Jotkut pilaa hyvät mansikat

😋🍓🍾 jollain skumpalla. Mansikat kuuluu syödä kermavaahdon tai vaniljajätskin kanssa. Nyt on etelässä mansikoiden pääsato käynnissä.

Itellä pakastin jo melkein tyhjä, joten mun ei kannata sinne sitä jäätelöä enää varata!

11

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä taas syön rahkalla. Hapan-makea yhdistelmä, nam. Ei tarvitse edes sokeria.

• Nykyisin itsekin syön rahkan kanssa, koska kermatölkit ovat liian isoja sinkkukäyttöön. Parasta on niin, että pilkon mansikat pieniksi rasiaan. Ripaus hedelmäsokeria päälle ja yöksi jääkaappiin. Aamulla mansikat ovat kivasti mehustuneet sopiviksi viiliin, rahkaan tai maustamattomaan jukurttiin sopiviksi. 😋

• Anonyymi

Niin samaa mieltä sun kanssa. Ihanaa kesää 🍓🍒🌞sinulle, olet palstan paras ja positiivisin kirjoittaja. - Nainen toimistolta

• Ei kai tämä mikään kilpakirjoituspalsta ole 😅 Kivaa kesää toimistollekin.

• Anonyymi

Ensimmäiset kesän mansikat kuuluu syödä ihan paljaana, joten pöksyt pois vaan lounas.a

• Ihan suun kautta täällä ne syödään! Miten jollakin heti aamusta on pöksyt mielessä?

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Ihan suun kautta täällä ne syödään! Miten jollakin heti aamusta on pöksyt mielessä?

Älä käännä asiaa. Kyse on kokonaisvaltaisesta kesäelämyksestä

• Anonyymi kirjoitti:

Älä käännä asiaa. Kyse on kokonaisvaltaisesta kesäelämyksestä

Kirjoita omat aloituksesi kesäelämyksillesi. Minun aloitus käsittelee kesän kotimaisia mansikoita.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Kirjoita omat aloituksesi kesäelämyksillesi. Minun aloitus käsittelee kesän kotimaisia mansikoita.

Minä kirjoitan tähän kun samaa asiaa käsittelemme :)

• Anonyymi

Kotimaisen mansikanpääsatoa satoa saadaan vielä odotella. Suonenjoen mansikkakarnevaalit ovat vasta runsaan kahdenviikon kuluttua, ja vasta niihin aikoihin mansikan pääsato on myynnissä. Nyt myynnissä oleva on pääasiallisesti ulkolaista mansikkaa... jota myös taas kerran kotimaisena myydään!
      Mullakin mansikka vasta on raakileina ja tuskin kypsyy edes kahden viikon aikana.
      Kevätkukinta oli sen verran myöhässä, tänä keväänä.

Ja vasta istutetut hillomarja taimet eivät anna edes kunnon maistiaisia, jos edes pari kolme marjaksi asti kehittyvät, ennen lintujen nokintaa. Räkättirastaita tänä vuonna ennätyksellisesti, eikä sitä takavuosien varpushaukkaa ole enää näkynyt; onkohan jo kuolla kupsahtanut. Harmi, vaikka vielä viime vuonna, mä sitä manasin... Nappas yhden kottaraisenpoikasen pihalta, kun ne opettelivat vasta lentämään, räpiköiden.
      Nyt sille olisi räkättirastaita ihan... ylimääräisiä, mun näkökulmastani katsottuna.
      trollikka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      233
      4169
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      112
      2634
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2382
    4. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1436
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1436
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1179
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1087
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      963
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      946
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      921
    Aihe