Liikaa tyroksiinia?!

Me2

Mitä tapahtuu jos alan itse annostelemaan.Jos tyroksiinia on liikaa veressä mitä tapahtuu?
Meneeko unet ja alkaa laihtumaan? Kuinka nopeasti?
*lääkäriä ei saa kiinni*

16

8219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RKS

tee sitä että alat syömään liikaa. Nimittäin se on vaarallista. Kaikki toiminnat kehossasi kohoavat , kaikki elimet joutuu rasitukselle ja mikä pahinta sinä saatat tulla maaniseksi. Mania on psykoosi ja sitten et itse enää psytykkään määräämään mistään vaan vauhti on niin lujaa ettet pysy mukana. Saataat tehdä vaikka mitä ...
      Ole varovainen!

• hoh,hoijaa

sinulla menevät nyt vellit ja puurot sekaisin, mania EI ole mikään psykoosi ja vaikka elimistö joutuisi (lääkitystä EI saa säädellä itse!!!!) liikatoiminnan puolelle, seurauksena ei todellakaan ole psyyken puolen "ylikierrokset".

• .....

Lapsikin jo tietää, että lääkitystä ei itse pidä mennä muuttamaan, itse olet siitä sitten vastuussa jos/kun jotain sattuu.

• me2

siis maniaa? Millaista,ettei saa unta ja häärää?
        Siis miten niinku voi tapahtuu mitä vain?
        Olen vaan niin epätoivonen,haluaisin saada painon laskemaan,keinolla ku keinolla ja vireystilan nousee...

• kysyn vaan

Kukas sitten normaalisti on vastuussa????????
        Eipä silloin taida olla kukaan vastuussa?????

• bag_gie

annoksen muuttamisessa on aina vaaransa ja pitää aina neuvotella ensin asiasta lääkärin kanssa. Toiset lääkärit antavat itse tehdä hienosäätöä kun tuntee oireensa ja olonsa hyvin.

Jos siulla on lääkitys vasta aluillaan tai ei ole vielä saavutettu sitä oireetonta tilaa (muihen osalta kuin tuo paino) niin kyllä pitäis lääkärin kanssa neuvotella. Pelkän painon pudotuksen takia ei annosta pidä nostaa koska liikatoiminta on vaarallista varsinkin sydämelle. Eli ei kannata käydä leikkimään henkensä kanssa!!!

Oireita löytyy ainakin tuolta:

http://www.kolumbus.fi/kilpirauhasliitto/liika.htm

enkä usko että olotila muutenkaan olisi niiden pudotettujen kilojen arvoista.

Jos säätöä sitten tehdään muiden oireiden takia niin pitää tosi varovaisesti tehdä. Hyvä ois olla lastentabutkin (25mikrog) käytössä jos muuten on tuota vahvempaa (0,1mg) jotta voidaan pienellä muutoksella pitää annos tasaisena joka päivälle.

Painon pudotukseen pitää löytää muita keinoja. Vaikka vajaatoiminta ois hoidettu oireettomaksi niin yhtä vaikea laihtuminen on kuin terveillä ikävä kyllä :(

• hypotyreoosi minulla

ÄLÄ MENE ITSE MUUTTELEMAAN ANNOSTA!

riippuu siitä kuinka paljon otat ylimääräistä tyroksiinia.jokaisen kroppa reagoi vähän eri tavalla mutta ainakin pian tulee jos otat vaikka puolikkaan tabletin liikaa niin tulee luultavasti sydämentykytystä,hikoilua ja ärtyisyyttä.jos kauemmin syöt liikaa niin alkaa tulemaan liikatoimintaa joka näkyy myös verikokeissa!silloin alat laihtua,saattaa olla ripulia,kuukautishäiriöitä,silmien kipeyttä yms.eli elimistö alkaa käymään pikkuhiljaa ylikierroksilla.mulla ei ollut kuin vähän kerran liikatoiminnan puolella mutta silti kärsin oireista.joten anna lääkärin tehdä lääkkeen annosmuutokset sillä itse saat ehkä vain pahaa aikaiseksi!jos sinulla on nyt sellainen tunne että olisi vähän vajaatoimintaa niin anna silti olla.kun saat lääkärin kiinni niin kysyt voisitko mennä labraan ja kokeiden perusteella sitten lääkäri päättää paljon annosta voi nostaa.tyroksiini on erittäin voimakas lääke siinä mielessä että se nostaa nopeasti arvoja sekä laskee ja antaa oireita jos käyttää sitä väärin!

• ihan rohkeesti vaan

Taaskaan kukaan ei lukenut yhtään mitään,
      tajunnut yhtään mitään, tiennyt mistään mitään.

Jos sanoo, että lääkäriä ei saa kiinni ja kysy,
      että mitä tapahtuu niin eikö
      jokainen puukko käske ottaan lääkäriin yhteyttä!!??

Tän takia täl on yks kilin paskan merkitys kun edes
      sairastavat ei tajuu mitä sairastavat!

Itte nostelin todella roimasti eli noin 25 µ viikossa ja nyt on annostus 1, 75 mg
      eli paukahti komeesti yli ja nyt kun kysyt niin vajaalla oli mukavampaa joten lasken annosta taas 1 x 25 µ viikossa siihen 1 milligrammaan missä oli hyvä.

• vielä jatketaan

Ja vielä palatakseni aiheeseen niin nyt vetelin tähän asti 1,50 mg
        eli puolelltoista aikuisella ja homma alkoi heittää nyt yli eli tipautin nyt 1,25 mg
        ja otan puolet aamulal ja puolet illalla. Vieläkään ei lääkäriä
        tarvita vaan järkeä ei tässä nyt mitään arsenikkia syödä. Kehon omaa hormoonia.
        Huomasin aika hyvin ku kroppa alkoi toimimaan huonommin niin nyt on aika laskea noin kuudeksi viikoksi.

• Oma keho
        vielä jatketaan kirjoitti:

Ja vielä palatakseni aiheeseen niin nyt vetelin tähän asti 1,50 mg
        eli puolelltoista aikuisella ja homma alkoi heittää nyt yli eli tipautin nyt 1,25 mg
        ja otan puolet aamulal ja puolet illalla. Vieläkään ei lääkäriä
        tarvita vaan järkeä ei tässä nyt mitään arsenikkia syödä. Kehon omaa hormoonia.
        Huomasin aika hyvin ku kroppa alkoi toimimaan huonommin niin nyt on aika laskea noin kuudeksi viikoksi.

Hienoa, että tunnistat itse vajaa- ja liikatoiminnan oireet! JOILLAKIN tulee liikatoiminnan oireita vain kesällä (ehkä D-vitamiinin ylituotanto?), joillakin ei. "Potilas" itse tietää parhaiten. Tosiaan oma keho kertoo paremmin kuin lääkäri, vaikka maallikko olenkin. Luulisi, että on mahdollista seurata verikokeita myös itsenäisesti tarvittaessa.

• itse lisäsin..

Nostin annosta ja kerroin sitten lekurille. kokeet ja tulos hyvä. THS alle kahden.

• 16+3

Jos lääkityksellä mennään liikatoiminnan puolelle niin, miten annosta kannattaa alkaa laskemaan? Ja missä ajassa liikatoiminnan oireet helpottuvat, jos lääkitystä laskee pikkuhiljaa, ettei mene taas vajaalle?

• Turha leikkiä

Minulla liika lääkitys aiheutti tosi kivuliaita sydänoireita. Aivan kuin joku olisi aina puukolla viiltänyt. Hävisivät, kun pudotin lääkitystä. Itsekin ajattelin, että nostamalla hiukan lääkitystä saisin muutaman kilon pois, mutta eipä niin tapahtunut.

• 16+3

Missä ajassa sun olot normalisoituivat, kun laskit takaisin aikaisempaan annokseen?

• thyroksin

minulla on hashimoton ataksia. syytä hoito virhettä

• hullujen puolesta

vo ijumankauta että on aivot narikassa.. että saisin painon pois.... voi juma voi juma voi juma... en ikinä lähtisi sellaisen takia hoitelemaan itse lääkitystäni...ei hemmetti, nämä on niin vaarallisia juttuja että on aivan absurdia mennä huuteleen että joo nostin niin ja niin paljon ja tein sitä sun tätä, eikä lääkärin hoidossa...argghh...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      16
      2577
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1582
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      28
      1204
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26