ajatellaan että olisi 100 hyvää yrittäjää. ne kaikki sulautuisi toisiinsa toimialoista riippumatta ja tasattaisiin voitot. saatas hajautusta eli jos jonakin vuonna jonkun rautakauppa ei oikein kannata niin se pysyy pystyssä koska muiden firmat kannattaa. eli nämä yrittäjät eläisi kapitalistista kommunismia.
yrittäjien oma kolhoosi voisi toimia
6
223
Vastaukset
- Anonyymi
Minä ainakin haluan jakaa vuoden aikana kasaan raatamani rahat porukan 99:lle muulle jäsenelle. Kaikki yrittäjät haluaa jakaa tienestinsä aina tasan muiden kanssa. Jos kaikki raha ei mene, lähetetään kirjekuoressa loput verottajalle.
- Anonyymi
Sehän on sosialimia ja kommunismia samaa kuin yritystuet ja veroalaet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on sosialimia ja kommunismia samaa kuin yritystuet ja veroalaet
Noi yritystuista/veroaleista puhumiset on ensisijaisesti populismia. Esimerkiksi tiettyjen alojen alennetut alv-kannat lasketaan yritystueksi.
- Anonyymi
Yleensä jakaminen laiskistaa aina. ”Ponnisteluistani 99% menee muille, ponnistelkaa te muut.” Ja tämä pikkuhiljaa tarttuu vähintään 90 henkilöön ja loppupeleissä hyvä, että tullaan toimeen vaikka muutama painaakin pää märkänä.
- Anonyymi
Kolhoosimaatalouskin toimi vaan pakon edessä.
Itselliset pienviljelijät taas söi ja syö vaikka pettuleipää, kunhan saavat pitää oman tilkkunsa ja sen tuotokset visusti omassa hallussaan.
Ei ne mitään yhteisvarastointeja viljoille ja perunoille koskaan ole alkaneet rakentaa. Oikein ei ole missään maassa ollut. Jotkut hirvimiehet ja kalamiehet voi hiukan jakaakin saalistansa, mutta ei maanviljelijät.- Anonyymi
Ja ne pienet keksivät uusia juttuja ja tulonlähteitä osaamisensa, viitsimisensä ja puitteidensa rajoissa.
Harva varmasti myisi tuotteita tilalta suoraan/ majoittaisi turisteja piharakennukseensa, jos siitä ei itse mitään hyötyisi.
Joku yhteiskäyttöpuimurikin on periaatteessa hyvä idea, kun tunteja vuodessa tulee vähän vaikka se olisi kolmella tilalla käytössä. Mutta kun puimurista hajoaa vaikka moottori ja olisi 10 000€ remontti tulossa, niin yhtäkkiä mieli muuttuu. ”Se hajosi sinun ajossa, sinä maksat, se hajosi sinun ajon jälkeen, sinä maksat, minä en ehtinyt ajaa tänä vuonna ollenkaan, minä en maksa, sinulla on 10% enemmän peltoa eli maksat enemmän…”
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003637
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413173- 2232765
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?382339- 351656
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241476Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411466- 141351
- 141304
- 221261