä on paljon ihmisiä, jotka väittävät että ovat hiljaisia, eivätkä melua. Todellisuus on jotain muuta, koska omaa itse pidettyä (itse pidettyyn kuuluu omat perheenjäsenet) meteliä ei kukaan kuule metelinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai ulkona saa olla vaikka yön. Paitsi korona-aikana mun mielestä oli joku ihniskokeilu, jossa ei suositeltu.
Ikävä kyllä on paljon ihmisiä, jotka väittävät että ovat hiljaisia, eivätkä melua. Todellisuus on jotain muuta, koska omaa itse pidettyä (itse pidettyyn kuuluu omat perheenjäsenet) meteliä ei kukaan kuule metelinä.Esim puhuminen on tutkimusten mukaan häiritsevintä.
Itse en melua eli puhu normaalilla puheäönellä illalla tietyn ajan jälkeen.
Rauhallisilla alueilla ei kyllä näy kokoontumisia ylipäänsä eli puhetta ei tule kun kerrallaan ulkona max 1 hlö per parveke tai piha.
Monet kerrostaloalueet on näitä ja rivarit.
Omakotitaloalueista en tiedä.
Aika vähän niistä tulee juttua, ehkä joku poistattaa ne. Joka haluaa antaa okt asumisesta lähiössä epärealistisen kuvan.
- Anonyymi
Yleiset järjestyssäännöt on kirjoitettu kerrostalon jårjestyssääntöihin ja ne kyllä koskee omakotitaloakin! Ne on kait ihan laissakin.
- Anonyymi
Oman omakotitalon järjestyssääntöihin voi tosiaan kirjoittaa yleiset järjestyssäännöt. Ne on parasta säveltää sinä vaiheessa kun kossupullossa on vielä puolet jäljellä.
- Anonyymi
Jos on omakotitalossa niin silloin ei ole pihalla. Ja päinvastoin.
- Anonyymi
Tälläkin hetkellä naapurin tenavat kiljuvat pihalla. Taas tänäkin päivänä. Eivätkö ne ikinä kasva isoiksi?
Vanhemmat, haloo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.806645- 1486177
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.5014006Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1252473- 421579
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4241484- 741295
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun481130Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes331122Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan641112