Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Siirto vai mobile pay?

Anonyymi-ap

Olen OP:n asiakas. OP suosittaa siirto-sovellusta rahansiirtoihin. Jos otan siirto-sovelluksen, voiko kaveri siirtää minulle rahaa suoraan tilille jos hänellä on mobile pay? Vai kannattaako ottaa itsekin mobile pay(ehkä yleisempi)?

6

2183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      'Olen OP:n asiakas. OP suosittaa siirto-sovellusta rahansiirtoihin. Jos otan siirto-sovelluksen, voiko kaveri siirtää minulle rahaa suoraan tilille jos hänellä on mobile pay? Vai kannattaako ottaa itsekin mobile pay(ehkä yleisempi)?'

      Helpointa on normi tilisiirto, eli annat kaverillesi tilinumerosi. Siirto toimii lähinnä OP / Nordea välillä, muita pankkeja ei mukana ole, S-Pankki lähti systeemistä kun sai paremman diilin MobilePayn kanssa.

      MobilePay on oma systeeminsä, siirtää rahaa sisällänsä, eli ei ole yhteydestä Siirto palveluun.
      Aiemmin oli suunitelma yhdistää Siirto & MobilePay mutta EU kielsi tämän fuusion.

      Voit hyvin olla niin Siirto kuin MobilePay käyttäjä keräät rahat molemmista systeemeistä helposti, tunnisteena molemmista on puhelinnumero.

    • Anonyymi

      Ei voi, vaan teillä molemmilla pitää olla MobilePay. Voit laittaa samaan puhelimeen sekä Siirron/Pivon että MobilePayn.

    • Anonyymi

      Op asiakkaana olen Siirron kannalla, mutta muiden pankkien käytäntö on MobilePay. Sillä ei lienee väliä kumpi kullakin on, mutta maksussa kummalakin on oltava sama.

      Tilinumeron antaminen on tietenkin yksi mahdollisuus. Eihän tilinumerolla mitään vahinkoa aikaan saa, mutta numerolla siirto on helpompi.

    • Anonyymi

      Ottaisin molemmat käyttöön. Mobilepay ehkä parempi ja yleisempi jos valita pitää. Ja voittaa kaikenmaailman tilisiirrot helppoudellaan.

      • Anonyymi

        2023-06-24 17:22:34 kommentoija kommentoi.

        ei taida toimia ihan yksinkertaisesti. Joku rajoittaa pankissa tai se ei toimi yhdessä puhelinnumerossa! Käsitykseni mukaan ainakin OP:ssa se asetetaan mobiilipankissa ja tuskin sinne kahta järjestelmää saadaan yhtäaikaa toimimaan. Kahden numeron ja pankin veivaaminen tekee vaikeaksi. Harmi kun OP ei lähtenyt mukaan siihen norjalaiseen WIPS kauppaan! Sen esti kilpailunrajoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2023-06-24 17:22:34 kommentoija kommentoi.

        ei taida toimia ihan yksinkertaisesti. Joku rajoittaa pankissa tai se ei toimi yhdessä puhelinnumerossa! Käsitykseni mukaan ainakin OP:ssa se asetetaan mobiilipankissa ja tuskin sinne kahta järjestelmää saadaan yhtäaikaa toimimaan. Kahden numeron ja pankin veivaaminen tekee vaikeaksi. Harmi kun OP ei lähtenyt mukaan siihen norjalaiseen WIPS kauppaan! Sen esti kilpailunrajoitus.

        No se nyt on aivan 100-prosenttisen varmaa, että molemmat sovellukset toimivat samassa puhelimessa rinnakkain. OP ei muuten suosittele Nordean Siirto-sovellusta (ei se vastustakaan sitä), vaan OP:n omaa Pivoa https://pivo.fi/ , joka pyystyy tekemään Siirto-järjestelmässä rahasiirtoja.

        ”5. Mitkä mobiilisovellukset mahdollistavat Siirto-maksut?
        Siirto-palvelun mahdollistavat tällä hetkellä OP-Mobiili, Nordea Siirto ja Pivo.
        Lue lisää sovellusten ominaisuuksista sekä niiden tukemista pankeista Pivon, OP:n ja Nordean verkkosivuilta.” (siirto.fi)

        OP:n Pivo toimii myös ilman Siirto-palvelua; kyse on eri asioista.

        https://tuki.pivo.fi/fi/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe