Nordean olematon "asiakaspalvelu" ei oo todellista jumalauta!

Anonyymi-ap

Nordea on läpimätä pankki.

Vielä hetki sitten Nordean verkkopankissa oli mahdollisuus lähettää asiakaspalvelijalle viestejä ja selvittää asioita ihmisen kanssa.

Nyt Nordea on suuressa viisaudessaan ottanut tämänkin mahdollisuuden pois. Siellä on aivan hyödytön bottirobotti joka ei osaa vastata yhtään mihinkään. Sitten siellä on yleisimmin kysytyt kysymykset ja ohjeistusta tyhmille asiakkaille "digitaidoissa".

Nordea halveksii asiakkaitaan. Ainoa tapa miten asiakas voi vielä saada asiakaspalvelua on palvelunumeroon soittaminen ja itsensä kipeäksi maksaminen sitten seuraavassa puhelinlaskussa.

Mikähän mielikuvituksellinen syy mahtaa olla sille etteivät asiakkaan pääse enää edes lähettämään viestejä Nordean asiakaspalvelijoille jotka ovat ihmisiä eikä mitään tietämättömiä botteja?

Aivan paska pankki.

15

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistähän hyvästä pankki veloittaa palvelumaksuja kun ei asiakas saa minkäänlaista palvelua? Automaattisesti lypsetään suolaisia palvelumaksuja joka kuukausi pankin taholta itseoikeutetusti vaikka kieltäytyvät palvelemasta asiakkaita.

      Sitten kaikki laitetaan tyhmien asiakkaiden digitaitojen puutteen piikkiin kun ei taaskaan "osata" käyttää sähköisiä palveluja muka.

      Vittu mitä paskaa.

    • Anonyymi

      Neljännesvuosittain pankin johto ilmoittaa pankin tehneen jälleen loistavaa tulosta.

      • Anonyymi

        "Neljännesvuosittain pankin johto ilmoittaa pankin tehneen jälleen loistavaa tulosta."

        Miksi ihmeessä kukaan haluaa edelleenkin olla Nordean asiakas ?

        Olen toki itsekin ollut Nordean asiakas, mutta jo yli 10 vuotta sitten huomasin olevani valintatilanteessa:

        Nordea yksipuolisesti irtisanoi korttini (jossa asiakkaalle kortin kk-maksu 0€/kk) 9 kk ennen korttiin printattua KK/VV -merkintää kotiin lähetetyllä kirjeellä.

        Jos olisin jatkanut Nordean asiakkaana, olisin joutunut maksamaan uudesta kortistani jatkossa 3€/kk kuukausimaksua, ja tietenkin minun olisi pitänyt tässä tapauksessa tilata uusi pannkikortti sen tilalle, minkä Nordea oli yksipuolisella ilmoituksellaan lakkauttamassa 2 viikon päästä.

        Koska oli tiedossani, että Hok-Elannon asiakasomistajana saisin S-Pankin peruspankkipalvelut maksutta käyttööni
        (pankkitili, nettipankkitunnukset sekä Visa -debit -maksukortti)
        ja tuohon aikaan Hok-Elannon asiakasomistajaksi pääsi vielä 35€ sijoituksella, niin ratkaisu oli helppo:

        Miksi maksaisin 36 € vuodessa palvelumaksua pankkikortista Nordealle, kun 35€ kertasijoituksella saisin pankkipalvelut ilmaiseksi S-Pankista ?

        En miksikään, ja siksi liityinkin Hok-Elannon asiakasomistajaksi 35€ sijoituksella, ja siirsin kaikki raha-asiani S-Pankkiin pois Nordeasta.

        Myöhemmin asiakasomistajuuteen liittyvä sijoitus nousi arvoon 100€, mutta aiemmin 35€ sijoittaneen osalta erotusta 65€ ei peritä, vaan sen saa maksutta.

        Eli jos joskus päättäisin erota Hok-Elannon asiakasomistajuudesta, saisin takaisin 100€ siitä huolimatta, että sijoitukseni oli vain 35€.

        Mutta eipä kannata erota, sillä toki SPankillakin on 2 eri pankkipalveluhinnastoa:

        1) pankkipalveluhinnasto asiakasomistajille

        ja

        2) pankkipalveluhinnasto muille kuin asiakasomistajille, ja tässä hinnastossa palvelut ovat samaa hintatasoa kuin Nordeallakin.

        Eroamalla jäsenyydestä saa kyllä 100€, mutta jatkossa pankkipalvelut olisivat silloin kalliita.

        Siispä: Te, jotka valitatte Nordean palvelujen kalleudesta: Lopettakaa asiakkuus Nordeassa ja siirtykää esim. S-Pankin asiakkaaksi (edellyttää jonkin alueosuuskaupan jäsenyyttä, jos haluaa kohtuuhintaiset pankkipalvelut) tai sitten esim. Alisa Pankin asiakkaaksi.

        Nordean johdon mielestä Nordean palvelut ovat kohtuuhintaisia.
        No, hyvähän se on Nordean johdossa olla tuota mieltä, kun niin johtajat kuin johtokunnan jäsenetkin nauttivat hyvästä palkkiotasosta.

        Mutta: Jos olet tavallinen asiakas, miksi olisit omilla pankkipalvelumaksuillasi rahoittamassa johtajan hyvää palkkatasoa sekä johtokunnan jäsenten kokouspalkkioita ?

        Kannattaa siis lopettaa Nordean asiakkuus eikä valittaa palvelujen kalleudesta. Kas kun se valittaminen ei johda mihinkään, mutta asiakkuuden lopettaminen kyllä vähentää Nordean tuloja (ja omia menojasi).

        Sama pätee moneen muuhunkin asiaan: Irtisano tarpeettomat palvelut, ja kilpailuta ne palvelut, joita oikeasti tarvitset.


    • Anonyymi

      Hieno angstaus. Saanko seuraavan?

    • Anonyymi

      Mikä sinulla on siis ongelma? Lähes kaiken voi tehdä ihan omin avuin mobiilipankissa ja Nordea omapostin kautta voi lähettää viestin, joka menee ihan ihmiskäsittelyyn. Se kannattaa myös muistaa, että pankki ei ole syypää asiakkaan rahattomuuteen.
      Turha noista palvelumaksuista on valittaa. It-järjestelmien kehitys ja ylläpito maksaa uskomattoman paljon. Ja silti pankki tekee rahansa muulla, kuin palvelumaksuilla.
      Ja volyymihommissa se tiputus per naama ei ole paljoa, että 10% tulos meneekin 10% tappiolle.

      Johan sitä postin pääjohtajan palkkaakin kauhistellaan, vaikka se ei vaikuta postin kuluihin mitenkään. Jos hänen palkka jaettaisiin tasan postilaisten kesken, niin vaikutus olisi n.8€/kk.

      • Anonyymi

        " It-järjestelmien kehitys ja ylläpito maksaa uskomattoman paljon."

        IT -järjestelmät ovat kalliita vain siksi, kun niitä tilataan alan suurilta tekijöiltä kuten Tieto ja Accenture.

        Jos esim. pankit tilaisivat tietojärjestelmänsä pikkuyritykseltä, niin laatu olisi erinomainen ja hinta hyvi edullinen.

        Mutta kas kun ne tilauspäätökset tekee johtaja, joka on yleensä poikkeuksetta vapaamuurari, niin vapaamuurarit tilaavat noilta isoilta firmoilta, kun ylempää on käynyt käsky niin tehdä.

        Pitäisi varmaan esim. työttömien perustaa oma pankki.
        Palkata työtön systeemisuunnittelija koodaamaan itse koko pankin tarvitsema tietotekniikka. Siihen hommaan kun ei suuryrityksiä tarvita.

        Ja pitää huolta, ettei uusi pankki palkkaa yhtään vapaamuuraria johtajaksi.

        Ehkäpä työsopimukseen pitää kirjata:

        Allekirjoittamalla tämän sopimuksen työnhakija vakuuttaa, ettei ole vapaamuurari, ja että sitoutuu olemaan liittymättä vapaamuurariksi myöhemminkään.
        Tämän ehdon rikkominen johtaa työsuhteen purkamiseen ilman irtisanomisaikaa.

        Älkää tavalliset ihmiset olko mukana rahoittamassa joidenkin johtajien ökyelämää.
        Vaihtoehtoja on !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " It-järjestelmien kehitys ja ylläpito maksaa uskomattoman paljon."

        IT -järjestelmät ovat kalliita vain siksi, kun niitä tilataan alan suurilta tekijöiltä kuten Tieto ja Accenture.

        Jos esim. pankit tilaisivat tietojärjestelmänsä pikkuyritykseltä, niin laatu olisi erinomainen ja hinta hyvi edullinen.

        Mutta kas kun ne tilauspäätökset tekee johtaja, joka on yleensä poikkeuksetta vapaamuurari, niin vapaamuurarit tilaavat noilta isoilta firmoilta, kun ylempää on käynyt käsky niin tehdä.

        Pitäisi varmaan esim. työttömien perustaa oma pankki.
        Palkata työtön systeemisuunnittelija koodaamaan itse koko pankin tarvitsema tietotekniikka. Siihen hommaan kun ei suuryrityksiä tarvita.

        Ja pitää huolta, ettei uusi pankki palkkaa yhtään vapaamuuraria johtajaksi.

        Ehkäpä työsopimukseen pitää kirjata:

        Allekirjoittamalla tämän sopimuksen työnhakija vakuuttaa, ettei ole vapaamuurari, ja että sitoutuu olemaan liittymättä vapaamuurariksi myöhemminkään.
        Tämän ehdon rikkominen johtaa työsuhteen purkamiseen ilman irtisanomisaikaa.

        Älkää tavalliset ihmiset olko mukana rahoittamassa joidenkin johtajien ökyelämää.
        Vaihtoehtoja on !

        Kerropa se pieni it-firma, josta saa tilattua vaikka turvallisen ja monipuolisen mobiilipankin? Saisi olla tänä vuonna valmiskin.


    • Anonyymi

      Jos ottaa päähän, niin onhan noita muitakin pankkeja.

    • Anonyymi

      Jos yht'ään lohduttaa aloittajaa nin Telian palvelu meni samanlaiseksi. Siellä ei edes ole mitään omapostiakaan vaan kallis jonotuspuhelu johon saa ensin odottaa 30 minsaa että joku vastaa.

      Ja sitten jos jaksat tarpeeksi kauan odottaa maksua vastaan ja selität asiasi jollekin joka ei ymmärrä asiasta mitään niin hän kääntää puhelun seuraavalle ja selitä samat asiat taas uudelleen jollekin toopelle. Lopulta kolmas tai neljäs henkilö intoutuu selittämään nykyajan tiedonsiirron hienouksista asioita joista et ole ikinä kuullutkaan ja selittää jokapäiväistä asiaa joka ei asiakkaalle ole millään tavalla relevanttia.

      Kaiken tämän jälkeen sitten vielä ilkeävät lähettää tekstareita ja kysellä kuinka tyytyväinen olit palveluun johon et saanut minkäänlaista vastausta! Ison laskun kyllä osasivat liittää seuraavaan puhelinlaskuusi.

      • Anonyymi

        Osaamisesi on ilmeisesti karttunut 70-luvulla ja vanhentunut ennen 90-luvun lamaa?


    • Anonyymi

      Eka kappale on totta. Mutta mielipiteeni Nordean läpimätään on se, että pankki voi tehdä kuset myös ihmiselle joka ei ole ollut ko. pankin asiakas.

      Mutta valtaosa kritiikistä perustuu siihen, että pankki on luottanut asiakkaaseen jonka taustat on kunnossa asiakkuuden tai sopimuksen alkaessa, mutta asiakas itse pilaa oman elämänsä!

      Kannattaa velkaa ottaessa muistaa, että itse ei aina voi kaikkia asioita hallita ja elämässä tulee mutkia! Ihan turha mennä pankkia syyttämään jos asiat joihin itse on voinut vaikuttaa menee pieleen! Eikä toisten papereihin kannata mennä laittamaan nimeään koska voi joutua lunastamaan.

    • Anonyymi

      Ota Fivaan yhteyttä, tosin samanlainen sekin, vaikea saada vastauksia ilman että laitat paljon viestejä eri tahoille, esim oikeuskanslerille

    • Anonyymi

      Nordean puhelinpalvelusta ei peritä palvelumaksua, pelkkä normaali puhelinmaksu. Tosin jonottaminen lienee maksullista, en ole kokeillut.

      ”Normaalin matkapuhelun tai paikallispuhelun hinta. Nordea ei veloita soitostasi palvelumaksua. ”

      https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/tuki/asiakaspalvelu.html

      Osuuspankilla on sama juttu: ei erillistä palvelumaksua, mutta sen palvelu on auki vain ma–pe 8–16 (kannattaa soittaa yksi sekuntia yli kello 8:n, niin pääsee jonottamatta).

      • Anonyymi

        Ei kannata pilata hyvää valitusta turhilla faktoilla. Totta kai siihen puhelinlaskuun on lisätty ainakin satanen. Todennäköisesti kuulakärkikynällä kirjoitettu loppusumman perään +satanen t. panki


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      208
      1657
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1494
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1258
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1189
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      122
      1128
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1105
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      134
      1048
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      1006
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      62
      979
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      90
      965
    Aihe