Miten saada avomies pois asunnosta

pian ex-avokki

Eli osaako kukaan antaa oikeaa ja järkevää neuvoa kuinka toimia ,että saa avopuolison muuttamaan pois?
Molempien nimet löytyvät vuokrasopimuksesta ,mutta avokki ei ole maksanut koko aikana kertaakaan täyttä vuokraa ei edes omaa osuuttaan kokonaisena,mies kieltäytyy lähtemästä vaikka ei pysty maksamaan vuokraa yksinään jos minä lähden tästä?!

Miehelle tulossa pahoinpitelystä joku pikku tuomio,uhri olen minä voiko jotenkin vedota tähän asiaan saadakseen toisen muuttamaan?

On kettumoista että itse joudun etsimään uuden asunnon muuttorumbineen kun toinen ei suostu lähtemään suosiolla!

25

2059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtönmies

      Asun ilkeän akan kanssa. Olen tehnyt yhteisen vuokrasopimuksen. Nyt akka haluaa noin vain, että minun on muutettava pois. Mitkä ovat minun oikeuteni? Luulin, että asumiseni voi päättyä vain, jos vuokranantaja irtisanoo sopimuksen. Voiko akkakin irtisanoa minut asunnosta?

      • pian ex-avokki

        Että mitä on sinun mielestäsi se "akan ilkeys" ?
        Onko niinkuin meillä että et osallistu kuluihin etkä kotihommiin?
        Mielipuuhaasi on kaljan kittaaminen ja tietokoneen kanssa näpertely?

        Mieti nyt kaksi kertaa mitä suustasi tahi näppikseltäsi päästelet,jos ei osallistu kodin kustannuksiin eikä hommiin ja "pakottaa" toisen pysymään suhteessa (kun ei suostu muuttamaan vaikka nätisti pyytää ,ei mitään parisuhde elämää mutta ei haluta toisenkaan nauttivan elämästään.....jne.jne...) sillä keinoin ettei suostu poiskaan muuttamaan vaikka mahdollisuus siihenkin olisi.


      • työtönmies
        pian ex-avokki kirjoitti:

        Että mitä on sinun mielestäsi se "akan ilkeys" ?
        Onko niinkuin meillä että et osallistu kuluihin etkä kotihommiin?
        Mielipuuhaasi on kaljan kittaaminen ja tietokoneen kanssa näpertely?

        Mieti nyt kaksi kertaa mitä suustasi tahi näppikseltäsi päästelet,jos ei osallistu kodin kustannuksiin eikä hommiin ja "pakottaa" toisen pysymään suhteessa (kun ei suostu muuttamaan vaikka nätisti pyytää ,ei mitään parisuhde elämää mutta ei haluta toisenkaan nauttivan elämästään.....jne.jne...) sillä keinoin ettei suostu poiskaan muuttamaan vaikka mahdollisuus siihenkin olisi.

        Akan ikeys on sitä, että kun minä hain toimeentulotukea, niin siellä sanottiin, että sinullahan on avoakka, sen tulot pitää ottaa huomioon. Kun en sitten saanut minulle kuuluvaa rahaa akan tulojen takia, akka poltti päreensä. Että ihan ilkeyttä tässä ollaan maksamatta akan huulipunia.

        Elikkä kun ryhtyy avosuhteeseen jonkun kanssa, niin tästä on seurauksena vastuuta.

        Vaikka avomiehesi on pienituloisempi kuin sinä, niin hänellä tasan yhtäläinen oikeus kuin sinullakin pitää kiinni vuokrasopimuksesta.


      • pian ex-avokki
        työtönmies kirjoitti:

        Akan ikeys on sitä, että kun minä hain toimeentulotukea, niin siellä sanottiin, että sinullahan on avoakka, sen tulot pitää ottaa huomioon. Kun en sitten saanut minulle kuuluvaa rahaa akan tulojen takia, akka poltti päreensä. Että ihan ilkeyttä tässä ollaan maksamatta akan huulipunia.

        Elikkä kun ryhtyy avosuhteeseen jonkun kanssa, niin tästä on seurauksena vastuuta.

        Vaikka avomiehesi on pienituloisempi kuin sinä, niin hänellä tasan yhtäläinen oikeus kuin sinullakin pitää kiinni vuokrasopimuksesta.

        Enhän toki kiistä oikeutta asua, kun nimi kerran on vuokrasopimuksessa ,mutta minusta se on silkkaa kettuilua että ,suhde on irti sanottu ja tässä pitäisi elää kuin jossakin kimppa kämpässä tai vaihtoehtoisesti, minun pitää lähteä kun toinen ei siihen suostu, vaikka olen lähes tulkoon yksin pitänyt tätä kämppää pystyssä.

        Ja kun vielä lisätään se tosi asia tähän ,että jos ja kun minä tästä sitten lähden kun en muuten omaa elämääni saa elää joutuu se avomieskin lähtemään kun ei mitenkään pysty tämän asunnon menoja maksamaan!

        Eikö silloin jokaisen järki sano ,että se osapuolista jolla on mahdollisuus maksaa asunnon vuokra ja muut kustannukset saa jäädä asumaan ja sen jonka tulot eivät asunnon maksamiseen riitä hakee itselleen edullisemman asunnon.

        Faktahan on ,että jos mies niillä tuloillaan joita saa ,lähtee hakemaan avustuksia asumiseensa hän tulee saamaan niitä yksin asuvan henkilön normituksen mukaisesti (siis yksiön mukaan) ja kehoituksen hankkia pienenpi asunto.

        Ei sosiaalivirasto ja KELA kauaa maksa kenenkään asumista liian isossa ja kalliissa lukaalissa, jos kerran on mahdollista hankkia se pienenpikin asunto.

        Minun tapauksessani mikään ei perustu ilkeyteen ,eikä siihen että haluaisin maksattaa toisella oman elämiseni, mutta toinen tässä nyt toimii näin!

        Kun yhteiselo ei muutoinkaan suju ja suhde on lopussa miksi kukaan haluaa muuta kuin ilkeyttään väkisin jatkaa??

        Vai onko tässä taas peri Suomalainen tapa suhtautua asioihin ; "Jos en minä tätä saa pitää et saa sitten sinäkään!"


      • ... maksamaan vuokran?

        Ja millähän rahoilla sinä luuseri sen asunnon vuokran maksaisit? Katos kun akkasi muuttaa pois niin joudut ostamaan ruokasi, viinasi, tupakkisi ja vaatteesi itse, pitäisi oppia hoitamaan raha-asiansa itse kun ei äitikään asu siinä lähellä, on siinä siivelläeläjälle totuttelemista... ja siivotakin sinun pitää itse ja keittää puurokin itse, voi ressu pieni miten vaikeaa sinulle tulee...

        KYLLÄ MIEHIÄ SORRETAAN!!!! KUN ITTE PITÄÄ KAHVITKIN KEITTÄÄ!!!!


      • Työtönmies
        pian ex-avokki kirjoitti:

        Enhän toki kiistä oikeutta asua, kun nimi kerran on vuokrasopimuksessa ,mutta minusta se on silkkaa kettuilua että ,suhde on irti sanottu ja tässä pitäisi elää kuin jossakin kimppa kämpässä tai vaihtoehtoisesti, minun pitää lähteä kun toinen ei siihen suostu, vaikka olen lähes tulkoon yksin pitänyt tätä kämppää pystyssä.

        Ja kun vielä lisätään se tosi asia tähän ,että jos ja kun minä tästä sitten lähden kun en muuten omaa elämääni saa elää joutuu se avomieskin lähtemään kun ei mitenkään pysty tämän asunnon menoja maksamaan!

        Eikö silloin jokaisen järki sano ,että se osapuolista jolla on mahdollisuus maksaa asunnon vuokra ja muut kustannukset saa jäädä asumaan ja sen jonka tulot eivät asunnon maksamiseen riitä hakee itselleen edullisemman asunnon.

        Faktahan on ,että jos mies niillä tuloillaan joita saa ,lähtee hakemaan avustuksia asumiseensa hän tulee saamaan niitä yksin asuvan henkilön normituksen mukaisesti (siis yksiön mukaan) ja kehoituksen hankkia pienenpi asunto.

        Ei sosiaalivirasto ja KELA kauaa maksa kenenkään asumista liian isossa ja kalliissa lukaalissa, jos kerran on mahdollista hankkia se pienenpikin asunto.

        Minun tapauksessani mikään ei perustu ilkeyteen ,eikä siihen että haluaisin maksattaa toisella oman elämiseni, mutta toinen tässä nyt toimii näin!

        Kun yhteiselo ei muutoinkaan suju ja suhde on lopussa miksi kukaan haluaa muuta kuin ilkeyttään väkisin jatkaa??

        Vai onko tässä taas peri Suomalainen tapa suhtautua asioihin ; "Jos en minä tätä saa pitää et saa sitten sinäkään!"

        Lähepä vain läiskimään. Kun sinusta päästään, minä saan asumistukea ja jos rahat ei riitä, saan vielä toimeentulotukea. Kallis asuminen verottaa hieman toimeentulotukea, mutta tuskin niin paljon, että joutuisin muuttamaan pois.

        Et ole ajatellut asiaa loppuun asti.


      • työtönmies
        ... maksamaan vuokran? kirjoitti:

        Ja millähän rahoilla sinä luuseri sen asunnon vuokran maksaisit? Katos kun akkasi muuttaa pois niin joudut ostamaan ruokasi, viinasi, tupakkisi ja vaatteesi itse, pitäisi oppia hoitamaan raha-asiansa itse kun ei äitikään asu siinä lähellä, on siinä siivelläeläjälle totuttelemista... ja siivotakin sinun pitää itse ja keittää puurokin itse, voi ressu pieni miten vaikeaa sinulle tulee...

        KYLLÄ MIEHIÄ SORRETAAN!!!! KUN ITTE PITÄÄ KAHVITKIN KEITTÄÄ!!!!

        Minä maksan asunnon vuokran yhteiskunnan tuella. Toki asumistuessa on leikkurit, mutta täydennys haetaan siteen toimeentulotuesta. Olen ostanut viinani omilla rahoilla ja omilla rahoilla olen myös maksanut myös venäläiset huorat. Avovaimolle olen laittanut ruuan ja syönyt itsekin.


      • pian ex-avokki
        Työtönmies kirjoitti:

        Lähepä vain läiskimään. Kun sinusta päästään, minä saan asumistukea ja jos rahat ei riitä, saan vielä toimeentulotukea. Kallis asuminen verottaa hieman toimeentulotukea, mutta tuskin niin paljon, että joutuisin muuttamaan pois.

        Et ole ajatellut asiaa loppuun asti.

        sinusta ja kirjoittelustasi on tehty ja poistopyyntö!

        Miksi tulet irvimään toisten asioille?
        Minä en sinua tunne, etkä sinä minua joten minun muuttoni ei sinun elämääsi tai rahan saantiasi mitenkään edistä joten voisitko lopettaa kiitos!


      • työtönmies
        pian ex-avokki kirjoitti:

        sinusta ja kirjoittelustasi on tehty ja poistopyyntö!

        Miksi tulet irvimään toisten asioille?
        Minä en sinua tunne, etkä sinä minua joten minun muuttoni ei sinun elämääsi tai rahan saantiasi mitenkään edistä joten voisitko lopettaa kiitos!

        Onko noin vaikeaa nähdä asiat vastapuolen näkökulmasta?


      • Anonyymi
        pian ex-avokki kirjoitti:

        sinusta ja kirjoittelustasi on tehty ja poistopyyntö!

        Miksi tulet irvimään toisten asioille?
        Minä en sinua tunne, etkä sinä minua joten minun muuttoni ei sinun elämääsi tai rahan saantiasi mitenkään edistä joten voisitko lopettaa kiitos!

        Arvoisa Ex-avokki.

        Tässä neuvoni, haet tuomioistuimelta lähestymiskiellon ja häätömääräyksen.

        Lähestymiskielto voidaan antaa perusteella väkivaltaisuus kun kerran asia tulee olemaan käräjilläkin.

        Samalla perusteella, että sillä perusteella ettei ole hoitanut omaa osuuttaan vuokrasta (mahdollisesti joudut tämän jotenkin myös osoittamaan, niin haet häätömääräyksen.

        Häätö kun ei pelkästään rajoitu vain vuokran antajan oikeudeksi.

        Loppujen lopuksi hyvää talven odotusta hankaluuksista huolimatta.

        T. Lawetorder


    • saman kokenut

      Mitä jos ottaisit suoraan yhteyttä vuokranantajiin, selität tilanteen ja pyydät että he muuttavat vuokrasopimuksen kokonaan jomman kumman nimiin. Jos samalla selvität selvällä suomen kielellä ( todisteeksi maksukuitit joista näkee että sinä olet maksanut sen AINA ) että exältäsi he eivät koskaan niitä vuokrarahoja saa, niin luulisi heidän ilman muuta valitsevan vuokralaisekseen sinut.

      Mikäli kyseessä on kunnan vuokra-asunto, niin pahoinpitelysyyte on exällesi pitkä minus. Jos hyvin käy niin järkkäävät exällesi häädön.

      • Pamela, sosiaalityöntekijä

        Kuriositeettina tähän viestiketjuun toimeentulotuen hakemisesta, että avopuolisoiden tulot todellakin lasketaan yhteen toimeentulotukea myönnettäessä. Alkuperäiseen kysymykseen sen sijaan sanoisin, että jos kirjoittajaa kerran on pahoinpideltykin, voisi näyttöä syntyä siitäkin lähestymiskiellon määräämiseksi. Sillä tavoin toinen osapuoli saadaan myös asunnosta pois.


      • pian ex-avokki

        Vuokranantaja vaatii että avopuoliso allekirjoittaa ja täyttää vuokrasuhteensa irtisanomisilmoituksen ja lähettää sen heille, pahoinpitelyyn (lievä sellainen) eivät ottaneet muuta kantaa kuin ,että on paha mennä toimimaan ennenkuin asiasta saadaan oikeuden päätös joka tulee muutamien viikkojen kuluttua!

        Toki minulla löytyy vuokrista tiliotteet omalta tililtäni todistettavasti maksettuna, koko vuokrausajalta.

        Kysymys onkin nyt siitä että, vuokranantajankin on toimittava lakien mukaan ja se edellyttää siis itse vuokrasuhteen irtisanomista tai perusteltua syytä sanoa vuokralainen irti asunnosta.
        Koska vuokrat ovat maksettu ja olen sen yhden poliisien käynnin jälkeen pitänyt huolta, ettei naapureille koidu elämästämme haittaa olen lähinnä sen tuomion varassa mikä on tulossa.

        Lähinnä tässä lienee kyseessä toisen osapuolen tahallisesta kiusanteosta, kun hän itsekkin tietää etteivät resussit tule jatkossa riittämään yksin talouden ylläpitoon.
        Asunto on ihan mukava ja kivalla paikalla,mutta joudun todella nyt lähtemään, kun asiaan ei muutoin ratkaisua näy tulevan.


      • työtönmies

        Luuletteko te todella, että rikas avovaimoni ja ökyvuokranantaja voivat keskenään päättää, että potkastaan tuo luuseri pois?

        Lainsäädäntö suojelee heikompaa, tietenkin!


      • työtönmies
        Pamela, sosiaalityöntekijä kirjoitti:

        Kuriositeettina tähän viestiketjuun toimeentulotuen hakemisesta, että avopuolisoiden tulot todellakin lasketaan yhteen toimeentulotukea myönnettäessä. Alkuperäiseen kysymykseen sen sijaan sanoisin, että jos kirjoittajaa kerran on pahoinpideltykin, voisi näyttöä syntyä siitäkin lähestymiskiellon määräämiseksi. Sillä tavoin toinen osapuoli saadaan myös asunnosta pois.

        Olisi parempi alkaa syyttää raiskauksesta! kyllähän jokainen tajuaa, että häijyt avoakat alkavat keksiä vaikka mitä satuja omaa etuaan edistääkseen. EI ONNNISTU!


      • Samaa kokenut
        pian ex-avokki kirjoitti:

        Vuokranantaja vaatii että avopuoliso allekirjoittaa ja täyttää vuokrasuhteensa irtisanomisilmoituksen ja lähettää sen heille, pahoinpitelyyn (lievä sellainen) eivät ottaneet muuta kantaa kuin ,että on paha mennä toimimaan ennenkuin asiasta saadaan oikeuden päätös joka tulee muutamien viikkojen kuluttua!

        Toki minulla löytyy vuokrista tiliotteet omalta tililtäni todistettavasti maksettuna, koko vuokrausajalta.

        Kysymys onkin nyt siitä että, vuokranantajankin on toimittava lakien mukaan ja se edellyttää siis itse vuokrasuhteen irtisanomista tai perusteltua syytä sanoa vuokralainen irti asunnosta.
        Koska vuokrat ovat maksettu ja olen sen yhden poliisien käynnin jälkeen pitänyt huolta, ettei naapureille koidu elämästämme haittaa olen lähinnä sen tuomion varassa mikä on tulossa.

        Lähinnä tässä lienee kyseessä toisen osapuolen tahallisesta kiusanteosta, kun hän itsekkin tietää etteivät resussit tule jatkossa riittämään yksin talouden ylläpitoon.
        Asunto on ihan mukava ja kivalla paikalla,mutta joudun todella nyt lähtemään, kun asiaan ei muutoin ratkaisua näy tulevan.

        Miksi ihmeessä sinne pitäisi siitä lähteä??? jos et kestä exäsi naamaa, muuta TILAPÄISESTI jonkun ystäväsi luokse, mutta sitä ennen kerro vuokraisänälle että palaat takaisin kun oikeuden päätös on tullut. Älä tee muuttoilmoitusta!


      • Saara
        Samaa kokenut kirjoitti:

        Miksi ihmeessä sinne pitäisi siitä lähteä??? jos et kestä exäsi naamaa, muuta TILAPÄISESTI jonkun ystäväsi luokse, mutta sitä ennen kerro vuokraisänälle että palaat takaisin kun oikeuden päätös on tullut. Älä tee muuttoilmoitusta!

        Tuossa kävisi niin, että mies jättäisi vuokrat maksamatta ja koska naisen nimi on edelleen vuokrasopimuksessa, rästivuokrat karhuttaisiin häneltä todennäköisesti ulosoton kautta. Eli käytännössä naiseltakin menisivät luottotiedot. Luovu kämpästä suosiolla, jos asia ei muuten järjesty.


    • um.

      Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta 48 §

      "Yhteiselämän tai yhteisen asumisen lopettamisen ja avioeron vaikutus huoneiston vuokrasuhteeseen

      Jos aviopuolisot ovat vuokranneet tai toinen heistä on vuokrannut yhteisenä kotina käytettävän huoneiston, tuomioistuin voi määrätessään heidän yhteiselämänsä lopetettavaksi tai tuomitessaan heidät avioeroon samalla määrätä sen aviopuolison, joka enemmän on asunnon tarpeessa, jatkamaan vuokrasuhdetta ja vapauttaa toisen aviopuolison vuokrasuhteesta taikka vapauttaa molemmat aviopuolisot vuokrasuhteesta.

      Jos muut kuin aviopuolisot ovat vuokranneet huoneiston käytettäväksi heidän yhteisenä asuntonaan, tuomioistuin voi jonkun heistä sitä vaatiessa yhteisen asumisen päätyttyä määrätä huoneistoa eniten tarvitsevan tai tarvitsevat jatkamaan vuokrasuhdetta sekä vapauttaa toisen tai muut vuokrasuhteesta taikka vapauttaa heidät kaikki vuokrasuhteesta.

      Ennen 1 ja 2 momentissa tarkoitetun määräyksen antamista vuokranantajalle on varattava tilaisuus tulla kuulluksi. Määräystä vuokrasuhteen jatkamisesta ei saa antaa, jos vuokranantaja saattaa todennäköiseksi, että vuokranantaja joutuisi määräyksen johdosta kärsimään vahinkoa.

      Tuomioistuimen päätös voidaan panna heti täytäntöön, vaikka se ei ole saanut lainvoimaa, jollei päätöksessä ole toisin määrätty."

      • työtönmies

        Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että kun työtönmies on enemmän asunnon tarpeessa, niin akka saa lähteä!


      • työssäkäyvä
        työtönmies kirjoitti:

        Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että kun työtönmies on enemmän asunnon tarpeessa, niin akka saa lähteä!

        Millähän perusteella työtön on enemmän asunnon tarpeessa kuin työssäkäyvä?


      • ...hellanduudelis sentään!
        työtönmies kirjoitti:

        Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että kun työtönmies on enemmän asunnon tarpeessa, niin akka saa lähteä!

        Äläpä puhu mitään siitä mitä mikin on "suomeksi", kun et suomea edes osaa. Tiedoksi, että esim. " työtön mies" kirjoitetaan erikseen, se ei ole yhdyssana. Jos kirjoitat työpaikkahakemuksesikin noin ontuvalla suomen kielellä, niin en ihmettele, että olet työtön mies. Kömpelö kielenkäyttö antaa sinusta typerän ja epäpätevän vaikutuksen.

        Kun sinulla tuota aikaa näkyy olevan, niin lainaapa kirjastosta suomen kielen kielioppi ja opiskele sitä. Kirjasto on ilmainen, sen palveluja voivat siis käyttää myös luuserit ja köyhimykset.


      • työtönmies
        työssäkäyvä kirjoitti:

        Millähän perusteella työtön on enemmän asunnon tarpeessa kuin työssäkäyvä?

        Millä perusteella työssäkäyvä olisi enemmän asunnon tarpeessa?


      • työtönmies
        ...hellanduudelis sentään! kirjoitti:

        Äläpä puhu mitään siitä mitä mikin on "suomeksi", kun et suomea edes osaa. Tiedoksi, että esim. " työtön mies" kirjoitetaan erikseen, se ei ole yhdyssana. Jos kirjoitat työpaikkahakemuksesikin noin ontuvalla suomen kielellä, niin en ihmettele, että olet työtön mies. Kömpelö kielenkäyttö antaa sinusta typerän ja epäpätevän vaikutuksen.

        Kun sinulla tuota aikaa näkyy olevan, niin lainaapa kirjastosta suomen kielen kielioppi ja opiskele sitä. Kirjasto on ilmainen, sen palveluja voivat siis käyttää myös luuserit ja köyhimykset.

        Olipa epäasiallinen kommentti käytävään keskusteluun. Mitä mieltä sinä olet itse asiasta?


      • Anonyymi
        ...hellanduudelis sentään! kirjoitti:

        Äläpä puhu mitään siitä mitä mikin on "suomeksi", kun et suomea edes osaa. Tiedoksi, että esim. " työtön mies" kirjoitetaan erikseen, se ei ole yhdyssana. Jos kirjoitat työpaikkahakemuksesikin noin ontuvalla suomen kielellä, niin en ihmettele, että olet työtön mies. Kömpelö kielenkäyttö antaa sinusta typerän ja epäpätevän vaikutuksen.

        Kun sinulla tuota aikaa näkyy olevan, niin lainaapa kirjastosta suomen kielen kielioppi ja opiskele sitä. Kirjasto on ilmainen, sen palveluja voivat siis käyttää myös luuserit ja köyhimykset.

        Tiedoksesi että hellanduudelis kirjoittaan hellan duudelis, kuinka voit syyttää muita kirjoitus virheistä kun et itse ole kirjan oppinut? Ja mitä väliä? Kaikki kirjan lukeneet tajuavat kyllä mitä tekstissä lukee, oli se sitten yhdessä tai erikseen. Jos on noin kova tarve syyttää muita etiketti virheistä niin ole hyvä ja lue itsesi yleiseksi syyttäjäksi tai vaikka hovi mestariksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksesi että hellanduudelis kirjoittaan hellan duudelis, kuinka voit syyttää muita kirjoitus virheistä kun et itse ole kirjan oppinut? Ja mitä väliä? Kaikki kirjan lukeneet tajuavat kyllä mitä tekstissä lukee, oli se sitten yhdessä tai erikseen. Jos on noin kova tarve syyttää muita etiketti virheistä niin ole hyvä ja lue itsesi yleiseksi syyttäjäksi tai vaikka hovi mestariksi.

        Ei ole mitään järkeä kommentoida yli kymmenen vuotta vanhaan ketjuun tarkoituksenasi päästä pätemään erittäin typerällä kirjoitusvirheitä sisältävällä tekstilläsi. 🤬🔫


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe