yrittäjien oma kolhoosi voisi toimia

Anonyymi-ap

ajatellaan että olisi 100 hyvää yrittäjää. ne kaikki sulautuisi toisiinsa toimialoista riippumatta ja tasattaisiin voitot. saatas hajautusta eli jos jonakin vuonna jonkun rautakauppa ei oikein kannata niin se pysyy pystyssä koska muiden firmat kannattaa. eli nämä yrittäjät eläisi kapitalistista kommunismia.

6

190

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä ainakin haluan jakaa vuoden aikana kasaan raatamani rahat porukan 99:lle muulle jäsenelle. Kaikki yrittäjät haluaa jakaa tienestinsä aina tasan muiden kanssa. Jos kaikki raha ei mene, lähetetään kirjekuoressa loput verottajalle.

      • Anonyymi

        Sehän on sosialimia ja kommunismia samaa kuin yritystuet ja veroalaet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on sosialimia ja kommunismia samaa kuin yritystuet ja veroalaet

        Noi yritystuista/veroaleista puhumiset on ensisijaisesti populismia. Esimerkiksi tiettyjen alojen alennetut alv-kannat lasketaan yritystueksi.


    • Anonyymi

      Yleensä jakaminen laiskistaa aina. ”Ponnisteluistani 99% menee muille, ponnistelkaa te muut.” Ja tämä pikkuhiljaa tarttuu vähintään 90 henkilöön ja loppupeleissä hyvä, että tullaan toimeen vaikka muutama painaakin pää märkänä.

    • Anonyymi

      Kolhoosimaatalouskin toimi vaan pakon edessä.

      Itselliset pienviljelijät taas söi ja syö vaikka pettuleipää, kunhan saavat pitää oman tilkkunsa ja sen tuotokset visusti omassa hallussaan.

      Ei ne mitään yhteisvarastointeja viljoille ja perunoille koskaan ole alkaneet rakentaa. Oikein ei ole missään maassa ollut. Jotkut hirvimiehet ja kalamiehet voi hiukan jakaakin saalistansa, mutta ei maanviljelijät.

      • Anonyymi

        Ja ne pienet keksivät uusia juttuja ja tulonlähteitä osaamisensa, viitsimisensä ja puitteidensa rajoissa.

        Harva varmasti myisi tuotteita tilalta suoraan/ majoittaisi turisteja piharakennukseensa, jos siitä ei itse mitään hyötyisi.

        Joku yhteiskäyttöpuimurikin on periaatteessa hyvä idea, kun tunteja vuodessa tulee vähän vaikka se olisi kolmella tilalla käytössä. Mutta kun puimurista hajoaa vaikka moottori ja olisi 10 000€ remontti tulossa, niin yhtäkkiä mieli muuttuu. ”Se hajosi sinun ajossa, sinä maksat, se hajosi sinun ajon jälkeen, sinä maksat, minä en ehtinyt ajaa tänä vuonna ollenkaan, minä en maksa, sinulla on 10% enemmän peltoa eli maksat enemmän…”


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe