Kokemuksia merikelpoisesta ht-veneestä

Anonyymi-ap

Hei!
Veneilykokemusta yli 30v, eri kokoisia -ja mallisia veneitä ollut, mutta eka ht nyt kiikarissa.
Kriteerit lähtökohtaisesti olisi yli 60hp, pituutta yli 5,5m ja lev .yli 2.1m. 2-4henk. kerralla veneessä. Merikelpoisuus tarkoittaa, että Viroon ei mennä vaan pyöritään saaristossa.

Tästä kokoluokasta löytyisikö kokemusta ja millaista suosittelisitte ja mitkä kannattaa kiertää kaukaa (ja miksi?).

-Tero74

8

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän käyttötarkoituskin jotain merkkaa? Päiväretkeily, kalastus, yöpyminen, mökkivene?

      Itsellä on Yamarin 63HT päiväretki- ja matkavenekäytössä. Juuri tultiin viikon reissulta, ääripisteinä Taalintehdas, Vänö, Jurmo, Rysshamnslandet, Nauvo, Paraisten portti. Hakkaahan se avoimilla selillä 7 m/s tuulilla ja yli, mutta pieni vene on pieni vene, että ei voi valittaa. Pahin keli oli viime syksyllä Jurmosta Nauvoon 11m/s tuulessa kahden hengen retkikuormassa, ei ollut välttämättä enää hauskaa, mutta jonkinasteisessa plaanissa ajettiin koko matka. Trimmitasoja se kaipaa, mutta muuten pidän riittävän merikelpoisena.

      • Anonyymi

        Tänks 👍🏻
        Tero


    • Anonyymi

      Se tarkoittaa C-luokan venettä.
      Melkein kaikki täyttää ehdot, vaikkei ihan kaikkien kippareiden kanssa.

    • Anonyymi

      Kalastajat tykkää Yamarin 59HT:sta koska siitä saa takapenkin helposti purettua pois kalastuksen tieltä.

    • Anonyymi

      Mitenkä legendaarinen puukenkä Bella?

      • Anonyymi

        Puukenkä Bella, EI! Max koneteho 40 heppaa ja sitä ei kannata ylittää. Vähänkään keli niin vauhti pois. Kaverilla oli tuollainen. Tyynellä kelillä leppoisassa ajelussa menee mutta…


    • Anonyymi

      Vator 22 menee pehmeästi ja on merikelpoinen

    • Anonyymi

      Vator on syvällä V- pohjalla joten se sitä "pehmeyttä" tekee mutta tehoakin se sitten vaatii, lähtökohtaisesti vähintään 100 kW.
      Tehdäänkö noita missään enää, harvoin näkyy myynnissä, vanhoja pienempiä on vähän useammin?
      Vatorit tehtiin alun alkaen Helsingin Jollaksesta, olin siellä nuorena poikan hetken minäkin hommissa. Tuon kokoluokan veneitä tehtiin myös viranomaiskäyttöön ja yleensä kahdella sisäperäkoneella varustettuina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe