Kohtalon on julma miekka

miesmenneisyydest

tiimalasin loppuu hiekka
oltukaan ei Luojan mieleen
luomistyönsä meni pieleen.

Räjähdyksen näämme pienen
laajenevan pilvisienen
hajaantuen maailmalle
tuhon tuo se planeetalle.

Säteily saa pahoinvoimaan
paineaalto korvat soimaan
hiiltyy oksat metsän puiden
polttaa lihat päältä luiden.

Se päivä saapuu vääjäämättä
auttavaa et löydä kättä
kuuman tuulen pyyhkiessä
ihmiskunnan nyyhkiessä.

Luoja jos vain hahmo tarun
lastenlelu päässä narun
syyttää voimme itseämme
hukkaan meni elämämme.

Riimit ei tuo lohdutusta
helpota ei ahdistusta
vaipunut oon alakuloon
alistunut lopun tuloon.

13

701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hieno aloitus! Osaat kirjoittaa.

    • Uskon, että riimeistä on hyvinkin auttajaksi
      ahdistuksen helpottajaksi. Kiitos niistä.

      Jo vuosia sitten ennustit, että
      "murskaantuvat mannerlaatat,
      liekkimeren nuolemassa,
      planeetta on kuolemassa"

      Olemme saaneet lisäaikaa...

      • Anonyymi

        Eiköhän se lisäaika ole käymässä melko vähiin.
        Näyttää vain joka päivä maailman tilanne huononevan, kun ilmasto on sekaisin ja Ukrainan tilanne kiristyy kohta siihen,että pienestäkin kipinästä roihahtaa lopullisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se lisäaika ole käymässä melko vähiin.
        Näyttää vain joka päivä maailman tilanne huononevan, kun ilmasto on sekaisin ja Ukrainan tilanne kiristyy kohta siihen,että pienestäkin kipinästä roihahtaa lopullisesti.

        No älä nyt.
        Ne pahat kriisithän kohtasivat vain Marinin hallitusta. Näin sanovat vasempaan korvaani.


    • Anonyymi

      Kuka muistaa kun oppikoulussa piti analysoida runoja äikän tunnilla. Siitäpä vanhaa taitoa (??) verestämään.
      laajenevan pilvisienen – Tarkoittaakohan runoilija sodan mahdollistamaa atomivoimalaräjähdystä vai ilmansaastumista ja sen myötä ilmanalan kuumentumista mahdottomaksi elää.
      tuhon tuo se planeetalle… auttavaa et käydä kättä - Kuka tietää, montako kertaa maapallo on jo tuhoutunut ja alkanut alusta. Apu on siinä. Todentuu parintuhannen vuoden raamatun ajanlasku ja maininta ”ekr”. Ehkä on aika tämän session loppua, ja muutamat vahvat jäävät eloon tai joku olio evoluution muokattavaksi tai toistuu raamatun alun luomiskertomus.
      Luoja jos vain hahmo tarun
      lastenlelu päässä narun – Toiselle Jumala, toiselle se lelu
      syyttää voimme itseämme
      hukkaan meni elämämme.– Älähän nyt ole noin pessimistinen. paljon on koettu, paljosta iloittu jos surtukin. Jos näin on tarkoitettu, Luojaan uskon minä, niin onko syytä itsesyytöksiin.
      Riimit ei tuo lohdutusta – Tavallaan tuo, on kiittäminen noin lahjakkaasta runoilijasta palstallamme. Ilo lukea.

    • Riimit tuovat lohdutusta, ainakin Menneisyyden miehen riimit ! Kiitos taas.
      Uhkakuvat ja pelot kesytetään näkemällä ja kuvaamalla ne, sanovat.

      • Anonyymi

        Taitavaa ilmaisua riimein.
        Minä olen jo odottanut runoa.
        Beng
        Kun Miki Liukkosen lähdöstä pois tuli tieto 5.7., tulivat mieleeni nämä runot.
        Semmoista tää.
        Kiitos.


    • Anonyymi

      Luulin sinun poistuneen kuvioista, mutta ilahduin suuresti, kun niin ei ollutkaan tapahtunut. Pariin vuoteen en ole törmännyt riimeihisi.
      Olet edelleen taitava sananikkari, mutta usein teoksesi ovat mustanpuhuvia.
      Älä vaivu synkkyyteen, kun kesäkin on kauneimmillaan.

      Musiikkia laitan jälleen, kuten tapanani on.

      https://www.youtube.com/watch?v=luTIwLjMbQk

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        Keikun kanssasi samoilla aalloilla. Ahdistunut asenne on oma moka, jota voi helpottaa etsimällä omaan elämäänsä hyviä ja kauniita asioita.

        Kun ihminen on luomakunnan tyhmin eläin ja järjestää itse itsensä ja elintilansa tuhon tuomioon, niiin sille ei valitettavasti valaistunutkaan voi mitään. Dillet eivät kuuntele.


    • Anonyymi

      Kiitos!
      diggari

    • ...olet jälkeläinen ennustajan...
      niin mielelläni näkisin
      ...että valo täyttää mustan taivaan...

      eli jonkun positiivisen, valoisan ja tosi optimistisen riimityksen,
      luulen, että miehellä menneisyydest jossakin
      piileskelee myös iloiset värssyt.

    • Anonyymi00008

      Kirjoita joskus vähän iloisempia runoja!

      • Anonyymi00009

        Kirjoita runo naapurinsa kiusaamiseki joutuneelle lohduttava runonpätkä jaksamiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe