RKP sai virkapakkoruotsin jokaiseen korkeakoulututkintoomme. Paha moka. Ulkomaalaiset vapautetaan, vaikka sama tutkinto.
Virkaruotsista tehtiin rangaistus opiskelijoille 1978, vastaavaa ei muualla maailmassa
19
347
Vastaukset
- Anonyymi
Tutkintovaatimusten tulee olla sekä tieteenalan että opiskelijan kannalta mielekkäitä.
Virkapakkoruotsi ei ole kumpaakaan. Se on irrallinen suoritus, joka on poliittisen päätöksen jälkeen lisätty joka tutkintoon.
Ulkomaiset opiskelijat vapautetaan.
Missään muualla maailmassa ei ole vastaavaa pakkovirkakieltä joka tutkinnossa. Ei tulisi olla meilläkään.- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17925933A
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Tutkintovaatimusten tulee olla sekä tieteenalan että opiskelijan kannalta mielekkäitä. Virkapakkoruotsi ei ole kumpaakaan.
Virkakieliopintojen tulisi olla tutkinnosta irrallaan. Niitä voi tarjota opiskelijalle joko osaksi tutkintoa tai myöhemmin täydennyskoulutuksena.
Ajatus tietysti olisi, että niitä suorittava kokee ne mielekkäinä ja itseään hyödyttävinä. Nyt virkaruotsista tehtiin rangaistus, josta suomalainen ei saa vapautusta. - Anonyymi
Miksi amk:sta valmistuvan animaattorin tai yliopistolta valmistuvan matemaatikon pitää suorittaa virkaruotsi? Kohtuutonta!
- Anonyymi
Miksi amk:sta valmistuvan metsäinsinöörin tai yliopistolta valmistuvan muotoilijan pitää suorittaa virkaruotsi? Järjetöntä!
- Anonyymi
Näin ei olisi saanut käydä!
- Anonyymi
Surkeaa, eikä missään muuallla vastaavaa
- Anonyymi
Jälkikoloniamismia. Myös Afrikassa ja Intiassa opiskellaan ja käytetään entisten kolonistien kieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jälkikoloniamismia. Myös Afrikassa ja Intiassa opiskellaan ja käytetään entisten kolonistien kieltä.
Sitähän se pakkoenglanti on täälläkin, jälkikoloanialismia.
- Anonyymi
Paha paha moka
- Anonyymi
RKP:n virkapakkoruotsi
- Anonyymi
Paha moka, iso riesa
- Anonyymi
Ei enää virkaruotsia
- Anonyymi
Surkeaa, pakkoenglannittajatäti, surkeaa...
- Anonyymi
Virkaruotsi on järjetöntä tuhlausta
- Anonyymi
Pakkoenglanti vielä järjettömämpää.
- Anonyymi
Ei missään muualla maailmassa virkaruotsimme kaltaista.
Eikö ruotsi voisi olla valinnaiskieli kuten englantikin? - Anonyymi
Miten ruotsista tuli ainoa kaikille pakollinen kieli Suomessa?
Vastaavaa ei muualla. - Anonyymi
Tyhmä pakko
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868573
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264698- 504208
- 593752
- 513206
- 502960
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262666- 432471
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382183Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362117