Mistä tunnistaa huijausviestin

Anonyymi-ap

Osuuspankin sivulla on näytekappaleita tyypillisistä huijausviesteistä. Viesteissä lukee Osuuspankki, mutta samantapaisia tulee kaikille pankeille.

Huijausviesteille on tyypillistä kiireellisyyden tuntu sekä linkki, joka muka johtaa pankin sivulla, mutta viekin huijaussivustolle.

https://www.op.fi/turvallinen-asiointi/mista-tunnistaa-huijausviestin

16

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun saamissa huijausviesteissä on yleensä niin paljon kirjoitusvirheitä ja muutenkin ne viestit on erikoisesti muotoiltu. Mulle ei kertakaikkiaan mene ne läpi aitona millään. Joskus on tullut myös huijausviestejä tullut pankeilta, joidenka asiakkuutta mulla ei edes ole…..

      • Anonyymi

        Mikä pahinta, joskus on oikeissa viesteissäkin ollut yhdyssanavirheitä. Uuden tekoälyn ansiosta huijausviesteissä on nykyään usein aika hyvää suomen kieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä pahinta, joskus on oikeissa viesteissäkin ollut yhdyssanavirheitä. Uuden tekoälyn ansiosta huijausviesteissä on nykyään usein aika hyvää suomen kieltä.

        En ole tainnut saada ainuttakaan aitoa ja oikeaa viestiä pankilta koskaan.


      • Prinsessasi kirjoitti:

        En ole tainnut saada ainuttakaan aitoa ja oikeaa viestiä pankilta koskaan.

        Siis tekstiviestinä. Sinne verkkopankin viestilaatikkoon kyllä tulee viestejä, mutta ne on aitoja tottakai.


    • Anonyymi

      Itse olen saanut viestin pankissa jossa lukee suoraan, että pankilla on asiaa ja käy katsomassa viesti verkkopankissa osoite op.fi tai mobiilipankkisovelluksessa. Viestissä ei ole mitään linkkiä edes op.fi nimellä!

    • Anonyymi

      S-pankin nimissä tuli huijausviesti, jossa sanottiin jotain siihen tyyliin, että olemme hukanneet puhelinnumerosi, klikkaa tästä vahvistaaksesi puhelinnumerosi. Ja se linkkin olisi tietysti johtanut johonkin rikollisten käsiin.

      • Anonyymi

        Jos tulee S-Pankilta tekstiviesti, niin kannattaa avata S-Pankin ikioma appi S-mobiili. Sen etusivun ihan oikeassa yläreunassa kuvake, jota klikkaamalla pääsee lukemaan S-Pankin asiakaspalvelun lähettämiä viestejä.


      • Anonyymi

        Tämä on parasta! TEKSTIVIESTI :" OLEMME HUKANNEET PUHELINNUMEROSI!"


    • Anonyymi

      13 vuotta sitten lopetin joku pankki tilini ja siiryin S-pankkiin.En ottanut enää pankki tunnuksia.Ei ole velkaa,ei omaisuksia.ei perintöä tulossa.Pankki hoitaa suora maksuna laskuni.Ei ongelmia.En tilaa netistä yhtään mitään,niin en tule huijatuksi.Äly puhelin en hankinut,tietoinen valintani.Saan olla siksi puhelin ja viesti rauha.Ei ole myöskään some tiliä F.B/ insagram.Sillä tapaan ihmiset oikeassaelämässä,Tänänkin on treffit kello 9. Ulkoilun ja se ei ole 1h. vaan iltapäivään asti.Ulkoilua.Eväät mukana. Helsinki nainen.ps. nukun yöni aina hyvin .ei uni ongelmia,juuri ulkoilun ansiosta ja oikeiden ihmisten kohtamisen takia uloilun merkeissä.suositelen kokeilee

      • Anonyymi

        Mahtaa olla hankalaa juosta maksamassa satunnaisia laskuja pankissa/kioskilla, ostaa kivijalkaliikkeistä vaikka netistä tai ulkomailta saisi paljon halvemmalla ja valikoimakin tietysti olisi suurempi. Tai no, jos elämän kokokohta on ulkoilu niin ehkä sitten tällaisia maksuja ei tule.

        On täysin käsittämätöntä, miten aikuiset ihmiset lankeavat noihin täysin naurettaviin huijauksiin, joista näkee viidessä sekunnissa, että ne ovat huijausta. Noh, ehkä osa ihmisistä on sellaisia, ettei heille pitäisi antaa verkkopankkitunnuksia.


      • Anonyymi

        Mitenköhän se älypuhelittomuus sinua suojaa? Yhtä lailla niitä huijausviestejä voi tulla tavallisella tekstiviestillä tai puhelulla. Äly hoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenköhän se älypuhelittomuus sinua suojaa? Yhtä lailla niitä huijausviestejä voi tulla tavallisella tekstiviestillä tai puhelulla. Äly hoi.

        Hän lienee tarkoittanut häiritsevillä viesteillä aplikaatioiden häiritseviä ilmoituksia (eikä niinkään huijareiden tekstiviestejä) ja kuinka on autuaallista elää ilman älypuhelimen häirintää.


    • Anonyymi

      Ongelma asiasta loppui minulla siihen kun vaihdoin pankkia ja lopetin pankki tunnuksien käytön .Suora maksuna pankki hoitaa vuokran sähkön kotivakuutus puhelin netti.Velkaa ei ole eikä omaisutta.

    • Anonyymi

      Sellaisesta tunnistaa jos jossain vaiheessa kysytään pankkitunnusta.

    • Anonyymi

      Tästä on jo aikaa muutama vuosi! sain puhelun pankista ja minua pyydettiin käymään konttorissa varatulla ajalla. Kysyin suoraan jääkö sovittu aika mobiliipankkiin. Pankkinauvoja laittoi ajan viestinä nettipankkiin!

      • Anonyymi

        Meinaatko että on potentiaalisesti mahdollista, että huijari pyytää sinua tulemaan omaan kotiinsa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe