Paras selkäsauna asento

Anonyymi-ap

Mikä on mieluisin asento missä haluat antaa tai saada selkäsaunan ja millä välineellä.

73

4932

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei sellaista asentoa ole, vaan se määräytyy täysin selkäsaunan antajan kyvyistä ja vastuksen suuruudesta. Välineestä voi sitten olla montaa mieltä.

      • Anonyymi

        Mä puolestani haluaisin käydä säännöllisesti piiskattavana. Mutta piiskaajan pitää olla ehdottomasti nainen (iällä ei ole merkitystä, oikeastaan tuntuu että mitä vanhempi, sen parempi mulle.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        ❤️ ­­­N­y­­­m­­f­­o­­m­­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17895398c

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Perinteisesti polvilla poikittain tai kontallaan piiskaajan polvien välissä. Kuitenkin niin lujassa otteessa ettei pääse paljoa liikkumaan. Ja koivuvitsahan se mukaviten purisi ison riskin miehen antamana. Lopuksi minun pitäisi kiittä häntä ja ylistää hänen voimiaan.

    • Anonyymi

      Kyllä meillä se on se poikittain polvien päällä ollut eniten käytössä. Kämmenellä ja remmillä se yleensä hoidetaan, joskus myös koivuniemen herra on käytössä. Kämmellä saa kyllä annettua hyvän käsittelyn, kun osaa tekniikan.

    • Anonyymi

      Kyllä se myös remmiä tarvitsee avokämmenen lisäksi. Vaimon mielestä riittäisi ilmankin, mutta ei se riitä. Kapea ja paksu nahkavyö on hyvä ja sillä saa reisille mukavan käsittelyn. Meillä on ollut se tapa, että sukkanauhavyön ja sukkien välinen alue on ns. Työmaa.

    • Anonyymi

      Kontallaan kaulpannassa ja remmin kanssa kiinni seinässä olevassa lenkissä

      • Anonyymi

        Nelinkontin lattialla joko kämmenien tai kyynärpäitten varassa, ihan miten milloinkin käsketään. Pallo suuhun ja sitten odotetaan tuleeko keppiä vai nahkavyötä.


    • Anonyymi

      Sammakkoasentoon sidottuna litteää paistinlastaa pakaroille. Lämmittelyn jälkeen kipua mutta ei muuta jälkeä kuin ohimenevä punoitus.

    • Anonyymi

      Antavana osapuolena tykkään pitää naisen sylissä. Ja jos Koivuniemeä annetaan, niin nainen polvillaan pylly mahdollisimman pystyssä. Siinä asennossa maisemat on parhaimmillaan.

    • Anonyymi

      X-asentoon käsistään ja jaloistaan sidottuna, tyyny lantion alla perse pystyssä sitä ainakin kokee avuttomuutensa kun mies siinä sivulla seisoo leveä vedellä kyllästetty painava nahkaremmi kädessään valmiina rankaisemaan poikaa.
      M.18

    • Anonyymi

      Asennon pitää olla sellainen, että pillu näkyy hyvin. Siis jalat hieman auki.

    • Anonyymi

      Kaksi vuotta sitten minut ruoskittiin sellaisella ruoskalla jossa oli myös lasin sirpaleita. Sirpaleiden tarkoituksena oli myös jäädä kiinni ihoon. Mutta myöhemmin huomasin että ainakaan minuun ei jäänyt kiinni yhtään lasia vaikka nainen hakkasi olan takaa kaikkialle vartaloa kaulan ja nilkkojen välillä! Uskon että niitä "lasinsiruja" ei edes ollut vaan tyttö kertoi vain siksi että sai sen kuulostamaan ihanammalta?

    • Anonyymi

      60 cm pitkällä hapsu ruoskalla kun olen selälläni vuoteessa. Vaimoni solvaa ja vähättelee minua samalla. Ottaa kännykällä kuvia ja uhkaa lähettää ne äidilleni. Nauraa seisovaa kulliani ja haukkuu pervoksi. Välillä runkkaa kädellä minua ja lopettaa kun olen laukeamassa.

    • Anonyymi

      Meillä on vakiintunut käytäntö, että minä olen kumartuneena nelinkontin sängyllä takapuoli niin pystyssä kun voi. Siinä on kuin tarjottimella miehelle kaikin tavoin.

    • Itse tykkään saada kämmentä poikittain polvien päällä ja remmiä mahallani maaten tyyny lantion alla.

    • Anonyymi

      Fantasioissa kumartuneena 90-asteen kulmaan niin, että jalkapohjat koskettavat lattiaa tai maata. Joko niin, että olen pöytää tms. vasten tai kurittajan kainalossa.
      Välineenä jonkinlainen ratsupiiska tai muu vastaava raippa.

      • Anonyymi

        Ratsupiiska ei kuulu kotikuri välineisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratsupiiska ei kuulu kotikuri välineisiin.

        Perustelu?


    • Anonyymi

      Eilen kokeiltiin ensi sireenin oksaa, sehän sattuu ja jättää mukavat jäljet pyllyyn. Vaimo ei sillä kuitenkaan osunut hyvin, joten siirryimme vyöhön, toimii aina. Sain 10x10 aivan ihanaa! Vaimo lähti illalla ulos vielä, kiva jäädä kotiin takapuoli kunnolla kuritettuna.

    • Anonyymi

      Piiskaaja ottaa minut polvilleni jalkojensa väliin. Vartaloni on taivutettuna vasemman reitensä yli ja pääni on hänen vasemmassa kainalossaan. Minä haluan kosketuksiin hänen vasemman hauiksensä. On mielettömän kiehtovaa tajuta kuinka voimakas hän on. En minä siitä mihinkään pääse ja koivun vitsa tansahtelee paljaille pakarilleni.

      Onneksi en ole kovin iso, minun on helppo kuvitella kuinka keskiverto mies minut piiskaisi.

    • Anonyymi

      Kyllä se on pylly paljaana polvella ja itse ulkoa haettua vitsaa niin, että takapuoli on juovilla ja hellänä. Ja parasta kun antaja on vanhempi n tai m!

      Terv. "pojanvintiö", 35v

    • Anonyymi

      Kyllä poikittain polvien päällä on se ykkönen. Kämmenellä saa pyllyn käsiteltyä parhaiten tässä asennossa.

    • Jos on iso 180 cm pitkä mies se on paras makaa sängyllä kolme tyynyä vatsan alle että pylly tulee ylöspäin!

      • Anonyymi

        Pylly pystyssä saa palleihin kunnon piiskauksen, pöly huiska hyvä jossa sisällä punottu raudoitus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pylly pystyssä saa palleihin kunnon piiskauksen, pöly huiska hyvä jossa sisällä punottu raudoitus.

        Oletko nainen joka halua anna minulle piiskaa siinä asennossa!


    • Anonyymi

      Olipa kysymys. Olen kohta 60v. Nainen ja saanut monet kerrat aikuisena selkäsaunan. En ole kertaakaan saanut asentoa itse valita, aina sen on antaja päättänyt. Yleensä se on ollut polvien päällä poikittain, housut polvissa. Voitte vain kuvitella miten nöyryttävää on olla siinä pylly paljaana. Viellä kun kehutaan ahterin komeata kokoa ja näköä.

    • Anonyymi

      Aika samanlaista kokemusta minullakin. Kyllä siinä posket punottaa, kun ensimmäisen kerran riisuu vieraan miehen edessä. Rva. 52

      • Anonyymi

        Kiitoksia rouvat!

        Herätteli hieman (korostan sanaa "hieman") mielikuvitusta.

        M35


      • Anonyymi

        Muistan ensimmäisen kerran, olin neljäkymppinen. Edellisen kerran olin saanut selkäsaunan joskus lapsena, joten tilanne oli todella hämmentävä. Kyllä todella nolotti riisua, kun tiesi mitä on tulossa. Etukäteen oli kerrottu, että se annetaan sitten paljaalle takapuolelle ja asiasta ei neuvotella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan ensimmäisen kerran, olin neljäkymppinen. Edellisen kerran olin saanut selkäsaunan joskus lapsena, joten tilanne oli todella hämmentävä. Kyllä todella nolotti riisua, kun tiesi mitä on tulossa. Etukäteen oli kerrottu, että se annetaan sitten paljaalle takapuolelle ja asiasta ei neuvotella.

        Olitko kurittajan kanssa kahden kesken vai oliko seuraajia paikalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olitko kurittajan kanssa kahden kesken vai oliko seuraajia paikalla?

        Olin kahden, jos siinä olisi ollut joku katsomassa, niin olisin varmaan livistänyt. Tämä tapahtui työpaikalla, ja antaja oli liikkeen omistaja. Hän oli n. 60v. Mies. Olin lainannut omin luvin kassasta rahaa ja hän antoi vaihtoehdot, jotka olivat lopputili tai selkäsauna. Kyllä se häpeän tunne oli kova etenkin ensimmäisellä kerralla. Olin siellä töissä kuusi vuotta ja näitä ylitöitä oli säännöllisesti koko sen ajan. Hän oli mukava mies ja maksoi ylitöistä hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin kahden, jos siinä olisi ollut joku katsomassa, niin olisin varmaan livistänyt. Tämä tapahtui työpaikalla, ja antaja oli liikkeen omistaja. Hän oli n. 60v. Mies. Olin lainannut omin luvin kassasta rahaa ja hän antoi vaihtoehdot, jotka olivat lopputili tai selkäsauna. Kyllä se häpeän tunne oli kova etenkin ensimmäisellä kerralla. Olin siellä töissä kuusi vuotta ja näitä ylitöitä oli säännöllisesti koko sen ajan. Hän oli mukava mies ja maksoi ylitöistä hyvin.

        Kuuluiko ylitöihin muuta, kun pelkkä piiskaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin kahden, jos siinä olisi ollut joku katsomassa, niin olisin varmaan livistänyt. Tämä tapahtui työpaikalla, ja antaja oli liikkeen omistaja. Hän oli n. 60v. Mies. Olin lainannut omin luvin kassasta rahaa ja hän antoi vaihtoehdot, jotka olivat lopputili tai selkäsauna. Kyllä se häpeän tunne oli kova etenkin ensimmäisellä kerralla. Olin siellä töissä kuusi vuotta ja näitä ylitöitä oli säännöllisesti koko sen ajan. Hän oli mukava mies ja maksoi ylitöistä hyvin.

        Onko jollakulla vastaavia kokemuksia. Aika kiinnostava aihe


    • Anonyymi

      Kontallaan jalat mahdollisimman levällään ja perse niin pystyssä kuin vain saa. Kapea nahkaremmi on paras, ja jos se onnistuu "nuolaisemaan" pyllynreikää niin aaaaahhhh!!

    • Anonyymi

      Olen alasti nelinkontin perse pystyssä pippelini heiluen kun Ylempiarvoinen Vasemmistonainen piiskaa minua nahkaremmillä ja ratsupiiskalla.

    • Anonyymi

      Meillä mies on sitä mieltä, että sukat ja llivit on oltava päällä silloin, kun piiskataan. Yleensä ensin poikittain polvella ja sen jälkeen nelinkontin takapuoli pystyssä. Rva. 48

      • Anonyymi

        Miehelläsi on tyylitajua. Naisen pukeutuminen on minulle hyvin tärkeä juttu ja siihen kuuluu ehdottomasti sukat ja sukkanauha liivit. Ne pidetään päällä koko toimituksen ajan.


      • Anonyymi

        Nainen on ihana Näky Liiveissä;Sukissa Antaissa Tai Ottaissa Vitsaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nainen on ihana Näky Liiveissä;Sukissa Antaissa Tai Ottaissa Vitsaa.

        Lantioliivi+Sukat Kuuluvat Vakiovarusteisiini kun annan piiskaa saatessani takimaiset sukkanauhat avataan Koivupiiskaa Pakaroilleni Pidän Pitkistä Piiskauksista Suukottelut Hellimiset Päälle Ihanaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nainen on ihana Näky Liiveissä;Sukissa Antaissa Tai Ottaissa Vitsaa.

        Samaa mieltä. Etenkin ottavana oleva.


    • Sedän reisillä alasti maaten sedän tiukassa vahvassa otteessa. Iso koura läimii lujasti peppuani, väillä puristelee, hyväilee ja sormet kokeilee kuin tuhman märkänä oon. Rimpuilu ei auta ja siitä saa vaan kämmenestä lujempaa!
      Noloo, nöyryyttävää mut niin kiihottavaa!!

    • Anonyymi

      Nelin kontin esim sängyllä pylly pystyssä. Jalat sen verran levällään, että pillu näkyy hyvin. Ei pidä aloittaa ennen kuin asento on hyvä.

    • Anonyymi

      Nelinkontin, haarat leveällä, selkä notkolla, perse pystyssä, pippeli esillä.

    • Anonyymi

      Piiskaaja voisi olla sortseissa, että saisin tuntea hänen ihonsa kosketuksen mahdollisimman laajasti. Ja komeat lihakset lamaannuttaisi minun vastarintani. Piiskana käytettäisiin koivuvitsaa, joka kuvastaisi meidän suhdetta. Minä olisi pikkupoika ja piiskaaja iso roteva mies, joka tietää oman ylivoimansa.

    • Anonyymi

      Polvien yli poikittain, kädellä piiskaus. Välillä sitten kokeilee kuinka märkä olen ja siitä sitten sormetusta tai fistausta. Toisella kädellä hiuksista kiinni tai selästä painaa pysymään paikoillaan.
      Alistavaa ja ihanaa!

    • Anonyymi

      Perinteiset välineet ovat minusta parhaat. Avokämmen, nahkavyö ja koivu tai Pajupiiska. Koivussa ja pajussa ei juurikaan eroa huomaa.

    • Anonyymi

      nainen on sängyllä nelinkontin,ja vyö on paras.....

    • Anonyymi

      Minä en ole koskaan omistanut nahkatakkia, vaikka se tekee minuun suuren vaikutuksen. Kaikki miehenpuolet, joilla on nahkatakki ovat minun mielessä pirun vahvoja ja pystyviä. Vaikka olen keskiverto suomalainen mies, niin rotsimiehen edessä olen täysin saamaton, avuton nyhverö, ja menen täysin tilttiin. Tuosta tilasta vapaudun vasta laukeamisen kautta tai kunnon piiskauksella nahkamiehen antamana.

      Piiskausasennolla ei ole niin väliä. kunhan piiskaajaa pitelee toisella kädellään minua paikollaan ja piiskaa vapaalla kouralla tai vitsalla.

      • Anonyymi

        Minuun tekee suuren vaikutuksen nahkatakki miehellä. Rotsi tuplaa miehen kuin miehen voimat. Ei tällainen asia itekseen ole minuun syntynyt, tiedän kyllä kuinka kuka ja miksi ja koska on sen aiheuttanut minulle.


    • Anonyymi

      Vitsakimppua Sylissä

    • Anonyymi

      Saan seisten, paita avattu ja rinnat vedetty liiveistä ulos, otan avokämmentä kasvoihin ja rintoihini. Kiihotus on jotain uskomatonta ja yhdyntä tuo upean orgasmin.

    • Joskus aikoinaan saaressa kesäisin josta pakoonkaan ei päässyt, sain pienistäkin tuhmailuista vaarin polvien päällä poikittain pitkiä kurinpalautuksia. Vaarin isot työmiehen kourat läimivät armotta pyllyäni, vaarin välillä pohtiessa karhein käsin pepun pintaa hyväillen, olisivatko pakarani jo tarpeeksi punaiset vai pitäisikö jatkaa. Niin usein se siitä jatkuikin vaikka kuinka yritin vakuutella sen jo riittävän.
      Ukon tiukasta otteesta oli turha yrittää rimpuilla pois ja rimpuilu vain tiesi aiempaa lujempia kämmenlyöntejä värisiville pyllyposkilleni!
      Oli häpeällistä tuntea nauttivansa siitä ja kokea olevansa äärimmilleen kiihoittuneessa mielentilassa pepun kuumottaessa vielä useiden tuntien ajan. Tästä ei kehdannut kellekään kertoa ja salaisuuteni se on pysynytkin tähän saakka kun nyt samoin kokevat täällä siitä voivat lukea.
      Birgit

      • Anonyymi

        Kostuiko pillu kun pyllyä läimittiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kostuiko pillu kun pyllyä läimittiin.

        Kyllä siinä näin pääsi käymään.
        Birgit


    • Anonyymi

      Meillä se on aina ensin poikittain miehen polvilla ja pylly paljaana. Näin se meillä menee jo vuosien rutiinilla. Vitsaa sitten niin että olen sängyllä polvillani takapuoli pystyssä. Rva. 58

      • Anonyymi

        Meillä sama kuvio, kun rva. 58:lla. Mies haluaa ehdottomasti, että minulla on sukat ja sukkanauha vyö, kun hän antaa selkäsaunan. Rva. 54


    • Anonyymi

      Liivit;Sukat Piiskaajalla kiihottavat minut olen valmis menemään Vaimonireisille ottamaan Koivuvitsaa ,Remmiä annan Vaimolleni sylissä .

    • Anonyymi

      Minä tykkään leikkiä miesten välisiä piiskaleikkejä. Tilanne on parhaimmillaan, jos minua riskimpi mies ottaa väkisin syliinsä, laskee housuni ja antaisi piiskaa paljaalle pyllylle.

      En tiedä, olenko heikko jätkä, vai oliko piiskaaja tosi voimakas, mutta selkäsaunan sain.

      • Anonyymi

        Olin rippikouluikäinen, kun houkuttelin nuorempiani pahuuksiin. Kärähdin teoistani ja yhden kaverin kiukkuinen isä piiskasi minut. Tilanne oli todella hävettävä, minä lamaannuin ja marisin jo ennen piiskauksen alkamista. Lopuksi minua uhkailtiin uusinnalla jos tarvetta ilmenee.

        Melkoinen muutos minun elämääni tulin kun tiedostin, että aikuinen mies tarvittaessa piiskaa minut. Yritin vältellä tuota kaverin isää, koska minua pelotti, että olin syyllistynyt vahingossa johonkin. Tuo pelko vaivasi minua vielä kolmekymppisenä.


    • Anonyymi

      En halua selkäsaunaa. Haluan, että minut otetaan kiinni, pyllyni paljastetaan ja annetaan koivuvitsaa tai isällistä kättä.

      Terveisin Hintelä-Heikki

    • Anonyymi

      Olen varttuneempi nainen ja saanut piiskaa elämäni aikana jonkun kerran, siis aikuisena. Poikittain polvella on ollut eniten käytössä.

      • Anonyymi

        Olen itse myös varttuneempi nainen. On tullut myös aikuisena saatua muutamia selkäsaunoja. Jos mies antaa avokämmenellä, niin poikittain polvilla. Olen itse aika reilunkokoinen joten useimmiten antaja istuu sohvalla. Kaikkein noloin asento on olla pylly pystyssä sängyllä jalat pikkasen levällään. Usein tulee mieleen, että jos joku tulisi yllättäen paikalle. Onneksi näin ei ole viellä päässyt käymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse myös varttuneempi nainen. On tullut myös aikuisena saatua muutamia selkäsaunoja. Jos mies antaa avokämmenellä, niin poikittain polvilla. Olen itse aika reilunkokoinen joten useimmiten antaja istuu sohvalla. Kaikkein noloin asento on olla pylly pystyssä sängyllä jalat pikkasen levällään. Usein tulee mieleen, että jos joku tulisi yllättäen paikalle. Onneksi näin ei ole viellä päässyt käymään.

        Olisiko mahdollista, että näin voi käydä? Ajatus taitaa kiihottaa sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko mahdollista, että näin voi käydä? Ajatus taitaa kiihottaa sinua.

        Antaja sen päättää. Olen itsekin varttuneempi nainen ja takapuoli tuntumaa on tullut. Poikittain polvella on miesten mieleen, siitä ei ole epäilystäkään. On kokemusta tietysti tullut muistakin asennoista ja yllätetyksi on myös tultu. Rva. 53


    • Anonyymi

      Yhden kiintopisteen piiskaus. Sen pystyy antamaan, jos piiskaaja on tarpeeksi voimakas. Piiskattava napataan syliin, vasemmalla kädellä tiukka ote hunsvottia niskasta ja kämmen laulamaan. Jos voimasuhteet ovat oikeat, niin karkuun ei pääse millään.

      Toisessa mallissa piiskaaja ottaa kuritettavaa ranteesta kädellään omien reisiensä välistä. Näin piiskattava on kädestään kiinni eikä pääse irti millään. Tämän otteen "testaamisessa" olen ollut itse mukana.

    • Anonyymi

      Hamekorvissa sylissä Koivuvitsaa.

    • Anonyymi

      Paras asento löytyy siten, kun riittävä määrä riskejä miehiä päättää sen parhaan asennon tai asennot. Siinä ei sitten kysellä asennoista, vaan otetaan vastaan mitä annetaan.

    • Anonyymi

      U­­­u­­­s­­i s­ek­­si­­­teatteri avautu­­u Suome­­en! Kutsu­­mme kaikk­­­i­­­. Il­­moit­tautum­­inen ryhmä­ämme tä­­­äl­­lä 👉 http://alikuzu.com/H/B9d2L6

    • Anonyymi

      Sain ruoskaa kädet ylhäälle ripustettuna.

    • Anonyymi

      Piiskaa Sylissä Tai Selälläni Sängyllä j alatpystyssä Remmiä Pyllylle,Reisille.

    • Anonyymi

      Saan Vitsaa Säännöllisrsti Sylissä kerran pari kuukautessa Puulastalla Parikertaa vuotessa tuuntuu puulastalla annettaissa pakarat hellänä haluan kovan selkäsaunan välillä.

    • Anonyymi
      UUSI

      Seljällään reidet levällään, koivu vitsalla palleihin piiskaus. Nam M 62

    Ketjusta on poistettu 227 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      406
      1623
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1220
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      844
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      189
      759
    Aihe