Jotkut pilaa hyvät mansikat

😋🍓🍾 jollain skumpalla. Mansikat kuuluu syödä kermavaahdon tai vaniljajätskin kanssa. Nyt on etelässä mansikoiden pääsato käynnissä.

Itellä pakastin jo melkein tyhjä, joten mun ei kannata sinne sitä jäätelöä enää varata!
11355
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

Minä taas syön rahkalla. Hapan-makea yhdistelmä, nam. Ei tarvitse edes sokeria.

Äänestä
  • Aloittaja

Nykyisin itsekin syön rahkan kanssa, koska kermatölkit ovat liian isoja sinkkukäyttöön. Parasta on niin, että pilkon mansikat pieniksi rasiaan. Ripaus hedelmäsokeria päälle ja yöksi jääkaappiin. Aamulla mansikat ovat kivasti mehustuneet sopiviksi viiliin, rahkaan tai maustamattomaan jukurttiin sopiviksi. 😋

Äänestä

Niin samaa mieltä sun kanssa. Ihanaa kesää 🍓🍒🌞sinulle, olet palstan paras ja positiivisin kirjoittaja. - Nainen toimistolta

Äänestä
  • Aloittaja

Ei kai tämä mikään kilpakirjoituspalsta ole 😅 Kivaa kesää toimistollekin.

Äänestä

Ensimmäiset kesän mansikat kuuluu syödä ihan paljaana, joten pöksyt pois vaan lounas.a

Äänestä
  • Aloittaja

Ihan suun kautta täällä ne syödään! Miten jollakin heti aamusta on pöksyt mielessä?

Äänestä

• lounas.ajatus kirjoitti:

Ihan suun kautta täällä ne syödään! Miten jollakin heti aamusta on pöksyt mielessä?

Älä käännä asiaa. Kyse on kokonaisvaltaisesta kesäelämyksestä

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00005 kirjoitti:

Älä käännä asiaa. Kyse on kokonaisvaltaisesta kesäelämyksestä

Kirjoita omat aloituksesi kesäelämyksillesi. Minun aloitus käsittelee kesän kotimaisia mansikoita.

Äänestä

• lounas.ajatus kirjoitti:

Kirjoita omat aloituksesi kesäelämyksillesi. Minun aloitus käsittelee kesän kotimaisia mansikoita.

Minä kirjoitan tähän kun samaa asiaa käsittelemme :)

Äänestä

Kotimaisen mansikanpääsatoa satoa saadaan vielä odotella. Suonenjoen mansikkakarnevaalit ovat vasta runsaan kahdenviikon kuluttua, ja vasta niihin aikoihin mansikan pääsato on myynnissä. Nyt myynnissä oleva on pääasiallisesti ulkolaista mansikkaa... jota myös taas kerran kotimaisena myydään!
Mullakin mansikka vasta on raakileina ja tuskin kypsyy edes kahden viikon aikana.
Kevätkukinta oli sen verran myöhässä, tänä keväänä.

Ja vasta istutetut hillomarja taimet eivät anna edes kunnon maistiaisia, jos edes pari kolme marjaksi asti kehittyvät, ennen lintujen nokintaa. Räkättirastaita tänä vuonna ennätyksellisesti, eikä sitä takavuosien varpushaukkaa ole enää näkynyt; onkohan jo kuolla kupsahtanut. Harmi, vaikka vielä viime vuonna, mä sitä manasin... Nappas yhden kottaraisenpoikasen pihalta, kun ne opettelivat vasta lentämään, räpiköiden.
Nyt sille olisi räkättirastaita ihan... ylimääräisiä, mun näkökulmastani katsottuna.
trollikka

Äänestä

Kommentoi aloitusta

lounas.ajatus kirjoitti:

😋🍓🍾 jollain skumpalla. Mansikat kuuluu syödä kermavaahdon tai vaniljajätskin kanssa. Nyt on etelässä mansikoiden pääsato käynnissä.

Itellä pakastin jo melkein tyhjä, joten mun ei kannata sinne sitä jäätelöä enää varata!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu