Otsikko sisältää moden pill..

Anonyymi-ap

Joku vidun hyvätuloinen ääliö kuvittelee edelleen, että suomessa on ilmainen terveydenhuolto.

Vitut. Kävin lääkärissä ja lasku Soitesta 42€. Tämä siis yhdestä käynnistä.

Hyi vittu!!!

>simiti<

10

165

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sä sentään sait palvelua. Varhasta sitä ei saanut ja lääkkeeni resepti oli loppumassa, terveyskeskus aikaa ei ollut, eikä kukaan reseptiä uusinut. Sain yksityisen terveysaseman puhelin numeron. Soitin sinne ja varasin ajan, vieläpä seuraavaksi päiväksi. Kävin lääkäriasemalla ja esitin asiani sekä nipun sairauksistani, TYKS:in osastolla olo ajaltani. 5min. keskustelun tuloksena resepti; Hyvää päivän jatkoa jne!

      Terveysaseman kassan kautta kotiin, tosin siinä kassalla vingutin pankkikorttia; melkein 4 kertaisella summalla, verrattuna sun Soite käyntiisi! Vielä oli käytävä apteekissakin ja sekin käynti maksoi, mutt nyt mulla on 3 kk lääkkeet kotona.
      Seuraavan reseptin mä kyllä ruinaan kälyltä, sillä ilman lääkkeitäni mä en pysty toimeen tulemaan. En näet omista enää minkäänlaisia kilpirauhasia, joten thyroksinit ovat mulle elintärkeitä, ilman niitä ei pitkälle potkita!
      trollikka

      • Anonyymi

        Ei juma!! Kyllä pitäisi tuossa tilanteessa olla jo vapautus lääkkeiden maksuista!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei juma!! Kyllä pitäisi tuossa tilanteessa olla jo vapautus lääkkeiden maksuista!!

        En mä valita oikeesti niistä maksuista, kyllä mä niistä selviän. Mutt terveyskeskuksesta pitäisi noiden reseptien uusinnat hoitaa. Tuon homman nyt voisi vaikka koulutettu sairaanhoitaja tehdä.
        Juurikin noiden; ei huumaavien, mutt elintoiminnoille tärkeiden lääkkeiden osalta, ei siinä tarvita lääkärinkoulutusta, lähihoitajakin ymmärtää asian. Minunkin vähäisellä koulutuksellani, tuskallinen lopputulos on tiedossa, jos lääkkeet loppuu tyystin!
        Sen verran olen varoissani, ettei paniikkiin ollut syytä, Mutt hiton heikosti noista yhteiskunnan velvotteista pidetään kiinni. Toisaalta " Varhasta" on tullut vanhuksille laskuja, jotka ovat jo kuukausia sitten maksettu, pankkiin. Jokin nyt mättää ja hitosti!
        trollikka


    • Halvemmaksi tuntuu tulevan yksityisellä käynti vakuutuksen turvin puhumattakaan helppoudesta. Itse käytän työterveyden palveluja, silloin kerran viidessä vuodessa, kun lääkärissä käyn eikä omalle vakuutukselle ole ollut vielä käyttöä, mutta lapsen kanssa käydään aina yksityisellä. Lääkärille pääsee heti, tutkimuksiin nopeasti, labrat yms hoituvat helposti ja nopeasti eikä laskutuksestakaan tarvitse itse huolehtia. Lääkkeet menevät vakuutukseen myös. Helppoa, vaivatonta ja kustannustehokasta.

      • Anonyymi

        Pitää paikkaansa, Mimmillä on sellainen lasten yksityinen sairausvakuutus, mulla aikuisella ei ole... ja tuskin yksikään vakuutusyhtiö enää edes sairausvakuutusta mulle kroonisesti sairaalle myöntäisikään. Ja ihan oikeesti siinä saattaa säästää useitakin satasia, jos yksityispuolella aletaan lapsen allergioita esim. tutkimaan. Puhumattakaan, jos lapsi joutuu sairaalahoitoon turvautumaan pidemmäksi aikaa.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää paikkaansa, Mimmillä on sellainen lasten yksityinen sairausvakuutus, mulla aikuisella ei ole... ja tuskin yksikään vakuutusyhtiö enää edes sairausvakuutusta mulle kroonisesti sairaalle myöntäisikään. Ja ihan oikeesti siinä saattaa säästää useitakin satasia, jos yksityispuolella aletaan lapsen allergioita esim. tutkimaan. Puhumattakaan, jos lapsi joutuu sairaalahoitoon turvautumaan pidemmäksi aikaa.
        trollikka

        Lapsen sairausvakuutus on kyllä ollut todella hyödyllinen. Toki se maksaa jotain ja jollei lääkärissä tule käytyä, niin sen voi kokea turhaksi rahanmenoksi, mutta meillä vakuutus on kyllä osoittautunut todella tarpeelliseksi. Lapseni kilpaurheilee, minkä myötä mahdollisia rasitusvammoja on käyty tutkituttamassa matalalla kynnyksellä ja vakuutus kattaa myös kaikki mahdolliset urheiluvammat. Se, että oltaisiin julkisen puolen kautta päästy esim ortopedin luokse olisi kestänyt ikuisuuksia. Nyt kaikki hoituu päivissä ja saadaan heti tieto ja ohjeet, miten toimia.

        En halua julkista terveydenhuoltoa täysin moittiakaan, mutta se on vain liian hidas ja kankea. On minulla kyllä positiivisiakin kokemuksia julkisesta terveydenhuollosta. Lapseni sairastui aikoinaan vakavammin ja häntä hoidettiin yliopistollisessa sairaalassa, ja siitä ei ole kuin hyvää sanottavaa. Kaikki toimenpiteet lienevät maksaneet kymmeniä, jollei satojatuhansia euroja yhteensä (tehtiin kuvauksia, kirurgisia toimenpiteitä jne) ja itse maksoin siitä kymppejä, korkeintaan satasia ja nekin sain omavastuun jälkeen takaisin vakuutuksesta. Ja henkilökunta yliopistollisessa sairaalassa oli mahtavaa eli heille kyllä iso arvostus.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Lapsen sairausvakuutus on kyllä ollut todella hyödyllinen. Toki se maksaa jotain ja jollei lääkärissä tule käytyä, niin sen voi kokea turhaksi rahanmenoksi, mutta meillä vakuutus on kyllä osoittautunut todella tarpeelliseksi. Lapseni kilpaurheilee, minkä myötä mahdollisia rasitusvammoja on käyty tutkituttamassa matalalla kynnyksellä ja vakuutus kattaa myös kaikki mahdolliset urheiluvammat. Se, että oltaisiin julkisen puolen kautta päästy esim ortopedin luokse olisi kestänyt ikuisuuksia. Nyt kaikki hoituu päivissä ja saadaan heti tieto ja ohjeet, miten toimia.

        En halua julkista terveydenhuoltoa täysin moittiakaan, mutta se on vain liian hidas ja kankea. On minulla kyllä positiivisiakin kokemuksia julkisesta terveydenhuollosta. Lapseni sairastui aikoinaan vakavammin ja häntä hoidettiin yliopistollisessa sairaalassa, ja siitä ei ole kuin hyvää sanottavaa. Kaikki toimenpiteet lienevät maksaneet kymmeniä, jollei satojatuhansia euroja yhteensä (tehtiin kuvauksia, kirurgisia toimenpiteitä jne) ja itse maksoin siitä kymppejä, korkeintaan satasia ja nekin sain omavastuun jälkeen takaisin vakuutuksesta. Ja henkilökunta yliopistollisessa sairaalassa oli mahtavaa eli heille kyllä iso arvostus.

        En minä sairaaloita ole moittinutkaan. Kyllä sairaalassa saa avun ja nopeasti, jos siine asti pääsee -> päivystykseen ja osastolle. Mä protestoinkin terveyskeskusten toimintaa; oikeastaan toimimattomuutta, kun niistä ei aikaa lääkärille saa. Eikä edes pyytämääni reseptin uusintaa, vaikka ilman lääkäriä tapaamatta.
        Onhan heillä mun veriarvoni, viimeisimmät ihan TYKS;n kautta otetut. Minähän olen jatkuvassa tarkkailussa; n. 3kk välein verikokeella, TYKS labrassa... jos huonolta näyttää, ilmeisesti ottavat osastolle taas sisälle. Mä en halua siihen pisteeseen jälleen pudota, joten käytin yksityispalvelua.

        Kaikilla vaan ei ole siihen varaa, esim. leskinaisilla, jotka ovat elämäntyönsä kotirouvina tehneet! Palkkatyöhön ryhtyneet vasta lasten vartuttua vähintäänkin teini-ikäisiksi. Tehtaisiin tai kauppa-apulaisiksi, kuka nyt mihinkin pääsi ja kykeni. Eläkkeet niin pieniä ett kansaneläkettäkin saavat, sen pienen työeläkkeensä lisäksi, jolla silläkään ei toimeen tulisi. Jollei lapset tai sukulaiset avustaisi... ja heitä on vieläpä paljon 40-50 luvulla syntyneitä työläisnaisia, jotka ovat tehneet palkatonta työtä perheidensä hyväksi kotona,
        kasvattaneet lapsensa, ja hoitaneet vanhuksensa hautaan asti, kunnialla!

        On niitä vielä pariskuntiakin, keskenään koittavat toimeen tulla... toisinaan vaan saa lehdestä lukea. Miten kaikki ei ole ihan kohdalleen sattunut; byrokratian rattaissa!
        Hiljattain omaishoitaja oli liikuntakyvyttömänä maannut, henkihieverissä ja vaimo jo menehtyneenä, samassa huoneistossa toista päivää. Oli ehkä onnekas sattuma, ett lopulta joku ymmärsi tarkistaa heidänkin vointinsa. Mä vaan pelkään pahoin, ett näitä tapauksia tulee ilmi useampiakin tässä lähitulevaisuudessa. Kaikki näet eivät edes osaa hakea apua ahdinkoonsa... eivätkä kehtaa!
        trollikka


    • Anonyymi

      Vidun ääliöt kuvittelee, että yhtään mikään on ILMAISTA, mikään ei ole ilmaista,. Asiakas maksaa terveydenhuollosta mitättömän summan, loput maksaa veronmaksajat.

      • Niin siksi me tarvitaan vientiyrityksiä, että saadaan nää laskut maksettua. Ei niin että me pestään toistemme paitoja. Suomessa on ihan hyviä ideoita, mutta aina ne valuu pilkkahinnalla ulkomaille.

        Mulla kävi tass niin, kun muutin pikkukuntaan ja isommassa kun lääkäriajat oli vähintään kahden viikon päähän. Niin pikkukunnassa kysyttiin tänään vai huomenna. Tuskin enää näin hyvin kun sote tuli.


      • Anonyymi

        Olinhan toki aikoinaan lähes vuoden sairaalassa. Sä maksoit mun turhan pummimisen.

        >simiti<


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      52
      2177
    2. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      181
      1470
    3. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1230
    4. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      146
      1052
    5. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      197
      977
    6. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      26
      919
    7. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      872
    8. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      45
      857
    9. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      812
    10. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      800
    Aihe