Kokemuksia merikelpoisesta ht-veneestä

Anonyymi-ap

Hei!
Veneilykokemusta yli 30v, eri kokoisia -ja mallisia veneitä ollut, mutta eka ht nyt kiikarissa.
Kriteerit lähtökohtaisesti olisi yli 60hp, pituutta yli 5,5m ja lev .yli 2.1m. 2-4henk. kerralla veneessä. Merikelpoisuus tarkoittaa, että Viroon ei mennä vaan pyöritään saaristossa.

Tästä kokoluokasta löytyisikö kokemusta ja millaista suosittelisitte ja mitkä kannattaa kiertää kaukaa (ja miksi?).

-Tero74

8

633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eiköhän käyttötarkoituskin jotain merkkaa? Päiväretkeily, kalastus, yöpyminen, mökkivene?

Itsellä on Yamarin 63HT päiväretki- ja matkavenekäytössä. Juuri tultiin viikon reissulta, ääripisteinä Taalintehdas, Vänö, Jurmo, Rysshamnslandet, Nauvo, Paraisten portti. Hakkaahan se avoimilla selillä 7 m/s tuulilla ja yli, mutta pieni vene on pieni vene, että ei voi valittaa. Pahin keli oli viime syksyllä Jurmosta Nauvoon 11m/s tuulessa kahden hengen retkikuormassa, ei ollut välttämättä enää hauskaa, mutta jonkinasteisessa plaanissa ajettiin koko matka. Trimmitasoja se kaipaa, mutta muuten pidän riittävän merikelpoisena.

• Anonyymi

Tänks 👍🏻
        Tero

• Anonyymi

Se tarkoittaa C-luokan venettä.
      Melkein kaikki täyttää ehdot, vaikkei ihan kaikkien kippareiden kanssa.

• Anonyymi

Kalastajat tykkää Yamarin 59HT:sta koska siitä saa takapenkin helposti purettua pois kalastuksen tieltä.

• Anonyymi

Mitenkä legendaarinen puukenkä Bella?

• Anonyymi

Puukenkä Bella, EI! Max koneteho 40 heppaa ja sitä ei kannata ylittää. Vähänkään keli niin vauhti pois. Kaverilla oli tuollainen. Tyynellä kelillä leppoisassa ajelussa menee mutta…

• Anonyymi

Vator 22 menee pehmeästi ja on merikelpoinen

• Anonyymi

Vator on syvällä V- pohjalla joten se sitä "pehmeyttä" tekee mutta tehoakin se sitten vaatii, lähtökohtaisesti vähintään 100 kW.
      Tehdäänkö noita missään enää, harvoin näkyy myynnissä, vanhoja pienempiä on vähän useammin?
      Vatorit tehtiin alun alkaen Helsingin Jollaksesta, olin siellä nuorena poikan hetken minäkin hommissa. Tuon kokoluokan veneitä tehtiin myös viranomaiskäyttöön ja yleensä kahdella sisäperäkoneella varustettuina.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3612
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3375
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2641
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2328
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1829
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1719
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      182
      1698
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1417
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1297
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1118
    Aihe