Paperiliitto ja AKT kaatoivat taas yhden tehtaan Suomessa

Anonyymi-ap

Kustannukset, ne kustannukset ja kilpailukyky. Mitä siitä tulee, kun ukot makaa kotona 100 tuntia ja pitää maksaa siitä palkkaa? Mitä siitä tulee, kun tavara ei kulje satamissa? Asiakkaat eivät voi luottaa toimituksiin ja raaka-aineita ei saa tehtaalle.

No, sanotaan, että puuraaka-aine on kallistunut. Paljon kalliimpaa on työvoiman jäykkyys, kun tehdas kompastelee eikä voi ajaa tehokkaasti. Kysymys kuuluu, kun kapasiteettia vähennetään, niin missä maassa koneet pysäytetään? Onko työntekijät valmiita lisäämään joustavuutta ja alentamaan palkkoja niin, että kallistunut puuraaka-aine kompensoidaan? Hakaniemen herrat taitaa kaataa taas yhden tehtaan.

KotkaMills on etuoikeutettu. Siellä on ollut paikallinen sopiminen voimissaan jo vuosia. Kaikki ovat tyytyväisiä.

14

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jospa nyt ensiksi tutustuisit alan tehtaiden kustannusrakenteeseen niin saisit hieman mittakaavaa missä liikutaan, mm.kemikaalien ja muiden raaka-aineiden hintojen nousussa.
      Sitten voisit pienessä päässäsi verrata noita summia vaikkapa palkkakuluihin, saattaisi silmät hieman aueta ellei sitten vanhempasi olleet sisaruksia keskenään:)

      • Anonyymi

        Niin no kerran oot noin komponentti, niin miksi et voi itse laskelmia tehä ja esittää meille? Mä annan sulle tunnin aikaa sir, alas laskee ROTTA! Mä meen juomaa olutta sil välin.


      • Anonyymi

        Niin ja mä tiedän et Sandelsin kustannusrakenne on ainakin ihan ok ku kerran kauan olluna markkinoilla. Vois tietty köyhän mielestä olla halvempikin mut minkäs mahdat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no kerran oot noin komponentti, niin miksi et voi itse laskelmia tehä ja esittää meille? Mä annan sulle tunnin aikaa sir, alas laskee ROTTA! Mä meen juomaa olutta sil välin.

        Tais mennä ihon alle:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tais mennä ihon alle:D

        Ainut mikä meni ihon alle eilen (ja tänäänkin) oli jalo mallasjuoma nimeltä Sandels! Sen kustannusrakenteen ainakin tiedän ku olen nimittäin tuohon pyhään nektariin ja eliksiiriin tutustunut niin huolella. Ainesosatkin ovat vallan tuttuja ja maku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainut mikä meni ihon alle eilen (ja tänäänkin) oli jalo mallasjuoma nimeltä Sandels! Sen kustannusrakenteen ainakin tiedän ku olen nimittäin tuohon pyhään nektariin ja eliksiiriin tutustunut niin huolella. Ainesosatkin ovat vallan tuttuja ja maku.

        No tuo selittääkin paljon....ei muuta kysyttävää:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainut mikä meni ihon alle eilen (ja tänäänkin) oli jalo mallasjuoma nimeltä Sandels! Sen kustannusrakenteen ainakin tiedän ku olen nimittäin tuohon pyhään nektariin ja eliksiiriin tutustunut niin huolella. Ainesosatkin ovat vallan tuttuja ja maku.

        Kissan kusta koko Sandelsin kurakalja!


    • Anonyymi

      Ei kukaan viitsi kuluttaa aikaa paskaisessa tehtaassa pikkupalkalla. Järven rannat kutsuu.

      • Anonyymi

        Näihin päätelmiin itsekin päädyin kun aikani Pulzerilla katoin kyykyttävää touhua. Mikä ironia kun entiset tutut päässeet suoraan ties mihin tehtäviin eikä yhtään päivää haalarihommissa vaan suoraa hyviin tehtäviin. Kyl ne teettää alipalkattuna ja valheiden siivittämänä loputtomiin ellei itse tajuu lähtä näist puulaakeist!


    • Anonyymi

      Aloittaja jos olisi selvillä mitä mikin kustannus on niin poistaisi aloituksensa. Mutta hyvä että tuo oman ymmärryksensä julki.

      • Anonyymi

        Kerran oot noin kaikkitietävä niin mikset voi kertoa laskemia? Paljastuisiko sieltä että olisitte tehneet huikeita voittoja siitäkin huolimatta vaikka jonkun maalipurkin tai kemiskaalin hinta vähän nousikin? Niin moni kauppa, sähköyhtiö tai muukin on ratsastanut sodalla ja koronalla, korotellen höttöhintoja keksityillä verukkeilla!

        Näistäkin pitäisi saada jokin lainsäädäntö ettei saa huvikseen tehdasta lakkauttaa jos tietty aidosti todettu voittotaso pystytään nykykohdemaassa takaamaan.


    • Anonyymi

      "Kysymys kuuluu, kun kapasiteettia vähennetään, niin missä maassa koneet pysäytetään? "

      Vastaus kuuluu Virossa, Alankomaissa, Puolassa ja Suomessa. Onko näihin kaikkiin syyllinen Suomen paperiliitto ja AKT ja Suomalaisten palkat.

    • Anonyymi

      Taivas varjele mitä sieltä Riikka Purnan valtiovarainministeriltä vielä tuleekaan ja teollisuusministeri Teuvo Hakkaraiselta kun kun huutosakkikin on aloittajan tasoista talousgurua.

      Palautetaan neljän vuoden jälkeen Suomi takaisin suomalaisille . Korjataan jäljet ja palautetaan palkasaajille heidän oikeutensa, ei eletä 1900 lukua ja Lapuan liikettä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1673
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1310
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1097
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      888
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe