Muutoksen tuulet

Anonyymi-ap

Ihmiset odottavat, että narsisti muuttuu. Noh olen huomannut, että ainakin minun on helpompi muuttaa itseäni. Narsisti haluaa kuitenkin kontrolloida sitä narratiivia ja hyvä ihminen halutaan näyttää pahana. Vaikka en koe olevani parempi kuin muut, mutta jos saan muilta jotakin positiivista huomiota se vain ei sovi siihen Narsun narratiiviin mitä hän yrittää levittää. En tunne ylemmyyttä enkä grandiose tunteita vaikka pystyn hyvyyteen. En ajattele mustavalkoisesti. Ymmärrän toisia, mutta muutun tarinan konnaksi silloin kun tuon jonkin epäkohdan esiin. Lapsena sain jo kuulla ilkeää piikittelyt, joillakin oli

4

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ...joillakin oli siihen oikeus. Jatkuvaa negatiivisuutta. Jossakin vaiheessa kun alkaa laittamaan rajoja huomaa kyllä kuka hyötyy rajattomuudesta. Kuka on kaksinaamainen "auttaja", keräämässä tietoa myöhempää käyttöä varten. Se ihminen joka koko ikänsä kuunteli jatkuvaa kritiikkiä, ilkeitä piikkejä ym, siitä valehdellaan "tuo luulee olevansa kritiikin ulkopuolella", totuus on kuitenkin se että oikeasti olen ollut ja ottanut kaiken kritiikin vastaan. Minä vain asetin rajan jonnekkin kuinka paljon negatiivisuutta ja arvostelua yhden ihmisen tarvii sietää? Kun on minun vuoro kritisoida sitä ei haluta kuulla. Ei ole samat säännöt ja oikeudet kaikilla. Narsisti haluaa kontrolloida kaikkea koko ajan. Kaikki on hyvin niin kauan kun olet kaikesta samaa mieltä. Narsisti kerää salaa tietoa ja riita tilanteessa hän käyttää sitä sinua vastaan. Se kylä käynnillä suotu "auttava kuuntelija" olikin koko ajan ajatellut sinusta pahaa. Häntä ei kiinnosta mitä mielessäsi oikeasti liikkuu ja millainen oikeasti olet. Hän kontrolloi senkin, ei sinulta tarvitse edes kysyä. Narsisti tietää aina paremmin miten sinun tulisi elää. Jos olit 5 vuotta sitten voimaton eikä voimavaroja ollut, Narsun mielestä olet ikuisesti tuomittu ja muiden tulee nähdä ettei sinun voimat riitä vaikka oikeasti väsyneenä kun hoitaisit asiat ihan hyvin. Mutta kas kun et hoida asioita narsistin haluamalla tavalla.

      • Anonyymi

        Kun 5-6 vuotta sitten olin väsynyt, Narsun mielestä olen sitä vieläkin. Voimavarat ei riitä, niin ei riittäneet sillin 5 vuotta sitten mutta nyt riittää hyvin. Narsisti kun sai tietoonsa terveystietojani hän ajatteli varmaan käyttää niitä minua vastaan 20 vuoden päästäkin kun ei ymmärrys (lapsen tasoinen) riitä tarkistamaan faktoja. Narsisti syö kuin loinen niitä voimia kun todistelet hänelle jaksamista. Että teet kuten hän määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun 5-6 vuotta sitten olin väsynyt, Narsun mielestä olen sitä vieläkin. Voimavarat ei riitä, niin ei riittäneet sillin 5 vuotta sitten mutta nyt riittää hyvin. Narsisti kun sai tietoonsa terveystietojani hän ajatteli varmaan käyttää niitä minua vastaan 20 vuoden päästäkin kun ei ymmärrys (lapsen tasoinen) riitä tarkistamaan faktoja. Narsisti syö kuin loinen niitä voimia kun todistelet hänelle jaksamista. Että teet kuten hän määrää.

        Narsisti jää kuin mankeli makamaan toisten virheisiin, ei pääse eteenpäin joten yrittää estää ja sabotoida kohteensa eteenpäin menon elämässä. Voimavarat ne palautuu kun narsisti on etäällä. Tuntuu hyvältä kun omat voimat on täyttyneet takaisin pikkuhiljaa. On turha odottaa että narsu kysyisi miten hän voi auttaa. Ei hän ole auttamassa samoin vilpittömästi kuin terve ihminen. Narsisti voi saada tuhoa aikaan kuvitellen "auttavansa". Narsisti kun kokee että se toisen kontrolloiminenvja alistaminen on sitä auttamista.


    • Anonyymi

      Tuosta sabotaasista vielä, että meillä kävi pahimman kriisin aikana perhetyöntekijä auttamassa ihan ammattimaisesti. Näin painajaisen missä minä ja se perhetyöntekijä oltiin kirjastossa. Luettiin kirjoja, etsittiin tietoa ja tehtiin yhdessä töitä asioiden eteen. Sitten kuvaan ilmestyi joku alienin näköinen loinen joka hyökki ja kiusasi sitä perhetyöntekijää ja sitten hyökki myös minun kimppuun. Heräsin omaan tuskan huutooni. Hyvin kuvasti sitä kamppailua silloin lapsen eteen. Mutta ei tommosta narsua voi voittaa. Hän vain odotti sopivaa tilaisuutta löytää joku toinen virassa olijan ketä kusettaa ja löysikin. Ei tarvinnut kuin viedä lapsi kahdestaan "juttelemaan" heti kun silmä vältti. Ja sattui sellainen virka ihminen jolle oma arvovalta oli tärkeämpi kuin lapsen etu. Kyllä saa apua ja tukea hankkia kun narsu ei voi antaa toisten "voittaa" lapsen parhaaksi. Jokin aika sitten tuli lääkäristä kirje, hän oli käynyt sielläkin valehtelemassa. Narsistin voittaminen vaatisi jatkuvaa valvontaa itseltä. Ettei se pääse mihinkään lapsen kanssa kahdestaan höpisemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe