Esikoislestadiolaisten viestintä

Anonyymi-ap

Miksi esikoislestadiolaiset esittäytyvät somessa niin kapeasti verrattuna vanhoillislestadiolaisiin. Jokaisella isommalla rauhanyhdistyksellä on nettisivut ja niistä voi jopa kuunnella seurapuheita. Myös päivämies löytyy verkkolehtenä ja suviseurat on kaikkien kuunneltavissa. Esikoislestadiolaisilta ei löydy rukoushuoneista muuta kuin osoitteet ja paikkakunnat. Eikö esikoislestadiolaiset voisi parantaa some viestintää paremmaksi niin voisi joskus kynnys olla matalempi tulla teidän seuroihin?

13

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vuonna 2016 liike kääntyi kokonaan sisäänpäin. Yhteyksiä ei ole mihinkään kristillisiin liikkeisiin enää. Tämä "erikois"lestadiolaisuus - kuten eräässä lehdessä takavuosina oli ilmoitus, on siis aivan aidosti itseymmärryksessään "ainut oikeassa oleva Kristuksen seurakunta".

      Jos liike tulisi julki, se joutuisi heti opillisesti haastetuksi muiden kristittyjen taholta. Vetäytyminen pois pahasta maailmasta, ei ole kristinuskoa, kristinuskoon kuuluu erottamattomasti meneminen kaikkeen maailmaan, seurakunnan johtajan ja Herran Jeesuksen Kristuksen käskystä.

      Jotta identiteetti pysyy ja säilyy "ainoana oikeana Kristuksen seurakuntana, - tämä edellyttää eristäytyneenä pysymistä.

      Liikkeeseen kuuluvat on niin syvällä tunteessa "Ruotsin lapissa ensisyntynyt seurakunta", jota suvereenisti johtaa lapinvanhimmat, joiden arvosteleminen on ehdottomasti kielletty, mikäli haluaa kuulua hyväksyttynä rakastettuna jäsenenä yhteisöön.

      • Anonyymi

        Eli eivätkö esikoislestadiolaiset tee ollenkaan lähetystyötä. Ovatko heidän laumaansa kelvolliset vain heidän oman seurakunnan jäsenet? Eikö jeesuskin kehottanu että menkää teille ja julistakaa siellä evankeliumia ja tehkää parannus. Miten tämä toimii jos he ovat täysin sisäänpäin kääntyneitä? Miten he suhtautuvat siihen jos rukoushuoneelle tulee vieras ensimmäistä kertaa?


      • Anonyymi

        Sinun uskosi tulee haastetuksi jo tästä yhdestä viestistä, kristitty ymmärtää katkeruuden synniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli eivätkö esikoislestadiolaiset tee ollenkaan lähetystyötä. Ovatko heidän laumaansa kelvolliset vain heidän oman seurakunnan jäsenet? Eikö jeesuskin kehottanu että menkää teille ja julistakaa siellä evankeliumia ja tehkää parannus. Miten tämä toimii jos he ovat täysin sisäänpäin kääntyneitä? Miten he suhtautuvat siihen jos rukoushuoneelle tulee vieras ensimmäistä kertaa?

        Tervetuloa rukoushuoneelle!


    • Anonyymi

      Vanhoillislestadiolaisten asiat eivät kuulu tälle palstalle, he pyysivät oman palstan ja saivat sen noin 15 vuotta sitten. Eli sinne sitten jos on asiaa vanhoillislestadiolaisuudesta. Hekin tulivat muuten aika hiljattain vasta ulos kaapistaan. 😉 Raamatun vastainen oppi "Jumalan valtakunnasta" joka on muka heidän yhdistyksensä, erottaa heidät terveestä kristinuskosta. Ikävä kyllä. Muutoin tuntui julistus perustuvan Raamattuun suviseuroissa, kun vähän kuuntelin.

      • Anonyymi

        Alotuksen kysymys perustuu nimenomaan juuri esikoislestadiolaisiin. On siis loogista että kysymys esitetään tällä palstalla!


    • Taitavat viestiä savumerkeillä tai kirjekyyhkyillä.

    • Herätys,muututtuaan herätysliikkeeksi voi umpioitua niin, ettei tieto kulje sisään eikä ulos. Jos erilaiuuden s ieto kutistuu hyvinn pieneksi, niin voidaan ohhjeistaa niin, e ttei kannata käydä kuulemassa muita. Voi pian tarttua jotain vierasta ja saastuttaa sisäpuolella yksinkertaisiaa uskovia. Tietoa ei myöskään pidä alkaa levitellä minnekään, koska avautuminen voi avata asioita, jotka normaalisti salataan. Ei siis oikein kenelläkään ole oikeutta antaa lausuntoa yhtään mistään.

      • Sellainen ilmiö tietysti on, että aina joku irtautuu ryhmistä ja silloi käytetään tietolähteenä ihmistä. Saadaan ikäänkuin tirkisteltyä eristäytyneen mysteerin sisään. Pitäisi kuitenkin muistaa, että ulkoistunuthenkilö on äärimmäisen harvoin oikean tiedon jakaja, koska omat pettymykset tulevat niin helposti esiin.


    • Anonyymi

      todella hyvä huomio.

    • Anonyymi

      Netistä löytyy esikoislestadiolaiset. fi sivusto, sieltä löytyy tietoa, myös on kuuntelupalvelu.fi olemassa, ilman rekisteröintiä saa kuunneltua valtakunnallisia seuroja. Suosittelen myös rohkeasti tulemaa paikanpäälle nytkin tulossa syksyllä suuria seuroja, tervetuloa!

      • Anonyymi

        inä olen pyytänyt ja saanut tunnukset. Ainoa harmi on siinä, että minun virustorjuntani ilmoittaa sivun epävakaaksi, joten en kovin paljon käytä. En tiedä mistä johtuu se ilmoitus. Jos asialle voi jotain tehdä niin olisi iso apu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        inä olen pyytänyt ja saanut tunnukset. Ainoa harmi on siinä, että minun virustorjuntani ilmoittaa sivun epävakaaksi, joten en kovin paljon käytä. En tiedä mistä johtuu se ilmoitus. Jos asialle voi jotain tehdä niin olisi iso apu.

        Itsellä sama ja mulla kyseessä hieman vanhempi puhelin, en tiedä johtuuko siitä, tai voisiko tämmönen edes vaikuttaa. En tiiä mistä se johtuu tai mikä siihen sitten oikeasti auttaa. Läppärillä ei tainnut muuten mulla viimeks tulla sitä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe