Mulla ei siis oo ollu aina vesi pelkoa, oli jopa vesipeto lapsena (opin sukeltamaan ennen uimataitoa).
2017-2019 sain uinticooppereista 8 ja sukellus testeistä 9 ja vesipelastus testeistä 10 ja rakastin uimista ylikaiken. Hypiin jopa 5m veteen.
2011 melkein hukuin uimahallissa mutta se ei vielä hetkauttanut, Kuitenkin 2020 kun oli sekunneista kiinni hukkuminen luonnonveteen nii se oli viimeinen niitti.
Käytiin luonnon vedes parahaan ystävän kanssa uimassa, (hän kannusti kivellä). Pelkästään siinä että olin reisiin asti vedessä sykkeeni oli mitattuna 145.. En pystynyt kun vaan kyykistyä vedessä ja sitten hirveellä apinan raivolla äkkiä rantaan.
Ongelma täs on se että 'poikakaverini'(säätö) haluaa kanssani uimaan mutta en ole kertonut että en pysty uida. (Perheeni ei ymmärrä fobiaani, pitävät sitä hassuna).
Olen monen monta kertaa kuullu " se on vain vettä" "ootko sokerista" "kolmannella meet vaa 1.. 2.. 3.." ja voin sanoa se on mulle paljon muutakin kuin vain vettä!
Uimahalli ei oo paha siä oon mielelläni, suihkussa välillä tulee "painajaisia" jos laitan silmät kiinni ja syke hyppää kurkkuun.
Kaikki vinkit otan vastaan!
Miten pääsen vesi pelosta yli?
Anonyymi-ap
3
257
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä altistaa vähän kerrallaan.Voihan sitä vaan kahlata vedessä ei mikään pakko uida.
- Anonyymi
Pelkästä kahlauksesta syke 145. Pelkästää varpaiden lillutus vedes saa mut ahdistumaan paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338566Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5367824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17826Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57742Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647