Sunilan sellutehdas suljetaan kokonaan

Anonyymi-ap

syy on puupula vaikka täällähän palstan asiantuntijat väittää ettei Suomessa ole puupulaa. LUULETTEKO ETTÄ se laivapuun tuonti on kannattavaa KUUSAANNIEMEEN kun se ei ole sitä edes satamassa olevaan tehtaaseen?
Kymiä odottaa sama kuin Sunilaakin

25

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei haittaa meillähän on rahaa, osakkeita ja kiinteistöjä.

      • Anonyymi

        Ja kela.


    • Anonyymi

      Aina on toitotettu että kyllä Suomessa puuta riittää. Nyt nähdään ettei puu riitäkkään. Onneksi vihreä siirtymä luo uusia työpaikkoja. Älkää olko huolissanne.

      • Anonyymi

        Puu riittää kyllä laskennallisesti, mutta se pitää myös saada metsästä tehtaalle ja mielellään halpaan hintaan.


    • Anonyymi

      paljonko tulee lisähintaa puulle kun se
      -tuodaan virosta laivalla kotkaan
      -puretaan laivasta maahan
      -lastataan maasta autoon
      -kuljetetaan autolla muutama sata metriä ja puretaan pinolle
      -lastataan pinolta junaan
      -kuljetetaan junalla rrt terminaaliin
      -puretaan junasta autoon , kuljetetaan 200 metriä ja puretaan pinoon
      -lastataan autoon, viedään tehtaalle ja puretaan pinoon
      -viedään pinosta käyttöön
      Onko ihan vähän vähän tyhmää touhua verrattuna siihen että
      purettaisiin laivasta suoraan junaan, vietäisiin tehtaalle ja purettaisiin junasta suoraan käyttöön????????

      • Anonyymi

        Ei kai tuo voi pitää paikkaansa? No Kotka , mites se suu nyt pannaan? Joko loppuu v***uilu vai suljetaanko satamakin?


    • Anonyymi

      No tämä oli aistittavissa jo jonkun aikaa sitten joten ei tullut yllätyksenä. Mites ahtaajat, saako montakin monoa kun työt vähenee?

      • Anonyymi

        Miten oli aistittavissa?
        Aloittaja ilmeisesti sama joka jo 15-20 vuotta aloituksillaan aistinut näitä, ja esimerkiksi tuonkin minkä vieläkin aistii Kuusanniemen kohdalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten oli aistittavissa?
        Aloittaja ilmeisesti sama joka jo 15-20 vuotta aloituksillaan aistinut näitä, ja esimerkiksi tuonkin minkä vieläkin aistii Kuusanniemen kohdalta.

        Fiksut ymmärtää, tyhmät ei. Kerroit juuri kuuluvasi jälkimmäiseen ryhmään.


      • Anonyymi

        ei sunilan ja anjalan tonnit Kotkan satamassa ole kun hyttysen paska itämeressä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksut ymmärtää, tyhmät ei. Kerroit juuri kuuluvasi jälkimmäiseen ryhmään.

        Jos minä olen tyhmä niin miksi Kuusanniemen piipuista edelleen vuosikymmenien jälkeen
        aloittajien aistimuksista huolimatta savu piipuista nousee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä olen tyhmä niin miksi Kuusanniemen piipuista edelleen vuosikymmenien jälkeen
        aloittajien aistimuksista huolimatta savu piipuista nousee?

        Oletko sattunut huomaamaan että sieltä on aika monta konetta sammuteltu ja kohta lähtee taas ainakin yksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sattunut huomaamaan että sieltä on aika monta konetta sammuteltu ja kohta lähtee taas ainakin yksi?

        Mitä koneita Kuusanniemestä on sammunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä koneita Kuusanniemestä on sammunut?

        Etkö lukenut ja huomannut? On ollut tuokin jo aistittavissa noilla hulluilla jo vuosikymmeniä.


    • Anonyymi

      Näitten paperijannujen isät tappo talonpojan päivässä, nyt menee jo omien lasten työpaikat. Kateudesta ei seuraa kun paskan kierre ja nyt omissa soi.
      Ei mitään henkilökohtaista kellekään mutta sitä saa mitä tilaa!! Toivottavasti ottaa kaikki kateelliset oppia nyt kunnolla!

    • Anonyymi

      Isossa kuvassa tässä ei ole mitään ihmeellistä. Tuottamatonta kapasiteettia suljetaan. Suomeen myös investoidaan metsäteollisuuteen. Markkina talous laittaa ajan kanssa tasapainon. Kannattamattomat laitokset suljetaan, ei mitään ihmeellistä. Odotan muidenkin firmojen toimia...

    • Anonyymi

      Tehtaanjohtajahan sanoi syyn. Suomalaisen puun korkea hinta, mikä johtuu taas kepulaisten metsänomistajien ahneudesta.

      • Anonyymi

        Niin, ilmaiseksi se puu pitäisi tehtaalle viedä. Se maksaa, joka tarvitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ilmaiseksi se puu pitäisi tehtaalle viedä. Se maksaa, joka tarvitsee.

        Juuri näin. Tähänkin pätee kysynnän ja tarjonnan periaate. Se joka oikeasti tarvitsee, maksaa parhaan hinnan. Tosin UPM osasi tämänkin asian vetää vituix, koska useat metsänomistajat on tehneet periaate päätöksen olla myymättä puuta UPM:lle, itse mukaanlukien.


      • Anonyymi

        Sellun hinta laski, jos se olisi korkealla puusta voitaisiin maksaa vaikka mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Tähänkin pätee kysynnän ja tarjonnan periaate. Se joka oikeasti tarvitsee, maksaa parhaan hinnan. Tosin UPM osasi tämänkin asian vetää vituix, koska useat metsänomistajat on tehneet periaate päätöksen olla myymättä puuta UPM:lle, itse mukaanlukien.

        Ei ole mitään tarvetta myydä upm:lle, harvennuksista ja tuulenkaadoista tehdyistä polttopuista saa hyvät rahat suoraan taskuun ja isommat puut kasvaa korkoa joka päivä.


    • Anonyymi

      Nalle tappaa paperimiehen päivässä, koska jonkun on aina kuoltava markkinataloudessa.
      Vain Nalle elää ikuisesti!
      Sinällään olis hyvä että putiikki pysyis pystyssä mutta ei maailmaa tähän pysähdy kun sunila sammuu. Toisaalle tehdään uusia laitoksia ja maailma eikun pyörii!

    • Anonyymi

      Seurakunta alkaa myymään metsää, että saadaan pahvilaatikoita!🏁🏁

    • Anonyymi

      🤣🤣🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Voi olla, että Sunilan pääluottari riipasee kovan kännin tänään!! 🤔🥃🍾🥂🤣😂🤣😂🤣😂🤣🥳🤩🤩🤩🤪🤪

      Sillee kävi v. 2006! 😛😛😉

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe