.. mitä tarkoittaa jarrumittausten alla maininta:
"pyörät lukkiutuivat dynamometrissä"
Tiedän kyllä mitä lukkiutuminen tarkoittaa, mutta onko hyvä vai huono asia?
Perinteiset jarrut, edessä levyt ja takana rummut.
Hyväksytty, mutta..
10
736
Vastaukset
- Anonyymi
Erittäin hyvä asia. 👍 Ei muuta ku, kovaa ja huolimatonta ajoa. 🏁
- Anonyymi
Miksi se piti mainita katsastustodistuksessa erikseen?
Eikös kaikki jarrut (kunnossaolevat) lukkiudu kun tarpeeksi poljetaan?
Siis perinteiset, ei ABS:ää tai muuta ajonvaikeutusjuttua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi se piti mainita katsastustodistuksessa erikseen?
Eikös kaikki jarrut (kunnossaolevat) lukkiudu kun tarpeeksi poljetaan?
Siis perinteiset, ei ABS:ää tai muuta ajonvaikeutusjuttua.Minulla on autossa ABS jarrut ja katsastuksessa tuli sama merkintä. Jarrutestissä pyörät pyörii niin hitaasti ettei ABS herää, normaaliajossa kyllä potkii kun jarruttaa kunnolla.
- Anonyymi
Todennäköiseti tässä maininta tulee sen vuoksi, että jarrujen mitattu jarrutusvoima jää lakisääteisestä vaatimuksesta "ennenaikaisen" lukkiutumisen vuoksi, kun pito rullien ja kumin välillä loppuu jo ennen vaaditun rajan täyttymistä. Ihan normaali tilanne.
- Anonyymi
Jarrut ovat OK. Autosi jarrut ovat niin tehokkaat. että voittavat kitka voiman jarrutestauslaitteen pyöritysrummun kitkaan.
- Anonyymi
itsekin ihmettelin samaa tekstiä. suullisesti katsastusukko sanoi jarrujen olevan hyvät, mutta sitten katsastuksen jälkeen lueskelin sitä paperia ja mietin onko abs-jarruissa kuitenkin jotain vikaa kun ne lukkiutuvat. aikaisemmin en ole tuollaista tekstiä nähnyt.
- Anonyymi
Niin, ABS-jarruthan eivät tosiaan mene koskaan lukkoon vaan auto ryömii koko ajan hitaasti eteenpäin vaikka maailman tappiin pysähtymättä vaikka kuinka runnaoisi poljinta pohjaan. Ainoa tapa saada auto täysin pysäytettyä on repiä abs:n sulake irti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ABS-jarruthan eivät tosiaan mene koskaan lukkoon vaan auto ryömii koko ajan hitaasti eteenpäin vaikka maailman tappiin pysähtymättä vaikka kuinka runnaoisi poljinta pohjaan. Ainoa tapa saada auto täysin pysäytettyä on repiä abs:n sulake irti.
No sitten sulla on autossasi viallinen ABS järjestelmä. Juuri tuollaisen mahdollisuuden vuoksi ABS, lopettaa toimintonsa kun nopeus laskee riittävän pieneksi ja sen jälkeen pystyy jarruttamaan auton pysähdyksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitten sulla on autossasi viallinen ABS järjestelmä. Juuri tuollaisen mahdollisuuden vuoksi ABS, lopettaa toimintonsa kun nopeus laskee riittävän pieneksi ja sen jälkeen pystyy jarruttamaan auton pysähdyksiin.
Mitenhän tuo "sulla on autossasi viallinen ABS järjestelmä" sopii yhteen katsastusukon jarrukehujen kanssa. Kai ne sentään tietävät onko auto abs-jarrullinen vai ei, eivätkä hyväksy lukkiutuvia jarruja? Luulen, että tuo teksti on joku tietojärjestelmän aivopieru, sitä ei tosiaan ennen ole näkynyt ja katsastusraportti oli muutenkin hieman muuttanut ulkoasua ainakin päästöjen osalta, edellisvuoden lappuun nähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenhän tuo "sulla on autossasi viallinen ABS järjestelmä" sopii yhteen katsastusukon jarrukehujen kanssa. Kai ne sentään tietävät onko auto abs-jarrullinen vai ei, eivätkä hyväksy lukkiutuvia jarruja? Luulen, että tuo teksti on joku tietojärjestelmän aivopieru, sitä ei tosiaan ennen ole näkynyt ja katsastusraportti oli muutenkin hieman muuttanut ulkoasua ainakin päästöjen osalta, edellisvuoden lappuun nähden.
Vai mahtaako teksti tulla käsijarrun tehosta? Sehän on hyvä asia jos sillä saa takakiekot lukkoon abs-jarrullisessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279