Viime vuonna vaihdatin renaulttiini oikean alapallon leimalle. Tilasin netistä mekaniikkojen suositteleman 555 (made in Japan) merkkisen alapallon ja vaihdatin sen korjaamolla. Tästä on nyt 11kk ja 10tkm. Nyt leimalla leimamies totesi että oikeassa alapallossa on pystyvälystä.
Voiko alapallo oikeasti hajota tuollaisessa ajassa?? Onko näissä miten usein maanantaipäivän osia?
Morjesta kaikille!
15
726
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole kristallipalloa.
- Anonyymi
Alapallo voi hajota tuossa ajassa, tai se voi olla väljä jo tehtaalta tullessaan. Itse en koskaan asentaisi tuon merkkistä osaa autooni, ihan vaan siitä syystä, etten tiedä siitä mitään.
Pikkasen jää epäselväksi tuo "mekaanikkojen suosittelema". Ketä nämä mekaanikot olivat ja minkälainen kokemus / osaaminen heillä on.- Anonyymi
https://www.youtube.com/@scottykilmer
https://www.youtube.com/@RainmanRaysRepairs
https://www.youtube.com/@SouthMainAuto
Semmoiset suosittelijat. Valitsin osan nimenomaan sen takia, että tiedän sen olevan laatua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/@scottykilmer
https://www.youtube.com/@RainmanRaysRepairs
https://www.youtube.com/@SouthMainAuto
Semmoiset suosittelijat. Valitsin osan nimenomaan sen takia, että tiedän sen olevan laatua.Ei sano nuo miehet minulle mitään, mutta oletetaan että tietävät asiansa.
Sitten tulee mieleen:
-asennusvirhe
-valmistusvirhe
-väärennetty osa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sano nuo miehet minulle mitään, mutta oletetaan että tietävät asiansa.
Sitten tulee mieleen:
-asennusvirhe
-valmistusvirhe
-väärennetty osaAsennusvirhe varmaan se selitys tässä tapauksessa. Katselin sinne alas niin pallonivel on ikää kuin vinossa. Ei ole tasaisesti painettu paikalleen. Kokonaan uudet alatukivarret tilasin niin ei pääse kukaan kusemaan pallon asennusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asennusvirhe varmaan se selitys tässä tapauksessa. Katselin sinne alas niin pallonivel on ikää kuin vinossa. Ei ole tasaisesti painettu paikalleen. Kokonaan uudet alatukivarret tilasin niin ei pääse kukaan kusemaan pallon asennusta.
Jos se alapallo puristetaan prässillä siihen tukivarteen niin niistä on mulla huono käsitys, siis siitä vaihtamisesta. Aikoinaan 626 mazdassa oli sama systeemi ja lueskelin kertomuksia siitä prässin käytöstä, lopputuloset vaihteli aikalailla sen mukaan miten oli sattunut prässinkäyttäjä onnistumaan.
- Anonyymi
Molemmat alatukivarret yhteensä 102€ motonetistä tarvikkeena. Taidanpa nyt loman kunniaksi vaihtaa molemmat enkä alapallojen kanssa vehtaamaan. Pääsee testaamaan miten halpa kestää kerta kallis ei kestä.
- Anonyymi
Alkuperäiset marmoritiskillä varmaan puolet tuosta ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkuperäiset marmoritiskillä varmaan puolet tuosta ??
51€ kpl on todella halpa hinta niinkin isosta osasta kuin alatukivarsi. OE laatuisena olisi ollut 110€/kpl.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
51€ kpl on todella halpa hinta niinkin isosta osasta kuin alatukivarsi. OE laatuisena olisi ollut 110€/kpl.
"todella halpa hinta" on se ongelma tuossa. Hinta viittaa siihen, että se on tukivarsi joka vaihdetaan jokaiseen katsastukseen, eli kerran vuodessa.
Todennäköisesti halvemmaksi olisi jäänyt se kalliimpi versio. Tietty jos autoa ei meinaa kauaa pitää niin sittenhän ongelma siirtyy seuraavalle omistajalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"todella halpa hinta" on se ongelma tuossa. Hinta viittaa siihen, että se on tukivarsi joka vaihdetaan jokaiseen katsastukseen, eli kerran vuodessa.
Todennäköisesti halvemmaksi olisi jäänyt se kalliimpi versio. Tietty jos autoa ei meinaa kauaa pitää niin sittenhän ongelma siirtyy seuraavalle omistajalle.Kalliimpi merkki maksaisi itsensä vasta vuoden päästä takaisin olettaen tietenkin, että halvempi merkki kestää vain sen vuoden verran . Todennäköisesti ne kestävät kuitenkin ainakin kaksi tai kolme vuotta. Usein vain on niin, että halvempi tulee halvemmaksi. Loogikasta, eikö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalliimpi merkki maksaisi itsensä vasta vuoden päästä takaisin olettaen tietenkin, että halvempi merkki kestää vain sen vuoden verran . Todennäköisesti ne kestävät kuitenkin ainakin kaksi tai kolme vuotta. Usein vain on niin, että halvempi tulee halvemmaksi. Loogikasta, eikö?
Jos viet pajalle asennukseen niin nykyhinnoilla kannattaa sittenkin valita se osa varman päälle.
Jos jäät kerrankin tielle sen heikkolaatuisen osan vuoksi niin siinä se kalliimpi osa maksoi jo itsensä takaisin.
Ei ehkä alustan osissa niin yleistä mutta laturit ja sytytysosat on ainakin itselle tullut tutuksi noiden ongelmien kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
51€ kpl on todella halpa hinta niinkin isosta osasta kuin alatukivarsi. OE laatuisena olisi ollut 110€/kpl.
Tarkoituksena on testata nyt halpaa kun ensin testasin kalleinta. Pallonivelen kestävyyttä testaillaan. Puslat nyt kestää vaikka olisivat halpaa kumia kun kiristää tunkin avustuksella ns. ajokorkeudelle. Halvemmista tuppaa kumet repeemään kun kiristetään ilman kuormaa ja kumit joutuvat sitten taipumaan merkittävästi enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoituksena on testata nyt halpaa kun ensin testasin kalleinta. Pallonivelen kestävyyttä testaillaan. Puslat nyt kestää vaikka olisivat halpaa kumia kun kiristää tunkin avustuksella ns. ajokorkeudelle. Halvemmista tuppaa kumet repeemään kun kiristetään ilman kuormaa ja kumit joutuvat sitten taipumaan merkittävästi enemmän.
omakohtaiset ja kavereiden kokemukset on aivan päinvastaisia
kokemus puoltaa sitä että jos haet halpis puslan, se kestää puoli vuotta ja 10tkm mutta jos haet alkuperäisen osan 10-kertaisella hinnalla, se kestää 15 vuotta ja 300tkm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1033495Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv1952221Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02090Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k371822Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll91649- 951088
No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....5830Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu69827- 48815
Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.
Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti129773