Omakotitalossa saa meluta pihassa

Anonyymi-ap

Mutta kerrostalossa oltava hiljaa

Vaikka omakotitalon ulkoseinä ja kerrostalon asuntojen välinen seinän paksuus ei varmaan eroa toisistaan ja jos eroaa, niin kerrostalossa asuntojen välillä paksummat.

Laitoin jo aiemmin viestin. Mode halusi poistaa. Lähti poistoon.

Aivan kuten sanoma media teki jutun taas kerrostalomelusta, vaikka omakotitalossa saattaa olla paljon meluisampaa

koiran haukkuminen kuuluu yhtä lailla ikävltä kt- seinän takaa kuin parin metrin päästä vieraasta pihasta.

Kerrostalossa ei edes ole sitä melua mitä omakotitalossa.

Jos joku on ulkona naapurustossa, melu on jatkuvaa omakotitalossa, mitään hiljaista tekemistä ei ole, josta ihmismelu ei kuuluisi, vaikka itse voi ajatella että ei metelöi, mutta en tiedä, asjatteleeko sirkkelöijä ruohonleikkaaja ym näin

kaikki konee, koirat puhe huudosta puhumattakaan ym kuuluu.

9

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä omakotilossa asuvan pitäs ottaa naapurit huomioon, eikä aiheuttaa melua yömyöhään ja aamuyöllä, kuten vaikka huudattamalla stereoita tai bassoa.
      Basso kantautuu yllättävän kauas ja sisätiloihin.
      Jos ei itse tarvitse herätä aikaisin aamulla töihin, niin varmana on naapureita, jotka haluaa yörauhan viimestään klo 23 aikoihin ja varsinkin jotka joutuu töihin aamulla heräämään.
      Meikäläinen menee nukkumaan joskus lähempänä 24, mutta en melua ulkona enää klo 22 jälkeen.
      Ulkona saa olla vaikka koko yön, mutta ei aiheuttaa häiritsevää melua.
      Viileinä kesäöinä moni pitää tuuletus ikkunaa auki asuntoa viilentääkseen, joten tulisi noudattaa hiljaisuutta jo naapuri sovunkin kannalta.

Kohteliasta olisi noudattaa myös hiljaisuutta aamuisin, vaikka hiljaisuus loppuu klo 06, niin on ihmisiä, jotka eivät saa unta aikaisin illalla ja heräävät vasta klo 8 jälkeen, että ei meluttaisi ennen klo 8.
      Aamuvirkut tietenkin toteavat, ettei kukaan enää nuku klo 06 jälkeen, kun aamuvirkkuja ei enää silloin nukuta.

• Anonyymi

Itse en melua ikinä, en tuota mihinkään kellonaikaan meteliä joka kuuluu muille sisälle jos ikkunat ja ovet kiinni.

Minusta se on normaalia.
        Suurin osa ihmisistä on aina hiljaa asuntoalueella, suurin osa asuntoalueista on rauhallisia, hiljaisia eikä ihmisiä näy, jos toimittajat tekevät lehtiin juttuja.

On täysin poikkeus möykätä ihmisasuntojen lähetyvillä.

• Anonyymi

Tottakai ulkona saa olla vaikka yön. Paitsi korona-aikana mun mielestä oli joku ihniskokeilu, jossa ei suositeltu.

Ikävä kyllä on paljon ihmisiä, jotka väittävät että ovat hiljaisia, eivätkä melua. Todellisuus on jotain muuta, koska omaa itse pidettyä (itse pidettyyn kuuluu omat perheenjäsenet) meteliä ei kukaan kuule metelinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai ulkona saa olla vaikka yön. Paitsi korona-aikana mun mielestä oli joku ihniskokeilu, jossa ei suositeltu.

Ikävä kyllä on paljon ihmisiä, jotka väittävät että ovat hiljaisia, eivätkä melua. Todellisuus on jotain muuta, koska omaa itse pidettyä (itse pidettyyn kuuluu omat perheenjäsenet) meteliä ei kukaan kuule metelinä.

Esim puhuminen on tutkimusten mukaan häiritsevintä.
        Itse en melua eli puhu normaalilla puheäönellä illalla tietyn ajan jälkeen.

Rauhallisilla alueilla ei kyllä näy kokoontumisia ylipäänsä eli puhetta ei tule kun kerrallaan ulkona max 1 hlö per parveke tai piha.

Monet kerrostaloalueet on näitä ja rivarit.

Omakotitaloalueista en tiedä.

Aika vähän niistä tulee juttua, ehkä joku poistattaa ne. Joka haluaa antaa okt asumisesta lähiössä epärealistisen kuvan.

• Anonyymi

Yleiset järjestyssäännöt on kirjoitettu kerrostalon jårjestyssääntöihin ja ne kyllä koskee omakotitaloakin! Ne on kait ihan laissakin.

• Anonyymi

Oman omakotitalon järjestyssääntöihin voi tosiaan kirjoittaa yleiset järjestyssäännöt. Ne on parasta säveltää sinä vaiheessa kun kossupullossa on vielä puolet jäljellä.

• Anonyymi

Jos on omakotitalossa niin silloin ei ole pihalla. Ja päinvastoin.

• Anonyymi

Tälläkin hetkellä naapurin tenavat kiljuvat pihalla. Taas tänäkin päivänä. Eivätkö ne ikinä kasva isoiksi?
      Vanhemmat, haloo!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7758
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1422
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1271
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1241
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1210
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe