Tässä Suomen (aataminaikaisen) armeijan johdon vastaukset yleisimpiin esitettyihin kysymyksiin:
*Miksi palkka-armeija ei sovi Suomeen?
-Suomen puolustus perustuu reserveihin
*Miksi asevelvollisuutta ei voida muuttaa valikoivammaksi?
*Miksi asevelvollisten koulutusta ei voida tehostaa?
*Miksi muissa maissa pojista tulee miehiä ilman armeijaa?
*Mistä voidaan päätellä, että sivarin käynyt on homo?
*Mistä voi nähdä, että pinkka on väärin tehty?
*Miten tehdään Helsingin valtiollisista rakennuksista ohjuksenkestäviä?
Suomen armeija
19
1534
Vastaukset
- MOT
Todella mielenkiintoisia komentteja!
Vielä kun osoitat lausunnoille linkin tms. lähteen niin asia muuttuu todella mielenkiintoiseksi.
Ikävä kyllä ilman riippumatonta lähdettä postaamasi ns. vastaukset ovat nollan arvoisia provoja ja taitavat siksi jäädäkin.... ?- mikä...
Sanoppas mikä suomen armeijassa on aina päin vittua? Vähän kun mietit, niin tiedät.
- MOT
mikä... kirjoitti:
Sanoppas mikä suomen armeijassa on aina päin vittua? Vähän kun mietit, niin tiedät.
"mikä suomen (aataminaikaisessa..) armeijassa on aina päin vittua" ?
1. SA-Inttiä ei tietääkseni pidetä aataminaikuisena muualla kuin Suomi24-keskustelupalstalla, ja aika-ajoin tulee seurattua ulkomaisiakin. Sweduarmeija mm. nykyisine säästökampanjoineen on vihreänä kateudesta itänaapurilleen.
Lisäksi Googlaa huviksesi vaikka Thomas Ries ja luepa pari hänen arviotaan aatami-armeijasta ja sen nykyaikaisuudesta...
Ettet vain olisi katsellut liikaa toimintaelokuvia ja kuvittele vaikka jenkkien keskiverto mosuritason varusteita jotenkin ylivertaisiksi?
Jenkeillä on menossa suht' pieni paikallinen kähinä ja jenkkilässäkin ollaan rahanpuutteessa sulkemassa varuskuntia. Suosittelen nettisurffausta aiheen liepeillä niin turhat luulot aataminaikuisuudesta karissevat...
2. Nykyinen asevelvollisuusjärjestelmä on yhä pystyssä. Maailman demokraattisuuden kärkimaihin lukeutuva maa ei kansan enemmistön päätöksellä ole katsonut tarpeelliseksi lähteä muuttamaan nykysysteemiä. Viimeisimmät mielipidemittaukset osoittavat samaa joten ei ole näkyvissä mekanismia mikä laukaisisi muutoksen. Siis demokraatttisen sopimusyhteiskunnan mittapuilla mitattuna toimitaan enemmistön päätöksen mukaisesti. Enemmistön mielipiteen polkemista muistaakseni kutsutaan anarkiaksi. Sitäkö haluat?
Mielestäsi jotain on pielessä? Ei harmainta aavistusta!
Sen voin kyllä vakuuttaa että on ongelmasi mikä hyvänsä niin sitä ei auta itse keksittyjen ja siten valheellisten ns. vastauksien postaileminen nettifoorumeille. - ymmärrä
mikä... kirjoitti:
Kerro toki!
- totuutta
ymmärrä kirjoitti:
Kerro toki!
Nainen ajaa sotilaspolkupyörällä, niin voitko kiistää sen, ettei hänen satulansa olisi aina päin vittua :)
- Bönö-Rame
*Miksi palkka-armeija ei sovi Suomeen?
Koska Suomi on liian pieni maa puolustautumaan tai tekemään puolustuksen uskottavaksi pienellä palkka-armeijalla. Suomen puolustus vaatii Asevelvollisuuden jolloin kaikki MIEHET suorittavat sen, ikävä kyllä narisioita on aina.
*Miksi asevelvollisuutta ei voida muuttaa valikoivammaksi?
Silloin asevelvollisuuden suorittajat vähenevisivät ja muutoinkin nykyinen tapa on hyvä koska siinä jaataan Asevelvollisuuden suorittajat yhteensä Neljään Ryhään, A-ryhmä suorittaa 12-11kk, B-ryhmä 9kk, C-ryhmä 6kk ja tietenkin fyysisistä syistä vapautetut. Ja tämän ansiosta jokainen on sen verran kun hänen on hyvä jotta tarvittaessa hänellä olisi edes jonkin lainen koulutus Aseisiin ja Puolustukseen.
*Miksi asevelvollisten koulutusta ei voida tehostaa?
Ei ol mitään syitä tehostaa (vaiko haluatko juosta enemmän taikka saada netti-vapaata?) Puolustusvoimien Asekoulutus on aikanasa mukaista ja jopa ensiluokkaista, kaikki uudistetaan ajan mukaan. Kaikki alkeet sekä muita tärkeitä puolustus-asioita koulutetaan hyvin ja tarpeeksi.
*Miksi muissa maissa pojista tulee miehiä ilman armeijaa?
Armeijan olemassaolo ei perustu tuohon.
Heistä ei pakosti edes tule miehiä muissa maissa.
Ja Armeijalla on muitakin syitä olla olemassa kuin että "tehdään miehiä". mm. ei sodassa kysytä sitä että oletko kova, vaan sitä että osaatko olla Sotilas.
*Mistä voidaan päätellä, että sivarin käynyt on homo
Kyllä Siviilipalvelukseen eksyy aina joitakin heteroita, mutta jostain syystä Siviilipalveluksen suorittajat ovat hieman "naisellisempia" ja helpommin periksiantavia kuin Asevelvollisuuden suorittajat. Tähän kai voisi sanoa sen kuuluisan lausahduksen "Armeija on Suomalaisen Miehen velvollisuus".
*Mistä voi nähdä, että pinkka on väärin tehty?
Tämä kysymys on kokonaan turha koska ideanasi oli alunperinkin vain "värittää" armeijaa huonommaksi. Jos et punkata osaa niin Armeija on erittäin hyvä paikka sinulle.
*Miten tehdään Helsingin valtiollisista rakennuksista ohjuksenkestäviä?
Tarvittaessa hallinnon ja johdon virkailijat siirretään muualle kuin siihen näkyvään esim. Eduskuntataloon. Ja esim. Tehostamalla kyseisten rakennusten ympäristön ilmatorjuntaa ja tukemalla rakennuksia tärkeistä kohdista.- Housuissa bönöttää
Hei Bönö, unohdit mainita reservit. Paha moka. Älä vaan kerro seuraavissa kertauksissa, voit menettää reserviläistinat kaulasta. Ja sehän veisi sut Hesperiaan, eihän sun rakkaimpias sentään saa ottaa pois. Kyllä nyt sinuna kirjoittaisin sanan "resevi" esimerkiksi siniseen ruutuvihkoon 10000 kertaa, niin voit sitten näyttää siellä kertausharjoituksissa, ja saat pitää rakkaat laattasi. Eikä Hesperiakaan sitten odota...
- res.vänrikki
Housuissa bönöttää kirjoitti:
Hei Bönö, unohdit mainita reservit. Paha moka. Älä vaan kerro seuraavissa kertauksissa, voit menettää reserviläistinat kaulasta. Ja sehän veisi sut Hesperiaan, eihän sun rakkaimpias sentään saa ottaa pois. Kyllä nyt sinuna kirjoittaisin sanan "resevi" esimerkiksi siniseen ruutuvihkoon 10000 kertaa, niin voit sitten näyttää siellä kertausharjoituksissa, ja saat pitää rakkaat laattasi. Eikä Hesperiakaan sitten odota...
Ei noilla jutuilla inttiä ole käyty. Pikku poika toi Bönö on. Kun se menee sivaripalvelukseen niin mummoja hoitaessa sen maailma vähän avartuu.
- Bönö-Rame
res.vänrikki kirjoitti:
Ei noilla jutuilla inttiä ole käyty. Pikku poika toi Bönö on. Kun se menee sivaripalvelukseen niin mummoja hoitaessa sen maailma vähän avartuu.
Minua on turha sivariin odottaan.
- res. vänrikki
Bönö-Rame kirjoitti:
Minua on turha sivariin odottaan.
Mee suosiolla sivariin tai saat maistaa "isänmaan" multaa koulutuksessa. Sullahan voi tulla pian pissit housuun kun joudut "miesten" kouluun :))))
- Bönö-Rame
res. vänrikki kirjoitti:
Mee suosiolla sivariin tai saat maistaa "isänmaan" multaa koulutuksessa. Sullahan voi tulla pian pissit housuun kun joudut "miesten" kouluun :))))
Herra Reservin Vänrikki taitaa olla itse sivari kun niin paljon sivareista tiätää. Vai oletko ollut suhteessa sivarin suorittaneen neiti-miehen kanssa?
Olen myös siitä syystä menossa armeijaan että olen hetero, tosin aina voi ehkä joku homo mahdollisesti armeijaan hukkua (sinulla kai on tarkempaa tietoa tästä kokeneena?). Ja muutoinkin arvostan Suomen Puolustusvoimia ja haluan omalta osaltani täyttää velvollisuuteni uskottavan puolustuksen puolesta. Myös se että Armeija ei kaadu selkään puukottaja-sivareihin ja näiden narisuun on hieno asia. Minä maistan mielelläni "isänmaan" multaa. Kaipa siällä lelliä on jos sinäkin sen kävit. - res.vänrikki
Bönö-Rame kirjoitti:
Herra Reservin Vänrikki taitaa olla itse sivari kun niin paljon sivareista tiätää. Vai oletko ollut suhteessa sivarin suorittaneen neiti-miehen kanssa?
Olen myös siitä syystä menossa armeijaan että olen hetero, tosin aina voi ehkä joku homo mahdollisesti armeijaan hukkua (sinulla kai on tarkempaa tietoa tästä kokeneena?). Ja muutoinkin arvostan Suomen Puolustusvoimia ja haluan omalta osaltani täyttää velvollisuuteni uskottavan puolustuksen puolesta. Myös se että Armeija ei kaadu selkään puukottaja-sivareihin ja näiden narisuun on hieno asia. Minä maistan mielelläni "isänmaan" multaa. Kaipa siällä lelliä on jos sinäkin sen kävit.sitä pitää puhutella esimiestä, sullahan on p*****n nuolenta ihan verissä. Nykyinen armeija vaan tahtoo olla aikamoinen "neiti"armeija verrattuna meikäläisen aikoihin. No sun tapaisille "neideillehän" se on oikea paikka, siellähän on jo naisetkin sua kovempia heh heh.
Kun sua näyttää noi homojutut noin kiinnostavan niin eiköhän se sivari ois sulle parempi paikka niin et sais niin usein turpaas iltalomilla...
Muutenki noi sun juttus on kuin jostain 40-luvulta, herää vähän teini. - yhteen soppii
Bönö-Rame kirjoitti:
Olen myös siitä syystä menossa armeijaan että olen hetero, tosin aina voi ehkä joku homo mahdollisesti armeijaan hukkua (sinulla kai on tarkempaa tietoa tästä kokeneena?). Ja muutoinkin arvostan Suomen Puolustusvoimia ja haluan omalta osaltani täyttää velvollisuuteni uskottavan puolustuksen puolesta. Myös se että Armeija ei kaadu selkään puukottaja-sivareihin ja näiden narisuun on hieno asia. Minä maistan mielelläni "isänmaan" multaa. Kaipa siällä lelliä on jos sinäkin sen kävit.Intissä on vähänlaisesti naisia, sivarissa saa vaikka joka ilta, ja työpaikallakin. Loogistahan olisi että homot menisi mieluummin inttiin? Kai siellä moni "löytääkin" itsensä.
Toisaalta, sivarissa on homollakin enemmän ja kypsemmästä valinannanvaraa, joten se ehkä selittää, jos homot haleutuu sivariin. yhteen soppii kirjoitti:
Intissä on vähänlaisesti naisia, sivarissa saa vaikka joka ilta, ja työpaikallakin. Loogistahan olisi että homot menisi mieluummin inttiin? Kai siellä moni "löytääkin" itsensä.
Toisaalta, sivarissa on homollakin enemmän ja kypsemmästä valinannanvaraa, joten se ehkä selittää, jos homot haleutuu sivariin.Itse asiassa tuo väite, että homoseksuaalisia taipumuksia omaavat hakeutuisivat siviilipalvelukseen on valheellinen. Suurin osa homoista käy armeijan itsestään selvistä syistä...
- JuhaniPutkinen
Suomen puolustus perustuu tosiaan reserviin ja hyvä niin. Mutta reserviä pitäisi kertausharjoittaa oleellisesti enemmän kuin sitä tehdään.
http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen/maanpuolustus.htm- sulla
olennaista kerrottavaa. Jopa vielä olennaisempaa, kuin tämä viesti.
- Bönö-Rame
En väitä että Sota olisi tulossa, mutta jos tulee niin en yllättyisi jos sen aloittaisi Venäjä.
- JuhaniPutkinen
Bönö-Rame kirjoitti:
En väitä että Sota olisi tulossa, mutta jos tulee niin en yllättyisi jos sen aloittaisi Venäjä.
En minäkään. :-)
- res.vänrikki
JuhaniPutkinen kirjoitti:
En minäkään. :-)
sotahullua, putkinen ja bönöttäjä, siinä oiva eturintanman taistelupari heh heh.
Putkinen karjuu käskyjä ja bönö juoksee käpykaartiin ;))))
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli214638Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103284Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403137IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas851242Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2571123- 791099
- 561092
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3921067Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E200966