Koiviston Autolla (Onnibus Mega) on nyt monopoli Helsinki-Rovaniemi -reitillä!

Anonyymi-ap

Väkevä YLISTYS Koiviston Autolle!

29

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KA:ta onkin syytä kiittää. Ilman sitä suomalainen bussiliikenne olisi kaameassa alennustilassa.

      • Anonyymi

        Ilman Tamponia ja KA:ta ja nyt rahastopellejä, Suomessa olisi erinomainen kauko- ja lähiliikenneverkosto.
        Toimivat vaihtoyhteyden ja yhdestä paikasta ostettu lippu kelpaisi koko maassa.
        Eikä tarvitsisi miettiä voiko ottaa matkalaukkua, lemmikkiä tai voiko teini-ikäisen laittaa mummolaan bussilla.
        Eikä tarvitse kettuuntua kun kuskille ei kelpaa käteinen ja jos kelpaa, on hinta paljon korkeampi kuin Mh:sta ostettu lippu.
        Linja-autoasemilla olisi odotustilat, kahvio/ravintola, bussit ajaisivat asemien kautta, eikä tarvitsisi värjötellä puskapysäkeillä.
        Rahti kulkisi lähes aina päivässä melkein mihin päin Suomea hyvänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman Tamponia ja KA:ta ja nyt rahastopellejä, Suomessa olisi erinomainen kauko- ja lähiliikenneverkosto.
        Toimivat vaihtoyhteyden ja yhdestä paikasta ostettu lippu kelpaisi koko maassa.
        Eikä tarvitsisi miettiä voiko ottaa matkalaukkua, lemmikkiä tai voiko teini-ikäisen laittaa mummolaan bussilla.
        Eikä tarvitse kettuuntua kun kuskille ei kelpaa käteinen ja jos kelpaa, on hinta paljon korkeampi kuin Mh:sta ostettu lippu.
        Linja-autoasemilla olisi odotustilat, kahvio/ravintola, bussit ajaisivat asemien kautta, eikä tarvitsisi värjötellä puskapysäkeillä.
        Rahti kulkisi lähes aina päivässä melkein mihin päin Suomea hyvänsä.

        Paljonkohan tuo "yhdestä paikasta ostettu" lippu maksaisi nykyään vaikkapa Turun ja Helsingin välille?


    • Anonyymi

      No, onhan Helsinki-Rovaniemi-välillä sentään vielä yhdeksän päivittäistä junayhteyttä, useita tunteja nopeampiakin, mukavissa, tilavissa istuimissa.

      • Anonyymi

        Onnibus MEGA on halvin ja mukavin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus MEGA on halvin ja mukavin.

        Et sitten ole koskaan matkustanut OnnibusMegalla, etkä todennäköisesti junallakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus MEGA on halvin ja mukavin.

        Onnibus Mega on silloin ihan mukava, kun siellä on ajossa joku Åbergin tai muun oikean liikennöitsijän auto korvaamassa hajonnutta Daf-poloista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus Mega on silloin ihan mukava, kun siellä on ajossa joku Åbergin tai muun oikean liikennöitsijän auto korvaamassa hajonnutta Daf-poloista.

        nosto ohi ylläpidon juttujen.


    • Anonyymi

      Capmannikin varmaan ylistää kun sen rahat on kylvetty tyhjien penkkien kuljettamiseen. Ja pelkkää tappiota tulee.

      Capmannilla varmaan ylistetään sitä että Lauria kuunneltiin herkällä korvalla



      MUAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAA

      BUOOHOHOHOHOHOHOHOHOOOOOOOOO

      • Anonyymi

        Laurin nimi on pyhä ja YLISTETTY!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laurin nimi on pyhä ja YLISTETTY!

        Noin minäkin olen alkanut uskoa. Lauri-eno-vainajan haudalla on jo pari vuotta palanut "ikuinen" tuli ja palaa niin kauan kuin jaksan sitä ylläpitää.


    • Anonyymi

      Koiviston ruoska soi. Armotta.

      • Anonyymi

        Kyllä. Taitaa se ruoska vaan tanssia Onnibussin selässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Taitaa se ruoska vaan tanssia Onnibussin selässä.

        Täällä on puhuttu paljon rahdista. Ehkäpä silti Alamäelle isompi ongelma oli Lauri? Laurin halvin lippu oli euron kun Alamäen tarjousliput maksoi siinä viiskymppiä. Lauri taisi kinnapata taas yhden päänahan? Kiittäköön KA siis Lauria nykyisestä Hki-Roi monopolistaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on puhuttu paljon rahdista. Ehkäpä silti Alamäelle isompi ongelma oli Lauri? Laurin halvin lippu oli euron kun Alamäen tarjousliput maksoi siinä viiskymppiä. Lauri taisi kinnapata taas yhden päänahan? Kiittäköön KA siis Lauria nykyisestä Hki-Roi monopolistaan!

        Muistetaan nyt kuitenkin ylivoimaisen mukava matkustustapa, juna.
        Tuskin monikaan matkustaa VanHoolilla Helsingistä Rovaniemelle, varsinkaan yövuorolla,
        kun on mahdollisuus matkustaa nukkuen mukavasti.
        Ja eiköhän se lauri nyt kuori propseja, ei päänahkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistetaan nyt kuitenkin ylivoimaisen mukava matkustustapa, juna.
        Tuskin monikaan matkustaa VanHoolilla Helsingistä Rovaniemelle, varsinkaan yövuorolla,
        kun on mahdollisuus matkustaa nukkuen mukavasti.
        Ja eiköhän se lauri nyt kuori propseja, ei päänahkoja.

        VR on selvästi kalliimpi kuin KA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on puhuttu paljon rahdista. Ehkäpä silti Alamäelle isompi ongelma oli Lauri? Laurin halvin lippu oli euron kun Alamäen tarjousliput maksoi siinä viiskymppiä. Lauri taisi kinnapata taas yhden päänahan? Kiittäköön KA siis Lauria nykyisestä Hki-Roi monopolistaan!

        Eikö Alamäki ollutkaan ob:n yhteistyökumppani? Vai puukottiko ob taas yhtä kaveriaan selkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Alamäki ollutkaan ob:n yhteistyökumppani? Vai puukottiko ob taas yhtä kaveriaan selkään?

        Matkahuoltohan Alamäen kolkkasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkahuoltohan Alamäen kolkkasi.

        Nyt kun Capmanin kahelit nimeävät yhtiöitä uusiksi, niin Onnibus voisi muuttaa nimensä OnniPuukko.com tai Puukkobus.com?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkahuoltohan Alamäen kolkkasi.

        Tässä olikin uusi asia minulle. En ole ennen kuullutkaan, että Matkahuolto puuttuisi jopa yritysten talouteen.

        Näitä ob:n kavereita on mennyt muuten konkkaan aika monia, nyt Alamäki, viime vuonna Töysä, sitä ennen ML Charter, Inter kuljetus, Zei Zei, joku Lappeenrannasta Helsinkiin linjan ajoa yrittänyt (nimeä en muista). Jotenkin nämä epäkurantit yritykset ovat ajautuneet Onnibussin kumppaneiksi, kertoo sekin jotakin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Alamäki ollutkaan ob:n yhteistyökumppani? Vai puukottiko ob taas yhtä kaveriaan selkään?

        Kilpailu on kilpailua eikä Onnibus-leiri ole mikään kartelli.

        Voihan olla niinkin että joku vaikutus sillä on jos toisen lippu maksaa 1e ja toisen 50e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailu on kilpailua eikä Onnibus-leiri ole mikään kartelli.

        Voihan olla niinkin että joku vaikutus sillä on jos toisen lippu maksaa 1e ja toisen 50e.

        Joo, sen verran pitää vierittää syytä pois OB:n niskasta, että tuo yhteistyö on vain lippujen myyntiä Ob:n verkkokaupassa.
        Ja aikataulujen ylläpitoa Ob:n aikatauluhaussa.
        Taksoissa Alamäellä ja Onnilla oli aika laillakin eroa, mutta Alamäen bisnesidea perustui suureen rahtimäärään, ei niinkään matkustajatuloihin ja kun rahti jäi pois, tulos oli selvä.
        Nämä 1 euron liput eivät horjuta kenenkään vuoroja, niitä on vain muutama myynnissä.
        Esim. nyt Ob;n Helsinki-Rovaniemi lippu maksaa rapoisat 45-52 euroa, että siinä euron tikettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, sen verran pitää vierittää syytä pois OB:n niskasta, että tuo yhteistyö on vain lippujen myyntiä Ob:n verkkokaupassa.
        Ja aikataulujen ylläpitoa Ob:n aikatauluhaussa.
        Taksoissa Alamäellä ja Onnilla oli aika laillakin eroa, mutta Alamäen bisnesidea perustui suureen rahtimäärään, ei niinkään matkustajatuloihin ja kun rahti jäi pois, tulos oli selvä.
        Nämä 1 euron liput eivät horjuta kenenkään vuoroja, niitä on vain muutama myynnissä.
        Esim. nyt Ob;n Helsinki-Rovaniemi lippu maksaa rapoisat 45-52 euroa, että siinä euron tikettiä.

        Hyväksyn tämän kommentin. Se myös vahvistaa, että se oli ennen muuta Matkahuolto, jokakäytti giljotiinia Alamäen kurkulla: rahti veks ja satavuotias yritys hautaan. Ei auttaneet enää edes Alamäen LAL:ille vuosien ajan maksamat "suojelurahatkaan" (jäsenmaksut).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväksyn tämän kommentin. Se myös vahvistaa, että se oli ennen muuta Matkahuolto, jokakäytti giljotiinia Alamäen kurkulla: rahti veks ja satavuotias yritys hautaan. Ei auttaneet enää edes Alamäen LAL:ille vuosien ajan maksamat "suojelurahatkaan" (jäsenmaksut).

        Nono, tuon välin rahdin siirto rekkoihin johtuu siitä, että ei yksi Alamäen vuoro voinut viedä koko välin rahtia.
        Jos Ob:lla olisi kunnon autot vuoroillaan, niin rahti olisi jakautunut usealle vuorolle ja paketinkuljetustarve olisi täytetty.
        Toki kyseessä on Mh:n valtakunnallinen muutos, joten olisiko tuo väli jäänyt linja-autoille vai ei, sitä ei tiedetä.
        Ei mene montaakaan vuotta ehkä kuukauttakaan, niin Mh on myynyt koko pakettibisneksensä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväksyn tämän kommentin. Se myös vahvistaa, että se oli ennen muuta Matkahuolto, jokakäytti giljotiinia Alamäen kurkulla: rahti veks ja satavuotias yritys hautaan. Ei auttaneet enää edes Alamäen LAL:ille vuosien ajan maksamat "suojelurahatkaan" (jäsenmaksut).

        Olisikohan suurin syyllinen kuitenkin samassa osoitteessa majaansa pitänyt kuljetusliike S.Keskitalo Ky, joka vei Alamäen varat? Jotakin outoa Alamäen toiminnassa oli, kun ei vielä PRH:n kehotuksesta huolimatta vuoden 2021 tilinpäätöstäkään toimitettu viranomaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan suurin syyllinen kuitenkin samassa osoitteessa majaansa pitänyt kuljetusliike S.Keskitalo Ky, joka vei Alamäen varat? Jotakin outoa Alamäen toiminnassa oli, kun ei vielä PRH:n kehotuksesta huolimatta vuoden 2021 tilinpäätöstäkään toimitettu viranomaiselle.

        Jos nyt oikein muistan kaukaisia asioita 80-luvun lopulta, niin Alamäki oli ostamassa Jäppisen Liikenteen, mutta siihen tuli joku mutka matkaan ja Jäppinen päätyi sitten olikohan se Peltosen Liikenteelle, josta kokonaisuudesta muodostui aikanaan Superlinjat Oy.
        Tuosta kaupasta vapautuneilla lainasummalla Alamäki osti Pulkkilan Liikenteen, linja-autoja ja kuorma-autohommia ja myöhemmin vielä tuon Keskitalon.
        Oli käsittääkseni hieman holtittomia ostoja ja taloudellinen alamäki alkoi siitä.
        Voin muistaa jo hieman väärin, mutta suunnilleen näin.
        Helsingin vuoro, mikä aiheutti hieman kohinaa muissa liikennöitsijöissä, taisi kuitenkin olla sellainen plusmiinusnolla-bisnes heti alusta lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt oikein muistan kaukaisia asioita 80-luvun lopulta, niin Alamäki oli ostamassa Jäppisen Liikenteen, mutta siihen tuli joku mutka matkaan ja Jäppinen päätyi sitten olikohan se Peltosen Liikenteelle, josta kokonaisuudesta muodostui aikanaan Superlinjat Oy.
        Tuosta kaupasta vapautuneilla lainasummalla Alamäki osti Pulkkilan Liikenteen, linja-autoja ja kuorma-autohommia ja myöhemmin vielä tuon Keskitalon.
        Oli käsittääkseni hieman holtittomia ostoja ja taloudellinen alamäki alkoi siitä.
        Voin muistaa jo hieman väärin, mutta suunnilleen näin.
        Helsingin vuoro, mikä aiheutti hieman kohinaa muissa liikennöitsijöissä, taisi kuitenkin olla sellainen plusmiinusnolla-bisnes heti alusta lähtien.

        Jos nämä jutut pitävät paikkaansa, saattaa siis olla niin että Alamäen "annettiin" mennä konkurssiin ja hommaa jatketaan kuorma-autoilla? Varmasti tässä olisi järkeä, koska pakettien määrä lisääntyy koko ajan ja tulovirta kuorma-autorahdissa on varmasti paljon vakaampikuin epävarmuuteen ajetulla linja-autopuolella. Tällä hetkellä linja-autoliikenteen riskit ovat niin suuria, että siitä kannattaa luopua, ellei ole jotakin varakasta pääomasijoittajaa takaamassa selustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nämä jutut pitävät paikkaansa, saattaa siis olla niin että Alamäen "annettiin" mennä konkurssiin ja hommaa jatketaan kuorma-autoilla? Varmasti tässä olisi järkeä, koska pakettien määrä lisääntyy koko ajan ja tulovirta kuorma-autorahdissa on varmasti paljon vakaampikuin epävarmuuteen ajetulla linja-autopuolella. Tällä hetkellä linja-autoliikenteen riskit ovat niin suuria, että siitä kannattaa luopua, ellei ole jotakin varakasta pääomasijoittajaa takaamassa selustaa.

        Pitää kuitenkin muistaa, että Alamäki Oy oli oma juridinen yksikkönsä, eikä siinä tarvittu kenenkään toisen yhtiön lupaa mennä konkurssiin.
        Tamponin yli 10 miljoonan tappioeurojen syytäminen pientareille on rapauttanut bussirahdin laajan liikennekentän ja luotettavuuden.
        Tämän takia Mh:n oli pakko miettiä kuviot uusiksi, jotta rahdinkuljetussopimuksia voitaisiin noudattaa.


    • Anonyymi

      Väkevä oksennus ja pyllistys ja paskannus !
      Tulkaa keskustelemaan aiheesta lisää Ay konkarien kanssa joilla pitkä kokemus kuljetusalalta rav Waltikkaan huomenna perjantaina 14.7 alk. klo 18

      Parta Jugi & co.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe