Kysymys koskee muualla kuin Suomessa kertyvää eläkettä l. esimerkkitapaus, vaikka tuo länsinaapuri:
1. Ruotsi ehtii ensin ja ennakonpidätykset menevät sinne, koska työnantajana Ruotsiin rekisteröity firma
2. Puolenvuoden sääntö ulkomaillaoloa koskien ei täyty so. periaatteessa Suomi säilyisi verottajana.
3. Nyt työeläkekertymä Suomeen on kuitenkin 0 EUR - Ruotsiin ilmeisesti myös 0EUR, koska huhujen mukaan siellä ensimmäiseltä maassaolovuoden puolikkaalta ei kerry mitään. Onko näin? Jos näin, niin keikkahommat Ruotsi (-Norja-Tanska) pitäisi älytä eläkesäästää itse, vaikka ilmeisesti ao. maiden verot eläkemaksuja sisältävät l. keikkalainen osallistuu eläkemaksuihin, muttei niistä itse hyödy.
4. Kun/Jos jää työttömäksi ao. lyhyen työsuhteen vuoksi ja tulee takaisin Suomeen, ei suomalaiset työttömyyskassat maksa mitään, vaikka kassojen jäsenmaksut hoidettu l. ansiosidonnainen t.korvaus on 0. Tämä t.kassojen ehdoissa l. pitäisi liittyä jo maahan mennessään kohdemaan työttömyyskassoihin ja hakea korvaukset sieltä. Onko joku tämän jo kokenut? Itse em. asioiden kanssa mietiskelevä. Seuraavaa keikkaa ehdotettu jo, muttei siitä ilmeisesti jää välttämättä kuin luu kouraan. Siis palkka periaatteessa on hyvä, tai se mitä tililleen saa, mutta siitä pitäisi iso osa lohkaista eläke- ja tyött. vakuutuksiin omin päin.
Verotus ja eläkekertymä pohjoismaat - lyhyet työsuhteet EI lähetettynä työntekijänä
Anonyymi-ap
5
244
Vastaukset
- Anonyymi
Em. kirjoittaja tässä; kysyin asiaa ruotsalaiselta virkailijalta, joka nimetty asianhoitajakseni. Eipä ole mitään vastausta vielä kuulunut, vaikka kyselyt sähköpostitse menneet jo muutama viikko sitten.
- Anonyymi
Siis tietysti verovirkailijalle mennyt vain eläketurvamaksuja koskeva kysymys. Tyött.turva-asiat ei tietty verottajalle kuulu.
- Anonyymi
paljonko saa olla säästöjä,ennenkuin vero karhu alkaa murista?
- Anonyymi
Paljonko saa olla säästöjä omalla tilillä, ilman että täytyisi ilmoittaa verottajalle siis mitä raha summaa ei kannata ylittä että saa olla verottajalta rauhassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446