Päivityksiä tyrkyllä jatkuvasti

Anonyymi-ap

Ostin hiljattain A54 puhelimen. Yksi ehtohan on että puhelin on päivitetty, näin on kerrottu että suojaukset pysyvät ajan tasalla.
Koko ajan tulee ruutuun Päivityksiä saatavilla. Jos menen sisään tulee pari näytöllistä mitä kummallisimpia sovelluksia ja sitten vaihtoehtona on Päivitä kaikki tai voi poimia ne mitkä päivittää. Käytän Watshap, google maps, pankki, tietoturva, eli ihan muutamaa.
Vanhempaan Samsungiin tuli teksti, Google maps odottaa päivitystä, eikä sillä kerralla mitään muuta sovellusten rypästä.
Sitten tulee teksti: Sovellukset joita et ole päivittänyt, vaipuvat syvälle (tai jokin tämän tapainen teksti).
Pitääkö tosiaan joka kerta poimia ne joita käytän, Ei ole kertakaan tullut vain tekstiä että juuri minun käyttämä sovellus vain on tyrkyllä.
Kuuluuko päivitys toimia noin?

28

1354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siksi en ostaisi koskaan Tsamtsungia. Se on niin täynnä bloatwarea ja ylimääräistä tauhkaa.

    • Anonyymi

      Se tietoturvasovelluksen voi poistaa. Ei tee yhtään mitään moisella Androidissa.

      Päivitykset tulee aina asentaa. Niitä tulee päivittäin.

      • Anonyymi

        Ootko ihan varma. Ne ovat täysin vieraitten sovellusten päivityksiä, en edes tiedä mihin sen nimisiä sovelluksia tarvitaan, enkä tietenkään koskaan käytä niitä vieraita. Niitä on ainakin 20-30 kpl,
        Tietenkin päivitän ne mitä tarvitsen. Oli ennenkin Samsung ja siihen tuli kerralla vain yksi sovellus, esim. Whatshap odottaa päivitystä. Ja toisella kertaa, Google Maps odottaaa päivitystä.
        Nyt tulee ekanäkymään, Päivityksiä saatavilla ja kun menen sisään, niitä on se 20-30 kpl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko ihan varma. Ne ovat täysin vieraitten sovellusten päivityksiä, en edes tiedä mihin sen nimisiä sovelluksia tarvitaan, enkä tietenkään koskaan käytä niitä vieraita. Niitä on ainakin 20-30 kpl,
        Tietenkin päivitän ne mitä tarvitsen. Oli ennenkin Samsung ja siihen tuli kerralla vain yksi sovellus, esim. Whatshap odottaa päivitystä. Ja toisella kertaa, Google Maps odottaaa päivitystä.
        Nyt tulee ekanäkymään, Päivityksiä saatavilla ja kun menen sisään, niitä on se 20-30 kpl.

        Kaikki päivitykset pitää asentaa mitä Google Play tarjoaa. Osa voi olla laitteen valmistajan turhiin sovelluksiin jos niitä ei ole itse poistanut tai ottanut pois käytöstä sovellusten hallinnasta.


    • Anonyymi

      Samsungissa on kaksi sovelluskauppaa, jotka tarjoavat päivityksiä sovelluksille - Googlen Play-Kauppa ja Samsungin Galaxy Store. Lisäksi on vielä järjestelmäpäivittäjä. Joten päivityksiä piisaa ja tilanne voi vaikuttaa ensi alkuun hieman sekavalta

      Useimmat tarpeettomat esiasennetut sovellukset voi kuitenkin joko poistaa puhelimesta kokonaan tai ainakin poistaa käytöstä. Käyt vain läpi kaikki puhelimesi sovellukset järjestelmäasetusten sovellusluettelossa (tai sovelluslaatikon kuvakkeiden kautta painamalla kutakin kuvaketta kerrallaan pitkään ja valitsemalla ympyröity i) - ja poistat / poistat käytöstä ne, joita et usko tarvitsevasi. Silloin niihin sovelluksiin ei enää tarjota päivityksiä ja homma sitä myötä vähän helpottuu.

      • Anonyymi

        Yksi sovelluskauppa eli Google Play.


      • Anonyymi

        Kiitos paljon 2023-07-06 21:38:17, näin teen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi sovelluskauppa eli Google Play.

        Jep yksi on tosiaan. Minulla on Samsungin tabletti ja tarkistin asian!


    • Anonyymi

      Ostin A54:sen vähän aikaa sitten, ja puhelimeen on tullut Google Play:n kautta ladattujen softien päivitykset ja yksi Android -päivitys. Suurimman osan Samsungin omista softista voi poistaa ilman kikkailua.

    • Anonyymi

      Laita automaattipäivitykset päälle, niin ei tarvitse ihmetellä. Eikö se ole hyvä asia, että sovelluksia parannellaan ja korjataan aktiivisesti?

      • Anonyymi

        Enkä laita. Siellä on tyrkyllä mm. useita pelejä, en ikinä pelaa mitään. Kyllä minä niistä aloitan poistamisen kunhan tässä kerkiän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä laita. Siellä on tyrkyllä mm. useita pelejä, en ikinä pelaa mitään. Kyllä minä niistä aloitan poistamisen kunhan tässä kerkiän.

        Ei sieltä pelejä tule ellet itse niitä asenna..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä laita. Siellä on tyrkyllä mm. useita pelejä, en ikinä pelaa mitään. Kyllä minä niistä aloitan poistamisen kunhan tässä kerkiän.

        Niin, Google Play päivittää vain ne sovellukset, mitkä ovat käytössä.


    • Anonyymi

      Ei ne mitään oikeita puhelimen päivityksiä ole vaan tyypillisiä Googlen keräilyjä sinun tiedoistasi ja kuvistasi tekstiviesteineen jne. eli kaikki se data mitä olet liikuttanut sisään/ulos puhelimesta päivittäin. Lisäksi Samsung myös on alkanut saman rumban keräämällä kaiken tiedon puhelimesta itselleen päivittäin. Jotkut merkit tekevät sitä vähemmän kuin ne ahnaimmat. Jos sellainen ottaa päähän niin vaihda lankapuhelimeen pikimmiten!
      Huonosti on suojaukset jos niitä muka pitää joka päivä rukata!

      • Anonyymi

        En ole liikutellut sellaisia sovelluksia, joiden nimistäkään en voi päätellä, mitä toimintoa tekevät. Tuossa on äsken kirjoitin että paljon pelejä. En ole ikinä pelannut ainuttakaan, ei kiinnosta enkä edes osaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole liikutellut sellaisia sovelluksia, joiden nimistäkään en voi päätellä, mitä toimintoa tekevät. Tuossa on äsken kirjoitin että paljon pelejä. En ole ikinä pelannut ainuttakaan, ei kiinnosta enkä edes osaisi.

        Nyt puhuit itsesi täysin pussiin. A54:ssa ei ole oletuksena asennettuna ainuttakaan peliä. Google Play lataa ne ohjelmat puhelimeen, mitkä olet itse joskus ladannut & asentanut aiempaan puhelimeen.


      • Anonyymi

        Kaikki päivitykset ovat tarpeellisia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhuit itsesi täysin pussiin. A54:ssa ei ole oletuksena asennettuna ainuttakaan peliä. Google Play lataa ne ohjelmat puhelimeen, mitkä olet itse joskus ladannut & asentanut aiempaan puhelimeen.

        En tiedä onko vai ovatko vain tyrkyllä, kehotuksella: 27 sovellusta odottaa päivitystäsi tulisivat ladatuksia jos hyvksyisin päivityksen kohdasta "hyväksy kaikki". Ei ole kohta hylkää, vanhassa Samsungissa oli.
        On Android Auto, Android System WebCloud, Galazy Store muutamia mainitakseni. On kohta. Poista sovelukset joita ei ole käytössä, harmaana, enkä saa muutettua täpää aktiiviseksi.
        Minä en taatusti ole ikinä ladannut kuin nämä perus goole maps, watshapp, 112, pankki, tietoturva, e-meil, jokohan siinä kaikki.

        Ja mitä nyt tulikaan. Lupasin ylempänä olevan ohjeen mukaan poistaa ne mitä en tarvitse. Avasin kun taas kerran tuli tuo 27 sovellusta odottaa päivitystä. Yhden oudon nimisen sovelluksen poistin ja kas. Kun seuraava kehotus tuli ja avasin poistaakseni seuraavan, siitä kolmen pisteen valikosta oli poistettu POISTA kohta. Yritin samaa toisen kerran, sama juttu.
        Nyt tuli uusi: onko sinulla wSIM-liittymätilaus? Ja kun yritän poistaa, en onnistu. Voi p**u vieköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki päivitykset ovat tarpeellisia..

        Kyse onkin siitä, kun entisessä Samsungissani luki: google maps odottaa päivitystä tai whatshap odottaa päivitystä ja laitoin tietenkin päivityksen tulemaan.
        Nyt tulee teksti: 27 sovellusta odottaa päivitystäsi. Epäilen että jos painaisin kehotusta "päivitä kaikki" se lataisi kännyyni 27 sovellusta. Eikö ne vie tilaakin.

        Kun nyt vielä kerrotte ettei peli tule lataamatta, niin saattaahan olla etteivät pelejä olekaan, nimestä päätellen luulen niin. ovat jotain muita sovelluksia. Mutta joka tapauksessa en niitä tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse onkin siitä, kun entisessä Samsungissani luki: google maps odottaa päivitystä tai whatshap odottaa päivitystä ja laitoin tietenkin päivityksen tulemaan.
        Nyt tulee teksti: 27 sovellusta odottaa päivitystäsi. Epäilen että jos painaisin kehotusta "päivitä kaikki" se lataisi kännyyni 27 sovellusta. Eikö ne vie tilaakin.

        Kun nyt vielä kerrotte ettei peli tule lataamatta, niin saattaahan olla etteivät pelejä olekaan, nimestä päätellen luulen niin. ovat jotain muita sovelluksia. Mutta joka tapauksessa en niitä tarvitse.

        Ei se lataa mitään sellaista mitä ei laitteessa jo olisi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse onkin siitä, kun entisessä Samsungissani luki: google maps odottaa päivitystä tai whatshap odottaa päivitystä ja laitoin tietenkin päivityksen tulemaan.
        Nyt tulee teksti: 27 sovellusta odottaa päivitystäsi. Epäilen että jos painaisin kehotusta "päivitä kaikki" se lataisi kännyyni 27 sovellusta. Eikö ne vie tilaakin.

        Kun nyt vielä kerrotte ettei peli tule lataamatta, niin saattaahan olla etteivät pelejä olekaan, nimestä päätellen luulen niin. ovat jotain muita sovelluksia. Mutta joka tapauksessa en niitä tarvitse.

        En tiedä oletko yksinkertainen, tai suorastaan tyhmä. Google Play lataa tasan ne ohjelmat, ja niihin päivitykset, mitkä olet ITSE joskus aiemmin asentanut. Ne sovellukset, jotka odottavat päivitystä ovat puhelimessa jo oletuksena olevia sovelluksia. Nykyisissä puhelimissa on aivan riittävästi tallennustilaa. A54:sen ollessa kyseessä, niin tilaa on 128 Gt. Ainakin omassani on tuon verran. Google Maps on Googlen karttasovellus, ja on kaikissa Android -puhelimissa, WhatsApp on pikaviestisovellus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä onko vai ovatko vain tyrkyllä, kehotuksella: 27 sovellusta odottaa päivitystäsi tulisivat ladatuksia jos hyvksyisin päivityksen kohdasta "hyväksy kaikki". Ei ole kohta hylkää, vanhassa Samsungissa oli.
        On Android Auto, Android System WebCloud, Galazy Store muutamia mainitakseni. On kohta. Poista sovelukset joita ei ole käytössä, harmaana, enkä saa muutettua täpää aktiiviseksi.
        Minä en taatusti ole ikinä ladannut kuin nämä perus goole maps, watshapp, 112, pankki, tietoturva, e-meil, jokohan siinä kaikki.

        Ja mitä nyt tulikaan. Lupasin ylempänä olevan ohjeen mukaan poistaa ne mitä en tarvitse. Avasin kun taas kerran tuli tuo 27 sovellusta odottaa päivitystä. Yhden oudon nimisen sovelluksen poistin ja kas. Kun seuraava kehotus tuli ja avasin poistaakseni seuraavan, siitä kolmen pisteen valikosta oli poistettu POISTA kohta. Yritin samaa toisen kerran, sama juttu.
        Nyt tuli uusi: onko sinulla wSIM-liittymätilaus? Ja kun yritän poistaa, en onnistu. Voi p**u vieköön.

        Anroid Auto on osa Andoird -käyttöjärjestelmää, ja mahdollistaa puhelimen näytön heijastamisen/sovellusten käytön auton audiolaitteiston kautta. Audiolaitteiston pitää tukea Android Autoa. On harvinaisen kätevä, kun voit siirtää Google Mapsin tai vaikka Here Mapsin näkymän auton monitoiminäytölle, ja hoitaa navigoinnin sitä kautta. Galaxy Store on Samsungin oma ohjelmistojen latauspaikka, hieman samanlainen, kuin Google Play. Sitä ei pysty poistamaan, eli anna sen olla & anna sen päivittyä. Nykypuhelimissa on huomattavasti enemmän kaikkia taustaohjelmia, mitkä vaativat päivityksen, vaikka sinä et niitä käyttäisikään. Jotkut ohjelmat vaativat ne toimiakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anroid Auto on osa Andoird -käyttöjärjestelmää, ja mahdollistaa puhelimen näytön heijastamisen/sovellusten käytön auton audiolaitteiston kautta. Audiolaitteiston pitää tukea Android Autoa. On harvinaisen kätevä, kun voit siirtää Google Mapsin tai vaikka Here Mapsin näkymän auton monitoiminäytölle, ja hoitaa navigoinnin sitä kautta. Galaxy Store on Samsungin oma ohjelmistojen latauspaikka, hieman samanlainen, kuin Google Play. Sitä ei pysty poistamaan, eli anna sen olla & anna sen päivittyä. Nykypuhelimissa on huomattavasti enemmän kaikkia taustaohjelmia, mitkä vaativat päivityksen, vaikka sinä et niitä käyttäisikään. Jotkut ohjelmat vaativat ne toimiakseen.

        Kun ei tee turhaa Samsung tiliä niin Samsungin sovelluksiin ei tule päivityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä oletko yksinkertainen, tai suorastaan tyhmä. Google Play lataa tasan ne ohjelmat, ja niihin päivitykset, mitkä olet ITSE joskus aiemmin asentanut. Ne sovellukset, jotka odottavat päivitystä ovat puhelimessa jo oletuksena olevia sovelluksia. Nykyisissä puhelimissa on aivan riittävästi tallennustilaa. A54:sen ollessa kyseessä, niin tilaa on 128 Gt. Ainakin omassani on tuon verran. Google Maps on Googlen karttasovellus, ja on kaikissa Android -puhelimissa, WhatsApp on pikaviestisovellus.

        Varmistan kysymyksesi. Oon tässä asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anroid Auto on osa Andoird -käyttöjärjestelmää, ja mahdollistaa puhelimen näytön heijastamisen/sovellusten käytön auton audiolaitteiston kautta. Audiolaitteiston pitää tukea Android Autoa. On harvinaisen kätevä, kun voit siirtää Google Mapsin tai vaikka Here Mapsin näkymän auton monitoiminäytölle, ja hoitaa navigoinnin sitä kautta. Galaxy Store on Samsungin oma ohjelmistojen latauspaikka, hieman samanlainen, kuin Google Play. Sitä ei pysty poistamaan, eli anna sen olla & anna sen päivittyä. Nykypuhelimissa on huomattavasti enemmän kaikkia taustaohjelmia, mitkä vaativat päivityksen, vaikka sinä et niitä käyttäisikään. Jotkut ohjelmat vaativat ne toimiakseen.

        Ai niinkö, kun olen juuri ajatellut että että sitä ei saisi päivittää. Sen vuoksi kun useissa paikoissa mm. pankkiohjelmaa ja golf-varausohjelmaa ladatessa nimenomaan sanotaan että lataa se Google Playsta. Ajattelin että jos päivitän Galaxy Storen, se jotenkin häiritsee Google Playta.
        En oikein ymmärrä tuota Android Autoa, mieluummin otan Mapsin omasta ikonista. On minulle selvempää kun jokainen sovellus on omassa ikonissa ja paikassa.
        Onko kovinkin iso tietorurvauhka, jos en Galaxy Storea päivitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niinkö, kun olen juuri ajatellut että että sitä ei saisi päivittää. Sen vuoksi kun useissa paikoissa mm. pankkiohjelmaa ja golf-varausohjelmaa ladatessa nimenomaan sanotaan että lataa se Google Playsta. Ajattelin että jos päivitän Galaxy Storen, se jotenkin häiritsee Google Playta.
        En oikein ymmärrä tuota Android Autoa, mieluummin otan Mapsin omasta ikonista. On minulle selvempää kun jokainen sovellus on omassa ikonissa ja paikassa.
        Onko kovinkin iso tietorurvauhka, jos en Galaxy Storea päivitä.

        Tämän korjaan. Tietenkin ymmärrän.
        "En oikein ymmärrä tuota Android Autoa, mieluummin otan Mapsin omasta ikonista. On minulle selvempää kun jokainen sovellus on omassa ikonissa ja paikassa".

        Ehkä jätän tuon Android Auton olemaan. Kuuntelen kyllä mieluummin ääntä kännyn mapsista kuin katson reittiä mutta saattaa olla hyvä olemassa, jos muutan mieleni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän korjaan. Tietenkin ymmärrän.
        "En oikein ymmärrä tuota Android Autoa, mieluummin otan Mapsin omasta ikonista. On minulle selvempää kun jokainen sovellus on omassa ikonissa ja paikassa".

        Ehkä jätän tuon Android Auton olemaan. Kuuntelen kyllä mieluummin ääntä kännyn mapsista kuin katson reittiä mutta saattaa olla hyvä olemassa, jos muutan mieleni.

        Android Auto on sovellus, mikä mahdollistaa puhelimen käytön kosketusnäytöllisen audiolaitteiston kautta. Tämä sovellus käynnistyy silloin, kun kytket puhelimen USB-kaapelilla autoon, ainakin itselläni toimii noin. Tätä ei voi erikseen käyttää. Oman autoni näyttöön voin "heijastaa" Google Mapsin tai Here Mapsin, ja käyttää niitä sitä kautta. Here Maps on tosin käynnistettävä puhelimen kautta. Puhelin voi olla vaikka etuistuimella, ja siihen ei tarvitse tämän jälkeen koskea. Samoin onnistuu Spotifyn käyttö, sovelluksen voi käynnistää auton kosketusnäytön kautta, ja kaikki samat toiminnot on käytettävissä. Tietenkin puheluiden soittaminen niihin vastaaminen onnistuu täysin puhelimeen koskematta, joko ratin painikkeilla tai kosketusnäytöltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Android Auto on sovellus, mikä mahdollistaa puhelimen käytön kosketusnäytöllisen audiolaitteiston kautta. Tämä sovellus käynnistyy silloin, kun kytket puhelimen USB-kaapelilla autoon, ainakin itselläni toimii noin. Tätä ei voi erikseen käyttää. Oman autoni näyttöön voin "heijastaa" Google Mapsin tai Here Mapsin, ja käyttää niitä sitä kautta. Here Maps on tosin käynnistettävä puhelimen kautta. Puhelin voi olla vaikka etuistuimella, ja siihen ei tarvitse tämän jälkeen koskea. Samoin onnistuu Spotifyn käyttö, sovelluksen voi käynnistää auton kosketusnäytön kautta, ja kaikki samat toiminnot on käytettävissä. Tietenkin puheluiden soittaminen niihin vastaaminen onnistuu täysin puhelimeen koskematta, joko ratin painikkeilla tai kosketusnäytöltä.

        Tuo Android Auto on kyllä kätevä. Ainoa vaiva on liittää luuri johdolla auton systeemiin. Sillä voi käyttää lähes kaikkia puhelimen sovelluksia, mutta käytännössä Maps, puhelin ja musiikkisoitin ovat tärkeimmät. Kannattaa silti huomioida, että puhelin lämpenee käytön aikana navigointia käytettäessä, ja se myös latautuu samalla. Hitaasti tosin, mutta jos luurista löytyy latauksen rajoitus vaikka 85%:iin, sitä kannattaa käyttää pitkällä aikavälillä, ettei suotta pilaa akkua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe