Tästä on jo aikaa, mutta mietityttää, mikä oli kyseessä. En ole löytänyt mitään netin runsaudensarvesta. Ensin koko selkään nousi kutiavia, ei märkiviä paukamia. Muistutti nokkosihottumaa. Noin viikko siitä sama ihottuma tuli etupuolelle vyötäröön saakka ja käsivarsiin, mutta ei kädenselkämyksiin. Taas meni vajaa viikko ja ihottuma laajeni vyötärön ja polvien väliin. Jälleen viikko ja polvista alaspäin jalkapöytiin saakka ja sillä kertaa ihottuma tuli myös kädenselkiin. Viimeisen vaiheen aikana alkoi selkä parantua ja muutkin kohdat samalla noin viikon rytmillä samassa järjestyksessä kuin olivat tulleet. Ihoa lähti jotenkin samaan tyyliin kuin jos on polttanut ihon auringossa ja sitten se lähtee isoina klimppeinä ja hilseilee. Paraneva iho oli erittäin kuiva ja ei vain pinnasta vaan ehkä yli 2 mm paksuudelta ja kipeä. Rasvausta perusvoiteella monta kertaa vuorokaudessa. Kortisonivoiteesta tai Bpanthenista ei ollut mitään apua koko aikana. Iho parani kuitenkin noin kuukaudessa siitä kun se oli kussakin kohti alkanut. Kuumetta ei ollut, mutta alussa olin ehkä tavallista väsyneempi. Onneksi ihottuma ei tullut kasvoihin. Olisi ollut aivan hirveä tilanne.
2- 3 kk kuluttua huomasin melkein jokaisessa kynnessä poikkiviivat, painanteet. Ne tunnistin netin tietojen mukaan Beaun viivoiksi, jotka tulevat kun kynnen kasvu pysähtyy rajun sairauden vuoksi.
Onko sinulla ollut tällaista tai tunnetko jonkun, jolla olisi ollut?
Vaiheittain etenevä ihottuma - oletko sairastanut?
Anonyymi-ap
0
121
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368