Tarkkana Oriveden kauppojen hinnoittelun kanssa

Anonyymi-ap

Yhtenään huomaan Orivesiläisissä kaupoissa hintahuijausta eli hyllyissä on eri hinnat (halvemmat) kuin mitä kassalla pyytävät.
Olin K-SuperMarketissa käymässä ja muiden tuotteiden lisäksi ostin tavallista edullisempaa erästä maustetta jonka hinta oli hieman päälle 4e hyllyssä. Koska tiesin tuotteen kalliimmaksi muualla valitsin sen koriin.
Maksettuani ostokset pakkasin kassin ja aloin tarkistamaan kuittia. Kyseisestä tuotteesta oli veloitettu lähes kuusi euroa. Vaikka kassalle jonotti muita asiakkaita menin antamaan välittömästi palautetta miksi minulta on veloitettu lähes kaksi euroa enemmän mitä hyllyhinnassa luki.
Todella nyrpeä ja tympääntyneen oloinen vanhempi nainen kassalla tarkisti kuittia ja kysyi puhelimella toiselta henkilöltä "menisitkö tarkistamaan kyseisen tuotteen hinnan" Jono kassalle kasvoi ja eivät edes tuntuneet löytävän koko hyllykköä, kun kysyivät minulta suunnistusohjeita kyseisen tuotteen luokse.
No lopulta tuote hintoineen löytyi ja tämä kyllästyneen näköinen kassa sanoi puhelimeen ylimieliseen sävyyn, että vaihda se hinta. Antoi tuotteen minulle ja sanoi "hyllyssä oli vanha hinta, mutta sinulta on veloitettu oikea summa"
Jäin lievästi sanoen hämilleni. Sehän olisi pitänyt myydä asiakkaalle hyllyssä mainitun hinnan mukaan. Teki mieli heittää koko tuote maahan, mutta nielin kiukkuni ja lähdin.
Paikallisena asukkaana olen tuolla säännöllisesti käynyt, mutta tuon kohtelun jälkeen en käy enää.
Suuresta hinnasta ei ole kyse, mutta periaatteesta ja täysin ala-arvoisesta käytöksestä jota jatkossa äänestän jaloillani. Minun rahojani kyseinen k ryhmä ei Orivedellä enää saa.

Toinen tapaus samalla viikolla Tokmannilla. Eräs tuote oli hyllyhinnan mukaan 16e. Mitään tarkempia erittelyitä hinnassa ei ollut muuta kuin tuotteen nimi. Ei mittoja ei muuta. Menin kassalle, niin myyjä pyytää 22e. Kysyin jälleen, että mitä tämä on kun hylly hinta oli 16e. No sama episodi eli jono kasvaa ja myyjä puhelimella kysyy tuotteen hintaa toiselta.
Kohta hän saa puhelimeen tiedon, että hyllyssä oleva hinta on saman tuotteen astetta pienemmälle koolle, mutta tämä isompi koko on 22e. Hyllyhinnassa ei ollut siis mitään koko mainintoja.
No ystävällinen nuori naismyyjä taas kysyi, että haluatko kuitenkin tämän vai perutaanko ostotapahtuma.
Ostin kuitenkin tuotteen olihan myyjä asiallinen eikä todellakaan niin töykeä kuin edellisessä esimerkissäni. Pysyn siis edelleen Tokmannin asiakkaana, mutta yhteenvetona sanoisin kaikille, että olkaa todella tarkkoja näissä hyllyhinnoissa sillä meno näkyy olevan paikoin kuin Venäjällä. Teoriassa on halvempi, mutta käytännössä kalliimpi etenkin just sulle.

28

1094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olihan nuo "asiakaspalvelijat" tänään n.klo13-14:00 töissä. ei voi olla tuollaista kohtelua ja ylenkatsomistajamuaeikiinnostamikäänmuukuinpalkkajossitäsaan asia ei hyväämainosta kaupalle nää kassat.

    • Anonyymi

      Aika usein tuolla K-Supermarketissa on hyllyt tyhjänä. Ihan siis peruselintarvikkeista. Mä olen kyllä tuotteet saanut hyllynreunahinnalla. Sanonut vaan että tämmönen oli hinta ja sillä on myytävä. Ovat käyneet tarkastamassa ja selitelleet että jäänyt vanha hinta. Ei kiinnosta. Hinta on se mikä lapussa on, huolehtikoot laput ajantasalle.

      • Anonyymi

        Niin se pitäis olla. Liekkö pärstäkertoimen perusteella sanottu mulle, että "hyllyssä vanha hinta mut sulta peritty oikein".
        Oli käytännössä suora keskisormen osoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se pitäis olla. Liekkö pärstäkertoimen perusteella sanottu mulle, että "hyllyssä vanha hinta mut sulta peritty oikein".
        Oli käytännössä suora keskisormen osoitus.

        Joo äänestin kanssa jaloilla kun huomasin jo vuosia sitten hintojen kanssa pelaamisen.


      • Anonyymi

        Hyllyissä on aina tavaraa. Paikka on siisti. Hedelmä- ja vihannes pisteissä ei koskaan mätiä tuotteita. Epäselvät tapaukset selvitään heti. Olen kyllä seurannut asiakkaidenkin käyttäytymistä, on siinäkin sanomista. On määrättyjä pyhä-juhla päiviä ja niiden aattoja, jolloin kaikissa Oriveden kaupoissa on " hyllyt tyhjinä".

        Ennen juhannusta olin Lidlissä. Vanhempi mieshenkilö piti kärryjä keskellä käytävää ja seisoi raakamakkaroita tutkimassa niin että kukaan muu ei päässyt hyllylle. Vaimo esitti miehelle että siirretäänkö kärryjä. Mies ei vaivautunut vastaamaan eikä väistämään. Jatkoin matkaa ja vaimon kanssa vaihdoimme ymmärtävän katseen. Hetken kuluttua miehen poistuttua pääsin ostokselle. Kassalla yht äkkiä ostoskärryjäni tönäistiin. No tämä herrahan niitä töni.
        Näitä liikenneruuhkissa hermonsa menettäneitä ja asennevammaisia on aina liikenteessä. Vaimosta näki että ei ole maailman helpoin puoliso, hän häpesi.
        Onneksi itsellä oli hyvä päivä ja tämä sovinisti olisi kyllä saanut rankasti siipeensä jos olisi vielä suunsa avannut.
        Ei ollut Orivedeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyllyissä on aina tavaraa. Paikka on siisti. Hedelmä- ja vihannes pisteissä ei koskaan mätiä tuotteita. Epäselvät tapaukset selvitään heti. Olen kyllä seurannut asiakkaidenkin käyttäytymistä, on siinäkin sanomista. On määrättyjä pyhä-juhla päiviä ja niiden aattoja, jolloin kaikissa Oriveden kaupoissa on " hyllyt tyhjinä".

        Ennen juhannusta olin Lidlissä. Vanhempi mieshenkilö piti kärryjä keskellä käytävää ja seisoi raakamakkaroita tutkimassa niin että kukaan muu ei päässyt hyllylle. Vaimo esitti miehelle että siirretäänkö kärryjä. Mies ei vaivautunut vastaamaan eikä väistämään. Jatkoin matkaa ja vaimon kanssa vaihdoimme ymmärtävän katseen. Hetken kuluttua miehen poistuttua pääsin ostokselle. Kassalla yht äkkiä ostoskärryjäni tönäistiin. No tämä herrahan niitä töni.
        Näitä liikenneruuhkissa hermonsa menettäneitä ja asennevammaisia on aina liikenteessä. Vaimosta näki että ei ole maailman helpoin puoliso, hän häpesi.
        Onneksi itsellä oli hyvä päivä ja tämä sovinisti olisi kyllä saanut rankasti siipeensä jos olisi vielä suunsa avannut.
        Ei ollut Orivedeltä.

        Olet siis sitä mieltä, että väärä hinnoittelu ja epäkohtelias käytös oli asiakkaan vika? Voi hyvää päivää🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että väärä hinnoittelu ja epäkohtelias käytös oli asiakkaan vika? Voi hyvää päivää🙄

        Tietenkään väärää hinnoittelua ei tule hyväksyä. Jos kauppias itse on paikalla, se oikaistaan heti. Asiakas saa jopa ylimääräistä hyvitystä. Omakohtaista kokemusta on.
        Asiakaspalvelijan epäkohtelias käytös ei ole hyväksyttävää. Siitä kannattaa olla suoraan kauppiaaseen yhteydessä. Se mitä hän ei tiedä, sitä hän ei voi oikaista.
        Virheitä on ollut ja tulee olemaan jatkossakin. Pahaa oloa puretaan joskus väärään kohteeseen.
        Suosittelen ottamaan suoraan kauppiaaseen yhteyttä ja kertomaan asioiden kulun.
        Joskus alalle eksyy henkilöitä, jotka eivät sinne ensistäänkään halua ja toisekseen eivät ole sinne sopivia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään väärää hinnoittelua ei tule hyväksyä. Jos kauppias itse on paikalla, se oikaistaan heti. Asiakas saa jopa ylimääräistä hyvitystä. Omakohtaista kokemusta on.
        Asiakaspalvelijan epäkohtelias käytös ei ole hyväksyttävää. Siitä kannattaa olla suoraan kauppiaaseen yhteydessä. Se mitä hän ei tiedä, sitä hän ei voi oikaista.
        Virheitä on ollut ja tulee olemaan jatkossakin. Pahaa oloa puretaan joskus väärään kohteeseen.
        Suosittelen ottamaan suoraan kauppiaaseen yhteyttä ja kertomaan asioiden kulun.
        Joskus alalle eksyy henkilöitä, jotka eivät sinne ensistäänkään halua ja toisekseen eivät ole sinne sopivia.

        Käytös oli niin törkeää, että siihen ei euron palautus ja kauppiaan pahoittelu auta, vaan töykeän myyjän pitäisi vastata toimistaan. Siksi äänestän jaloillani. Jos ennen olen vienyt liikkeeseen kymmeniä jopa satoja euroja kuukaudessa ne rahat saa oriveden muut elintarvikekaupat jatkossa. Näissä kaupoissa jopa tervehditään ja toivotetaan hyvää päivänjatkoa yleensä kun kassalta poistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytös oli niin törkeää, että siihen ei euron palautus ja kauppiaan pahoittelu auta, vaan töykeän myyjän pitäisi vastata toimistaan. Siksi äänestän jaloillani. Jos ennen olen vienyt liikkeeseen kymmeniä jopa satoja euroja kuukaudessa ne rahat saa oriveden muut elintarvikekaupat jatkossa. Näissä kaupoissa jopa tervehditään ja toivotetaan hyvää päivänjatkoa yleensä kun kassalta poistuu.

        Mutta eihän se myyjä joudu vastaan toimistaan ellet kerro kauppiaalle. Joskus kauppias haluaa päästä näistä alalle sopimattomista eroon, mutta se ei onnistu ellei ole esittää pätevää syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyllyissä on aina tavaraa. Paikka on siisti. Hedelmä- ja vihannes pisteissä ei koskaan mätiä tuotteita. Epäselvät tapaukset selvitään heti. Olen kyllä seurannut asiakkaidenkin käyttäytymistä, on siinäkin sanomista. On määrättyjä pyhä-juhla päiviä ja niiden aattoja, jolloin kaikissa Oriveden kaupoissa on " hyllyt tyhjinä".

        Ennen juhannusta olin Lidlissä. Vanhempi mieshenkilö piti kärryjä keskellä käytävää ja seisoi raakamakkaroita tutkimassa niin että kukaan muu ei päässyt hyllylle. Vaimo esitti miehelle että siirretäänkö kärryjä. Mies ei vaivautunut vastaamaan eikä väistämään. Jatkoin matkaa ja vaimon kanssa vaihdoimme ymmärtävän katseen. Hetken kuluttua miehen poistuttua pääsin ostokselle. Kassalla yht äkkiä ostoskärryjäni tönäistiin. No tämä herrahan niitä töni.
        Näitä liikenneruuhkissa hermonsa menettäneitä ja asennevammaisia on aina liikenteessä. Vaimosta näki että ei ole maailman helpoin puoliso, hän häpesi.
        Onneksi itsellä oli hyvä päivä ja tämä sovinisti olisi kyllä saanut rankasti siipeensä jos olisi vielä suunsa avannut.
        Ei ollut Orivedeltä.

        Yleensä ne miehet odottaa naama norsarilla autossa auttamatta emäntäänsä kun nämä kantavat ostoskassit autolle. Säälittäviä äijäpahasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytös oli niin törkeää, että siihen ei euron palautus ja kauppiaan pahoittelu auta, vaan töykeän myyjän pitäisi vastata toimistaan. Siksi äänestän jaloillani. Jos ennen olen vienyt liikkeeseen kymmeniä jopa satoja euroja kuukaudessa ne rahat saa oriveden muut elintarvikekaupat jatkossa. Näissä kaupoissa jopa tervehditään ja toivotetaan hyvää päivänjatkoa yleensä kun kassalta poistuu.

        Kyllähän se kypsyttää jos yliveloitetaan lähes 2 euroa ja palautetaan 1 euro. Käsitinkö oikein ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ne miehet odottaa naama norsarilla autossa auttamatta emäntäänsä kun nämä kantavat ostoskassit autolle. Säälittäviä äijäpahasia.

        Mitkä ne miehet ?


      • Anonyymi

        K-Supermarketissa on paikkakunnan ainoa palveleva lihatiski. Sieltä monet hakevat lounastarpeensakin lämpökaapin puolelta. Sunnuntaina lihatiski ei palvele ja se on tyhjä. Lihatuotteita löytyy vakuumipakattuna aivan riittävästi hyllyistä. Iltapäivvällä hyllyjen " tyhjyys " kertoo suuresta menekistä. Toivottavasti lihatiski säilyy. Minä olen kyllä kaikkia peruselintarvikkeita löytänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        K-Supermarketissa on paikkakunnan ainoa palveleva lihatiski. Sieltä monet hakevat lounastarpeensakin lämpökaapin puolelta. Sunnuntaina lihatiski ei palvele ja se on tyhjä. Lihatuotteita löytyy vakuumipakattuna aivan riittävästi hyllyistä. Iltapäivvällä hyllyjen " tyhjyys " kertoo suuresta menekistä. Toivottavasti lihatiski säilyy. Minä olen kyllä kaikkia peruselintarvikkeita löytänyt.

        Vaikka olisi paikkakunnan ainoa teurastamokin niin se ei muuta asiaa miksikään, jos ei osaa käytytyä ja palvella asianmukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olisi paikkakunnan ainoa teurastamokin niin se ei muuta asiaa miksikään, jos ei osaa käytytyä ja palvella asianmukaisesti.

        Asiakaspalvelu ja hyllyjen tyhjyys kaksi eri asiaa. Selvi asia kauppiaan kanssa tai siirry kokonaan Lidlin tai S-ryhmän asiakkaaksi. Kaikilla sen jälkeen parempi olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiakaspalvelu ja hyllyjen tyhjyys kaksi eri asiaa. Selvi asia kauppiaan kanssa tai siirry kokonaan Lidlin tai S-ryhmän asiakkaaksi. Kaikilla sen jälkeen parempi olo.

        Siirryin Lidliin ja S-ryhmään joten asia ratkaistu. Onneksi sentään voi äänestää jaloillaan huonoa palvelua.


    • Anonyymi

      Heh.. ei noilla jotka autossa odottaa kun oletettu vaimo käy kaupassa ja kantaa raskaat ostokset autoon kanna jalat kunnolla saati edes seiso.

      • Anonyymi

        Parisuhdeongelmillesi on varmasti muitakin palstoja kuin tämä saati tämä aihe. Vaikkapa sensuroimaton naistenhuone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parisuhdeongelmillesi on varmasti muitakin palstoja kuin tämä saati tämä aihe. Vaikkapa sensuroimaton naistenhuone.

        Osuiko liian lähelle, ku nuin kilahti?


      • Anonyymi

        Tsai Jai Jai jajJaa. Hyvä että on kaks jalkaa tönkkönä. Oi sitä onnenpäivää kun niitä on kolme. Kannattaa sinunkin viedä raskaat ostokset kärryllä auton viereen. Mitä sitä kuskia ollenkaan mukaan otat, kun se näyttää kaikenlaisia ajatukssia päähän saavan.
        Olettaa voi ihan mitä vaan ja kenestä vaan. Jokaisen oma asia käykö kaupassa yksin, kaksin tai isommalla porukalla. Käykö kävellen, polkupyörällä, rollaattorilla, moottoripyörällä tai autolla. Kuskina saa olla huonojalkainen, hyväjalkainen, nuori, vanha, mies, nainen, kunhan on ajokortti.
        Mikäs vika niissä naisissa on jotka odottavat autossa kun mies käy kaupassa ? Huonot jalat, tukka huonosti, ei ole meikattu, oletettaavasti ei aviovaimo-ainakaan kyseisen miesasiakkaan, joku muu olettamasi syy. Vietätkö paljonkin aikaa tarkkailemalla kauppojen asiakkaita ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsai Jai Jai jajJaa. Hyvä että on kaks jalkaa tönkkönä. Oi sitä onnenpäivää kun niitä on kolme. Kannattaa sinunkin viedä raskaat ostokset kärryllä auton viereen. Mitä sitä kuskia ollenkaan mukaan otat, kun se näyttää kaikenlaisia ajatukssia päähän saavan.
        Olettaa voi ihan mitä vaan ja kenestä vaan. Jokaisen oma asia käykö kaupassa yksin, kaksin tai isommalla porukalla. Käykö kävellen, polkupyörällä, rollaattorilla, moottoripyörällä tai autolla. Kuskina saa olla huonojalkainen, hyväjalkainen, nuori, vanha, mies, nainen, kunhan on ajokortti.
        Mikäs vika niissä naisissa on jotka odottavat autossa kun mies käy kaupassa ? Huonot jalat, tukka huonosti, ei ole meikattu, oletettaavasti ei aviovaimo-ainakaan kyseisen miesasiakkaan, joku muu olettamasi syy. Vietätkö paljonkin aikaa tarkkailemalla kauppojen asiakkaita ?

        Näitä kyttääjiä piisaa. Ei ole omaa elämää. Sääliksi käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuiko liian lähelle, ku nuin kilahti?

        Itsehän sinä omaa käytöstäsi projisoit toisiin. Mitä jos kysyisit itseltäsi saman kysymyksen aiempaan kommenttiisi vastaten? 🤣
        Toisaalta herää kysymys onko tarkoitus kääntää aihe avauksen asiasta täysin toisaalle ikäänkuin puolustaakseen kritiikin kohdetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän sinä omaa käytöstäsi projisoit toisiin. Mitä jos kysyisit itseltäsi saman kysymyksen aiempaan kommenttiisi vastaten? 🤣
        Toisaalta herää kysymys onko tarkoitus kääntää aihe avauksen asiasta täysin toisaalle ikäänkuin puolustaakseen kritiikin kohdetta?

        Hyvä kommentti mutta epäilen että ei mene asianomaiselle jakeluun.


      • Anonyymi

        Olekko kokkeillu, siittäkö raivostuit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olekko kokkeillu, siittäkö raivostuit

        Tämä sille joka tietää kellä seisoo tai ei seiso


    • Anonyymi

      K-Supermarketin mainoslehdessä ja televisiomainoksessa ja K-sovelluksessa 4-6.12.2023 kirjolohi 7,99 kg.
      Ei tiistaina lohen lohta palvelevassa lihatiskissä ( joka oli jo klo 15.00 pääosin tyhjennetty) eikä vakuumipakattuna. Ei ollut ensimmäinen kerta.

      • Anonyymi

        Ahneet K-kauppiaat toimivat juuri noin. Osa Cittarinkin kauppiaista. Äänestäkää jaloillanne.


    • Anonyymi

      Voipi olla ettei hetkeen saanut organisaatioo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe