Kannabis johti skitsofreniaan

Anonyymi-ap

Vainoharhojen vallassa
Lean poika tykästyi teini-iässä kannabikseen, alkoi käyttäytyä ensin oudon vetämättömästi, sitten psykoottisesti ja sairastui lopulta skitsofreniaan. Tämä on yhä tavallisempi tarina: kannabiksen käyttöön liittyvien psykoosien määrä on kasvussa Pohjoismaissa, ja erityisessä vaarassa ovat nuoret.

https://www.is.fi/terveys/art-2000009055695.html

93

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannabis on karmea huume 🥶

      • Anonyymi

        Ikinä ei oo kukaan kuollut 🤣 niin karsee se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikinä ei oo kukaan kuollut 🤣 niin karsee se on.

        Kuinkakohan moni huumeiden käyttäjä on kuollut, kun on aloittanut kannabiksella ?
        On se aika karseeta.


      • Anonyymi

        No jokainen järkevä tietää kannabis aiheuttaa psykoosin. Ensin käytetään vapaehtoisesti sitten valitetaan kun ei pääse hoitoon. Jo olette idiootteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikinä ei oo kukaan kuollut 🤣 niin karsee se on.

        Mistäs luulet sen tietävän. Et ole ollut akuutilla ottamassa vastaan ihmistä joka on hyvin voimakkaassa psykoosissa cannabis aiheuttanut. Äsinä et tiedä kuinka monta ihmistä on menehtynyt cannabiksen vuoksi. Joten älä yritä mitenkää tehdä vakavasta asiasta leikkiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikinä ei oo kukaan kuollut 🤣 niin karsee se on.

        Huumekauppojen yhteydessä aika moni on kuitenkin saanut puukosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkakohan moni huumeiden käyttäjä on kuollut, kun on aloittanut kannabiksella ?
        On se aika karseeta.

        Eihän siihen kuole, muttuu muiden silmissä naurettavaksi. 😁😁😁😁😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikinä ei oo kukaan kuollut 🤣 niin karsee se on.

        Mistäs sinä tiedät kenenkään kuolemia, et ole töissä akuutti vastaanotolla


    • Anonyymi

      Mitkään päihteet eivät ole hyväksi lapsille ja nuorille. Ei lailliset, eikä laittomat. Alkoholi on kaikkein tuhoisin aine lasten kehittyville aivoille, koska on voimakas solumyrkky joka tuhoaa aivoja. Suurin osa skitsofreenikoista ei myöskään ole koskaan käyttänyt kannabista.


      Kannabiksen käyttöä ei voi aikuisilta kieltää siitä syystä, että rikolliset myyvät kaikkia huumeita lapsille ja nuorille ja joillekin heistä voi tulla ongelmia kun käytetään runsaasti päihteitä.

      • Anonyymi

        Usein nuoret huumeiden käyttäjät ovat jo tuhonneet aivojaan siihen mittaan että kehitys jää sille asteelle mikä ikäkin on. Siis heistä tulee täysi ikäisiä iän perusteella mutta tulevat olemaan lapsen asteella koko elämänsä .maillä lapsen aivot ovat siinä 21 vuotiaana vasta täysin kehittyneet , ja kun se kehitysntuhitaan huumeiden avulla niin aitä ei mitenkään enää voi korjata .
        Niin että nämä jotka puolustavat huumeita ovat ainoastaan kehityksestään jälkeen jääneitä .


    • Anonyymi

      Suurin osa skitsofreenikoista ei ole koskaan käyttänyt kannabista. Kannabis korkeintaan nopeuttaa sairastumista muutamalla vuodella, mutta asia olisi tapahtunut muutenkin, koska kyseiseen sairauteen taipuvaiset ovat herkempiä käyttämään erilaisia päihteitä, joita on muitakin kannabiksen lisäksi. Siksi skitsofrenian määrä ei ole maailmassa kasvanut, mutta kannabis nostetaan asiassa ns. tikunnokkaan, vaikka sen käyttämättömyyskään ei estä sairauden puhkeamista.
      Vaikka kannabis saataisiin poistettua kokonaan maailmasta, skitsofreniamäärät pysyisivät silti samoina.

    • Anonyymi

      Nistit tulevat aina vähettelemään kannabiksen haittoja, vaikka kannabis on äärimmäisen petollinen ja vaarallinen huume, joka johtaa turmioon

      • Anonyymi

        YLE TV1 kanavalla tuli dokumentti, jossa eräs 7-kymppinen rouva oli viihdekäyttänyt pilveä 50 vuotta ja oli varmasti sinua paremmassa kuosissa henkisesti ja fyysisesti. Dokkari löytyy yle-areenasta.
        https://areena.yle.fi/1-4651038


      • Anonyymi

        He huomaavat sen vähättelynsä vasta joskus vuosien kuluttua.
        Päihteitä pitkään käyttänyt ihminen ei pääse terveenä koko elämäänsä läpi.
        On tuo tullut nähtyä ja kuultua, jopa omaakin kokemusta on, ikävä kyllä.
        Nyt on enää myöhäistä alkaa sanoa " jos olisin tajunnut, jos olisin kuunnellut niitä viisaampiani ", jne.
        Siinä vaiheessa, kun kiinnostuu jostain päihteestä, ja mahdollisesti jää koukkuunkin, ei tule ajateltua omaa elämää vuosia eteenpäin.
        " Ei tästä minulle mitään tule ", ollaan kuolemattomia.
        Jokainen saa toki ihan vapaasti kokeilla mitä haluaa, jos kerran niin haluaa, mutta on hyvä muistaa, ettei sitten myöhemmin ala voivotella ja itkeä omaa kohtaloaan.
        Laulussakin on sanonta Sitä saa mitä tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He huomaavat sen vähättelynsä vasta joskus vuosien kuluttua.
        Päihteitä pitkään käyttänyt ihminen ei pääse terveenä koko elämäänsä läpi.
        On tuo tullut nähtyä ja kuultua, jopa omaakin kokemusta on, ikävä kyllä.
        Nyt on enää myöhäistä alkaa sanoa " jos olisin tajunnut, jos olisin kuunnellut niitä viisaampiani ", jne.
        Siinä vaiheessa, kun kiinnostuu jostain päihteestä, ja mahdollisesti jää koukkuunkin, ei tule ajateltua omaa elämää vuosia eteenpäin.
        " Ei tästä minulle mitään tule ", ollaan kuolemattomia.
        Jokainen saa toki ihan vapaasti kokeilla mitä haluaa, jos kerran niin haluaa, mutta on hyvä muistaa, ettei sitten myöhemmin ala voivotella ja itkeä omaa kohtaloaan.
        Laulussakin on sanonta Sitä saa mitä tilaa.

        Päihteet ovat todella vaarallisia, etenkin alkoholi, synteettiset huumeet ja psyykelääkkeet, sekakäyttö yms, mutta nyt keskustelu koskee luomukukkaa, joka ei kuulu tuhon joukkoon ja josta sinä et tiedä mitään.
        Ylen dokumentissa esiintyvä nainen on hyvä esimerkki, nauttii elämästään kaikin tavoin ja on iloinen, toisin kuin sinä, olet ärtyisä, katkera, elämäänsä kyllästynyt negatiivinen ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päihteet ovat todella vaarallisia, etenkin alkoholi, synteettiset huumeet ja psyykelääkkeet, sekakäyttö yms, mutta nyt keskustelu koskee luomukukkaa, joka ei kuulu tuhon joukkoon ja josta sinä et tiedä mitään.
        Ylen dokumentissa esiintyvä nainen on hyvä esimerkki, nauttii elämästään kaikin tavoin ja on iloinen, toisin kuin sinä, olet ärtyisä, katkera, elämäänsä kyllästynyt negatiivinen ihminen.

        Mistä sinä tiedät, mitä minä tiedän tai en tiedä?
        On kokemusta tuosta luomukukasta, se oli kohdallani kaiken pahan alku ja juuri.
        En myöskään ole ärtyisä, katkera, negatiivinen, ja ennen kaikkea, en ole kyllästynyt elämääni, etenkään nyt kun vuosien luomukukkasekoilujen jälkeen sain elämäni takaisin, paljon parempana kuin ennen.

        Mikä sinua ahdistaa, kun väität ventovieraasta ihmisestä ihan höpöjuttuja?
        Polttele sitä luomua, jos pysyisit itse vähän ystävällisempänä ja vähemmän katkerana.
        Tekstistäsi huomaa, ettet välttämättä ole ihan tyytyväinen itseesi.
        Ei millään pahalla.
        Nämä luomuintoilijat vain jokainen keksii omat selityksensä ja puolustuksensa, kun keskustelun aiheena on kiistelty asia. Sille ei voi mitään, että toiset hyväksyy, toiset ei.
        Ehkä tärkeintä on se, että itse tietää mitä tekee, miten toimii, ja on itse siihen tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät, mitä minä tiedän tai en tiedä?
        On kokemusta tuosta luomukukasta, se oli kohdallani kaiken pahan alku ja juuri.
        En myöskään ole ärtyisä, katkera, negatiivinen, ja ennen kaikkea, en ole kyllästynyt elämääni, etenkään nyt kun vuosien luomukukkasekoilujen jälkeen sain elämäni takaisin, paljon parempana kuin ennen.

        Mikä sinua ahdistaa, kun väität ventovieraasta ihmisestä ihan höpöjuttuja?
        Polttele sitä luomua, jos pysyisit itse vähän ystävällisempänä ja vähemmän katkerana.
        Tekstistäsi huomaa, ettet välttämättä ole ihan tyytyväinen itseesi.
        Ei millään pahalla.
        Nämä luomuintoilijat vain jokainen keksii omat selityksensä ja puolustuksensa, kun keskustelun aiheena on kiistelty asia. Sille ei voi mitään, että toiset hyväksyy, toiset ei.
        Ehkä tärkeintä on se, että itse tietää mitä tekee, miten toimii, ja on itse siihen tyytyväinen.

        Oletpa sinä taas vihainen, se taitaa olla sinun perusolotila. Kukka olisi ehkä tehnyt sinustakin elämään positiivisemmin suhtautuvan ja rennomman.
        Sinut on helppo tunnistaa palstalla hyökkäävästä kirjoitustyylistä ja siitä voi päätellä paljon muutakin.
        Elämä on sinulle varmasti pelkkää tuskaa, et osaa iloita mistään.

        PS. En polttele itse mitään, en edes tupakkaa ja inhoan alkoholia, nautin silti jokaisesta päivästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa sinä taas vihainen, se taitaa olla sinun perusolotila. Kukka olisi ehkä tehnyt sinustakin elämään positiivisemmin suhtautuvan ja rennomman.
        Sinut on helppo tunnistaa palstalla hyökkäävästä kirjoitustyylistä ja siitä voi päätellä paljon muutakin.
        Elämä on sinulle varmasti pelkkää tuskaa, et osaa iloita mistään.

        PS. En polttele itse mitään, en edes tupakkaa ja inhoan alkoholia, nautin silti jokaisesta päivästä.

        Yritä saada nautintoa myös omasta olemassaolostasi.
        Harmittaako, kun minua ei yhtään haittaa kirjoituksesi?
        Minut onkin kamalan helppo tunnistaa palstalla kirjoitustyylistä, kun olen jo yhden kommentin aiemmin laittanut.
        Oikeasti kyllä toivon, ettei me tunneta toisiamme.

        Jos kerran oikeasti et polttele mitään, niin onko sinulla sitä tietoa paljonkaan?
        Miten voit väittää ilman kokemusta, mitä nuo luomut saavat aikaiseksi?
        Ai niin, unohdin, että olit katsonut dokumentin...
        Kivaa kesän jatkoa sinullekin! Annetaan kaikkien kukkia kukkia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä saada nautintoa myös omasta olemassaolostasi.
        Harmittaako, kun minua ei yhtään haittaa kirjoituksesi?
        Minut onkin kamalan helppo tunnistaa palstalla kirjoitustyylistä, kun olen jo yhden kommentin aiemmin laittanut.
        Oikeasti kyllä toivon, ettei me tunneta toisiamme.

        Jos kerran oikeasti et polttele mitään, niin onko sinulla sitä tietoa paljonkaan?
        Miten voit väittää ilman kokemusta, mitä nuo luomut saavat aikaiseksi?
        Ai niin, unohdin, että olit katsonut dokumentin...
        Kivaa kesän jatkoa sinullekin! Annetaan kaikkien kukkia kukkia!

        Sinulla kaltaisella ihmisellä, jolla on tarve kontrolloida muita ja aina naama ns. norsunvtulla, eikä mikään ole koskaan hyvin, tuskin on ainuttakaan ystävää. Kurjaa on tuollaisen elämä.

        Olet aloittanut palstalla monta samantyylistä ketjua, levittänyt valheitasi, nostanut niitä aina ylös jollakin typerällä ja agressiivisella kommentilla. Sinut on helppo tunnistaa kirjoitustyylistä ja sanojen käytön perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla kaltaisella ihmisellä, jolla on tarve kontrolloida muita ja aina naama ns. norsunvtulla, eikä mikään ole koskaan hyvin, tuskin on ainuttakaan ystävää. Kurjaa on tuollaisen elämä.

        Olet aloittanut palstalla monta samantyylistä ketjua, levittänyt valheitasi, nostanut niitä aina ylös jollakin typerällä ja agressiivisella kommentilla. Sinut on helppo tunnistaa kirjoitustyylistä ja sanojen käytön perusteella.

        Voi ei, et taida tuntea minua ollenkaan.
        Ja jos nyt kerron, niin en ole avannut yhtäkään ketjua näillä palstoilla.
        Ystäviäkin on, kavereita vielä enemmän. Mutta heistä kovinkaan moni ei käytä minkäänlaisia päihteitä suuremmissa määrin.
        Ja jopa ystävilläni ja minulla on eroavuuksia suhteessa kannabikseen, turhaa siitä on suurta numeroa kenenkään kanssa tehdä.
        Jos käyttäjälle kertoo omia negatiivisia mielipiteitä, niin silloin kohtaa juuri tuollaista norsunveetä, ym.
        Sehän kertoo lähinnä siitä, ettei oikein itsekään ole tyytyväinen omaan elämäänsä ja päihteiden käyttöönsä.
        Jos minun elämäni on sinun mielestä kurjaa, niin sille en voi mitään. Onneksi sinulla on omasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YLE TV1 kanavalla tuli dokumentti, jossa eräs 7-kymppinen rouva oli viihdekäyttänyt pilveä 50 vuotta ja oli varmasti sinua paremmassa kuosissa henkisesti ja fyysisesti. Dokkari löytyy yle-areenasta.
        https://areena.yle.fi/1-4651038

        Täytyy olla jossakin vikaa kun pitää ” viihde käyttää” aineita että voi pitää itsensä muutaman tunnin erilaisena kun mitä on .
        Se jolla ei ole lääketieteellistä koulutusta näistä asioista ei ole kelvollinen edes siitä keskustelemaan ja vielä kehumaan ainetta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päihteet ovat todella vaarallisia, etenkin alkoholi, synteettiset huumeet ja psyykelääkkeet, sekakäyttö yms, mutta nyt keskustelu koskee luomukukkaa, joka ei kuulu tuhon joukkoon ja josta sinä et tiedä mitään.
        Ylen dokumentissa esiintyvä nainen on hyvä esimerkki, nauttii elämästään kaikin tavoin ja on iloinen, toisin kuin sinä, olet ärtyisä, katkera, elämäänsä kyllästynyt negatiivinen ihminen.

        Onko silloin muka iloinen jos se saadaan aikaan huumeilla Se on sitä teko sellaista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko silloin muka iloinen jos se saadaan aikaan huumeilla Se on sitä teko sellaista

        Harva huumeiden käyttäjä on iloinen enää käytön kestettyä pidemmän aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YLE TV1 kanavalla tuli dokumentti, jossa eräs 7-kymppinen rouva oli viihdekäyttänyt pilveä 50 vuotta ja oli varmasti sinua paremmassa kuosissa henkisesti ja fyysisesti. Dokkari löytyy yle-areenasta.
        https://areena.yle.fi/1-4651038

        Ihana dokkari. Hyvää jatkoa rouvalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko silloin muka iloinen jos se saadaan aikaan huumeilla Se on sitä teko sellaista

        Sinä puhut huumeista yleensä, ketjussa taas on keskusteltu kannabiksesta. Jos haluaa mielipiteensä tuoda julki, pitäisi olla edes sen verran yleistieto hallussa, että kaikki ovat vaikutuksiltaan erilaisia.
        Kannabis on on aistikokemuksia vahvistava, eli nautit samoista asioista kuin muutenkin, musiikista, ruuasta, elokuvista jne. mutta monin verroin enemmän, mikä sinä ole olet määrittelemään mikä on "teko sellaista" ja missä se raja menee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy olla jossakin vikaa kun pitää ” viihde käyttää” aineita että voi pitää itsensä muutaman tunnin erilaisena kun mitä on .
        Se jolla ei ole lääketieteellistä koulutusta näistä asioista ei ole kelvollinen edes siitä keskustelemaan ja vielä kehumaan ainetta .

        Naiivi ja lapsellinen heitto, kun ikää tulee riittävästi, tullaan taas lapsiksi, siitäkö sinun tapauksessa on kyse?

        Sinullako sitten on tieto ja kokemus kertoa totuus, vaikka et omaa lääketieteen opintoja, etkä ole koskaan edes itse kokeillut?
        Vaikka olisi lääketieteen opintoja taustalla, ei silti kannata edes yrittää kertoa mistä on kyse, jos ei ole itse kokeillut, siitä puhutaan, jo yleissivistyksenä, koska kannabis on yleisesti maailmalla laillinen päihde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä puhut huumeista yleensä, ketjussa taas on keskusteltu kannabiksesta. Jos haluaa mielipiteensä tuoda julki, pitäisi olla edes sen verran yleistieto hallussa, että kaikki ovat vaikutuksiltaan erilaisia.
        Kannabis on on aistikokemuksia vahvistava, eli nautit samoista asioista kuin muutenkin, musiikista, ruuasta, elokuvista jne. mutta monin verroin enemmän, mikä sinä ole olet määrittelemään mikä on "teko sellaista" ja missä se raja menee?

        Terve ihminen aistii kaiken kyllä riittävän vahvasti ihan selvin päin, ei tarvitse mitään aisteja vahvistavia aineita.
        Jos aistikokemukset tuntuvat selvin päin omasta mielestä liian heikoilta, silloin on jossain vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve ihminen aistii kaiken kyllä riittävän vahvasti ihan selvin päin, ei tarvitse mitään aisteja vahvistavia aineita.
        Jos aistikokemukset tuntuvat selvin päin omasta mielestä liian heikoilta, silloin on jossain vikaa.

        Et selvästikään tiedä yhtään mitään itse asiasta, mutta sinulla on kuitenkin pakonomainen tarve kommentoida.
        Olet ahtanut itsesi psykologisesti niin rajattuun ja ahtaaseen laatikkoon, joten sinua jyrsii ajatus, jos joku saa nautintoa, mistä jäät itse vaille. Sama kuin pikkulapsi näkee toisella lapsella tikkarin, ja alkaa itkua tuhertaen kiukuttelemaan, kun itsellä ei ole samalaista.

        Mitään muuta järjellistä selitystä ei kirjoittelullesi ole, kertoisit edes omista kokemuksistasi, ne voisivat olla muita kiinnostavia, mutta kun sinulla ei ole sellaisiakaan. Sinulla ei vaan ole mitään annettavaa, typerä jankkaaminen asiasta, mistä ei mitään tiedä, on täysin turhaa, et ketään pysty käännyttämään, et jakamaan tietoa, ei yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et selvästikään tiedä yhtään mitään itse asiasta, mutta sinulla on kuitenkin pakonomainen tarve kommentoida.
        Olet ahtanut itsesi psykologisesti niin rajattuun ja ahtaaseen laatikkoon, joten sinua jyrsii ajatus, jos joku saa nautintoa, mistä jäät itse vaille. Sama kuin pikkulapsi näkee toisella lapsella tikkarin, ja alkaa itkua tuhertaen kiukuttelemaan, kun itsellä ei ole samalaista.

        Mitään muuta järjellistä selitystä ei kirjoittelullesi ole, kertoisit edes omista kokemuksistasi, ne voisivat olla muita kiinnostavia, mutta kun sinulla ei ole sellaisiakaan. Sinulla ei vaan ole mitään annettavaa, typerä jankkaaminen asiasta, mistä ei mitään tiedä, on täysin turhaa, et ketään pysty käännyttämään, et jakamaan tietoa, ei yhtään mitään.

        Juuri sinähän se olet täällä " jankannut aiemminkin ", syyttelemällä muita, esim. minuakin, siitä mitä olen kirjoittanut.
        Edelleen teet päätelmiä itsellesi ventovieraasta ihmisestä, josta et tiedä yhtään mitään.
        Ehkäpä parempi niin, koska et kuitenkaan uskoisi, mitä joku toinen ( kuin sinä itse ) onkaan voinut joutua käymään läpi.

        Ensinnäkin aloitin alkoholin käytön ihan liian nuorena, perään tuli kannabis, sekin liian nuorena, sitten alkoi kaikenlaiset psyykenlääkitykset, ym.
        Voin sanoa, että kokemusta minulla kyllä on liiankin monen vuoden ajalta.
        Tiedän, millaista on olla päihtyneenä, tiedän, miksi aikoinaan halusin aina olla päihtynyt, tiedän mitä siitä seurasi, ja tiedän millaista elämä on kun olen saanut vielä tilaisuuden elää täysin ilman mitään päihdyttäviä aineita.
        Siinä oli sinulle omaa kokemustani, sitähän halusit.

        Voin myös kertoa, etten tunne tarvetta käännyttää yhtään ketään yhtään mihinkään, jokainen saa minun puolestani tehdä mitä tahtoo, vaikka joskus se valitettavaa onkin, kun on niin paljon ihmisiä, jotka haluavat itsensä päihdyttää lähes millä keinolla vaan.
        Enkä myöskään jaa tietoa, koska sitäkään minulla ei ole riittävästi neuvoakseni muita, en ole hoitoalan ammattilainen, kerron vain omasta kokemuksesta ( joka meillä jokaisella on omanlaisensa ).

        Ehkäpä itseäsi jyrsii jokin, kun kirjoittelet ilkeähköjä kommentteja ( tämä kun ei ollut sinulta ensimmäinen ) ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sinähän se olet täällä " jankannut aiemminkin ", syyttelemällä muita, esim. minuakin, siitä mitä olen kirjoittanut.
        Edelleen teet päätelmiä itsellesi ventovieraasta ihmisestä, josta et tiedä yhtään mitään.
        Ehkäpä parempi niin, koska et kuitenkaan uskoisi, mitä joku toinen ( kuin sinä itse ) onkaan voinut joutua käymään läpi.

        Ensinnäkin aloitin alkoholin käytön ihan liian nuorena, perään tuli kannabis, sekin liian nuorena, sitten alkoi kaikenlaiset psyykenlääkitykset, ym.
        Voin sanoa, että kokemusta minulla kyllä on liiankin monen vuoden ajalta.
        Tiedän, millaista on olla päihtyneenä, tiedän, miksi aikoinaan halusin aina olla päihtynyt, tiedän mitä siitä seurasi, ja tiedän millaista elämä on kun olen saanut vielä tilaisuuden elää täysin ilman mitään päihdyttäviä aineita.
        Siinä oli sinulle omaa kokemustani, sitähän halusit.

        Voin myös kertoa, etten tunne tarvetta käännyttää yhtään ketään yhtään mihinkään, jokainen saa minun puolestani tehdä mitä tahtoo, vaikka joskus se valitettavaa onkin, kun on niin paljon ihmisiä, jotka haluavat itsensä päihdyttää lähes millä keinolla vaan.
        Enkä myöskään jaa tietoa, koska sitäkään minulla ei ole riittävästi neuvoakseni muita, en ole hoitoalan ammattilainen, kerron vain omasta kokemuksesta ( joka meillä jokaisella on omanlaisensa ).

        Ehkäpä itseäsi jyrsii jokin, kun kirjoittelet ilkeähköjä kommentteja ( tämä kun ei ollut sinulta ensimmäinen ) ?

        Olet ajan saatossa lisännyt kirjoituksiisi tuon, että sinulla on narkkaritausta, uskottavuutesi lisäämiseksi. Aikaisemmin väitit, ettet ole koskaan edes kokeillut.
        Jos olet todellakin narkkari ja sekakäyttäjä, sillä ei kannata leuhkia, koita nyt päättää, mikä olet.

        Kerro nyt sitten omin sanoin, miltä se kannabiksen käyttö tuntui, mitä koit, niin raati voi arvostella valehteletko ;D

        Sinut on helppo tunnistaa hölmöistä kirjoitteluista, olet taas avannut uuden ketjun samaan typerään tyyliin, nyt paasaat, ettei huumeiden viihdekäyttöä saa sanoa viihdekäytöksi.

        Paljonko sinulla on ikää?
        Sillä voi olla vaikutusta, kun kirjoittelusi vaikuttaa niin naiivilta. Kun ikää tulee tarpeeksi, kapeakatseisuus lisääntyy, on vain mielikuva, jota jankkaa ainoana totuutena, suvaitsemattomuus lisääntyy, muisti alkaa tehdä kepposia, häilyvä raja dementian oireisiin lähestyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä saada nautintoa myös omasta olemassaolostasi.
        Harmittaako, kun minua ei yhtään haittaa kirjoituksesi?
        Minut onkin kamalan helppo tunnistaa palstalla kirjoitustyylistä, kun olen jo yhden kommentin aiemmin laittanut.
        Oikeasti kyllä toivon, ettei me tunneta toisiamme.

        Jos kerran oikeasti et polttele mitään, niin onko sinulla sitä tietoa paljonkaan?
        Miten voit väittää ilman kokemusta, mitä nuo luomut saavat aikaiseksi?
        Ai niin, unohdin, että olit katsonut dokumentin...
        Kivaa kesän jatkoa sinullekin! Annetaan kaikkien kukkia kukkia!

        Nautinto on hatsit ja telkkarin tuijotus, musiikkiin uppoaminen, lukeminen.

        Ei keskustelu. Ei nainti. Ei puinti.

        Lötköö. Ei edes puolikovaa.

        Edes seksi / rakastelu ei lopulta kiinnosta.

        Kusella tai paskalla käynnin yhyeydessä voi vetäistä käteen nopeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla kaltaisella ihmisellä, jolla on tarve kontrolloida muita ja aina naama ns. norsunvtulla, eikä mikään ole koskaan hyvin, tuskin on ainuttakaan ystävää. Kurjaa on tuollaisen elämä.

        Olet aloittanut palstalla monta samantyylistä ketjua, levittänyt valheitasi, nostanut niitä aina ylös jollakin typerällä ja agressiivisella kommentilla. Sinut on helppo tunnistaa kirjoitustyylistä ja sanojen käytön perusteella.

        Tällä miehellä, ns miehellä on naama norsunvitulla itsellään.
        Muuten, ihan viljelee tuota sanontaa.
        Ja vetää aineita heti herättyään joka aamu.
        Sniff


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiivi ja lapsellinen heitto, kun ikää tulee riittävästi, tullaan taas lapsiksi, siitäkö sinun tapauksessa on kyse?

        Sinullako sitten on tieto ja kokemus kertoa totuus, vaikka et omaa lääketieteen opintoja, etkä ole koskaan edes itse kokeillut?
        Vaikka olisi lääketieteen opintoja taustalla, ei silti kannata edes yrittää kertoa mistä on kyse, jos ei ole itse kokeillut, siitä puhutaan, jo yleissivistyksenä, koska kannabis on yleisesti maailmalla laillinen päihde.

        Sulla ei ole lääketieteen opintoja ollut. Vaimollas oli. Tyhmähän hänkin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sinähän se olet täällä " jankannut aiemminkin ", syyttelemällä muita, esim. minuakin, siitä mitä olen kirjoittanut.
        Edelleen teet päätelmiä itsellesi ventovieraasta ihmisestä, josta et tiedä yhtään mitään.
        Ehkäpä parempi niin, koska et kuitenkaan uskoisi, mitä joku toinen ( kuin sinä itse ) onkaan voinut joutua käymään läpi.

        Ensinnäkin aloitin alkoholin käytön ihan liian nuorena, perään tuli kannabis, sekin liian nuorena, sitten alkoi kaikenlaiset psyykenlääkitykset, ym.
        Voin sanoa, että kokemusta minulla kyllä on liiankin monen vuoden ajalta.
        Tiedän, millaista on olla päihtyneenä, tiedän, miksi aikoinaan halusin aina olla päihtynyt, tiedän mitä siitä seurasi, ja tiedän millaista elämä on kun olen saanut vielä tilaisuuden elää täysin ilman mitään päihdyttäviä aineita.
        Siinä oli sinulle omaa kokemustani, sitähän halusit.

        Voin myös kertoa, etten tunne tarvetta käännyttää yhtään ketään yhtään mihinkään, jokainen saa minun puolestani tehdä mitä tahtoo, vaikka joskus se valitettavaa onkin, kun on niin paljon ihmisiä, jotka haluavat itsensä päihdyttää lähes millä keinolla vaan.
        Enkä myöskään jaa tietoa, koska sitäkään minulla ei ole riittävästi neuvoakseni muita, en ole hoitoalan ammattilainen, kerron vain omasta kokemuksesta ( joka meillä jokaisella on omanlaisensa ).

        Ehkäpä itseäsi jyrsii jokin, kun kirjoittelet ilkeähköjä kommentteja ( tämä kun ei ollut sinulta ensimmäinen ) ?

        Jii Pee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ajan saatossa lisännyt kirjoituksiisi tuon, että sinulla on narkkaritausta, uskottavuutesi lisäämiseksi. Aikaisemmin väitit, ettet ole koskaan edes kokeillut.
        Jos olet todellakin narkkari ja sekakäyttäjä, sillä ei kannata leuhkia, koita nyt päättää, mikä olet.

        Kerro nyt sitten omin sanoin, miltä se kannabiksen käyttö tuntui, mitä koit, niin raati voi arvostella valehteletko ;D

        Sinut on helppo tunnistaa hölmöistä kirjoitteluista, olet taas avannut uuden ketjun samaan typerään tyyliin, nyt paasaat, ettei huumeiden viihdekäyttöä saa sanoa viihdekäytöksi.

        Paljonko sinulla on ikää?
        Sillä voi olla vaikutusta, kun kirjoittelusi vaikuttaa niin naiivilta. Kun ikää tulee tarpeeksi, kapeakatseisuus lisääntyy, on vain mielikuva, jota jankkaa ainoana totuutena, suvaitsemattomuus lisääntyy, muisti alkaa tehdä kepposia, häilyvä raja dementian oireisiin lähestyy.

        Ikää yli 50


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikää yli 50

        ....korjaan yli 80.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ajan saatossa lisännyt kirjoituksiisi tuon, että sinulla on narkkaritausta, uskottavuutesi lisäämiseksi. Aikaisemmin väitit, ettet ole koskaan edes kokeillut.
        Jos olet todellakin narkkari ja sekakäyttäjä, sillä ei kannata leuhkia, koita nyt päättää, mikä olet.

        Kerro nyt sitten omin sanoin, miltä se kannabiksen käyttö tuntui, mitä koit, niin raati voi arvostella valehteletko ;D

        Sinut on helppo tunnistaa hölmöistä kirjoitteluista, olet taas avannut uuden ketjun samaan typerään tyyliin, nyt paasaat, ettei huumeiden viihdekäyttöä saa sanoa viihdekäytöksi.

        Paljonko sinulla on ikää?
        Sillä voi olla vaikutusta, kun kirjoittelusi vaikuttaa niin naiivilta. Kun ikää tulee tarpeeksi, kapeakatseisuus lisääntyy, on vain mielikuva, jota jankkaa ainoana totuutena, suvaitsemattomuus lisääntyy, muisti alkaa tehdä kepposia, häilyvä raja dementian oireisiin lähestyy.

        Sinulla on nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin, olet erehtynyt henkilöstä.
        Tiedoksi, etten ole tänne yhtään avausta tehnyt.
        En voi myöskään sille mitään, jos sinulla on jotenkin paha olla, ja haluat sitä täällä purkaa.
        Yritä pärjäillä.


    • Anonyymi

      https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
      "Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."
      .

      Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa
      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivinta-ainetta-alkoholi-ja-tupakka-samassa-sarjassa-kovien-huumeiden-kanssa/7225282
      .
      https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html
      Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja.
      .
      https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725
      Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa.

      • Anonyymi

        Nuo ovat aineita, joita on tutkittu, ja paljonkin.
        Onhan niitä niin runsaasti käytetty kautta aikain, että tutkiminen on ollut mahdollista.
        Jos ajatellaan kannabista, joka on vieläpä laitonta, sitä ja sen pitkäaikaisen käytön mahdollisia seurauksia ei ole voitu tutkia, ainakaan Suomessa, tai maissa, joissa se on laitonta.

        Jos kannabis täälläkin laillistettaisiin, helpommin tiedettäisiin käyttäjäryhmiä, jolloin tutkiminenkin olisi paljon helpompaa. Laittomuuden takia käyttäjiä ja käytön vaikutuksia ei voida tutkia.
        Sitä odotellessa.
        Olisi mielenkiintoista elää vielä kymmenien vuosien päästä, ja nähdä silloin mahdollisia tutkimustuloksia myös kannabiksen pitkäaikaisvaikutuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo ovat aineita, joita on tutkittu, ja paljonkin.
        Onhan niitä niin runsaasti käytetty kautta aikain, että tutkiminen on ollut mahdollista.
        Jos ajatellaan kannabista, joka on vieläpä laitonta, sitä ja sen pitkäaikaisen käytön mahdollisia seurauksia ei ole voitu tutkia, ainakaan Suomessa, tai maissa, joissa se on laitonta.

        Jos kannabis täälläkin laillistettaisiin, helpommin tiedettäisiin käyttäjäryhmiä, jolloin tutkiminenkin olisi paljon helpompaa. Laittomuuden takia käyttäjiä ja käytön vaikutuksia ei voida tutkia.
        Sitä odotellessa.
        Olisi mielenkiintoista elää vielä kymmenien vuosien päästä, ja nähdä silloin mahdollisia tutkimustuloksia myös kannabiksen pitkäaikaisvaikutuksista.

        Kannattaa myös muistaa, että alkoholihuume vahingoittaa siittiöitä ja aiheuttaa niissä DNA-vaurioita. Suomessa käytetään (ja on käytetty) niin paljon alkoholia, että eri tavalla vammautuneita lapsia on syntynyt todella paljon kuluneiden vuosikymmenien aikana. Ehkä se on syynä väkivallan ja muun vastaavan häiriintyneen käytöksen määrän kasvuun. Vuosi vuodelta geeniperimä rappeutuu alkoholimyrkyn takia. Lapsia syntyy yhä enemmän ja enemmän eri tavalla kehitysvammaisina.

        Maailman tappavinta ja erittäin myrkyllistä solumyrkkyä juodaan vuosikymmenet ja ajatellaan, että sellainen touhu ei vaikuttaisi mihinkään.

        Tämä on niin käänteistä evoluutiota kuin vain olla ja voi. Suomessa lisääntyy kaikki autoimmuunisairaudetkin räjähdysmäisesti, puhumattakaan mielenterveyssairauksista. Nekin on osin perinnöllisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa myös muistaa, että alkoholihuume vahingoittaa siittiöitä ja aiheuttaa niissä DNA-vaurioita. Suomessa käytetään (ja on käytetty) niin paljon alkoholia, että eri tavalla vammautuneita lapsia on syntynyt todella paljon kuluneiden vuosikymmenien aikana. Ehkä se on syynä väkivallan ja muun vastaavan häiriintyneen käytöksen määrän kasvuun. Vuosi vuodelta geeniperimä rappeutuu alkoholimyrkyn takia. Lapsia syntyy yhä enemmän ja enemmän eri tavalla kehitysvammaisina.

        Maailman tappavinta ja erittäin myrkyllistä solumyrkkyä juodaan vuosikymmenet ja ajatellaan, että sellainen touhu ei vaikuttaisi mihinkään.

        Tämä on niin käänteistä evoluutiota kuin vain olla ja voi. Suomessa lisääntyy kaikki autoimmuunisairaudetkin räjähdysmäisesti, puhumattakaan mielenterveyssairauksista. Nekin on osin perinnöllisiä.

        No joko kannabiksen vaikutusta sikiöön on tutkittu, sekin on hyvä ottaa huomioon, kun alkaa muistutella vain alkoholista.

        Ja päihde kuin päihde, ei välttämättä tule psykooseja tai skitsofreniaa, mutta on riski myös masennukselle ja ahdistukselle.
        Voi myös aiheuttaa pelkotiloja joillekin ihmisille.
        Kaikissa päihteissä on riskinsä, on vain eri asia, kuka niille on alttiimpi.
        Eivät kaikki sairastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joko kannabiksen vaikutusta sikiöön on tutkittu, sekin on hyvä ottaa huomioon, kun alkaa muistutella vain alkoholista.

        Ja päihde kuin päihde, ei välttämättä tule psykooseja tai skitsofreniaa, mutta on riski myös masennukselle ja ahdistukselle.
        Voi myös aiheuttaa pelkotiloja joillekin ihmisille.
        Kaikissa päihteissä on riskinsä, on vain eri asia, kuka niille on alttiimpi.
        Eivät kaikki sairastu.

        Moni ei tosiaan pidä kannabiksesta kun sitä kokeilee. Siitä syystä Hollannissakaan kannabiksen käyttäjien määrä ei ole kovinkaan suuri asukaslukuun suhteutettuna, vaikka siellä kannabis on ollut käytännössä laillista koko ajan. Kovista huumeista pitää paljon suurempi määrä ihmisiä, ja tärkeää on siis huumekaupassa saada kovien huumeiden kokeiluja aikaan. Kannabiksen ohessa on helppo jakaa näytteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni ei tosiaan pidä kannabiksesta kun sitä kokeilee. Siitä syystä Hollannissakaan kannabiksen käyttäjien määrä ei ole kovinkaan suuri asukaslukuun suhteutettuna, vaikka siellä kannabis on ollut käytännössä laillista koko ajan. Kovista huumeista pitää paljon suurempi määrä ihmisiä, ja tärkeää on siis huumekaupassa saada kovien huumeiden kokeiluja aikaan. Kannabiksen ohessa on helppo jakaa näytteitä.

        Eihän ihminen edes kokeile sellaista mitä ei halua. Eikä kyllä ala käyttääkään mitään ilman haluja.
        Loppujen lopuksi tuskin kukaan pitää siitä mitä käyttää, etenkään enää siinä vaiheessa, kun on jo jäänyt pahasti koukkuun.
        Esiim. kovien huumeiden käyttäjät, alkoholistit, eivät he pidä omasta elämäntyylistään, elintavoistaan, se on ihan faktaa.

        Huumeiden kauppaaminen, tai näytteiden antaminen, ei ole terveiden ihmisten puuhaa. Kuka nyt haluaa pilata toisten ihmisten elämän? Valitettavasti heitä aina riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joko kannabiksen vaikutusta sikiöön on tutkittu, sekin on hyvä ottaa huomioon, kun alkaa muistutella vain alkoholista.

        Ja päihde kuin päihde, ei välttämättä tule psykooseja tai skitsofreniaa, mutta on riski myös masennukselle ja ahdistukselle.
        Voi myös aiheuttaa pelkotiloja joillekin ihmisille.
        Kaikissa päihteissä on riskinsä, on vain eri asia, kuka niille on alttiimpi.
        Eivät kaikki sairastu.

        Ajan kanssa kyllä kaikki sairastuvat, sekin jo osoittaa sitä kun annokset suurenee että jotain on tapahtunut aivoissa.
        Joten toisilla vaan ottaa hieman kauemmin kun toisilla, riippuen hieman miten herkkä hermostokin ihmisellä on.
        Jos ei osaa nauttia elämästään ilman päihteitä niin sekin jo on sairauden merkki.


    • Anonyymi

      Lyhyen välin propagandaa.

      Mä parantanu mun katatonista skitsofreniaa jo melkein 7v kannabiksella. Paljon parempi vaihtoehto kuin mitkään valkotakkien heikkomielisille tarkoitetut synteettiset lääkkeet. Kyllä ne toimii toki, mutta tehden susta vähän tyhmän, ja niille laakereille jäät pyörimään ja pitkään! Mieli lakkaa kehittymästä niissä olosuhteissa, ja porukasta tehdää pillerin orjia.

      • Anonyymi

        Eikö nyt seitsemän vuoden aikana ole vielä tullut parannuttua ?
        Jos jollain jotain parantaa, ja se auttaa niin, että paranee, niin sittenhän ei ole enää tarvetta parantaa, eli käytönhän voisi lopettaa...eikö ?
        Ei se kovin hyvä " lääke " ole, jos ei noin monen vuoden aikana ole parantanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nyt seitsemän vuoden aikana ole vielä tullut parannuttua ?
        Jos jollain jotain parantaa, ja se auttaa niin, että paranee, niin sittenhän ei ole enää tarvetta parantaa, eli käytönhän voisi lopettaa...eikö ?
        Ei se kovin hyvä " lääke " ole, jos ei noin monen vuoden aikana ole parantanut.

        Sitä sanotaan ylläpitoannokseksi kun luullaan että parannetaan. Meitä on moneksi tässä maailmassa ja heikot ihmiset hakevat aina jotain siihen kun voivat huonosti, yksi kauppias käytti säännöllisesti cannabista ja sekoili kaupassaan ja syytteli että ” tuli nukuttua huonosti” vaikka kaikki tiesivät syyt. Oltiin siinä vissiin myötäihmisiä kun kukaan ei ottanut asiaa esille ongelmana. Ätätä miestä ei enää ole, kuoli 52 vuotiaana .


    • Anonyymi

      Suomessa n. 3,5% ihmisistä kokee elinaikanaan psykoottisia oireita. Kemiallisesti eli jonkun aineen aikaansaamista psykooseista n. 90% johtuu alkoholista. Eli paljonko niitä kannabispsykooseja olikaan?

    • Anonyymi

      Kaikki tuntemani kannabiksen polttelijat polttavat sitä humalassa, eli ilmeisesti alkoholi ei riitä päihdyttämään " tarpeeksi ".
      Tavallaan ymmärrän, että jompi kumpi, jos on ihan pakko jotain vetää.
      Miksi tarvitsee päihdyttää itsensä, onko oma elämä liian rankkaa, vaikeaa, tms. ?
      Ymmärrän senkin, jos ihan oikeasti käyttää lääkekannabista lääkärin ohjeiden mukaan, eikä päihtymistarkoituksessa.
      Itse en käyttäisi missään tarkoituksessa ( mainittakoon, että nuorena polttelin sitä säännöllisen epäsäännöllisesti monet vuodet ).

      • Anonyymi

        Alkoholi on siis porttihuume?


      • Anonyymi

        Minulle riittää kannabis aivan mainiosti. En käytä alkoholia koska en halua tuhota aivojani myrkkyhuumeella.


      • Anonyymi

        Miksi itse polttelit kannabista monet vuodet säännöllisen epäsäännöllisesti? Oliko murhetta tai jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi itse polttelit kannabista monet vuodet säännöllisen epäsäännöllisesti? Oliko murhetta tai jotain?

        Kannabis ei sovellu murheiden pakoiluun, kuten turruttava alkoholi, koska kannabis on aistikokemuksia korostava, tajuntaa laajentava, se myös virkistää muistia ja tuo esiin jo unohtuneita asioita menneisyydestä.

        Kertoo paljon sinusta ja sinun tuttavapiiristä, jos tunnet vain sekakäyttäjiä. Itse en tunne ainuttakaan sellaista, miksi kukaan normaali viihdekäyttäjä haluaisi pilata aistillisen kokemuksen alkoholilla?

        -kommentti sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholi on siis porttihuume?

        Kuka niin on väittänyt ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi itse polttelit kannabista monet vuodet säännöllisen epäsäännöllisesti? Oliko murhetta tai jotain?

        Ei minulla murheita ollut, elämä vain lähtenyt lapasesta jo nuorella iällä.
        Paniikkihäiriötä, huono itsetunto, hyväksytyksi tulemisen tarvetta, hylätyksi tulemisen pelkoa (?), riippuvuusongelmaa, jne.
        Lähinnä päihteillä lääkitsin, ja pakenin itseäni.
        Vuosia myöhemmin tajusin, ettei olisi kannattanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabis ei sovellu murheiden pakoiluun, kuten turruttava alkoholi, koska kannabis on aistikokemuksia korostava, tajuntaa laajentava, se myös virkistää muistia ja tuo esiin jo unohtuneita asioita menneisyydestä.

        Kertoo paljon sinusta ja sinun tuttavapiiristä, jos tunnet vain sekakäyttäjiä. Itse en tunne ainuttakaan sellaista, miksi kukaan normaali viihdekäyttäjä haluaisi pilata aistillisen kokemuksen alkoholilla?

        -kommentti sivusta

        Missään kohdassa en sanonut, että tuntisin ainoastaan sekakäyttäjiä.
        Tuttavapiirini on todella laaja, sanotaan vaikka näin, että mahtuu ihmisiä lähes kaikista yhteiskuntaluokista ( jos nyt ihmisiä edes voidaan luokitella ).

        On aika opettavaista ja mielenkiintoista tuntea paljon erilaisia ihmisiä, näkee ja kuulee monia ihmiskohtaloita, hyviä ja niitä huonompia.
        Jokaisella on kuitenkin ihmisarvo, siitä ei pääse mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla murheita ollut, elämä vain lähtenyt lapasesta jo nuorella iällä.
        Paniikkihäiriötä, huono itsetunto, hyväksytyksi tulemisen tarvetta, hylätyksi tulemisen pelkoa (?), riippuvuusongelmaa, jne.
        Lähinnä päihteillä lääkitsin, ja pakenin itseäni.
        Vuosia myöhemmin tajusin, ettei olisi kannattanut.

        Herkällä hermostolla varustettu ihminen on jo altistunut parin jointin jälkeen ja sitten muutaman viikon päästä tulee se ahdistus aina vaan kovempana .
        Ihmisellä on vaan yhdet aivot , ja elämä ei tule uusintana .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herkällä hermostolla varustettu ihminen on jo altistunut parin jointin jälkeen ja sitten muutaman viikon päästä tulee se ahdistus aina vaan kovempana .
        Ihmisellä on vaan yhdet aivot , ja elämä ei tule uusintana .

        Omaa mennyttä elämääni en halua uusintana mistään hinnasta.
        Onneksi sain vähän kuin uuden elämän, kun lopetin päihteiden käyttämisen.
        Tuli vielä uusi mahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään kohdassa en sanonut, että tuntisin ainoastaan sekakäyttäjiä.
        Tuttavapiirini on todella laaja, sanotaan vaikka näin, että mahtuu ihmisiä lähes kaikista yhteiskuntaluokista ( jos nyt ihmisiä edes voidaan luokitella ).

        On aika opettavaista ja mielenkiintoista tuntea paljon erilaisia ihmisiä, näkee ja kuulee monia ihmiskohtaloita, hyviä ja niitä huonompia.
        Jokaisella on kuitenkin ihmisarvo, siitä ei pääse mihinkään.

        Ai, se on hieno henkilö 😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😉😉😉😉😉😉😊😁😁😜😜😜😜😜🤪🤪😗😗😗😜🤪😜😜🤪😜🤪😗😗🤪


    • Anonyymi

      Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.
      .
      Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.
      .
      Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.
      .
      https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume1_en

      https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume2_en
      .
      https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
      "Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."

      • Anonyymi

        Muita vaarattomampaa, mutta vaarallista silti....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muita vaarattomampaa, mutta vaarallista silti....

        Ei ole täysin haitatonta päihdettä. Kannabis on vähähaittaisin jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin, ja alkoholi kaikkein haitallisin, erityisesti aivojen kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muita vaarattomampaa, mutta vaarallista silti....

        Myönnät siis sen, että kannabis on vähähaittaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnät siis sen, että kannabis on vähähaittaisin?

        Näin se on. Kannabis on vähähaittaisin, alkoholi kaikkein haitallisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole täysin haitatonta päihdettä. Kannabis on vähähaittaisin jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin, ja alkoholi kaikkein haitallisin, erityisesti aivojen kannalta.

        Mikä omassa päässä nakertaa selvin päin ollessa, jos on tarvetta kaiket päivät olla pilvessä ?
        Päihteillähän " paetaan elämää ", vältellään omia ajatuksia ja tunteita. Siis silloin, jos käyttö on runsaampaa, useammin toistuvaa.
        Päihteet, ihan kaikki, ovat huono " lääke ".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä omassa päässä nakertaa selvin päin ollessa, jos on tarvetta kaiket päivät olla pilvessä ?
        Päihteillähän " paetaan elämää ", vältellään omia ajatuksia ja tunteita. Siis silloin, jos käyttö on runsaampaa, useammin toistuvaa.
        Päihteet, ihan kaikki, ovat huono " lääke ".

        "Mikä omassa päässä nakertaa selvin päin ollessa, jos on tarvetta kaiket päivät olla pilvessä?"

        Käytän kannabista nykyään muutaman kerran kuukaudessa. Aiemmin käytin hieman enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä omassa päässä nakertaa selvin päin ollessa, jos on tarvetta kaiket päivät olla pilvessä?"

        Käytän kannabista nykyään muutaman kerran kuukaudessa. Aiemmin käytin hieman enemmän.

        Hienoa, että sinulla on homma hallinnassa.


      • Anonyymi

        Vaarattomampi ei tarkoita vaaratonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaarattomampi ei tarkoita vaaratonta.

        Yhtäkään täysin haitatonta päihdettä ei ole. Kannabis on vähähaittaisin jopa runsaassakin käytössä, ja alkoholi on kaikkein haitallisimpia ja tuhoaa myös eniten aivoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtäkään täysin haitatonta päihdettä ei ole. Kannabis on vähähaittaisin jopa runsaassakin käytössä, ja alkoholi on kaikkein haitallisimpia ja tuhoaa myös eniten aivoja.

        No miksi ei voi elää haitattomasti ?
        Miksi pitää käyttää edes sitä vähähaittaisinta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi ei voi elää haitattomasti ?
        Miksi pitää käyttää edes sitä vähähaittaisinta ?

        Koska se on kivaa ja sitten "menee lujaa". Ihan kuten huumevalistaja kertoi koulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska se on kivaa ja sitten "menee lujaa". Ihan kuten huumevalistaja kertoi koulussa.

        No johan on valistaja ollut.....
        Kaikkihan on alussa kivaa, ennen kuin todellisuus ryöpsähtää kasvoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No johan on valistaja ollut.....
        Kaikkihan on alussa kivaa, ennen kuin todellisuus ryöpsähtää kasvoille.

        Olen kasvattanut käyttämäni kannabiksen yli 20 vuotta. Euroakaan ei ole rahaa mennyt rikollisille, eikä kukaan ole tyrkyttänyt minulle kovia huumeitakaan. Aiemmin poltin enemmän, mutta nykyään aika vähän ja satunnaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kasvattanut käyttämäni kannabiksen yli 20 vuotta. Euroakaan ei ole rahaa mennyt rikollisille, eikä kukaan ole tyrkyttänyt minulle kovia huumeitakaan. Aiemmin poltin enemmän, mutta nykyään aika vähän ja satunnaisesti.

        Osaatko kertoa, miksi poltat, miksi aikanaan aloitit polttaa ?
        Olisi mielenkiintoista lukea, mikä on saanut sinut siihen touhuun.
        Mitä haet siitä polttamisesta, mitä saat siitä itsellesi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko kertoa, miksi poltat, miksi aikanaan aloitit polttaa ?
        Olisi mielenkiintoista lukea, mikä on saanut sinut siihen touhuun.
        Mitä haet siitä polttamisesta, mitä saat siitä itsellesi ?

        En osaa kertoa. Aiemmin ryyppäsin kovin ja poltin tupakkaa pari askia päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole täysin haitatonta päihdettä. Kannabis on vähähaittaisin jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin, ja alkoholi kaikkein haitallisin, erityisesti aivojen kannalta.

        Paitsi että alkoholia käytetään tyypillisesti perjantai- ja lauantai-iltaisin muutaman tunnin ajan. Kannabisnisti sen sijaan vääntää sätkää koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että alkoholia käytetään tyypillisesti perjantai- ja lauantai-iltaisin muutaman tunnin ajan. Kannabisnisti sen sijaan vääntää sätkää koko ajan.

        Suomessa alkoholi aiheuttaa yli 4000 mielisairaalahoitoa vaativaa psykoosia joka vuosi, ja joka vuosi noin 6000 ihmistä joutuu sairaseläkkeelle alkoholin aiheuttamien sairauksien johdosta. Lisäksi alkoholi tappaa Suomessa noin kuusi ihmistä päivässä. Alkoholi aiheuttaa myös erektio-ongelmia ja runsaasti alkoholia käyttävillä miehille kasvaa rinnat koska alkoholi tuhoaa kivekset eikä miessukuhormonia enää tule riittävästi.

        Raskaudenaikaisen alkoholinkäytön johdosta Suomessa syntyy vuosittain yli 600 FAS-lasta, joista monet ovat vakavasti kehitysvammaisia ja vaativat loppuelämän mittaista laitoshoitoa, koska alkoholi on tuhonnut aivot peruuttamattomasti jo ennen syntymää.

        Alkoholi on myös osallisena yli 80 prosentissa väkivaltaa, ja alkoholin arvioidaan olevan osallisena noin kymmenessä prosentissa maamme syöpätapauksia. Merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja. Tuhoaa myös eniten aivoja koska on voimakas solumyrkky.

        Suomessa menetetään vuosittain ennenaikaisia ehkäistävissä olevia elinvuosia 3900 jokaista 100 000 asukasta kohden. Määrä vastaa vajaata sataa neljäkymmenvuotista työuraa. Menetys bruttokansantuotteelle on neljännes Suomen valtion vuosittaisesta budjetista. Kansakuntana menetämme vähän alle 13 miljardia vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa alkoholi aiheuttaa yli 4000 mielisairaalahoitoa vaativaa psykoosia joka vuosi, ja joka vuosi noin 6000 ihmistä joutuu sairaseläkkeelle alkoholin aiheuttamien sairauksien johdosta. Lisäksi alkoholi tappaa Suomessa noin kuusi ihmistä päivässä. Alkoholi aiheuttaa myös erektio-ongelmia ja runsaasti alkoholia käyttävillä miehille kasvaa rinnat koska alkoholi tuhoaa kivekset eikä miessukuhormonia enää tule riittävästi.

        Raskaudenaikaisen alkoholinkäytön johdosta Suomessa syntyy vuosittain yli 600 FAS-lasta, joista monet ovat vakavasti kehitysvammaisia ja vaativat loppuelämän mittaista laitoshoitoa, koska alkoholi on tuhonnut aivot peruuttamattomasti jo ennen syntymää.

        Alkoholi on myös osallisena yli 80 prosentissa väkivaltaa, ja alkoholin arvioidaan olevan osallisena noin kymmenessä prosentissa maamme syöpätapauksia. Merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja. Tuhoaa myös eniten aivoja koska on voimakas solumyrkky.

        Suomessa menetetään vuosittain ennenaikaisia ehkäistävissä olevia elinvuosia 3900 jokaista 100 000 asukasta kohden. Määrä vastaa vajaata sataa neljäkymmenvuotista työuraa. Menetys bruttokansantuotteelle on neljännes Suomen valtion vuosittaisesta budjetista. Kansakuntana menetämme vähän alle 13 miljardia vuodessa.

        Ei tullut psykoosia pelkän alkoholin käytön aikana.
        Kun kuvioihin tuli kannabiksen polttelu liitettynä siihen alkoholiin, alkoi psykooseja tulla.
        Psykooseihin neuroleptit ja muut psyykenlääkkeet mukaan kuvioon, kannabiksen ja alkoholin kanssa sekoitettuna.
        Voin sanoa, ettei se enää ollut elämää.
        Vuosien jälkeen enää pelkkää alkoholia, eikä psykooseista tietoakaan.
        Jos psykoosin haluaisin, tiedän mitä pitäisi alkoholin yhteyteen käyttää, eikä menisi kauaakaan, kun...
        Onneksi ei enää kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tullut psykoosia pelkän alkoholin käytön aikana.
        Kun kuvioihin tuli kannabiksen polttelu liitettynä siihen alkoholiin, alkoi psykooseja tulla.
        Psykooseihin neuroleptit ja muut psyykenlääkkeet mukaan kuvioon, kannabiksen ja alkoholin kanssa sekoitettuna.
        Voin sanoa, ettei se enää ollut elämää.
        Vuosien jälkeen enää pelkkää alkoholia, eikä psykooseista tietoakaan.
        Jos psykoosin haluaisin, tiedän mitä pitäisi alkoholin yhteyteen käyttää, eikä menisi kauaakaan, kun...
        Onneksi ei enää kiinnosta.

        Eli päihteiden sekakäyttö aiheutti psykooseja? Ei kannabis tai alkoholi yksinään käytettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli päihteiden sekakäyttö aiheutti psykooseja? Ei kannabis tai alkoholi yksinään käytettynä.

        Elämäni oli silloin niin sekaisin, etten muista poltinko kannabista ihan kauheasti selvin päin ollessani. Psykoosin kaltainen olotila kesti vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli päihteiden sekakäyttö aiheutti psykooseja? Ei kannabis tai alkoholi yksinään käytettynä.

        Suurin osa päihdepsykooseista on sekakäytön aiheuttamia. Puhdas kannabispsykoosi on hyvin harvinainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämäni oli silloin niin sekaisin, etten muista poltinko kannabista ihan kauheasti selvin päin ollessani. Psykoosin kaltainen olotila kesti vuosia.

        Olisiko sekaisin ollut elämäsi parantunut jos poliisi olisi vienyt sinut putkaan ja antanut sakkoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko sekaisin ollut elämäsi parantunut jos poliisi olisi vienyt sinut putkaan ja antanut sakkoja?

        Tuskin se olisi siinä vaiheessa yhtään parantunut, vaikka putkaan olisi vietykin ja sakot annettu.
        Rankemman tapahtuman jälkeen elämäni kääntyi paremmaksi, mutta toki hyvä niin.
        Ei enää koskaan päihteitä sekaisin, pelkkä alko riittää, jos joskus siltä tuntuu.


    • Anonyymi

      NO NIIN SE ON SANNA MARINKI SITÄ SAMAA MIELTÄ, MIKSI SITÄ SITTEN NIIN PALJON MAINOSTETAAN JA KÄYTETÄÄN.

    • Anonyymi

      Kikkelis kokkelis. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Tyhmä ihminen kokeilee huumetta ja jää sille polulle.

    • Anonyymi

      Pilvi pehmentää pään.

      • Anonyymi

        Niin no eihän sitä pilvessä olisikaan, jos se ei päässä tuntuisi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olen kasvattanut käyttämäni kannabiksen yli 20 vuotta. Euroakaan ei ole rahaa mennyt rikollisille, eikä kukaan ole tyrkyttänyt minulle kovia huumeitakaan. Aiemmin poltin enemmän, mutta nykyään aika vähän ja satunnaisesti.


    • Anonyymi

      Kannabis-nsmies on surkea. Ei rakastele. Ei nai. Omakivat wessassa. Sniffaa. Toljottaa. Lukee. On puhumaton. Vaivaton. Tylsä. Kuin huonekalu.
      Mutta ei KALUA eikä HALUA.
      Kuuntelee silmät puolikiinni musaa. Ja nukkumaan.
      Tyhmenee vuosi vuodelta tyhmemmäksi. Sukupuolettomaksi.

      • Anonyymi

        Viinamäen mies vaiko nainen se siinä taas hourehtii?

        Viinalla pystyy pehmittämään päänsä huonoon kuntoon, olet siitä hyvä esimerkki.


    • Anonyymi

      ei tarte ihmetellä miks kolikepit on jatkuvasti riitaa haastamassa

    • Anonyymi

      Siihen sekoo lopullisesti kunnes vanhenet ole niinkuin Zompie

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe