Puhemies Halla-aho rajoitti kansanedustajan sananvapautta? Fasismi hallituksessa kielletty aihe?

Anonyymi-ap

"Kuohunta eduskuntasalissa: Demariedustaja pyysi Orpoa kommentoimaan ministerin uusnatsikytköksiä – Halla-aho torppasi"

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/65eac887-62dd-4143-a3fe-b4cbd007e85e

"Kansanedustaja Kim Berg (sd) sanoi salissa, että käynyt ilmi, että hallituspuolueen edustaja on osallistunut uusnatsien puhetilaisuuteen ja puhunut tilaisuudessa ennen ministerivalintaa.

Berg viittasi mitä todennäköisimmin elinkeinoministeri Vilhelm Junnilaan (ps), joka puhui vuonna 2019 Turun terrori-iskun muistotilaisuudessa, jonka järjestäjänä oli äärioikeistolainen Kansallismielisten liittouma ry, joka on tehnyt yhteistyötä uusnatsien kanssa. Iltalehti uutisoi asiasta.

– Takana olevaa Euroopan suurta tragediaa ei voida pyyhkiä pois, ei saa antaa mitään tilaa tällaiselle, Berg sanoi salissa torstaina.

– Pääministeri, mitä mieltä olette tällaisista uusnatsitilaisuuksista ja mitä mieltä hallituspuolueen edustajien osallistumisesta tällaisiin tilaisuuksiin, hän jatkoi.

Tuore eduskunnan puhemies Jussi Halla-aho (ps) torppasi kuitenkin keskustelun.

– Muistutan, että keskustelemme hallitusohjelmasta. Edustaja Savola olkaa hyvä, Halla-aho sanoi, ja keskustelu jatkui muilla asioilla.

Salista alkoi kuulua hälinää ja ”mitä täällä tapahtuu". Asia on herättänyt huomiota myös sosiaalisessa mediassa."

Ensimmäinen kerta, kun kansallissosialistisen kirjallisuuden piirissä pörrännyt eduskunnan uusi puhemies estää kansanedustajaa kysymästä pääministeriltä hallituksen politiikkaan liittyvästä asiasta? Aikooko Halla-aho estää myös tulevatkin mahdolliset kysymykset asiaa koskien?

31

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heil haallaaho sallii kyllä vihapuheet , mut ei pyhästä natsiaatteesta saa puhua --

    • Anonyymi

      Sisäministeri rantanen tuo rotuopin asiantuntija alkaa ajamaan rotulakeja !!

      • Anonyymi

        Rantanen, joka eilen tehdyssä haastattelussa vannotti luottavansa tilastoihin, mutta tuli itse tehneekseen sen kuuluisan 300 %:n valheen eduskunnassa koskien maahanmuuttohakemusten tilastoa. Rantasen vakuuttelu siitä, ettei kotisivulleen kirjoittamallaan sinisilmäisyys-jutullaan olisi mitään tekemistä rotuajattelun kanssa jää kuin kuti piippuun siinä kontekstissa, millaisia ulkomaalaisvihamielisiä lausuntoja on suustaan päästellyt, jopa sisäministeriksi nimeämisensä jälkeenkin. Ja vieläpä vaaleatukkaisena :))))


    • Anonyymi

      Kuka uskoo enää yhteenkään persujen sanomiseen?!
      HEILAHOHAN kertoi puhemiehenä edistävänsä puhevapautta eduskunnassa mutta unohti kertoa, että se koskee vain perskokkareita.

      • Anonyymi

        Persun sanaan ei ole luottamista ikinä. Mannekin osaa olla rehellisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persun sanaan ei ole luottamista ikinä. Mannekin osaa olla rehellisempi.

        Molemmilla on rehellisyydessä nollatoleranssi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmilla on rehellisyydessä nollatoleranssi.

        Ihme ettei persuja äänestäneet tuota tiennyt,kyllä nyt oppivat tietämään.


      • Anonyymi

        Sosiaalidemokraatti Jutta Urpilainen sanoi eduskuntavaalikampanjanjassa 2011 että jos äänestät meitä niin yhtään tukipakettia ei enää anneta Suomesta Kreikkaan kuin muuallekaan mutta kun vaalit meni sitten niitä lähtikin ympäri Eurooppaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalidemokraatti Jutta Urpilainen sanoi eduskuntavaalikampanjanjassa 2011 että jos äänestät meitä niin yhtään tukipakettia ei enää anneta Suomesta Kreikkaan kuin muuallekaan mutta kun vaalit meni sitten niitä lähtikin ympäri Eurooppaa .

        Ja kuinkas persujen kohdilla? Vuosi 2015 ja Kreikka III-paketti. Älä yritä hakea selityksiä puolustukseksi aidan takaa. Kohta on Purran nokan edessä uusi yhteisvelkapaketti ja läpi tulee menemään Orpon heilutellessa tahtipuikkoa. Katsohan vaan. Siinä sitä tulee Purralle seliteltävää, sille puolueeseen jäljelle jääneelle porukalle, että kuinkas taas kävikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalidemokraatti Jutta Urpilainen sanoi eduskuntavaalikampanjanjassa 2011 että jos äänestät meitä niin yhtään tukipakettia ei enää anneta Suomesta Kreikkaan kuin muuallekaan mutta kun vaalit meni sitten niitä lähtikin ympäri Eurooppaa .

        Tuollaista en muista Urpilaisen sanoneen. Löytyisikö näyttöä?
        Muistelen Urpilaisen olleen se, joka vaati edes jonkinlaisia takuita tuolle Kreikan rahoittamiselle, että edes osa rahoista saataisiin takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista en muista Urpilaisen sanoneen. Löytyisikö näyttöä?
        Muistelen Urpilaisen olleen se, joka vaati edes jonkinlaisia takuita tuolle Kreikan rahoittamiselle, että edes osa rahoista saataisiin takaisin.

        Kyllä, näin oli. Ja Kreikka on todellakin maksanut sitä velkaansa takaisin. Vaan eihän sellainen persu-urpoille tietenkään käy.


    • Anonyymi

      Halla-Ahon puhemiestyyli saa kansanedustajat itkemään.
      Tähän on tultu. Vihapuhuja saa kylmät väreet kiltin ja humaanin ihmisen selkäpiissä.
      Voi aikoja, voi tapoja.

      • Anonyymi

        Jos puhemiehistö huomaa edustajistossa henkisen romahduksen merkkejä puhemiehistön tehtävä on suorittaa varhaisen työpaikkkapuuttumisen toimenpiteet ja tarvittaessa passittaa mielenterveydelliseen hoitoon


    • Anonyymi

      jos ei uskalla puhua isisin pään irti leikkauksista vaan lennätetään taistelijat kotiin niin ollaan vaarallisella tiellä !!!

      • Anonyymi

        Jussi pitää sananvapauden nimissä jatkossakin huolen siitä, että natsien herkkiä tunteita ei loukata eikä heistä saa puhua pahaa, ei ainakaan eduskunnan suuressa salissa. -Tuota tehtävää vartenhan peruSS-Jussi arvoasteikossa valtakunnan kakkosmieheksi nostettiinkin.


    • Anonyymi

      Suomalaiset tyytyväisenä syövät jauho makkaraa ja juovat tölkki olutta, tajuamatta, että EK ja Sisu-persut kaappasivat vallan. Vielä koittaa herätyksen aika.

      • Anonyymi

        Totta. Persujen kurimuksessa heidän äänestäjänsä syövät jo syksyllä korkeintaan pettuleipää ja juovat kaljajanoonsa vain katkeraa kalkkia. Silloin vaalivoittohurma, korkeat kannatusluvat ja persujen onnen päivät ovat enää kaukainen muisto vain. Siitä taloudellisesta painajaisesta johon persuäänestäjät syksyllä viimeistään havahtuvat, ei voi enää koskaan herätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Persujen kurimuksessa heidän äänestäjänsä syövät jo syksyllä korkeintaan pettuleipää ja juovat kaljajanoonsa vain katkeraa kalkkia. Silloin vaalivoittohurma, korkeat kannatusluvat ja persujen onnen päivät ovat enää kaukainen muisto vain. Siitä taloudellisesta painajaisesta johon persuäänestäjät syksyllä viimeistään havahtuvat, ei voi enää koskaan herätä.

        Onneksi Sipilä vapautti kiljunteon, niin ei persujen tarvitse ihan kuivin suin olla, kun Orpon ja Purran giljotiini iskee persun lompakkoon.


    • Anonyymi

      Torppasi aivan aiheelllisen kysymyksen.

    • Halla-aho. Miksi ei tyypit tajua tätä tyyppiä? Julkinen tappajamieli, yms

      • Anonyymi

        Sellaista sananvapautta jota Halla-aho arvostaa, nähdään yleensä ainoastaan diktatuurivaltioissa. Tuo Pohjois-Koreasta otettu malli mädättää nopeasti keskustelukulttuurin eduskunnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista sananvapautta jota Halla-aho arvostaa, nähdään yleensä ainoastaan diktatuurivaltioissa. Tuo Pohjois-Koreasta otettu malli mädättää nopeasti keskustelukulttuurin eduskunnassa.

        Ilmeisesti jotkut kuitenkin tajuaa missä mennään esim nyky Suomessa


    • Anonyymi

      Kiitos Taivaan Isä kun Suomessa on nyt isänmaallinen, suomalaisia puolustava hallitus, vihdoin.

      • Anonyymi

        Joko saa nauraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko saa nauraa?

        Kuten persut Homman linjaavat: Sananvapaus kuuluu ehdottomasti kaikille -natseille.


    • Anonyymi

      Estääkö Hilla-aho totuuden puhumisen eduskunnassa.

      • Anonyymi

        Nythän Halla-aho voi fiilistellä eduskunnan puhemiehen pöntössä, miltä mahtoikaan kansantuomioistuimen puheenjohtaja Roland Freislerista tuntua istuessaan jakamassa päätöksiä siitä, mitä saa ja mitä ei saa sanoa tai kysyä.

        https://www.youtube.com/shorts/ytuiEyuGmsA


    • Anonyymi

      Hala-aho ja persyt haluaa lisää sananvapautta. Rasistista ja natsistista
      sananvapautta.

      • Anonyymi

        Kuinkahan nopealla aikataululla tämä sinimusta äärioikeistohallitus saa Suomen valtion Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen syytetyn penkille? Persuthan eivät tunnetusti kavahda rikolliseen puuhasteluun ryhtymistä. Sisäministeri Rantanen vaikuttaa ainakin yhdeltä potentiaaliselta vempulalta, joka saattaa vetää ideologisella puupäisyydellään vastoin ihmisoikeuslakeja. Niin syvää ihmisvihaa puheensa kun tihkuvat. Kovin kähmäisiksi kun jäivät selittelynsäkin koskien rotuajatteluun viittaavia kommenttejaan. Milläköhän ilveellä aikanaan poliisikouluun pääsi....


    • Anonyymi

      Saako puhua Purran huumetestin tuloksista

      • Anonyymi

        Kävisi nyt ensin maksatestissä....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe