Ihmiset odottavat, että narsisti muuttuu. Noh olen huomannut, että ainakin minun on helpompi muuttaa itseäni. Narsisti haluaa kuitenkin kontrolloida sitä narratiivia ja hyvä ihminen halutaan näyttää pahana. Vaikka en koe olevani parempi kuin muut, mutta jos saan muilta jotakin positiivista huomiota se vain ei sovi siihen Narsun narratiiviin mitä hän yrittää levittää. En tunne ylemmyyttä enkä grandiose tunteita vaikka pystyn hyvyyteen. En ajattele mustavalkoisesti. Ymmärrän toisia, mutta muutun tarinan konnaksi silloin kun tuon jonkin epäkohdan esiin. Lapsena sain jo kuulla ilkeää piikittelyt, joillakin oli
Muutoksen tuulet
5
256
Vastaukset
- Anonyymi
...joillakin oli siihen oikeus. Jatkuvaa negatiivisuutta. Jossakin vaiheessa kun alkaa laittamaan rajoja huomaa kyllä kuka hyötyy rajattomuudesta. Kuka on kaksinaamainen "auttaja", keräämässä tietoa myöhempää käyttöä varten. Se ihminen joka koko ikänsä kuunteli jatkuvaa kritiikkiä, ilkeitä piikkejä ym, siitä valehdellaan "tuo luulee olevansa kritiikin ulkopuolella", totuus on kuitenkin se että oikeasti olen ollut ja ottanut kaiken kritiikin vastaan. Minä vain asetin rajan jonnekkin kuinka paljon negatiivisuutta ja arvostelua yhden ihmisen tarvii sietää? Kun on minun vuoro kritisoida sitä ei haluta kuulla. Ei ole samat säännöt ja oikeudet kaikilla. Narsisti haluaa kontrolloida kaikkea koko ajan. Kaikki on hyvin niin kauan kun olet kaikesta samaa mieltä. Narsisti kerää salaa tietoa ja riita tilanteessa hän käyttää sitä sinua vastaan. Se kylä käynnillä suotu "auttava kuuntelija" olikin koko ajan ajatellut sinusta pahaa. Häntä ei kiinnosta mitä mielessäsi oikeasti liikkuu ja millainen oikeasti olet. Hän kontrolloi senkin, ei sinulta tarvitse edes kysyä. Narsisti tietää aina paremmin miten sinun tulisi elää. Jos olit 5 vuotta sitten voimaton eikä voimavaroja ollut, Narsun mielestä olet ikuisesti tuomittu ja muiden tulee nähdä ettei sinun voimat riitä vaikka oikeasti väsyneenä kun hoitaisit asiat ihan hyvin. Mutta kas kun et hoida asioita narsistin haluamalla tavalla.
- Anonyymi
Kun 5-6 vuotta sitten olin väsynyt, Narsun mielestä olen sitä vieläkin. Voimavarat ei riitä, niin ei riittäneet sillin 5 vuotta sitten mutta nyt riittää hyvin. Narsisti kun sai tietoonsa terveystietojani hän ajatteli varmaan käyttää niitä minua vastaan 20 vuoden päästäkin kun ei ymmärrys (lapsen tasoinen) riitä tarkistamaan faktoja. Narsisti syö kuin loinen niitä voimia kun todistelet hänelle jaksamista. Että teet kuten hän määrää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun 5-6 vuotta sitten olin väsynyt, Narsun mielestä olen sitä vieläkin. Voimavarat ei riitä, niin ei riittäneet sillin 5 vuotta sitten mutta nyt riittää hyvin. Narsisti kun sai tietoonsa terveystietojani hän ajatteli varmaan käyttää niitä minua vastaan 20 vuoden päästäkin kun ei ymmärrys (lapsen tasoinen) riitä tarkistamaan faktoja. Narsisti syö kuin loinen niitä voimia kun todistelet hänelle jaksamista. Että teet kuten hän määrää.
Narsisti jää kuin mankeli makamaan toisten virheisiin, ei pääse eteenpäin joten yrittää estää ja sabotoida kohteensa eteenpäin menon elämässä. Voimavarat ne palautuu kun narsisti on etäällä. Tuntuu hyvältä kun omat voimat on täyttyneet takaisin pikkuhiljaa. On turha odottaa että narsu kysyisi miten hän voi auttaa. Ei hän ole auttamassa samoin vilpittömästi kuin terve ihminen. Narsisti voi saada tuhoa aikaan kuvitellen "auttavansa". Narsisti kun kokee että se toisen kontrolloiminenvja alistaminen on sitä auttamista.
- Anonyymi
Tuosta sabotaasista vielä, että meillä kävi pahimman kriisin aikana perhetyöntekijä auttamassa ihan ammattimaisesti. Näin painajaisen missä minä ja se perhetyöntekijä oltiin kirjastossa. Luettiin kirjoja, etsittiin tietoa ja tehtiin yhdessä töitä asioiden eteen. Sitten kuvaan ilmestyi joku alienin näköinen loinen joka hyökki ja kiusasi sitä perhetyöntekijää ja sitten hyökki myös minun kimppuun. Heräsin omaan tuskan huutooni. Hyvin kuvasti sitä kamppailua silloin lapsen eteen. Mutta ei tommosta narsua voi voittaa. Hän vain odotti sopivaa tilaisuutta löytää joku toinen virassa olijan ketä kusettaa ja löysikin. Ei tarvinnut kuin viedä lapsi kahdestaan "juttelemaan" heti kun silmä vältti. Ja sattui sellainen virka ihminen jolle oma arvovalta oli tärkeämpi kuin lapsen etu. Kyllä saa apua ja tukea hankkia kun narsu ei voi antaa toisten "voittaa" lapsen parhaaksi. Jokin aika sitten tuli lääkäristä kirje, hän oli käynyt sielläkin valehtelemassa. Narsistin voittaminen vaatisi jatkuvaa valvontaa itseltä. Ettei se pääse mihinkään lapsen kanssa kahdestaan höpisemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379