Olen OP:n asiakas. OP suosittaa siirto-sovellusta rahansiirtoihin. Jos otan siirto-sovelluksen, voiko kaveri siirtää minulle rahaa suoraan tilille jos hänellä on mobile pay? Vai kannattaako ottaa itsekin mobile pay(ehkä yleisempi)?
Siirto vai mobile pay?
6
4125
Vastaukset
- Anonyymi
'Olen OP:n asiakas. OP suosittaa siirto-sovellusta rahansiirtoihin. Jos otan siirto-sovelluksen, voiko kaveri siirtää minulle rahaa suoraan tilille jos hänellä on mobile pay? Vai kannattaako ottaa itsekin mobile pay(ehkä yleisempi)?'
Helpointa on normi tilisiirto, eli annat kaverillesi tilinumerosi. Siirto toimii lähinnä OP / Nordea välillä, muita pankkeja ei mukana ole, S-Pankki lähti systeemistä kun sai paremman diilin MobilePayn kanssa.
MobilePay on oma systeeminsä, siirtää rahaa sisällänsä, eli ei ole yhteydestä Siirto palveluun.
Aiemmin oli suunitelma yhdistää Siirto & MobilePay mutta EU kielsi tämän fuusion.
Voit hyvin olla niin Siirto kuin MobilePay käyttäjä keräät rahat molemmista systeemeistä helposti, tunnisteena molemmista on puhelinnumero. - Anonyymi
Ei voi, vaan teillä molemmilla pitää olla MobilePay. Voit laittaa samaan puhelimeen sekä Siirron/Pivon että MobilePayn.
- Anonyymi
Op asiakkaana olen Siirron kannalla, mutta muiden pankkien käytäntö on MobilePay. Sillä ei lienee väliä kumpi kullakin on, mutta maksussa kummalakin on oltava sama.
Tilinumeron antaminen on tietenkin yksi mahdollisuus. Eihän tilinumerolla mitään vahinkoa aikaan saa, mutta numerolla siirto on helpompi. - Anonyymi
Ottaisin molemmat käyttöön. Mobilepay ehkä parempi ja yleisempi jos valita pitää. Ja voittaa kaikenmaailman tilisiirrot helppoudellaan.
- Anonyymi
2023-06-24 17:22:34 kommentoija kommentoi.
ei taida toimia ihan yksinkertaisesti. Joku rajoittaa pankissa tai se ei toimi yhdessä puhelinnumerossa! Käsitykseni mukaan ainakin OP:ssa se asetetaan mobiilipankissa ja tuskin sinne kahta järjestelmää saadaan yhtäaikaa toimimaan. Kahden numeron ja pankin veivaaminen tekee vaikeaksi. Harmi kun OP ei lähtenyt mukaan siihen norjalaiseen WIPS kauppaan! Sen esti kilpailunrajoitus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2023-06-24 17:22:34 kommentoija kommentoi.
ei taida toimia ihan yksinkertaisesti. Joku rajoittaa pankissa tai se ei toimi yhdessä puhelinnumerossa! Käsitykseni mukaan ainakin OP:ssa se asetetaan mobiilipankissa ja tuskin sinne kahta järjestelmää saadaan yhtäaikaa toimimaan. Kahden numeron ja pankin veivaaminen tekee vaikeaksi. Harmi kun OP ei lähtenyt mukaan siihen norjalaiseen WIPS kauppaan! Sen esti kilpailunrajoitus.No se nyt on aivan 100-prosenttisen varmaa, että molemmat sovellukset toimivat samassa puhelimessa rinnakkain. OP ei muuten suosittele Nordean Siirto-sovellusta (ei se vastustakaan sitä), vaan OP:n omaa Pivoa https://pivo.fi/ , joka pyystyy tekemään Siirto-järjestelmässä rahasiirtoja.
”5. Mitkä mobiilisovellukset mahdollistavat Siirto-maksut?
Siirto-palvelun mahdollistavat tällä hetkellä OP-Mobiili, Nordea Siirto ja Pivo.
Lue lisää sovellusten ominaisuuksista sekä niiden tukemista pankeista Pivon, OP:n ja Nordean verkkosivuilta.” (siirto.fi)
OP:n Pivo toimii myös ilman Siirto-palvelua; kyse on eri asioista.
https://tuki.pivo.fi/fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851384Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231188- 49911
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 56772
- 101741
- 33702
- 60699