5 vuotta Kambodzassa eläkkeellä.

Anonyymi-ap

Ennen, kuin sain pysyvän eläkkeen, niin sanoin kavereille ja lapsille ja ex-vaimolle, että lähden välittömästi Aasiaan ja ensin olin Thaimaassa ja sitten tulin Kambodzaan ja täällä ollaan oltu nyt 5 vuotta. Siinä meni koronat sun muut jutut. Nyt voi matkustella vapaasti, joten reissuja pukkaa. Kävin jo Thaimaassa ja ensi kuussa vähän Vietnamia.

Täällä ja monessa muuallakin esim. Espanjassa on kavereita töissä mikä kullakin netti ja etätöissä ja baareissa. Osa pärjää ja osa taas ei. Kaverini lähti luultavasti joku 100 tuhatta euroa taskussa Aasiaan ja ensin meni Thaimaahan ja sieltä Phnom Penhin Kambodzaan. Mies oli mellevää ja puheet sen mukaisia. Rahat loppu ja häntä koipien välissä takaisin Suomeen ja töihin. Muutamat on Thaimaassa hypänneet parvekkeelta, kun rahat loppuu. On näitä tarinoita täällä myös ja tiedän yhden Suomesta, jolla ei ole passia ja viisumia ja kun jää kiinni, niin se on karkotuskeskus sitten. Tekee, kait jotakin netti hommaa vielä.

Niin, kun tänne tullaan, niin ensin hoidetaan perusasiat kuntoon. Ne, on passi uusi kannattaa uusia ennen lähtöä ja sen jälkeen pankki-tunnukset ja ilmoittaa pankkiin, että majailet tästä lähin Aasiassa. Seuraavana on tietysti se pysyvä tulo eli eläke. Sen jälkeen vuokrataan edullinen asunto. Sitten ryhtyä katselemaan mitä missäkin on ja missä viihtyy.

Eli rahat tulemaan säännöllisesti ja passit ja viisumit kuntoon. Asuminen sitten sellainen missä viihtyy. Viisumin saa vuodeksi Kambodzaan, kun on yli 55 vuotias. Pankkitilin saa auki kätevästi ja hyvä olla mukana eläketodistus. Kyllä täällä paikkoja on missä asua ja voi mennä, vaikka Filippiineille ja ei mitään hätää, kun on Kambodzan multiple viisumi joka on vuoden ja puolen vuoden eläke-viisumissa automaattisesti. Vuoden viisumi hinta Kambodzaan maksaa eläkkeläiselle 270 euro ja muuta ei tarvita.

En, ymmärrä miksi pitää lehtien palstoilla valehdella ja puhua paskaa ja ei kerro syytä, että ei ole rahaa. Espanjassa on kaikki kuulemma niin surkeaa, mutta jos ei ole rahaa eikä tuloja, niin mitä siitä seuraa. Sama se on täällä Aasiassa oli sitten Thaimaassa tai Kambodzassa, niin aina tarvitaan rahaa, että voi asua ja ostaa ruokaa.. ei täälläkään työ käy maksuksi... No, jonkinlainen.

Eläkkeellä on hyvä ja helppo matkustaa ja asua siellä missä se on taloudellisesti järkevää. Voi toki Suomessa käydä matkoilla ja lomalla jos, niin tykkää. Lentokoneet lentää ja siten voi ajatella. Itse ajattelen, että mitä minä siellä tekisin. Täällä on kivempi. Minä olen vapaa ja eilen juuri juttelin yhden Aasialaisen kanssa joka oli täällä lomalla Australiasta. Sanoin, että olen vapaa ja voin mennä mihin tykkään.. puhuttiin expat elämästä ja näin hänkin aikoo tehdä eläkkeelle päästessään.

Sehän on aivan hullua juurtua johonkin Suomeen ja rakentaa itselleen hautaa sinne, kun voi nauttia elämästä ja ihmisistä. Filippiineillä on joku 113 miljoonaa ihmistä ja Kambodzassa 16 miljoonaa ja Thaimaassa joku 78 miljoonaa. Kyllä täällä on isoja kyliä missä on porukkaa ja ei todellakaan tarvitse olla yksin. Yksinäisyyttä täällä ei kyllä koe. Toisaalta minä tykkään olla yksin myös.

Älä edes viitsi millään perusteella kehua sitä sinun valtiosi hengityskonetta. Joo kyllä se tiedetään jo. Luistelurataa ei näin vanhana enää tarvitse ja kunnan uimaranta on jäässä talvella, joten se niistä. Sillä metrolippu hinnalla täällä pääsee vähän pitemmän matkan. Kampot - Bangkok esim. 38 Dollaria eli 35 euroa. Lentäminen on edullista. Joten se niistä
Hotellit on edullisia joka paikassa täällä.

Eikä täällä tarvitse psyykata ja aivopestä ihmisiä koko ajan jollakin olemisella. Siellä on joka kulmalla ja torvesta suomalainen suomalainen suomalainen. Ei tarvitse ja voimme ihan hyvin olla syrjäytyneitä ei meitä kiinnosta sinun syrjäytyneisyys.. mistään kolhoosista. Meille riittää raha ja asuminen ja elämä ihmisten kanssa ja vapaus... Eikö elämä voisi olla näin helppoa, kuin me elämme täällä .. huomaa expatteina ja Kambodzassa heitä on yli 100 tuhatta. On toki Ruotsista ja Saksasta ja Englannista ja Australiasta ja monesta monesta maasta.

91

1269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mää katselin hallituksenne juttuja. Jotenkin tuli mieleen, että junttiloissa myydään kohta aika halvalla asuntoja ja tavaroita... Ruoka se on ensin.

      Sitten lauleskelin, että tulkaa pois sieltä maailmasta ei siellä enää eläkkeellä asua voi... Se on Kambodza se on Kambodza paikka paratiisimainen... Olen turvassa sen kainalossa... Se minua häiritse ei

      • Anonyymi

        Siellä Kambodzan junttilassa ei myydä halvalla pahvilaatikko ja savimaja asuntoja, mitään tavaraa ei köyhällä kansalla ole ,ei edes televisioita , kun ei ole sähköjäkään.
        Muutamat näkee nälkää, ja kuolevat sairauksiin, kun ei ole varaa päästä sairaalaan.
        Paratiisi on kaukana omalta kansalta.


      • Anonyymi

        Vinkki sulle: keksityssäkin tarinassa pitäisi olla kuitenkin faktat oikein. Jos et osaa tai tajua, niin trollaa sellaisista asioista, jotka hallitset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä Kambodzan junttilassa ei myydä halvalla pahvilaatikko ja savimaja asuntoja, mitään tavaraa ei köyhällä kansalla ole ,ei edes televisioita , kun ei ole sähköjäkään.
        Muutamat näkee nälkää, ja kuolevat sairauksiin, kun ei ole varaa päästä sairaalaan.
        Paratiisi on kaukana omalta kansalta.

        Mitä nopeasti vilkuilin niin ihan meneviä asuntoja, joissa huonekalut, ilmastointi, useampi makkari ja talossa vielä kuntiosalit altaineen ja vuokra luokkaa 300e + sähköt.

        Eli hiukan on nyt kyllä sanalla sanoen paskat tiedot siellä.

        Hiukan kun jaksat vaikka googlea avata niin laajenee se sinunkin maailmankuvasi.


    • Anonyymi

      Samaa myös suunnitellut, muuta kuinka verotus eläkkeestä. Oerivätkö myös siellä veron suomesta saadusta eläketulosta?

      • Anonyymi

        Pattayan poijat on olleet veroilla Espanjassa.. Kreikka on vaihtoehto myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pattayan poijat on olleet veroilla Espanjassa.. Kreikka on vaihtoehto myös.

        Kreikka on kallis maa.


    • Anonyymi

      Olet säälittävä, eikö huuhaa juttusi saanut tuulta allensa, niin piti itse vastata itselleen .
      Yhä hullummaksi tulet siellä köyhässä kehitysmaassa.

      • Anonyymi

        Millä perusteella väität että kehitysmaassa tulisi hullummaksi?
        Itse olet hyvä esimerkki hulluudesta, ihan suomalaisittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella väität että kehitysmaassa tulisi hullummaksi?
        Itse olet hyvä esimerkki hulluudesta, ihan suomalaisittain.

        Lue nyt itse noita typeriä juttujasi , ei ne ole täyspäisen kirjoittamia.
        Mene hoitoon!


    • Anonyymi

      Se on joku toinen. Laitoin just kavereille viestin: Kyllä kelpaa… kanan rintafile ja peruna ja salaatti ja cappuccino ja pari Schweppes soodaa jäillä ja limellä… 6,50 dollaria eli 5,80 euroissa.

      Suomalainen varmaan sanoo, että rottaa ja salaatti ja peruna tunkiolta. Miten olisi se tuttu.. Happamia sano..suomalainen perseaukinen ulosotto poika.

      Ei, tänne kaikki pääse, kuten ei Espanjaankaan.

      • Anonyymi

        Sehän sinua ilahduttaa, on se kivaa olla iloinen edes jostain, no, sitten voit lakata rekrutoimasta suomalaisia sinne ”paratiisiin”.
        Harva täältä tulis sinne köyhään maahan ja vielä vähemmän, kun sinä olet siellä.
        Olet hyvin epämiellyttävä wit umainen ihminen , ilmankos olet yksinäinen , et tule tolla asenteella kenenkään kanssa toimeen.


      • Anonyymi

        Mitä sitten , tolla aterialla saa verisuonet tukkoon.


    • Anonyymi

      Mutta, vaimo o ex? Miksihän, noin reipas poika...

      • Anonyymi

        Meinaatko, että täällä ei ole vaimoja? Et sinä pärjää minulle, vaikka miten yrittäisit.

        Minulla on jo 5 lasta ja 3 Ruotsin ja 2 Ranskan kielistä saman vaimon kanssa. Minä olen, kait vähän parempi, kuin sinä näillä mittareilla. Kauniita ovat, kuten isänsä.

        Kyllä minulle vielä täälläkin vanhana sanotaan " Handsome man " voisin laittaa kuvan, mutta en viitsi... Kaikki Suomen ämmät on kinumassa.

        Lenkkeilyä olen harrastanut ja Pattayalla olen paljon ollut ja sieltä olen voimani ja kuntoni kerännyt. Kova ja vauhdikas elämä. Kävelin siellä aikoinaan noin 15 kilometriä päivässä. Aamulla lähdin, otin kyllä olutta siellä myös, mutta ajoissa ajoissa nukkumaan ja kukkumaan. Olin monesti ruskea, kuin kahvin papu.. Hampaat laitoin aikonaan Virossa... Implantteja sun muuta. Sä olet siellä varmaan hampaattomana jonossa vai? Täällä hoidetaan ne myös edullisesti.

        Söin kyllä hyvin Suomessa, kun siellä asuin. Lihaa ja olutta sai Virosta ja Riikasta.. kaveri toi myös välillä. Matkustin paljon ja tein samalla businesksiä huutokauppojen kanssa. Niin, ostin suomalaiselta juntilta ja toimitin Saksaan ja muualle... Yksi olisi ollut kansalliaarre... Ja minä, että nyt lähti saksaan. Busineksiä pitää tehdä jos meinaa rikastua.

        Kullasta sai hyvän hinnan Thaimaassa yhteen aikaan ja timanteista sai rahaa. Myanmarista rupiineja ja safiireja ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että täällä ei ole vaimoja? Et sinä pärjää minulle, vaikka miten yrittäisit.

        Minulla on jo 5 lasta ja 3 Ruotsin ja 2 Ranskan kielistä saman vaimon kanssa. Minä olen, kait vähän parempi, kuin sinä näillä mittareilla. Kauniita ovat, kuten isänsä.

        Kyllä minulle vielä täälläkin vanhana sanotaan " Handsome man " voisin laittaa kuvan, mutta en viitsi... Kaikki Suomen ämmät on kinumassa.

        Lenkkeilyä olen harrastanut ja Pattayalla olen paljon ollut ja sieltä olen voimani ja kuntoni kerännyt. Kova ja vauhdikas elämä. Kävelin siellä aikoinaan noin 15 kilometriä päivässä. Aamulla lähdin, otin kyllä olutta siellä myös, mutta ajoissa ajoissa nukkumaan ja kukkumaan. Olin monesti ruskea, kuin kahvin papu.. Hampaat laitoin aikonaan Virossa... Implantteja sun muuta. Sä olet siellä varmaan hampaattomana jonossa vai? Täällä hoidetaan ne myös edullisesti.

        Söin kyllä hyvin Suomessa, kun siellä asuin. Lihaa ja olutta sai Virosta ja Riikasta.. kaveri toi myös välillä. Matkustin paljon ja tein samalla businesksiä huutokauppojen kanssa. Niin, ostin suomalaiselta juntilta ja toimitin Saksaan ja muualle... Yksi olisi ollut kansalliaarre... Ja minä, että nyt lähti saksaan. Busineksiä pitää tehdä jos meinaa rikastua.

        Kullasta sai hyvän hinnan Thaimaassa yhteen aikaan ja timanteista sai rahaa. Myanmarista rupiineja ja safiireja ym.

        Ai, että , kun olet sitten erinomainen , oikeen joka naisen ihanne, tekohampainesi, ja rusketuksesta .Vai on sulla viisaita kauniita lapsia, äitiinsä tulleet, koska sinä ainakin olet aika tyhmä ja itsekäs pa…a
        15 km päivässä on tosi vähän , jollei myös käy salilla , tai harrasta jotain muutakin urheilua.
        Melanooma on vain ajan kysymys , koska iskee.
        Minä olen aina huolehtinut hampaistani omat ovat ei mulla ole mitään implantteja ja reikiäkin hyvin harvoin. Olisit sinäkin joskus edes pessyt hampaasi niin ei olis suu täynnä tekohampaita.
        Olet silti vanha guppe, ryppyinen tuosta auringonotosta, ja oluen juomisesta.
        Olet myös köyhä , tolla pienellä eläkkeelläsi , siksi joudut asumaan köyhässä kehitysmaassa
        Vaikka kehut bisneksistäsi niin et ole saanut kun pienen eläkkeen ja ei edes omaa asuntoa Helsingistä.
        Sinä olet oikea suomalainen junttien juntti , niin kuka se kissan hännän nostaa jollei kissa itse.


    • Anonyymi

      "Kampot - Bangkok esim. 38 Dollaria eli 35 euroa. Lentäminen on edullista. Joten se niistä"

      Kuulostaa hirveän kalliilta hinnalta kambodzalaiselle eläkeläiselle. Keskimääräistä eläkettä saavalta eläkeläiseltä tuo on puolet kuukauden eläkkeestä. Jos itse sijoittaisin puolet kuukauden eläkkeestäni lentämiseen, voisin lentää Helsingistä Australiaan.

      Ne, jotka saavat eläkettä jostakin kehittyneestä maasta kuten Suomesta, pärjäävät tietysti kehitysmaassa ja kehitysmaan hinnoissa oikein hyvin.

      • Anonyymi

        Kambodzassa monet ei saa mitään eläkettä, palkat jossain textiilitehtaassa on alle 40 senttiä tunnissa, eikä siellä ole kunnollista eläkejärjestelmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kambodzassa monet ei saa mitään eläkettä, palkat jossain textiilitehtaassa on alle 40 senttiä tunnissa, eikä siellä ole kunnollista eläkejärjestelmää.

        Korjaan tuon palkan se olikin25 centtiä tunnissa.


    • Anonyymi

      Kambodzan Syrjäseuduilla tietoliikenneyhteydet ovat usein huonoja tai puuttuvat kokonaan. Suomen Kirkon Ulkomaanavun toiminta-alueilla Kambodžassa 60 prosenttia perheistä ei omista televisiota tai pääse internetiin. Se tarkoittaa, etteivät televisiossa lähetetyt opetusohjelmat ja verkon oppimateriaalit tavoita heitä.

      Haastavat tilanteet pakottavat luoviin ratkaisuihin. Kambodžassa opettajat ja opinto-ohjaajat ovat liikkuneet kylästä toiseen tuk-tukeilla pitämässä oppitunteja, jakamassa opiskelumateriaaleja ja rohkaisemassa perheitä tukemaan lapsiaan käymään koulua.
      Kansa on tosi köyhää he elävät niinkö kädestä suuhun ja osa kansasta on lukutaidotonta.

    • Anonyymi

      No, Johan valtio innostu. Siellä hän tuntuu olevan rahaa ja ruokaa ja arvo taloja mielin määrin, eikä soppajonosta tietoakaan ja jopa kansalaisen eläkkeellä miljonäärinä kunnan hengityskoneeseen.

      Kyllä Varissuon kämpät ostetaan tupla hintaan mitä ulosotossa niistä saa... Pitää pyytää enemmän.

      • Anonyymi

        Sulla sitä rahaa on niin ettet edes paskalle taivu ,olet siellä kansalliseläkkeellä ja kehut rahoillasi , anna köyhille siellä rahaa , tai ruokaa , et ne pääsee hengittämään koneeseen.
        Osta Kambotista ökyasunto ja ota sinne muutama köyhä asumaan ja anna ruokaa työtä vastaan, varo ulosottoa punaiset khmeerit voi viedä kämppäsi.


    • Anonyymi

      Niin, kyllä minä täällä olen asunut aika liki 5 vuotta nyt. Kyllä minusta on parempi täällä asua, kuin Suomessa. Vaikka sinulla on siellä se kunnan happikone ja kunnan jäärata ja kunnan uimaranta.

      En tiedä miksi sinua yleensä kiinnostaa, niin paljon kehua sitä sinun valtiotasi poliittisesti. Kaikki voivat katsoa netistä tänä päivänä millaista täällä on ja samoin katsoa kaupunkeja ja tornitalo, jotka on tehty savesta... Niitä löytyy englannin kielinen hakusana alta " City view ja sky line " sitten kirjoitat siihen perään Bangkok, Phnom Penh, Sihanoukville, Kampot ym... Manila, Kuala Lumpur, Singapore ym...

      Niin, minun mielestäni tästä Kampotista on helppo tehdä retkiä moneen. Edellä mainittuihin kohteisiin ja Asunto on halpa tällaisia Savi Bungaloweja mitä teistä jokainen voi katsoa netissä hakusanalla, vaikka Cheap apartments for rent in Kampot ym... Facessä on paljon ryhmiä missä myös vuokrataan ja myydään maata ja asuntoja .. englanniksi real estate Kampot ja land on maasta käytetty nimi.

      Surkean kananrinta aterian näytin jo kuvassa ja surkean Cappuccinon ja Surkean ja säälittävän Schweppes juoman jäillä ja limellä joka ei vastaa edes kurasen lammen vettä Kolhoosi Suomessa

      Mutta kuitenkin ilman jäähallia ja happikonetta täällä on silti minun mielestäni kiva elää ja jotenkin minua ei häiritse eikä haittaa, kun syrjäytynyt yhteiskunnasta ja kaikesta valtiosta. Minusta on ihan kiva saada tänne eläkerahat Ilmariselta ja verojenkin suhteen olen miettinyt sitä Kreikkaa tai Espanjaa. Minusta täällä on kiva olla ja ei tarvitse tapella parkki petkuttajien kanssa, sillä täällä ei edes ole parkki mittareita... Ei täällä muutenkaan kukaan kyttää. Joo lääkkeitä saa apteekista ihan mitä kukanenkin tahtoo. Ei se täällä elämää haittaa.
      Ehkä täällä ei tarvitse vetää mömmöjä naamaansa, että tuntee olevansa onnellinen ja voivansa hyvin ilman hyvinvointi valtiota. Ei täällä tarvitse hokea joka kulmassa suomalainen suomalainen suomalainen ja toitottaa jokaisessa torvessa samaa suomalainen suomalainen.

      Täällä paistaa aurinko ja se tuo ihmiset kyllä hyvälle tuulelle jo teidänkin tietojen ja ymmärryksen mukaan.
      Ei tarvitse murehtia talven kylmyydestä eikä miten selvitä talven yli. Kyllä täällä pärjää ihan hyvin vaikka taivasalla, sillä tämän kaltainen, kait on se paratiisi. Nytkin söin ja nautin aamiaisen terassilla ja kyllä söin hedelmää sellaista, kuin Dragon fruit punaista ja juusto ruisleipää tomaateilla ja kurkulla ja laitoin hiukan sipulia päälle vielä. Juon toisen kupin Kahvia ja Omenan ja kaura biskettejä.

      Kambodzasta yleensä voin sanoa, että tämä on noin reilun kymmenen vuotta jäljessä Thaimaata ja jokainen varmasti muistaa millaista Thaimaassa oli silloin. Olethan tekin monet teistä eläneet Suomessa 1970 ja 80 luvuilla ja hyvin sielläkin tultiin toimeen, vaikka siellä oli kurjempaa, kuin nyt Kambodzassa. Toki tulet sanomaan, että suomalaiset oli rikkaita silloin ja sotakorvaukset maksettu ja porukkaa tuli ruotsin Göteborgista Suomeen. Joopa joo.

      • Anonyymi

        Sinä voit alkaa kirjoittaa tuota sontaa oman asuinkuntasi yleisön palstalle, kehut siellä , kuinka rikas olet ja tietysti haukut Suomen ja suomalaiset lyttyyn , mutta valitettavasti nuo ihmiset ei tiedä missä on Suomi ja sinä et osaa paikallista kieltä.
        Täällä olet jo sanottavasi sanonut tuhanteen kertaan ja meille riittää jo .poistu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit alkaa kirjoittaa tuota sontaa oman asuinkuntasi yleisön palstalle, kehut siellä , kuinka rikas olet ja tietysti haukut Suomen ja suomalaiset lyttyyn , mutta valitettavasti nuo ihmiset ei tiedä missä on Suomi ja sinä et osaa paikallista kieltä.
        Täällä olet jo sanottavasi sanonut tuhanteen kertaan ja meille riittää jo .poistu

        No, tuo kirjoittaja ei asu Kambodzassa vaan jossakin Perähikiällä, josta suoltaa näitä "totuuksiansa". Pelkkä härikkö ja trollaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tuo kirjoittaja ei asu Kambodzassa vaan jossakin Perähikiällä, josta suoltaa näitä "totuuksiansa". Pelkkä härikkö ja trollaaja.

        Niin, ymmärrän, että tänne kyllä voitte avata ihan oman ketjun ja kertoa happikoneesta ja Kolhoosi valtionne saavutuksista ja kuinka suuri sen johtaja on. Ei sitä kukaan estä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ymmärrän, että tänne kyllä voitte avata ihan oman ketjun ja kertoa happikoneesta ja Kolhoosi valtionne saavutuksista ja kuinka suuri sen johtaja on. Ei sitä kukaan estä.

        Buhaaa happikone, ja suuri johtaja , kolhoosi olet sinä pimee buhahaaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tuo kirjoittaja ei asu Kambodzassa vaan jossakin Perähikiällä, josta suoltaa näitä "totuuksiansa". Pelkkä härikkö ja trollaaja.

        Perähikiä sijoittuu Jyväskylän lähelle.


    • Anonyymi

      EVVK

    • Anonyymi

      Mikä siellä valtiossa oli parempi kuin Kambodzassa?? Happikone ja jäähalli ja kunnan uimaranta...??

      Minä olen eläkkeellä enkä ole ajatellut mennä töihin. Olen asunut aika tarkkaan nyt 5 vuotta Kambodzassa.

      Rahaa jää vuokran jälkeen vielä 1300 dollaria kuussa ja sapuskaa menee noin 300 ja syön säännöllisesti. Aamiainen, lounas ja illallinen.

      Eikö jääkkin noin 1000 Dollaria vai mitä Turun turre.

      • Anonyymi

        EVVK


    • Anonyymi

      Toivottavasti EURO vahvistuu, niin siinä äkkiä menee se yhden prosentin indeksi varkaus eläkkeestä täällä nollille. Mutta siellä se taitaa kurjistua elämä edelleen. No, onhan se hyvä, kun pakkosiirretään kurjat pöndelle. Kun leikataan asumis-ja majoitus tukia. Ansiosidonnainen myös leikkaantuu... No, pöndellä on tilaa ja halpoja asuntoja. Niitä kannattaa nyt ostaa viidellä tonilla ja vuokrata kurjille eläkeläisille. Sosiaali maksaa pienen vuokran kepeästi. metsän omistajat voi myydä halkoja ja kunnan sosiaalitoimi maksaa tekijän ja halot.

      Oli joo ja myyty 5 tonnia monia mörskiä pöndellä. Ulosotto rullaa rullaati rullaa.

      Terveiset Kambodzan auringosta metsän omistaja. Suomessa ja todella Suomalainen ja suuri suomalainen olkaa minusta ylpeitä.. onhan suomalainen myös Monacossa olkaa ylpeitä meistä.

      • Anonyymi

        Asumistukea en koskaan ole saanut. En myöskään työttömyyskorvausta. En mitään muutakaan sosiaalitukea. Eläkettä saan, mutta se on työeläkettä eli itse ansaitsemaani. Eläkkeellä ole nyt seitsemättä vuotta.
        Asun velattomassa 90-neliön rivitalo- omistusasunnossa Helsingissä, vastike 267€/kk. Tuossa vieressä ravintolassa eläkeläislounaan runsas buffet, maksaa noin kympin. Syödä saa niin paljon kuin vatsa vetää. En tupakoi ja alkoholiakin käytän niin vähän, eteisen hinnalla ole mitään merkitystä.
        Mökki on böndellä, pikkukaupungin liepeillä järven rannalla vajaan 200 km:n päässä. Se on joskus 90-luvun alussa perimän sukutilaan metsätilastani erotettu tontti. Autolla pääsee, muuten kilometrejä tulee niin vähän vuosittain, ettei sen hintakaan hetkauta mitenkään. Lomamatkoja ei tarvitsetaloudellisista syistä rajoittaa, silloin kun sellaisen haluaa tehdä. Kesällä pysytään Suomessa.

        Olen siten kovasti tavallinen suomalainen hyvinvoiva eläkeläinen. Suomessa on helppo ja leppoisa eläkeläisen elää, turvallinen, toimiva, yhteiskunta.


      • Anonyymi

        Liikuttavaa tuo sinun valitsemasi tapa luoda mielikuvaa koko Suomesta ja suomalaisista pelkästään sosiaaliturvan, työttömyyskorvausten ja asumistukien pohjalta. Suurimmalle osalle suomalaisista nuo ovat tuiki tuntemattomia omalta kohdaltaan.
        No sinulle ne lienevät olleet keskeisin osa elämääsi, joten ymmärtäähän sen. Nyt sitten olet päässyt parempien ’piirien’ elämäntapaa maistamaan siellä köyhässä kehitysmaassa pienen suomalaisen eläkkeen ansiosta ja siitä innosta hihkuen kirjoittelet täällä kuinka halpaa esim viina ja ruokakin siellä sinulle on.
        Aika säälittävää…..


    • Kela rahaa Kambodza
      ja Thaimaa ja Espanja Kela kiitos

    • Anonyymi

      Toiset saa hyvinvoinnin Kambodzassa ja toiset ei ja toiset ei osaa parantaa omaa elämää.

      • Anonyymi

        Et sinä siellä kovin hyvin voi, kun koko ajan pitää todistella tuota olemistasi siellä, psyykkaat itseäsi haukkumalla Suomen oloja, joista suurin osa täyttä valhetta.


    • Anonyymi

      Kambodza on yksi Aasian köyhimmistä valtioista. Diktatuurihallinto käytännössä. Erittäin epätasa-arvoinen maa, väkivalta yleistä ja turvattomuus yleisestikin. Lapsityövoimalla pyöritetään maan keskeistä teollisuutta eli vaatetusteollisuutta, palkka olematon. Korruptio läpitunkevaa joka alalla, myös poliisi- ja oikeustoimessa. oikeusvaltioperiaate tuntematon käsite
      Terveydenhuolto heikkotasoista, mutta isolla rahalla sitä saa. Niinkuin muutakin palvelus. Käytännössä paikallinen taviskansa ei niihin pysty.
      Liikennekäyttäytyminen kaaosmaista, kolareit ja liikennekuolemat hyvin jokapäiväisiä. Ulkomaalaisia kehotetaan pysymään poissa liikenteestä yöaikaan erityisesti. Ryöstöt ja seksuaslinen väkivalta yleistä
      Luonnossa ei pidä vapaasti liikkua jo pelkästään sodanaikaisten miinojen vuoksi, niitä ei ole raivattu.

      Että semmoinen ’paratiisi’. No onhan viina halpaa…

      • Anonyymi

        Näin on , ja ilmasto helvetin kamala noin 40 asteen kuumuus ja jumalaton kosteus. Ilmastonmuutos vielä lisää tuota kuumuutta, pian on ihmisiä tulossa pohjoisiin maihin ilmastopakolaisiksi, kun noissa maissa ihmiset paistuu.

        Tasa-arvosta ja demokratiasta ei tietoakaan, lukutaidottomia on maassa myös.


      • Anonyymi

        Minusta se kuulostaa ihan Suomelta. Minäkin muistan, kun olin Vuosaaren terveysasemalla, niin siinä jonotettiin ensin sairaanhoitajalle ja yksi ihminen sanoi odottaneensa 6 tuntia. Minun setä kuoli ihan oikeasti sairaalan käytävälle, kun ei päässyt sinä päivänä lääkärille oli 82 vuotias. Tämä on lisäksi tosi ja näin kerron ja sanon jumalan nimeen ja näin minulle on kerrottu. Äitini sai kohtauksen ja hän kuoli sairaalassa 5 päivän jälkeen... Oli tajuttomana ja hänellä oli vain sellainen mittari sormessa ja nenäletkuista happea. Muistan sen oranssin pätykän äitini sormessa. Isäni saman tapainen... Pääsi jo elävien kirjoihin lääkkeillä, mutta lääkkeet loppu ja hän sitten kuoli 10 päivän jälkeen. Veljeni kävi sairaalassa ja en tiedä mitä oli annettu, mutta löytyi kotoa lattialta kuolleena. Ei ehtinyt happikoneeseen.

        Ei, sen puolesta itsekin olen käyttänyt virolaista terveys palvelua hammaslääkärin suhteen. Minulla oli poliittisten johtajien vakuutus ja kävin yksityisellä lääkärillä aina ja sitä kautta pääsin myös TK-eläkkeelle... Kiitos ulkomaalaisen lääkärin.

        Niistä rikoksista voi lukea tilastoja ja näyttää se Suomalainen olevan siellä korkeammalla sijalla väkivalta rikosissa ja muissa. Saajan niistä jonkinlaista kuvaa lehdistä oliko 4 vuotias saanut myös osansa siitä ja taitaa 20 tuhatta lasta olla huostaanotettu ja 20 tuhatta lasta elää huostaanotto uhan alla ... Tämä on ihan julkista tietoa.

        Lapsityövoiman käyttöä... Joopa joo. Olen maaseudun poika ja maalla kasvanut. Kyllä sitä piti töitä tehdä ja naapurissa kanssa. Isäni kyllä palkitsi minut aina työstä ja kannusti tekemään rahaa... Naapurissa oli remmi ja vitsa. Äläkä puhu paskaa.

        Liikenne menee miten menee. Ei täällä kukaan aja lujaa keskusta alueella ja täällä on vähän enemmän tuota liikennettä ihan tilastollisesti myös. Vai väitätkö jo sitäkin vastaan. En ole paljon kolareita nähnyt, pieniä poksauksia muutaman ehkä 4 - 5 viiden vuoden aikana. Alle 20 korjauksia kaikki. Joku on saanut haavoja, kun on kaatunut ja sun muuta. Vauhdit täällä ei ole suuria... täällä oikeasti ajetaan aika hitaasti. Maanteillä on taas eri asia.

        Vaikka viina ja huumeet on ihan halpoja, niin viinaa ei täällä monikaan juo. Olut ja siideri on, kait niitä mitä juodaan. Ei ole portsareita ja ei ole mitään häiriöitä. Harvoin. Olethan sinä edes käynyt Pattayalla ja siellä sitä lajia piisaa.

        Korruptio mihin eläkeläinen sitä tarvitsee. Hinnat on halpoja ja mielellään antaa poliisille sen 5 tai kymmenen dollaria, ennen kuin maksaa paska valtiolle ja suolalaisjätkille tuhansia kiristyksille ja heidän pahuudelle.
        Eikö ne hakkaa ja tapa ihmisiä ihan valtion luvalla ja sitä ne harjoittelee saleilla ihan juuri sen Vuoksi. Yksikin nainen menetti henkensä ostoskeskuksessa joo onhan tätä lajia siellä.

        Ei täällä tarvitse hokea ja toitottaa suomalainen suomalainen suomalainen joka kulmassa ja torvessa, kuinka suomalainen olet ja oletko suomalainen ei tarvitse. Täällä elää ihan hyvin ja ihan hyvin syrjäytynyneenä ja ihan hyvin ilman hyvinvointi valtio ja sen suuria johtajia... Kuka muuten on siellä se kellokas kuka edustaa sitä suomalaista. Täytyyhän teillä olla joku idoli.. et sitten ole sitäkään kertonut.

        Joo elämä on edullista ja vuokraa maksan Sen 140 euroa kuukaudessa + sähkö. Asun Bungalowissa missä oma iso terassi ja siinä pieni keittiö ja grilli ja pöytä ja rottinkituolit pehmuste tyynyillä... Ihan kesät talvet... Sä käyt varmasti siellä kunnan jäähallissa ja uimarannalla kesät talvet. Yrität ehtiä siihen kunnan happikoneeseen ennen 60 tuhatta muuta, joita siellä vuosittain kuolee.

        Joo en ole nainen ja en tiedä miten he elävät ja mitä pelkäävät. Mutta jotenkin tuntuu, että siellä raiskaukset ja väkivalta naisia kohtaan on lisääntynyt. Täällä mennään nukkumaan aika aikaisin ja noustaan aika aikaisin. Osa baareista ja ruokapaikoista on kyllä auki tai ei jos ei ole asiakkaita... No, seven eleven on auki ainakin läpi yön. Tämä Kampot on kyllä sellainen eläkeläis kaupunki. Minä kyllä tykkään täällä olla. Phnom Penhissä on taas eri meno ja sehän on pääkaupunki. Pilvenpiirtäjiä siellä on myös.
        Ei vanhukset enää jaksa pilettää. Väestöstä suuri osa on expatteja eläkeläisiä... Siis Kampot Kambodza.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta se kuulostaa ihan Suomelta. Minäkin muistan, kun olin Vuosaaren terveysasemalla, niin siinä jonotettiin ensin sairaanhoitajalle ja yksi ihminen sanoi odottaneensa 6 tuntia. Minun setä kuoli ihan oikeasti sairaalan käytävälle, kun ei päässyt sinä päivänä lääkärille oli 82 vuotias. Tämä on lisäksi tosi ja näin kerron ja sanon jumalan nimeen ja näin minulle on kerrottu. Äitini sai kohtauksen ja hän kuoli sairaalassa 5 päivän jälkeen... Oli tajuttomana ja hänellä oli vain sellainen mittari sormessa ja nenäletkuista happea. Muistan sen oranssin pätykän äitini sormessa. Isäni saman tapainen... Pääsi jo elävien kirjoihin lääkkeillä, mutta lääkkeet loppu ja hän sitten kuoli 10 päivän jälkeen. Veljeni kävi sairaalassa ja en tiedä mitä oli annettu, mutta löytyi kotoa lattialta kuolleena. Ei ehtinyt happikoneeseen.

        Ei, sen puolesta itsekin olen käyttänyt virolaista terveys palvelua hammaslääkärin suhteen. Minulla oli poliittisten johtajien vakuutus ja kävin yksityisellä lääkärillä aina ja sitä kautta pääsin myös TK-eläkkeelle... Kiitos ulkomaalaisen lääkärin.

        Niistä rikoksista voi lukea tilastoja ja näyttää se Suomalainen olevan siellä korkeammalla sijalla väkivalta rikosissa ja muissa. Saajan niistä jonkinlaista kuvaa lehdistä oliko 4 vuotias saanut myös osansa siitä ja taitaa 20 tuhatta lasta olla huostaanotettu ja 20 tuhatta lasta elää huostaanotto uhan alla ... Tämä on ihan julkista tietoa.

        Lapsityövoiman käyttöä... Joopa joo. Olen maaseudun poika ja maalla kasvanut. Kyllä sitä piti töitä tehdä ja naapurissa kanssa. Isäni kyllä palkitsi minut aina työstä ja kannusti tekemään rahaa... Naapurissa oli remmi ja vitsa. Äläkä puhu paskaa.

        Liikenne menee miten menee. Ei täällä kukaan aja lujaa keskusta alueella ja täällä on vähän enemmän tuota liikennettä ihan tilastollisesti myös. Vai väitätkö jo sitäkin vastaan. En ole paljon kolareita nähnyt, pieniä poksauksia muutaman ehkä 4 - 5 viiden vuoden aikana. Alle 20 korjauksia kaikki. Joku on saanut haavoja, kun on kaatunut ja sun muuta. Vauhdit täällä ei ole suuria... täällä oikeasti ajetaan aika hitaasti. Maanteillä on taas eri asia.

        Vaikka viina ja huumeet on ihan halpoja, niin viinaa ei täällä monikaan juo. Olut ja siideri on, kait niitä mitä juodaan. Ei ole portsareita ja ei ole mitään häiriöitä. Harvoin. Olethan sinä edes käynyt Pattayalla ja siellä sitä lajia piisaa.

        Korruptio mihin eläkeläinen sitä tarvitsee. Hinnat on halpoja ja mielellään antaa poliisille sen 5 tai kymmenen dollaria, ennen kuin maksaa paska valtiolle ja suolalaisjätkille tuhansia kiristyksille ja heidän pahuudelle.
        Eikö ne hakkaa ja tapa ihmisiä ihan valtion luvalla ja sitä ne harjoittelee saleilla ihan juuri sen Vuoksi. Yksikin nainen menetti henkensä ostoskeskuksessa joo onhan tätä lajia siellä.

        Ei täällä tarvitse hokea ja toitottaa suomalainen suomalainen suomalainen joka kulmassa ja torvessa, kuinka suomalainen olet ja oletko suomalainen ei tarvitse. Täällä elää ihan hyvin ja ihan hyvin syrjäytynyneenä ja ihan hyvin ilman hyvinvointi valtio ja sen suuria johtajia... Kuka muuten on siellä se kellokas kuka edustaa sitä suomalaista. Täytyyhän teillä olla joku idoli.. et sitten ole sitäkään kertonut.

        Joo elämä on edullista ja vuokraa maksan Sen 140 euroa kuukaudessa sähkö. Asun Bungalowissa missä oma iso terassi ja siinä pieni keittiö ja grilli ja pöytä ja rottinkituolit pehmuste tyynyillä... Ihan kesät talvet... Sä käyt varmasti siellä kunnan jäähallissa ja uimarannalla kesät talvet. Yrität ehtiä siihen kunnan happikoneeseen ennen 60 tuhatta muuta, joita siellä vuosittain kuolee.

        Joo en ole nainen ja en tiedä miten he elävät ja mitä pelkäävät. Mutta jotenkin tuntuu, että siellä raiskaukset ja väkivalta naisia kohtaan on lisääntynyt. Täällä mennään nukkumaan aika aikaisin ja noustaan aika aikaisin. Osa baareista ja ruokapaikoista on kyllä auki tai ei jos ei ole asiakkaita... No, seven eleven on auki ainakin läpi yön. Tämä Kampot on kyllä sellainen eläkeläis kaupunki. Minä kyllä tykkään täällä olla. Phnom Penhissä on taas eri meno ja sehän on pääkaupunki. Pilvenpiirtäjiä siellä on myös.
        Ei vanhukset enää jaksa pilettää. Väestöstä suuri osa on expatteja eläkeläisiä... Siis Kampot Kambodza.

        Vinkki sulle: keksityssäkin tarinassa pitäisi olla kuitenkin faktat oikein. Jos et osaa tai tajua, niin trollaa sellaisista asioista, jotka hallitset. Sinun textisi on virheitä täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkki sulle: keksityssäkin tarinassa pitäisi olla kuitenkin faktat oikein. Jos et osaa tai tajua, niin trollaa sellaisista asioista, jotka hallitset. Sinun textisi on virheitä täynnä.

        Mikä kohta ei olisi totta? ?

        Luuletko ihan oikeasti asuvasi paratiisissa Suomessa ja luuletko oikeasti, että siellä elämä on parasta maailmassa vai... No, ei todellakaan, kun katsoo asuntojen hintoja Böndellä ja millaista porukkaa valtios vetää puoleensa... 2015 moni pakolainenkin kuvitteli tukevansa onnen maahan.. mutta 90% niistä lähti hyvin nopeasti Ruotsiin ja sivistyksen pariin.

        Jokainen oppinut lähtee litoon, kuka minnekin. Siellä saatte olla ihan rauhassa lehmiä mustalaisia suomalaisia ties mitä milloinkin... Ei kiinnosta kuule kovinkaan montaa ihmistä maailmassa, varsinkin länsimaista. Ok. Moni mies tulee halvan naisen takia sinne vai miten se pitää ilmaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kohta ei olisi totta? ?

        Luuletko ihan oikeasti asuvasi paratiisissa Suomessa ja luuletko oikeasti, että siellä elämä on parasta maailmassa vai... No, ei todellakaan, kun katsoo asuntojen hintoja Böndellä ja millaista porukkaa valtios vetää puoleensa... 2015 moni pakolainenkin kuvitteli tukevansa onnen maahan.. mutta 90% niistä lähti hyvin nopeasti Ruotsiin ja sivistyksen pariin.

        Jokainen oppinut lähtee litoon, kuka minnekin. Siellä saatte olla ihan rauhassa lehmiä mustalaisia suomalaisia ties mitä milloinkin... Ei kiinnosta kuule kovinkaan montaa ihmistä maailmassa, varsinkin länsimaista. Ok. Moni mies tulee halvan naisen takia sinne vai miten se pitää ilmaista.

        Luulen, tai tiedän asuvani miljoona kertaa paremmassa valtiossa, kun sinä , joka köyhänä surkeena joutuu asumaan diktatoorisessa kehitysmaassa , olisi sinäkin tehnyt töitä 40 v niin sinullakin olis oma asunto ja hyvä eläke, ja olisit osannut käyttää rahasi oikein.
        ” pöndellä” jota nimität Helsingin ulkopuolista Suomea on myös miljoona kertaa parempi kun se pönde, jossa sinä asut.
        Nuo pakolaiset nuoret miehet eivät tykänneet siitä, kun eivät mielestään saaneet tarpeeksi rahaa, ja ne eivät halunneet opetella maan tapoihin, ne eivät menneet Ruotsiin, koska siellä oli sama meininki, vaan Saksaan ja takas sinne mistä tulivat, ne oli muslimeja ja ei tykänneet kristityistä.
        Ne eivät myös tykänneet sivistysvaltion tavoista , koska tulivat kehitysmaasta.
        Sanoit ettei sua kiinnosta Suomi, kyllä sua kiinnostaa niin perke..i , kun joka päivä siitä kirjoitat , aina se on sulla mielessä, koska et viihdy siellä, ja sua witu.aa joka päivä, niin, että mielenterveytesikin jo on mennyt.
        Tuo loppu sun tekstistä silkkaa paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kohta ei olisi totta? ?

        Luuletko ihan oikeasti asuvasi paratiisissa Suomessa ja luuletko oikeasti, että siellä elämä on parasta maailmassa vai... No, ei todellakaan, kun katsoo asuntojen hintoja Böndellä ja millaista porukkaa valtios vetää puoleensa... 2015 moni pakolainenkin kuvitteli tukevansa onnen maahan.. mutta 90% niistä lähti hyvin nopeasti Ruotsiin ja sivistyksen pariin.

        Jokainen oppinut lähtee litoon, kuka minnekin. Siellä saatte olla ihan rauhassa lehmiä mustalaisia suomalaisia ties mitä milloinkin... Ei kiinnosta kuule kovinkaan montaa ihmistä maailmassa, varsinkin länsimaista. Ok. Moni mies tulee halvan naisen takia sinne vai miten se pitää ilmaista.

        Kaikki kohdat pelkkää sontaa, olisit sinäkin käynyt jotain muuta koulua, kun apukoulu/ tarkkis, niin tietäisit jotain, tai sinulla on ymmärryksessä vikaa ja lukutaito ja luetun ymmärtäminen heikkoa, siksi luulet niin paljon.


    • Anonyymi

      Mikä kohta ei olisi totta? ?

      Sä, siis puljaat siellä paikallisen digtaattorin kanssa. Me täällä Kambodzassa emme ole nähneet digtaattoria. Oleppa nyt kirjoittamatta siitä sun suuresta johtajasta ja palataan perus asiaan. Eläkkeellä ei enää digtaattorit kiinnosta ja miten se vaikuttaa sinun elämässäsi siellä ja miten minun elämääni täällä. Täällä on yksinkertainen viisumi käytäntö ja pelkkä 55 vuoden ikä riittää eläkeläisviisumiin. Sillä saa ylitellä täällä rajoja mennen tullen.

      Miksi otat pulttia yleensäkin sun valtios asioista eikö sun valtios ole ihan paska. Ei ne pelastusta sinulle tuo jos sitä luulet. Varastavat vain rahasi ja kusettavat. Vai miksi muuten tarvii joka kulmassa lukea suomalainen ja joka torvessa toitottaa suomalainen suomalainen suomalainen. Minusta se on propagandaa ja Samoin on kulttuuri myös. Vai eikö NL:ssa ollut kulttuuria.

      Sähän olet hullu jos luulet oikeasti asuvasi paratiisissa Suomessa ja olemalla suomalainen tai lehmä tai mustalainen tms.

      Luuletko ihan oikeasti asuvasi paratiisissa Suomessa ja luuletko oikeasti, että siellä elämä on parasta maailmassa vai... No, ei todellakaan, kun katsoo asuntojen hintoja Böndellä ja millaista porukkaa valtios vetää puoleensa... 2015 moni pakolainenkin kuvitteli tukevansa onnen maahan.. mutta 90% niistä lähti hyvin nopeasti Ruotsiin ja sivistyksen pariin.

      Jokainen oppinut lähtee litoon, kuka minnekin. Siellä saatte olla ihan rauhassa lehmiä mustalaisia suomalaisia ties mitä milloinkin... Ei kiinnosta kuule kovinkaan montaa ihmistä maailmassa, varsinkin länsimaista. Ok. Moni mies tulee halvan naisen takia sinne vai miten se pitää ilmaista.

      • Anonyymi

        Voi voi sinua….
        Kirjoitustaitosikin on ala-arvoista, saati kirjoituksesi sisältö. Vähäinen koulutustasosi tulee vahvasti esiin jokaisessa kirjoituksessasi ja niiden sisällössä.
        Katkeruutesi taasen näkyy siinä huuhaasta, jolla kuvaat Suomea ja suomalaisia.
        Pettymyksesi taasen tekemisiisi ja olemiseesi taasen ylitsevuotavissa ja katteettomista kehumisissa.
        Heikko itsetuntosi taasen siinä arvomaailmassa, jota toitotat jokaisessa kirjoituksessasi. Olet päässyt maistamaan pienen suomalaisen työeläkkeesi ansiosta Aasian köyhimpiin kuuluvassa kehitysmaassa nk ’parempien piirien’ elämäntapaa ympärillä olevien paikallisten ihmisten silmissä. Varmaan mukavaa katsella köyhyyttä ympärillä ja itse elellä mukavasti. Jos nyt uskallat siellä omaa terassikausi kauemmaksi liikkuukaan.

        Olet kyllä melkoinen ressukka….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi sinua….
        Kirjoitustaitosikin on ala-arvoista, saati kirjoituksesi sisältö. Vähäinen koulutustasosi tulee vahvasti esiin jokaisessa kirjoituksessasi ja niiden sisällössä.
        Katkeruutesi taasen näkyy siinä huuhaasta, jolla kuvaat Suomea ja suomalaisia.
        Pettymyksesi taasen tekemisiisi ja olemiseesi taasen ylitsevuotavissa ja katteettomista kehumisissa.
        Heikko itsetuntosi taasen siinä arvomaailmassa, jota toitotat jokaisessa kirjoituksessasi. Olet päässyt maistamaan pienen suomalaisen työeläkkeesi ansiosta Aasian köyhimpiin kuuluvassa kehitysmaassa nk ’parempien piirien’ elämäntapaa ympärillä olevien paikallisten ihmisten silmissä. Varmaan mukavaa katsella köyhyyttä ympärillä ja itse elellä mukavasti. Jos nyt uskallat siellä omaa terassikausi kauemmaksi liikkuukaan.

        Olet kyllä melkoinen ressukka….

        Luuletko, ettei täällä ole rikkaita vai. AVAA Silmäsi vajaa. Täällä on maan hinta paljon korkeampi, kuin kommunismi Suomessa, jossa valtio voi olla suuri ja rikas, jossa ihmiset on soppajonossa ja asuvat konteissa ja metsän erilaisissa korsuissa. Avaa toki silmäsi.

        Tämä on sentään turisti kohde ja tänne tullaan lomailemaan ja millaista minun elämä täällä silloin on. Katso toki Tubelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, ettei täällä ole rikkaita vai. AVAA Silmäsi vajaa. Täällä on maan hinta paljon korkeampi, kuin kommunismi Suomessa, jossa valtio voi olla suuri ja rikas, jossa ihmiset on soppajonossa ja asuvat konteissa ja metsän erilaisissa korsuissa. Avaa toki silmäsi.

        Tämä on sentään turisti kohde ja tänne tullaan lomailemaan ja millaista minun elämä täällä silloin on. Katso toki Tubelta.

        😂😂😂😂😂blaaaa, blaaaa, sontaa 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, ettei täällä ole rikkaita vai. AVAA Silmäsi vajaa. Täällä on maan hinta paljon korkeampi, kuin kommunismi Suomessa, jossa valtio voi olla suuri ja rikas, jossa ihmiset on soppajonossa ja asuvat konteissa ja metsän erilaisissa korsuissa. Avaa toki silmäsi.

        Tämä on sentään turisti kohde ja tänne tullaan lomailemaan ja millaista minun elämä täällä silloin on. Katso toki Tubelta.

        Pysykin siellä , täällä Suomessa ei tuollaista ää li ötä kaivata heh, rikas olet vain sinä siellä savimajassasi ,avaa silmäsi ja katso sitä kansaa siellä , turistikohde 😂, heh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, ettei täällä ole rikkaita vai. AVAA Silmäsi vajaa. Täällä on maan hinta paljon korkeampi, kuin kommunismi Suomessa, jossa valtio voi olla suuri ja rikas, jossa ihmiset on soppajonossa ja asuvat konteissa ja metsän erilaisissa korsuissa. Avaa toki silmäsi.

        Tämä on sentään turisti kohde ja tänne tullaan lomailemaan ja millaista minun elämä täällä silloin on. Katso toki Tubelta.

        Ei se ole Suomen yhteiskunnan vika, että sinä kämmäsit elämäsi täällä ,turha sun on suomalaisia siitä syyttää , katso peiliin , olisit tehnyt töitä täällä eläkeikään saakka ja vähä katsonut mihin sitä rahaa laitoit, et edes kyennyt asuntoa ostamaan Uudelta- maalta tai Helsingistä saatikka jostain muualta Suomesta , työssä olo aikanasi, nyt vihaisena ja katkerana parut , kun se elämä ei mennytkään käsikirjoituksen mukaan ,oma moka , nyt siellä haukut Suomea , vaikka itse olet soppasi keittänyt, turha syytellä muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole Suomen yhteiskunnan vika, että sinä kämmäsit elämäsi täällä ,turha sun on suomalaisia siitä syyttää , katso peiliin , olisit tehnyt töitä täällä eläkeikään saakka ja vähä katsonut mihin sitä rahaa laitoit, et edes kyennyt asuntoa ostamaan Uudelta- maalta tai Helsingistä saatikka jostain muualta Suomesta , työssä olo aikanasi, nyt vihaisena ja katkerana parut , kun se elämä ei mennytkään käsikirjoituksen mukaan ,oma moka , nyt siellä haukut Suomea , vaikka itse olet soppasi keittänyt, turha syytellä muita.

        Elämä on parasta auringon alla ja yleensä siellä missä ihmiset tahtovat lomailla. Eikö se ole loogista.

        Kampot on loma kohde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, ettei täällä ole rikkaita vai. AVAA Silmäsi vajaa. Täällä on maan hinta paljon korkeampi, kuin kommunismi Suomessa, jossa valtio voi olla suuri ja rikas, jossa ihmiset on soppajonossa ja asuvat konteissa ja metsän erilaisissa korsuissa. Avaa toki silmäsi.

        Tämä on sentään turisti kohde ja tänne tullaan lomailemaan ja millaista minun elämä täällä silloin on. Katso toki Tubelta.

        Kaikissa köyhissä diktatuurimaissa on rikas eliitti, joka voi hyvin. Ei Kambodza siinä poikkea tietysti yhtään. Sitten on valtava enemmistö, joka on todella köyhiä ja taistelee elantonsa eteen hyvinkin epäinhimillisissä olosuhteissa. Sosiaaliturvaa kun ei ole eikä yhteiskunta huolehdi kaikkein köyhimmistäkään. Siellä ei varmaan ole köyhille järjestettyjä leipäjonoja tai muutakaan apua. Liekö edes kaikilla minkäänlaisia asuntoja päänsä päällä.

        Koitapa sinä avata silmäsi ja jos uskallat liikkua siellä muuta kuin turisteille varatuilla alueilla, niin ehkäpä näkisit asioita muutakin kuin drinkkilasin läpi turistikohteiden terasseilta.

        Tottakai turistikohteen tehdään houkutteleviksi turisteille. Ei heille tietysti haluta näyttää kurjuutta. Eihän turisteja sinne tulisikaan, jos olosuhteet alueelliset. Älä nyt viitsi olla noin tyhmä….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on parasta auringon alla ja yleensä siellä missä ihmiset tahtovat lomailla. Eikö se ole loogista.

        Kampot on loma kohde.

        Eipä se ihan noin ole.
        Aika harva haluaa asua lomakohteissa, johon on lomaa viettämään mennyt.
        Loma on lomaa ja arki ja työelämäaika on toinen juttu. Arjen tärkeät asiat ja niiden sujuminen ovat eri kuin loma-ajan tärkeät asiat.

        Parasta elämä on siellä missä ne noin 11 kuukautta vuodessa olevat asiat ovat sujuvia ja toimivat. Sen, noin 1 kuukausi vuodessa mitä lomaa vietetään, toiveet ja vaatimukset ovat melkoisesti erilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, ettei täällä ole rikkaita vai. AVAA Silmäsi vajaa. Täällä on maan hinta paljon korkeampi, kuin kommunismi Suomessa, jossa valtio voi olla suuri ja rikas, jossa ihmiset on soppajonossa ja asuvat konteissa ja metsän erilaisissa korsuissa. Avaa toki silmäsi.

        Tämä on sentään turisti kohde ja tänne tullaan lomailemaan ja millaista minun elämä täällä silloin on. Katso toki Tubelta.

        Heh. Oletko vähän vajaa..

        Kyllähän turistikohteiden olosuhteet sielläkin ovat täysin erilaisia kuin ne, missä asukkaat asuvat.

        Niin muuten on Suomessakin, vaikkei niillä täällä niin suuri ero olekaan. Täältä kun puuttuu se suunnaton kurjuus… jopa täkäläiset köyhät ovat absoluuttisesti todella hyvinvoivia sikäläisiin köyhiin verrattuna.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei oikein vastaa sitä käsitystä paratiisista tai edes hyvin voivasta yhteiskunnasta, joka minulla on.
        Ja ei todellakaan sitä, mitä tämä jatkuvasti trollaava hömppäheikki yrittää epätoivon vimmalla selittää…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikein vastaa sitä käsitystä paratiisista tai edes hyvin voivasta yhteiskunnasta, joka minulla on.
        Ja ei todellakaan sitä, mitä tämä jatkuvasti trollaava hömppäheikki yrittää epätoivon vimmalla selittää…

        Tämä hömppäihminen joka perustaa maailmankatsomuksen Ilta-Sanomien , Me Naisten, ja Seiskan lööppien mukaan.


    • Anonyymi

      Toivottavasti lapsivaimot voi myös hyvin.

    • Anonyymi

      Minä olen jo luetellut sen Suomi - paskan aika hyvin tässä ketjussa ja se todellakin on monella surkeampaa, kuin Kambodzassa ihmisten elämä.

      Kertaan edelleen. Minä ja me muut Expatit ja eläkeläiset ei olla täällä töissä ja täällä saa todella hyvän toimeentulon samalla eläkkeellä, kuin sillä saisi Suomessa, vaikka siellä olisi kuinka hyvinvointia valtiota ja sosiaalinen tuki ja henkinen tuki suomalaisena. Niin, luvut ovat lukuja ja voin olla ihan sata ja tuhat varma, että ahdistus ja masennus loppuu joko Suomessa Lopotomiaan tai aivojen söhköhoitoon tai pilleri sekoon. Täällä se loppuu siihen, että on rahaa ja voi nauttia rahoista ja a saa sille vastiketta. 50 euron parturit ja yli kymmenen euron sipsipussit tuntuu varmasti jo juhla päivänä, kun niitä kerran saa 1500 eläkkeellä josta tuhat euroa on mennyt vuokraan ja sähkölasku ulosottoon.

      Toki täällä Kambodzassa voi vapaasti valita asuin kunnan ja alueen. Minä olen tällä turisti alueella ja on toki ihmisiä maaseudulla ja on toki ihmisiä myös Suomen böndellä vajaita poikamiehiä lähinnä, joilla on jäänyt opit oppimatta. Hinta tasosta sekin ilmenee sanoin, kuin paratiisi valtion kiehtovuus. Maan hinta on kyllä kautta koko Kambodzan paljon korkeampi ja hassua, että jopa sotaa käyvän Ukrainan maat ovat kalliimman hinnoiteltu. Katso hyvä valtio veli netistä.

      Toiseksi kukaan muu, kuin perseaukinen ei ole kiinnostunut valtiosta siten, että se loukkaisi itsetuntoa ja tämä psykologinen käsite on tässä vähän vääristynyt. Koska se perustuu ihmisen ainoaan itsetuntoon silloin. Joten kuitenkin luulen, että tämä valtion heppu on PA. Eikä matkustus ja hänen elinhistoriassa ole merkkejä muusta elämästä.

      Eli jos se on teillä elämän perusta, että on joku harha hyvinvointi ja peruskoulussa muokattu mielikuva suuresta sosialismisesta valtiosta. Peruskoulu luotiin Neuvoston painostuksesta, jolloin oppikirjat voitiin yhdenmukaistaa ja valita yhdenmukaisesti. YLE on myös hyvä esimerkki, jossa on samankaltaisia dokumentti ohjelmia.

      Lapsityötä on kaikkialla . Lapset auttavat ja oppivat ammatit. Näin se on maalla mennyt isältä pojalle jo tuhansia vuosia. Kyllä Jeesuskin auttoi isäänsä.

    • Anonyymi

      Muuten varmaan ihan kiva paikka, mutta ainakin thaimaa on aivan liian kuuma paikka.

    • Anonyymi

      Kyllä se oli vaarallista elämää Suomessa. Muistin juuri, että jos Smurffit sai kiinni, niin se oli kerta heitolla 20% kuukauden ruuasta pois.

      Tänään oli lehdessä. Kuka siitä 500 eurosta yleensä voi ostaa metrolipun mikä jää vuokran jälkeen. Siitä satanen pois...voi pojat se menee ihan riisi linjalle... Tupakoi vielä ha ha ha ... Mitä natoja maasta.

      Ha ha h hi hyvinvointi valtio hi hi hi ho ho.
      Kirkko siellä jako ruokaa ei valtio. Myllypuron asema. Hi hi hi ho ... Sipsi pussi 10 ja parturi 50 Hi hi ho ho. 500 käteen Buuhaa haa ha haa. On muka Kambodzaa parempi buu haa haa hyvinvointi... Just puhuttiin miten poistetaan koko toimeentulotuki buu haa

      • Anonyymi

        Sun käsitys Suomen hintatasostakin on melkoisen hurja. Puhumattakaan nyt muista asioista.
        Pk-seudulla parturihinnat vaihtelee, jopa 10€:llakin voi toisinaan saada. Eläkeläiset saavat yleisesti n 20-25€/leikkaus. Ei ole pakko valita niistä ’designpartureita’, joissa niissäkään tuskin monessakaan hinta tavalliselle parturileikkaukselle on 50€. Muuten sipsipussin saa muutamalla eurollakin, jos nyt sipsin kokee tärkeäksi. Juu, metrolla ajaminen erikseen ostetulla yksittäislipulla maksaa muutaman euron, mutta jos tarvetta on jatkuvaan liikkumiseen, niin tietysti hankkii muutaman kympin hintaisen kuukausilipun, jolla on rajoittamaton matkustusoikeus. Jos tarvii päivittäin liikkua Helsingin ulkopuolella, niin riippuen kuinka laajan alueen tarvii, laajimmassa eli reilusti koko pk-seudun käsittävän matkakortin hinta pyörii satasen nurkilla
        No nuo ovat yksittäisiä hintoja, mutta kun sun käsityksesi näyttää perustuvan noin vääriin tietoihin, niin hyvä on niitäkin vähän oikoa.

        Sinä jaksat aina verrata köyhintä suomalaista, joka asuu maan kalleimmalla alueella vuokralla sikäläiseen eliittitason tuloja saavaan, joka asuun lomakeskuksessa. Varmaa tarkoitushakuisesta vertailussa vaikuttaa se, että oma kokemuksesikuuluu tuon köyhimmän ihmisryhmän elämään vuokralla juuri Suomen kalleimmassa kaupungissa.

        Ei kukaan missään vaiheessa ole kyseenalaistanut valtavaa hintatasoeroa yhden maailman varakkaamman maan, Suomen. Ja yhden maailman köyhimmät maan ’Kambodzan’ välillä.

        Sinä voit asua siellä sikäläisittäin eliittitasoisesti lomakylissä suomalaisella pieneläkeläisten tulotasolla. Ja vertailetkin vuokra-asumista Suomen kalleimman asuinpaikan ja sikäläisen hieman syrjässä olevan loma-asuinalueen kesken ja vain arkielämän ja alkoholikustannusten osalta. Lisäksi elämäsi rajoittuu nimenomaan juuri tuon alueen sisällä pysymiseen. Sen ulkopuolella onkin jo isommat haasteet mm turvallisuuden suhteen.
        Jossain vaiheessa eläkeläisellekin tulee tarve muihinkin palveluihin, esim terveydenhoitoon. Ja siitähän jo kerroitkin omalta osaltasi. Sen kustannus olikin jo noin nelinkertainen Suomeen verrattuna, oman kertomisesi mukaan. Ja tarkkana siellä saa olla valitessaan lääkäripalveluja. Yleisestihän terveydenhoidon taso Kambodzassa on hyvin huono, mutta varmaa siellä lomakeskuksessa on muuhun maahan nähden ihan huippuluokkaa, josta selviää rahalla. Mahtaako suomalainen pieni eläkkeesi riittää moneenkaan lääkärikäyntiin, vaikka se mukavasti riittää arkipäivän kuluihin.

        En tiedä millä ajaa sinua tuohon naurettavaan trollauksesi. Ulospäin siitä syntyy kuva, ettei kaikki ole alkuukaan niin ihanaa omalta kohdaltasi, kuin yrität trollauksellasi väittää. Päinvastoin, se jopa näyttäytyy kovasti pettymyksen ja ikävän valtaamalta turhautumiselta.


    • Anonyymi

      Olihan siinä HS:n metro jutussa se poliittinen Suomi paska myös. Määki, kuinka paljon valtio oliko sitte kunnan johto menettää rahaa liputta matkustavista ja kauhisteli määrää. Sanoi menettäneen oliko 2 miljoonaa. Mutta lasku opin taitaneena varastavat ihmisiltä noin 200 miljoonaa tarkastusmaksuilla tais jäädä kertomatta ja perintätoimisto rahastaa niillä myös.

      Toivottavasti ihmiset alkavat näkemään totuuden. Se on niin älyttöntä Suomi propagandaa joka vut*** paikassa.

      Joo siitä toimeentulotuen poistoista, että jos sattuu kylmä talvi, niin minä tiedän, että Hurstin vaatteet ei ehkä riitä puiston penkillä. Valtio jätkä tulee vieläkin kehumaan valtiotaan, vaikka Amesty ja Unisef tulee apuun.

      • Anonyymi

        Miten siellä Kambodzassa huolehditaan kaikkein köyhimpien ihmisten toimeentulosta? Onko siellä hyväntekeväisyysjärjestöjen, sosiaaliturvaa, tms?

        Siellähän köyhyys on Suomeen verrattuna moninkertaisesti yleisempää. Ja se on totaalista köyhyyttä, sellaista, jota Suomessa ei taida löytyäkään.
        Juu, ei sitä siellä turisteille tarkoitetuissa lomakylissä näe eikä rikkaiden asuinalueilla. Sieltä nuo ’siivotaan’ pois, mutta eihän se sitä tarkoita, etteikö heitä olisi. Vaikket heitä näekään.
        Eipä suomalaisissakaan lomakeskuksissa nuo köyhimmät kansalaiset ole edustettuna.

        Koitapa nyt vähän availla sinäkin ’silmiäsi’ siinä terassilla halpaa viinaa ryystäessäsi. Vaikkeit köyhyyttä siinä Lomakylissä terassilla drikkilasisi läpi katsoessasi konkreettisesti näekään, niin Koita ymmärtää, ettet näe siinä sitä oikeaa Kambodzaa. Ihan niinkuin ei täälläkään Kappelin terassilla näe niitä, joihin sinä koko ajan perustat käsityksesi suomalaisen elämään.


    • Anonyymi

      Täällä on kyllä vapaa tiestö … ja matkustelu vapaus.

      • Anonyymi

        Lakkaa nyt änttäämästä tosi asioita vastaan , voit häipyä hevon wi…n täältä palstalta ja keskittyä elämään siellä.
        Adiòs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakkaa nyt änttäämästä tosi asioita vastaan , voit häipyä hevon wi…n täältä palstalta ja keskittyä elämään siellä.
        Adiòs

        Ha ha ha ei edes Kambodzan elintasoa valtiossa. Hallitus suunnittelee lakkauttaa toimeentulotuki ha ha ha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ha ha ha ei edes Kambodzan elintasoa valtiossa. Hallitus suunnittelee lakkauttaa toimeentulotuki ha ha ha

        Kambodzassahan ei ole minkäänlaista sosiaalitukea nyt eikä ole koskaan ollutkaan.
        Suomessa ei muuten olla lakkauttamassa toimeentulotukia.

        Kambodza on yksi maailman köyhimmistä valtioista ja Suomi taas yksi rikkaimmista. Suomalaiset köyhät ovat rikkaita Kambodzan mittapuun mukaan. Sinäkinhän olet siitä todiste, saat pientä suomalaista eläkettä, jolla elelet arkipäivääsi siellä sikäläisittäin mukavasti syrjäkylillä halpaa viinaa lipitellen kotiterassillasi turvassa.

        Se osoittaa valtavan elintasokuilun näiden kahden maan välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kambodzassahan ei ole minkäänlaista sosiaalitukea nyt eikä ole koskaan ollutkaan.
        Suomessa ei muuten olla lakkauttamassa toimeentulotukia.

        Kambodza on yksi maailman köyhimmistä valtioista ja Suomi taas yksi rikkaimmista. Suomalaiset köyhät ovat rikkaita Kambodzan mittapuun mukaan. Sinäkinhän olet siitä todiste, saat pientä suomalaista eläkettä, jolla elelet arkipäivääsi siellä sikäläisittäin mukavasti syrjäkylillä halpaa viinaa lipitellen kotiterassillasi turvassa.

        Se osoittaa valtavan elintasokuilun näiden kahden maan välillä.

        Länsimaat kuten Suomi antaa kehitysapua tonne Kambodzan ” hyvinvointivaltioon”.
        Myös kirkon ulkomaanapua menee tonne ”hyvinvointivaltioon.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kambodzassahan ei ole minkäänlaista sosiaalitukea nyt eikä ole koskaan ollutkaan.
        Suomessa ei muuten olla lakkauttamassa toimeentulotukia.

        Kambodza on yksi maailman köyhimmistä valtioista ja Suomi taas yksi rikkaimmista. Suomalaiset köyhät ovat rikkaita Kambodzan mittapuun mukaan. Sinäkinhän olet siitä todiste, saat pientä suomalaista eläkettä, jolla elelet arkipäivääsi siellä sikäläisittäin mukavasti syrjäkylillä halpaa viinaa lipitellen kotiterassillasi turvassa.

        Se osoittaa valtavan elintasokuilun näiden kahden maan välillä.

        Voi olla rikkaimmista, mutta sulla ei ole rahaa... Minulla on metsää ja toisella mineraaleja. Poliittisilla jätkillä on virastoja ja valtion omaisuutta iPhoneista lähtien koko perheelle. Ha ha ha ... Sulle ei jäänyt mitään ja toimeentulotukea ovat poistamassa. Pakotetaan pakkotyöhön ties kuinka pitkäksi ajaksi, ennen kuin päästävät eläkkeelle... SITTEN EI, KAIT ENÄÄ EDES KYKENE MUUTTAMAAN ha ha ha ... Kuolee sitten pian jonoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla rikkaimmista, mutta sulla ei ole rahaa... Minulla on metsää ja toisella mineraaleja. Poliittisilla jätkillä on virastoja ja valtion omaisuutta iPhoneista lähtien koko perheelle. Ha ha ha ... Sulle ei jäänyt mitään ja toimeentulotukea ovat poistamassa. Pakotetaan pakkotyöhön ties kuinka pitkäksi ajaksi, ennen kuin päästävät eläkkeelle... SITTEN EI, KAIT ENÄÄ EDES KYKENE MUUTTAMAAN ha ha ha ... Kuolee sitten pian jonoissa.

        No niin, älähän nyt hermostu. Koita nyt vaan kestää faktatkin, jotka ehkä sulla on ollut vähän tai täysin hukassa. Sinähän trollauksen aloitit, joten kestä myös seuraukset..
        Tosiasioille voi mitään, vaikka kuinka yrität vääntää…

        Etköhän nyt jo itsekin ymmärrä lopettaa nuo turhat höpötyksesi ja keskittyä vain siihen ’ihanaan elämääsi’ siellä lomakylässäsi. Sinä väität olevasi tyytyväinen siellä, joten eikö se riitä…. Ja jätä muu hömppötarinointisi täällä vähemmälle….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, älähän nyt hermostu. Koita nyt vaan kestää faktatkin, jotka ehkä sulla on ollut vähän tai täysin hukassa. Sinähän trollauksen aloitit, joten kestä myös seuraukset..
        Tosiasioille voi mitään, vaikka kuinka yrität vääntää…

        Etköhän nyt jo itsekin ymmärrä lopettaa nuo turhat höpötyksesi ja keskittyä vain siihen ’ihanaan elämääsi’ siellä lomakylässäsi. Sinä väität olevasi tyytyväinen siellä, joten eikö se riitä…. Ja jätä muu hömppötarinointisi täällä vähemmälle….

        Tajua jo vatipää valtios kanssa, että se Suomi on täys hyttysen paska kommunistinen valtio ja ei muuta. Maailma menee menojaa ja sinä juuri sinä siellä Suomessa eläkkeellä olet kohta köyhien asuva ihminen maan päällä. Toimeentulotuki vex ja se on tasan tarkkaan siinä ja sä raukka tuut vieläkin sen valtios kanssa huuteleen vai.

        Kyllä täällä Kambodzassa on savimajoja ihan muuallakin, kuin Kampotissa ja Phnom Penhissä.
        https://youtube.com/watch?v=jNntCEP9New&feature=share


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla rikkaimmista, mutta sulla ei ole rahaa... Minulla on metsää ja toisella mineraaleja. Poliittisilla jätkillä on virastoja ja valtion omaisuutta iPhoneista lähtien koko perheelle. Ha ha ha ... Sulle ei jäänyt mitään ja toimeentulotukea ovat poistamassa. Pakotetaan pakkotyöhön ties kuinka pitkäksi ajaksi, ennen kuin päästävät eläkkeelle... SITTEN EI, KAIT ENÄÄ EDES KYKENE MUUTTAMAAN ha ha ha ... Kuolee sitten pian jonoissa.

        Olet sinä lapsellinen ihminen ja erittäin tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sinä lapsellinen ihminen ja erittäin tyhmä.

        Miten niin, täällä nyt kaikki sattuu olemaan halvempaa ja täällä nyt sattuu olemaan massaa. Tää nyt vain sattuu olemaan maailman kiinnostuksen kohteena. Tänne rakennetaan pirusti ja se ei ole hyvä… siitä tulee kallis, kuten Thaimaasta. Toki teillä on ihan oma juttu sen sosiaalin kanssa.

        Kallis se on jos pitää maksaa valtio ja sen porukka kanssa. Kävin tänään apteekissa ja olihan se taas halpaa, kuin saippua, kun ei tarvtse maksaa Valtio ja Kelaa.. meinaatko, että ne tekee tappiota vai.

        Älä unta näe, ne on kyllä laskeneet tuotot ja arvioineet mitä saavat voittoja… aika helvetin hyvät katteet monopolina.. luuletko saavasi auton sinne samaan hintaan, kuin muut EU:ssa. Onhan täällä toki halpa autokoulu myös.. ei tarvitse ajella teidän valtiossa… siihen saa kyllä kansainvälisen ajokortin liitteenä…. Valtios saa varastaa mistä pystyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin, täällä nyt kaikki sattuu olemaan halvempaa ja täällä nyt sattuu olemaan massaa. Tää nyt vain sattuu olemaan maailman kiinnostuksen kohteena. Tänne rakennetaan pirusti ja se ei ole hyvä… siitä tulee kallis, kuten Thaimaasta. Toki teillä on ihan oma juttu sen sosiaalin kanssa.

        Kallis se on jos pitää maksaa valtio ja sen porukka kanssa. Kävin tänään apteekissa ja olihan se taas halpaa, kuin saippua, kun ei tarvtse maksaa Valtio ja Kelaa.. meinaatko, että ne tekee tappiota vai.

        Älä unta näe, ne on kyllä laskeneet tuotot ja arvioineet mitä saavat voittoja… aika helvetin hyvät katteet monopolina.. luuletko saavasi auton sinne samaan hintaan, kuin muut EU:ssa. Onhan täällä toki halpa autokoulu myös.. ei tarvitse ajella teidän valtiossa… siihen saa kyllä kansainvälisen ajokortin liitteenä…. Valtios saa varastaa mistä pystyy

        Tottakai ne Kambodzan pohatat saa voittoa, koska siellä riistetään työläistä, ei ole mitään työaika lakeja , ei kerry lomaa, eikä myöskään eläkettä, lapset tekee sormet ruvella aamusta ehtooseen töitä ja pohatat kerää voitot ja monet työläiset lukutaidottomia, lasten kuuluu olla koulussa.
        Sinä siellä Suomalaisella eläkkeelläsi tuet tuota riistovaltiota.
        Sellaista se on siellä ihan samanlaista, kun Pohjois Koreassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ne Kambodzan pohatat saa voittoa, koska siellä riistetään työläistä, ei ole mitään työaika lakeja , ei kerry lomaa, eikä myöskään eläkettä, lapset tekee sormet ruvella aamusta ehtooseen töitä ja pohatat kerää voitot ja monet työläiset lukutaidottomia, lasten kuuluu olla koulussa.
        Sinä siellä Suomalaisella eläkkeelläsi tuet tuota riistovaltiota.
        Sellaista se on siellä ihan samanlaista, kun Pohjois Koreassa.

        Täällä on aika aika paljon porukkaa, jotka nauttivat eläkepäiviä täällä. Toki se työllistää paikallisia. Hotelleja ja kauppakeskuksia nousee aika lailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajua jo vatipää valtios kanssa, että se Suomi on täys hyttysen paska kommunistinen valtio ja ei muuta. Maailma menee menojaa ja sinä juuri sinä siellä Suomessa eläkkeellä olet kohta köyhien asuva ihminen maan päällä. Toimeentulotuki vex ja se on tasan tarkkaan siinä ja sä raukka tuut vieläkin sen valtios kanssa huuteleen vai.

        Kyllä täällä Kambodzassa on savimajoja ihan muuallakin, kuin Kampotissa ja Phnom Penhissä.
        https://youtube.com/watch?v=jNntCEP9New&feature=share

        Miksi jankutat koko ajan tuota valtiota, sosiaalia (mitä sillä mahdat tarkoittaakaan), Kelaa, yms?

        Suurin osa suomalaisista eläkeläisistä tai työelämässä olevista ei ole mitään tekemistä noiden kanssa. Lähes kaikki eläkelöiset saavat työeläkettä yksityissektorin vakuutusyhtiöiltä. Kaikkein vanhimmissa eläkeläisissä on vain Kelan eläkettä saavia ja vsin kaikkein köyhimmät saavat sieltä toimeentulonsa. Palkansaajistakin vain pieni osa työskentelee valtiolla. Kelan kanssa harvalla on mitään tekemistä. No lapsilisiä sieltä maksetaan, jos lapsia on.

        Kommunistinen Suomi ei koskaan ole ollut, vaikka yritystä siihen aikanaan oli.

        Suomi on pohjoismainen hyvinvointivaltio. Ja on sitä ollut jo vuosikymmeniä. Ei niin vauras kuin muut pohjoismaat, mutta heti heti siinä kannoilla.
        Johonkin Kambodzaan ja muihin köyhiin kehitysmaihin verrattuna täysin eri ’planeetalta’ joka suhteessa.

        En tiedä miksi suorastaan vihaat Suomeaja kirjoitat täyttä puutaheinää Suomesta. Kenelle oikein kirjoitat, eihän meille Suomessa asuville puutaheinää Suomesta kannata kirjoittaa, kun me tiedämme miten asiat on.
        Suomestahan sinä kuitenkin saat elantosi sinne ja se on sielä ilmeisesti ’kova’ summa rahaa, vaikka täällä kuuluisit selkeästi pienituloisiin.


    • Anonyymi

      Varmaan pedareiden unelma mesta

      • Anonyymi

        Jep, samoin Thaimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, samoin Thaimaa.

        Tuokin ukko varmaan harrastaa tuota, siellähän on pikkutyttöjä ja poikia……..


    • Anonyymi

      Mikä helvetti*"" siinä valtiossa sitten kiinnostaa jos ei poliittinen paska mitä olet suoltanut?

      Onhan täällä lämmintä ja aurinkoa ja turistit tulevat tänne lomalle ja ruoka ja asuminen on edullista. Ihmiset on vapaita ja paljon Expatteja ja eläkeläisiä ympäri maailmaa ja moni tulee tänne etätöihin ja töihin kuka mihinkin. Pattayalla moni suomalainen hyppää parvekkeelta, kun rahat loppuu eikä halua palata onnellisten Suomeen. On se niin pirun merkillistä. Toisaalta lehdissä sanotaan, että siellä valtiossa käytetään masennus ja onnellisuus pillereitä ja siinä voi olla se syy. Kuka helv*** eläkeläinen in muka onnellinen 500 euron kuukausi rahansa kanssa mikä jää vuokran jälkeen, kun parturi maksaa 49 euroa ja sipsipussi yli kymmenen euroa ja rööki on ties mitä. Naisten kampaukset on kait yli satasen kerta ja puhumattakaan jostakin meikeistä tai vaatteista. Luuletko vatipää, että siihen auttaa joku valtio tai kunnan jäähalli tai kunnan uimaranta vai?

      Älä luettele paskaa, vaan sano mitä sen 500 euron jälkeen saa ja mitä ei. Älä puhu sinun sosiaalista, vaan mitä sä niin kuin saat ja mitä sinä et saa ja paljonko se maksaa ja mistä sä saat siihen rahan... Ei voi olla selvempää kysymystä. Siellä on talvi ja sen varmasti myönnät ja on varmasti kylmä kunnan puiston penkillä samoin, kuin ulkona ja kontissa. . . Nyt kun toimeentulotuki poistuu, niin Amesty ja Unisef on varmasti kiinnostunut ja heitäkää ei kiinnosta sinun poliittinen paska. Ne, kysyy mistä näille ihmisille ruoka ja vaatteet ja lämmin paikka. Puhumattakaan uimahallista, jossa ei kaikki kuulemma saa edes käydä pesulla. . . Ei niitä kiinnosta se sinun paska valtios, vaan mitä ne saa.

      En myöskään totisesti ymmärrä, että joku sosialismi pakottaa ja maksaa yli tuhannen euroa vuokraa ja siihen ei kuulu edes aamupala tai siivous. Katso vähän millaisia asuntoja esim. Kambodzasta saa 1000 euron kuukausi vuokralla. Ei se ole selitys se suomalainen, sillä monet vuokrayhtiöt on ulkomaalaisten sijoitusyhtiöiden hallinnassa ja se on ihan sama monen kohdalla alkaa maksaa vaikka se vuokra Kambodzaan. Varsinkin eläkeläisten kohdalla. Onhan se nyt hitto ihmisten todellista auttamista ja rahalle vastiketta. Kodin hoitajat ja ruuat samaan rahaan ja eläke jäisi kokonaan muuhun käyttöön... Älä käännä sitä valtiotasi taasen... Helsinkiläinen on helsinkiläinen ja on parempi osainen tässä asiassa ja piste. Bönde on bönde ja piste.
      I

      • Anonyymi

        Pullonkeräys on laitettu verolle nyt myös. Niitä ei voi palauttaa ilman verokorttia. Voi pojat se on aika aika rajua, kun toimeentulotuki poistuu. Kambodzassa pärjää pienelläkin eläkkeellä ja saa kohtuu toimeentulon.

        https://youtube.com/watch?v=V-_kGdQEm4k&feature=share


      • Anonyymi

        Lopeta jo tuo jatkuva toistuva ja pazkanjauhamisesi. Ketä luulet noilla kirjoituksillasi kusettavan. Ne ovat vain itseäsi varten, jolla helpotat omaa oloasi ja yrität selvästi epätoivoisesti perustella itsellesi siellä asumistasi. Lopulta se ei edes kiinnosta ketään muuten kuin tuo pazkanjauhamisesi vähän ärsyttää, kun tämän palstan tarkoitus olisi keskustella eläkkeistä.

        Kaikki suomalaiset tietää, että myös Suomessa on köyhiä, Suomen kaikkein kalleimmalla asuinpaikalla ei köyhimmät pysty vuokralla asumaan laisinkaan ja sen liepeilläkin voi olla vaikeuksia ilman asumistukea., Suomessa maksetaan asumis- ja toimeentulotukia vähävaraisille. Suomalaisista ylivoimainen enemmistö pitää juuri näiden vähävaraisille suunnattujen tukien olemassaoloa hyvinvointivaltion perusasioita. Kambodzassa ei vastaavaa pienituloisten tukemista ole laisinkaan, luen köyhissä kehitysmaissa ei yleensäkään huolehdita köyhistä. Suomessa on Aasian köyhimpiin maihin verrattuna korkea arjen peruskoulujen osalta. Nämä ovat ne sinun kuukausitolkulla jankuttamaa perusväittämiäsi.

        Noiden itsestään selvyyksien päälle kuorrutat omia potaskaasi, jotka poimit valikoiden iltapäivälehtien ja skandaalilehtien yksittäisistä myynninedistämiseen tehdyistä kohuotsikoista yleistäen ne tavanomaiseksi jutuiksi.

        Nyt varmasti kaikki tämän palstan lukijat jo tietävät sinut ja sinun höpöjuttusi. Niissä ei enää ole tullut mitään uutta näkökulmaa mihinkään asiaan kuukausiin, vain saman potaskan toistoa.
        Voit siis ’hyvillä mielin’ poistua pilaamasta palstaa. Olet saanut ’sanomasi’ kerrottua….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo tuo jatkuva toistuva ja pazkanjauhamisesi. Ketä luulet noilla kirjoituksillasi kusettavan. Ne ovat vain itseäsi varten, jolla helpotat omaa oloasi ja yrität selvästi epätoivoisesti perustella itsellesi siellä asumistasi. Lopulta se ei edes kiinnosta ketään muuten kuin tuo pazkanjauhamisesi vähän ärsyttää, kun tämän palstan tarkoitus olisi keskustella eläkkeistä.

        Kaikki suomalaiset tietää, että myös Suomessa on köyhiä, Suomen kaikkein kalleimmalla asuinpaikalla ei köyhimmät pysty vuokralla asumaan laisinkaan ja sen liepeilläkin voi olla vaikeuksia ilman asumistukea., Suomessa maksetaan asumis- ja toimeentulotukia vähävaraisille. Suomalaisista ylivoimainen enemmistö pitää juuri näiden vähävaraisille suunnattujen tukien olemassaoloa hyvinvointivaltion perusasioita. Kambodzassa ei vastaavaa pienituloisten tukemista ole laisinkaan, luen köyhissä kehitysmaissa ei yleensäkään huolehdita köyhistä. Suomessa on Aasian köyhimpiin maihin verrattuna korkea arjen peruskoulujen osalta. Nämä ovat ne sinun kuukausitolkulla jankuttamaa perusväittämiäsi.

        Noiden itsestään selvyyksien päälle kuorrutat omia potaskaasi, jotka poimit valikoiden iltapäivälehtien ja skandaalilehtien yksittäisistä myynninedistämiseen tehdyistä kohuotsikoista yleistäen ne tavanomaiseksi jutuiksi.

        Nyt varmasti kaikki tämän palstan lukijat jo tietävät sinut ja sinun höpöjuttusi. Niissä ei enää ole tullut mitään uutta näkökulmaa mihinkään asiaan kuukausiin, vain saman potaskan toistoa.
        Voit siis ’hyvillä mielin’ poistua pilaamasta palstaa. Olet saanut ’sanomasi’ kerrottua….

        Hups, tuo tekstin automaattinen ennakointi vähän tuottaa näppishäiriöitä.
        Peruskoulua en tuossa yllä tarkoittanut mainita. En, vaan kirjoitin Suomen korkeasta arjen perushintatasosta verrattuna Aasian köyhimpiin maihin kuuluvaan Kambodzaan verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pullonkeräys on laitettu verolle nyt myös. Niitä ei voi palauttaa ilman verokorttia. Voi pojat se on aika aika rajua, kun toimeentulotuki poistuu. Kambodzassa pärjää pienelläkin eläkkeellä ja saa kohtuu toimeentulon.

        https://youtube.com/watch?v=V-_kGdQEm4k&feature=share

        Täyttä sontaa , pulsuja, jotta ei tahdo tehdä töitä , joka maassa nyt purtsareita on , jotka viina on vienyt, noillekin annetais asunto , mutta ne ei tahdo , kun sitten pitää olla ilman viinaa , eikä ne halua olla selviä.
        Toimeentulotuki ei poistu , mistäs tuollainen tieto,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä sontaa , pulsuja, jotta ei tahdo tehdä töitä , joka maassa nyt purtsareita on , jotka viina on vienyt, noillekin annetais asunto , mutta ne ei tahdo , kun sitten pitää olla ilman viinaa , eikä ne halua olla selviä.
        Toimeentulotuki ei poistu , mistäs tuollainen tieto,.

        Ei saa ruokkia trollia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pullonkeräys on laitettu verolle nyt myös. Niitä ei voi palauttaa ilman verokorttia. Voi pojat se on aika aika rajua, kun toimeentulotuki poistuu. Kambodzassa pärjää pienelläkin eläkkeellä ja saa kohtuu toimeentulon.

        https://youtube.com/watch?v=V-_kGdQEm4k&feature=share

        Trollilla heikot tiedot Suomesta ja jollei trolli tiedä niin trolli keksii itse mitä hullumpia juttuja ja trolli myös luulee kaikenlaista, luulo ei ole tiedon väärti.
        Lisäksi trolli on tyhmä, kun saapas, ei ole penaalin terävin kynä.😂🦜😂🦜😂🦜


    • Anonyymi

      Sanoisin tälle kambodzassa asuvalle, että älä hyvä mies tuhlaa energiaasi trolleihin. Sähän olet täysin haksahtanut väittelyyn, jossa trolli tai kateellinen tapaus vääntää kanssasi.

      Katsoin tätä ketjua, koska pian pakenen maailman onnellisimmasta maasta Kambodzaan asumaan. Mukavaa on rutistaa oluttölkkiä viileää kurkkua kohti. Mannoset ja Mieloset jatkavat Suomessa eloaan, jossa kaikki maksaa niin paljon, että joutuu pirkkaoluita ja rainbowia kiskomaan ettei tulis nälkä ja silkkaan vitutukseensakin.

      Olipa Kamp. millainen paikka tahansa elää paikalliselle ketä se muka oikeasti kiinnostaa? Näitä mannosiako? Jokainen elää itselleen ja itsensä näköistä elämää. kateelliset ne vaan huutaa itkut närästeisissä kurkuissaan.

      • Anonyymi

        🤣🤣😅😅😂😅🤣😅😂


    • Anonyymi

      Espanjassa ajeltu rent a carilla hotellista toiseen!
      Hommat pelaa.
      Lyhyt lento
      Ei tarvi katsella kaukoitäläisiä
      Siellähän on kuumaakin!
      Ei enää kuumaa kestä!
      FI 9 jälkeläistä.
      Asuntoja FI
      Ei voi jäädä mihinkään Kambodshaan!
      14.12.23

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3178
    2. 121
      1395
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      135
      1253
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1142
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      76
      952
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      814
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      802
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      42
      793
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      783
    10. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      68
      775
    Aihe