Perussuomalaiset hyppäsi Putinin kelkkaan

Anonyymi-ap

Iltalehti kommentoi persuja vuonna 2018.

”Perussuomalaiset hyppäsi Putinin kelkkaan – jopa Karjalan menetys näyttäytyy hyvänä asiana”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005632649.html

”Perussuomalaisten Venäjää mielistelevät tuoreet puheet panevat kysymään, onko puolue menossa Putinin johtaman Venäjän syliin, pohtii politiikan erikoistoimittaja Timo Haapala.”

7

330

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilta-Sanomat, ei Iltalehti.

• Anonyymi00004
      UUSI

Katsokaa vanhoja ajankohtaisohjelmia vaikkapa kaasuputki hankkeista niin persut kyseenalaisti koko homman. Mutta mitenkäs Heinäluoma ja Pekkarinen.

• Anonyymi00005
      UUSI

Perussuomalaiset ovat kuin Putinin suomalainen sivupolku. Puolue perustettiin ennen Vladimir Putinin valtaantuloa Venäjällä, ja Timo Soinin isänmaallisen puheenjohtajakauden aikana se oli vahvasti kansallismielinen. Mutta kun Jussi Halla-aho nousi puolueen johtoon, suunta kääntyi kohti Venäjää ja Putinia. Riikka Purra puolestaan on lanseerannut vahvasti Putinin hyödyllisen idiootin käsitettä – machiavellismiä tai ei…

Venäjän presidentti Vladimir Putin on saanut sympatioita populistioikeistosta ja kansalliskonservatiiveilta ympäri Eurooppaa. Tämä yhteys toimii molempiin suuntiin: venäläiset ovat rahoittaneet EU-kriittisiä puolueita.

• Anonyymi00006
      UUSI

Viimeaikaisin hämmästelyn aihe on Perussuomalaisen sosiaali- ja terveysministerin tapa evätä ukrainalaisilta järjestöiltä avustukset suhteessa venäjää puhuvien tukemiseen.

Onko Perussuomalaiset Putinin puolue Suomessa?
      Sitä kannattaisi PS:n äänestäjien miettiä, elleivät ole
      samaa mieltä ...

• Anonyymi00007
        UUSI

Paska puhetta. Ilmeisesti kytköksiä äärivasemmistoon.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Paska puhetta. Ilmeisesti kytköksiä äärivasemmistoon.

Ihmettelen usein sitä, että miksi venäjään liittyen joidenkin hörhöjen osalta viitataan usein vasemmistoon. Venäjä kun ei ole Neuvostoliitto, eikä venäjä ole millään tavalla vasemmistolainen, saatikka kommunistinen.

Venäjän talousjärjestelmä on autoritaarinen valtiokapitalismi, jota ohjaavat voimakas keskusjohtoisuus, valtionyhtiöiden hallitseva asema ja suora kytkös poliittiseen valtaan. Venäjä ei ole kommunistinen eikä vasemmistolainen, vaan se on markkinatalouteen perustuvan autoritaarinen ja nationalistinen valtio.

Venäjän talous ei kuitenkaan ole täysin puhdas tai avoin markkinatalous, vaan paljolti valtiojohdon hallinnassa. Taloutta hallitsevat suuret valtionyhtiöt sekä valtiolle lojaalit suuromistajat eli oligarkit. Valtio puuttuu myös markkinoihin ja kansallistaa tarvittaessa yrityksiä.

Valtion ohjaama kapitalismi, eli valtiolla ja valtionhallinnon lähipiirillä (oligarkeilla) on vahva otteensa taloudesta. Kaukana vasemmistolaisuudesta ollaan ja lähempänä kokoomuksen pelikirjaa.

• Anonyymi00009
      UUSI

Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Myös persut olivat Natoon liittymisen kannalla ja äänestivät Natoon liittymisen puolesta. Ymmärsivät hitaina vasta venäjän hyökkäyssodan alkamisen jälkeen, minkälainen se venäjä oikeasti on. Onneksi myöhään, kun ei milloinkaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      373
      1486
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      80
      1015
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      88
      920
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      833
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      738
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      121
      705
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      702
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      53
      668
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      616
    10. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      10
      598
    11. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      35
      594
    12. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      562
    13. 45
      557
    14. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      50
      545
    15. 32
      531
    16. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      33
      528
    17. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      525
    18. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      495
    19. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      48
      479
    20. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      80