Kuolema on kallis

Anonyymi-ap

eHautaus logo

30.9.2021 | Kuolinpesän raha-asiat
Mitä hautaus maksaa?
Hautajaisiin ja hautaukseen liittyvät kulut

Hautajaisiin ja hautaukseen liittyy useita eri kuluja, joita voi toisinaan olla vaikea hahmottaa. Pääsääntöisesti hautaus voidaan kuitenkin jakaa hautaustoimiston kuluihin ja seurakuntien kuluihin. Hautaustoimistot ja seurakunnat lähettävät erilliset laskut ja laskut on aina osoitettu kuolinpesälle. Lopullinen hautaushinta ja kulurakenne vaihtelee hautaustavan mukaan riippuen muun muassa siitä onko kyseessä arkkuhautaus vai tuhkaus ja siitä minne tuhkat haudataan tuhkauksen jälkeen.

Hautaustoimiston kulut
Arkku
Arkkuvaate
Vainajan arkkuunlaitto ja pukeminen
Yksi tai useampi kuljetus
Uurna
Kukkalaite
Hautakivi
Perunkirjoitus
Hautaustoimiston kuluihin kuuluvat hautajaisiin suoraan liittyvät kulut kuten hautaustuotteet sekä vainajan kuljetus. Hautaustuotteisiin kuuluu aina vähintään arkku ja usein myös uurna jos kyseessä on tuhkaus. Vainajan vaatetuksen voi ostaa hautaustoimistosta tai vainajalle voidaan pukea hänen omat vaatteensa. Omien vaatteiden suhteen on hyvä huomioida että niiden pukeminen vainajan päälle on työläämpää kuin hautaustoimiston vainajavaatteiden pukeminen.

20

1112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei oo kallis kun suku maksaa.

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

😍 ­­­N­­y­m­­f­­o­­m­a­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17922688j

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Arkku pitäisi vaan kipata maitokärryllä suoraan monttuun ilman seremonioita.

• Anonyymi

Juu, ja mielellään siinä aamuviiden aikaan. Kaksi henkilöä riittää. Talviaikaan toinen näyttää taskulampulla vähän valoa, jotta arkku soljahtaa hyvin monttuun kärrystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, ja mielellään siinä aamuviiden aikaan. Kaksi henkilöä riittää. Talviaikaan toinen näyttää taskulampulla vähän valoa, jotta arkku soljahtaa hyvin monttuun kärrystä.

Se on vähän väärin että kaikkien omienkin sukulaisten vihaaman hautaus maksaa pari tonnnia tässä kartellilandiassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on vähän väärin että kaikkien omienkin sukulaisten vihaaman hautaus maksaa pari tonnnia tässä kartellilandiassa

Pari tonnia kaikki? Isäni hautajaisissa saatiin vaan viinat tarjottua tuolla summalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai kauhea. Toivottavasti minusta ei ajatella noin kun kuolo korjaa...

• Anonyymi

Lähemmäs 10 tuhatta. Tähän lukuun tulee myös hautajaisväelle tarjottavat ruoka,kahvi,leivonnaiset jne.

• Anonyymi

Ei kait sitä kaikkia tarvii sinne pyytää. Oma toiveeni on muutama ihminen. Eikä välttämättä niitäkään.

• Anonyymi

Vois järjestää hautajaiset tänään tälle linttalotja- ajelulle. Aivan paskaa.....

• Anonyymi

Ei oo mulla varaa kuolla. Liian köyhä oon siihen.

• Etsin tällä hetkellä edullista hautauspalvelua Varsinais-Suomesta ja tätiäni autan etsimällä Satakunnasta vastaavaa. Onko kellään ehdottaa minulle mitään? Huomasin ainakin sen, että hintavertailuja on todella vaikea tehdä. Liikun siis netissä etsimässä. Saako mistään esille kokonaiskustannuksia? (Toki ymmärrän, että pientä säätöä voi tulla lopulliseen hintaan). Tulot ovat pienet ja velvoitteet suuret! Ei se rahoituskaan pahitteeksi olisi tässä tilanteessa, jos joku sellaista tarjoaisi.

• Anonyymi

osta valmis paketti kuopiosta poltto ja uurna alle 500 eur .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

osta valmis paketti kuopiosta poltto ja uurna alle 500 eur .

Minun mies kuoli t kirsi

• Anonyymi

Ei ole kallista sillä lähiomainen päättää miten vainaja hoidetaan eli its elaitoin halvimmat tuhkaus paketin mitä löytyi ja tuhkat siroteltiin mereen sallitulle alueelle enkä mitään muistotilaisuutta enkä siunaustakaan pitänyt kun ei kirkkoon kuulunut.Kaikkiniin emaksoi 1270€ jonka meni velkaisen vainajan viimeisistä pennosista ja vekaa jäi 40 000€. Tietenkin kun itse hoidin perunkirjat niin pikkasen hommia sai tehdä ja parit todistukset tilailla digi rekistereistä jotka maksoi kaikkineen noin 300€ ja ne maksoi sossu vaikka minulla isot tulot sillä ei omaisten tarvitse edes perunkirjoitukseen tarvittavia maksella omalla rahalla jos pesässä ei ole.

• Anonyymi

Yle 18.2.2025
      Vasemmistoliiton kansanedustaja Anna Kontula ehdottaa, että Suomessa sallittaisiin ruumiiden kompostointi hautaustapana. Kontula jätti asiasta toimenpidealoitteen eduskunnalle tänään.

Suomessa laki sallii tällä hetkellä arkkuhautauksen ja tuhkauksen.

Kontula perustelee ehdotustaan ympäristösyillä. Ruumiin kompostointia pidetään yhtenä ympäristöystävällisimmistä hautaustavoista.

– Olen itse puutarhaihminen ja ja ymmärrän hirveän hyvin sen kauneuden, mikä liittyy kompostointiin. Näinä aikoina, kun etsimme monella eri sektorilla ympäristöystävällisempiä käytäntöjä, niin kompostointi hautaustapana on yksi sellainen.

• Anonyymi

Tuhkaus on hyvä keino, ei tarvitse ostaa kallista arkkua.

• Anonyymi

Jos vainaja on muslimi, silloin tosiaan arkkua ei tarvita. Muulloin kylläkin arkku on pakollinen vainajan säilytyksessä ja kuljetuksessa.

"Arkku edustaa vainajaa hautajaistilaisuudessa, ja sitä käytetään vainajan kuljettamisessa ja säilyttämisessä. Arkkua tarvitaan myös vainajan tuhkaamisessa ja hautaamisessa. Myös tuhkahautauksessa tarvitaan siis arkku. Vainajan ruumiin säilyttämistä arkussa edellyttää myös terveydensuojeluasetus."

• Anonyymi

Voiko yksityinen ihminen perustaa jonkinlaisen polttouunin tai siis krematorion johonkin teollisuushalliin.
      Lämpöä voisi hyödyntää teollisuushallin lämmitykseen.

• Anonyymi

Omituista houruamista täällä jälleen kerran. Ei se kuoleman hinta ole sen kuolleen henkilön ongelma tai päänvaiva.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      67
      17497
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      43
      5311
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      303
      2896
    4. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      36
      2335
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      167
      2321
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      24
      1844
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      140
      1698
    8. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      5
      1677
    9. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1672
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      411
      1628
    Aihe