Otsikossahan se kysymys tulikin? Voiko maha näkyä näin aikaisin. Vauvallahan on painoa jotain 50 grammaa eikä se kohtukaan vielä niin iso pitäisi olla, että vatsaa kovin pyöristäisi. Mulla on kohtu todella paljon eteenpäin suuntautunut. Tämä varmaan vaikuttaa asiaan, nimittäin siihen, että mahani kyllä jo näkyy.
Näkyykö maha rv 13??
15
14507
Vastaukset
- äitix1
Näkyyhän toki jos on näkyäkseen. Mulla työkaverit hokas tällä kertaa jo viikolla 10. Tosin toista odotan, mut kyllä ekanki aikana maha pullahti aika nopeesti. Se riippuu naisen rakenteesta ja kohdun koosta ja sijainnista että missä vaiheessa näkyy.
- Teinimamma
... jotkut hädin tuskin edes huomaavat raskauttani. Olen viikolla 35. Mulla on kohtu kallellaan taaksepäin, johtunee siitä. Ja tyttö tulossa, nehän "leviää" eikä tule eteen niin kuin pojat.
- Ja näkyy
Eli mulla näkyy massu jo hieman vaiks on vasta 10 viikko tulossa
- Kukka
Kyllä tuossa vaiheessa (rv10)taitaa masun näkyminen olla muuta kuin kohdusta johtuvaa. Rv 12 on kohtu vasta noin applesiin kokoinen, joten periaatteessa vielä silloinkaan ei kohtu näy ulospäin (en tiedä näkyykö todella todella laihoillakaan?) ja mikäs muu sitä mahaa kasvattaa raskausaikana kun kohtu/vauva? Turvotus onkin sitten asia erikseen joka varmasti mahaa "kasvattaa", mutta turvotus yleensä väistyy todellisen vauvamahan tieltä.
Mitä pidemmälle pääsee ilman masun näkyvää kasvamista, sen parempi. Kyllä sitä isoa masua sitten ehtii vielä tarpeeksi kannella. =) - kohdun
Kukka kirjoitti:
Kyllä tuossa vaiheessa (rv10)taitaa masun näkyminen olla muuta kuin kohdusta johtuvaa. Rv 12 on kohtu vasta noin applesiin kokoinen, joten periaatteessa vielä silloinkaan ei kohtu näy ulospäin (en tiedä näkyykö todella todella laihoillakaan?) ja mikäs muu sitä mahaa kasvattaa raskausaikana kun kohtu/vauva? Turvotus onkin sitten asia erikseen joka varmasti mahaa "kasvattaa", mutta turvotus yleensä väistyy todellisen vauvamahan tieltä.
Mitä pidemmälle pääsee ilman masun näkyvää kasvamista, sen parempi. Kyllä sitä isoa masua sitten ehtii vielä tarpeeksi kannella. =)näkyminen on kuule kuitenkin yksilöllistä. Ja viikoilla 12 kohtu rupeaa jo olemaan greipin kokoinen. Mahan näkyminen riippuu tosiaan pitkälti myös sen sijainnista. Se että joillain ei kohdun kasvaminen näy, ei tarkoita sitä, etteikö se joillain näkyisi. Ihmisten fysiikat ja kohtujen sijainti poikkeaa yksilökohtaisesti. Kyllä sen turvotuksen erottaa kohdun kasvamisesta. Aika helpostikin.
- kukka
kohdun kirjoitti:
näkyminen on kuule kuitenkin yksilöllistä. Ja viikoilla 12 kohtu rupeaa jo olemaan greipin kokoinen. Mahan näkyminen riippuu tosiaan pitkälti myös sen sijainnista. Se että joillain ei kohdun kasvaminen näy, ei tarkoita sitä, etteikö se joillain näkyisi. Ihmisten fysiikat ja kohtujen sijainti poikkeaa yksilökohtaisesti. Kyllä sen turvotuksen erottaa kohdun kasvamisesta. Aika helpostikin.
kyllähän tuossa jansku on sanonut että kohdun koko on greipin kokoinen ja itsekin tämän tiesin. Greippi vaan piiloutuu aika hyvin vielä tuonne uumeniin =) ja tottakai kaikki on yksilöllistä tässäkin asiassa kuten kaikessa! Opusten mukaan vaan maha rupeaa näkymään myöhemmin pääasiassa, mutta tottakai kaikki on mahdollista. On sitä pöllömpääkin kuultu ;)
Joku tuolla sanoi mahan näkyvän 10 viikollakin, mikä lienee jo harvinaisempaa jos todella ei ole kyse turvotuksesta. Itteäni lähinnä kauhistuttaa mahan kasvu (rv 16) ja vaikka siitä ei voi erehtyä niin toivoisin sen vielä malttavan. - AnnMarie
kohdun kirjoitti:
näkyminen on kuule kuitenkin yksilöllistä. Ja viikoilla 12 kohtu rupeaa jo olemaan greipin kokoinen. Mahan näkyminen riippuu tosiaan pitkälti myös sen sijainnista. Se että joillain ei kohdun kasvaminen näy, ei tarkoita sitä, etteikö se joillain näkyisi. Ihmisten fysiikat ja kohtujen sijainti poikkeaa yksilökohtaisesti. Kyllä sen turvotuksen erottaa kohdun kasvamisesta. Aika helpostikin.
itse asiassa eri lähteissä lukemani perusteella mainitaan eri lailla, joissakin sanotaan että rv 12 kohtu on greipin kokoinen, joissakin että applesiinin, mutta eiköhän yksilöllisiäkin eroja ole.
Toisin kun edellä väitetään niin mahan tai kohdun sijainti on kuitenkin melko stabiili, mutta kohdun asento taasen voi vaikuttaa VAUVAmahan näkymiseen ulospäin. Yhdyn Kukkaan tuossa, että harvinaisempaa on VAUVAmahan näkyminen ennen rv 12:ta, ei liene mahdotonta.
- Jansku
Sikiön paino viikolla 13 on 10-20g ! (ja kohtu greipin kokoinen)
- näky jo
rv 9-10 niin selvästi et työ kaverit rupes kyseleen oonko raskaana? ja myönnettävähän se oli, ei siis salailut raskaudesta onnistuneet :)
- marppuli
oon rv 14 ja mahastani ei voi erehtyä, jos laitan päälleni jotain muuta kuin löysän hupparin. Ekat ihmiset huomasivat raskauteni jo viikolla 12. Asiaan luultavasti vaikuttavat se, että olen melko hoikka ja kohtuni on myös jyrkästi eteenpäin kallistunut. Vähän pelottaa että millainen mahasta oikein tulee, jos nyt jo ollaan näissä mitoissa.
- rv38
Mulla ei työkaverit huomanneet vielä viikon 26-27 paikkeilla, että oon raskaana. Ja maha oli isompi kuin aiemmissa raskauksissa. Tosin pidin löysää paitaa päällä; joku ihon myötäinen päällä raskauden ois tottakai jo tuossa vaiheessa huomannut.
P.S. Vaikka maha onkin pieni niin olen aina suht isoja vauvoja saanut; laskettuna aikana syntyessään n. 4 kiloisia. - näky jo
marppuli kirjoitti:
oon rv 14 ja mahastani ei voi erehtyä, jos laitan päälleni jotain muuta kuin löysän hupparin. Ekat ihmiset huomasivat raskauteni jo viikolla 12. Asiaan luultavasti vaikuttavat se, että olen melko hoikka ja kohtuni on myös jyrkästi eteenpäin kallistunut. Vähän pelottaa että millainen mahasta oikein tulee, jos nyt jo ollaan näissä mitoissa.
mulla menossa nyt rv 34 ja Norsuksi tässä itsensä tuntee :) olin myös "laiha" raskauden alkaessa, paino indeksi tais olla 18.5. siksipä kaikki huomaskin sen niin aikasessa vaiheessa vaikka oli löysät työ kuteet päällä. Painoakin tullu kohtuuliset 17kg :-/
- rv38
näky jo kirjoitti:
mulla menossa nyt rv 34 ja Norsuksi tässä itsensä tuntee :) olin myös "laiha" raskauden alkaessa, paino indeksi tais olla 18.5. siksipä kaikki huomaskin sen niin aikasessa vaiheessa vaikka oli löysät työ kuteet päällä. Painoakin tullu kohtuuliset 17kg :-/
en minäkään mikään lihava ollut ennen raskautta. 174cm/59kg. Silti työkaverit eivät huomanneet raskautta vielä 26/27 viikoilla, niinkuin tuossa äsken kerroin.
- tyttökö nyt
Kolmatta odotetaan täällä. Ylipainoa on 10-15kg ja raskausviikkoja 13 2 ja mielestäni kohtu on sen verran kasvanut että on työntänyt ton läskimahan ihan selvästi eteenpäin. Vaikea on kohta enää salata asiaa. :)
Ihan on yksilöllistä miten nopeaa maha näkyy ulospäin. Rakennejuttu.
Itse en vielä olis toivonut sen paljastuvan kaikille, mutta minkäs teet? :)- E-mäntä
Mulla ylipainoo saman verran. Viikkoja nyt 12 1 mutta en kyllä huomaa muuta ku hieman turvotusta. Huomenna np-ultra joten nähdään onko kaikki hyvin vai ei. Ja kohtu on taakse päin kallistunut. Jaiks!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264657
- 282661
- 342314
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121571
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241360- 151306