Stora Enso romahti

Anonyymi-ap

Lakot lopettaa tehtaita, vie tehtaat vakaampiin maihin, joissa ei lakkoilla.

56

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vai lähtee se firma Euroopasta pois .. kyllä kannattaa jäädä natsisuomeen ..
      Nyt ku on natsihallitus niin on taas halpaa työläisorjaa ja irtisanominen on helppoo ko heinänteko ..

      • Anonyymi

        Ei euroopasta, lakko-suomesta vain. mm Saksassa on 30 % pienemmät palkat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei euroopasta, lakko-suomesta vain. mm Saksassa on 30 % pienemmät palkat.

        Höpö höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei euroopasta, lakko-suomesta vain. mm Saksassa on 30 % pienemmät palkat.

        Mites persutrolli, olis vähän tietoa, ja linkki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites persutrolli, olis vähän tietoa, ja linkki?

        Kihikihikihi..... naurattaa niin


    • Anonyymi

      Mites persutrolli tää paskanheitto liittyy Suomen Keskustaan?

      • Anonyymi

        No.. sehän vasta liittyykin.


      • Anonyymi

        Större Enson kävi kuin Kepupuolueen. Molemmat romanhtivat.


      • Anonyymi

        Persu aatteli jos kepus olis edes yksi kaappinatsi .. Persut on vahvoja natsi uskossaan ..


    • Anonyymi

      Kohta puoleen lakkoilevia paprutyöläisiä ottaa kupoliin. Ihan oikein tosin.

      • Anonyymi

        Missäs muka lakkoillaan?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Johan tuon nyt jokainen näki kun lakkoillaan 3 kuukautta 6- minuutin takia, ettei hyvää seuraa.
        Eräänlaista Putinismia sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan tuon nyt jokainen näki kun lakkoillaan 3 kuukautta 6- minuutin takia, ettei hyvää seuraa.
        Eräänlaista Putinismia sekin.

        Joo, varmaan Putinin palvelija tuo Stora Enson johtaja on, kun katkerana mainitsee syyksi sen, että puun tuonti Venäjältä loppui. Puuttui vain suorat sanat siitä, että kepulaiset metsänomistajat käyttävät tilanteen hyväkseen riistämällä metsäfirmoja myydessään puuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan tuon nyt jokainen näki kun lakkoillaan 3 kuukautta 6- minuutin takia, ettei hyvää seuraa.
        Eräänlaista Putinismia sekin.

        Ainoa lakkoileva asia tässä on pankon oma korvien väli.


    • Anonyymi

      No, sitähän olen jo täällä aiemmin kirjoitellut...lisää palkkaa työläisille, ei saa irtisanoa, etuja pitää lisätä - ei vähentää, mistään ei saa leikata tai vähentää työpaikkoja. Samoin, suoranaisia ja epäsuoria veroja yrityksille pitää korottaa ja yritystukia ei saa antaa “rikkaille ja porvareille”. Siinähän se Demareiden ja Vasemmiston ajatusmalli miten Suomen taloutta tulee hoitaa.
      Kysynkin Demareiden ja Vihervasemmiston kannattajilta - miten te luulette että paperimiesten ja muiden duunareiden työpaikat pysyvät Suomessa kun firmoille jää suunnilleen kaksi vaihtoehtoa. Siirrä toiminnot ulkomaille ja sulje tehtaat Suomessa, tai pidä ne kannattamattomina Suomessa merkiten sitä että firma aikaa myöten menee konkurssiin. Kun nyt sitten Kokoomus, Perussuomalaiset, Kristilliset ja RKP edes yrittävät tehdä jotain jotta duunareille pysyisi työpaikkoja Suomessakin, niin he ovat riistäjiä, haluavat vain kyykyttää köyhiä, ja antaa rikkaille yrityksille ja porvareille.

      Voidaanhan sitä tietysti jatkaa vihervasemmiston linjoilla. Ottaa lisää lainaa ulkomailta kattamaan vähenevät valtion verotulot, arvopohjaan vedoten ottaa lisää kouluttamattomia kehitysmaalaisia elämään KELA-kortin avulla, antaa työttömille niin hyvät tuet ettei työnteko kannata, vaan ’ideologisena“ työttömänä lorviminen tai sairaslomalla oleminen sen perusteella kun ”ahdistaa“ ja ’masentaa” tehdä tavallisia duuneja on yhteiskunnallisesti hyväksyttyä. Pitää vain olla sitten valmiita että jossain vaiheessa tulee seinä vastaan ja silloin koulutetut, hyväpalkkaiset ja rikkaat lähtevät ja Suomea odottaa Kreikan kohtalo...

      • Anonyymi

        Johan oli taas ideologista hölinää, eikä järjenhiventä.
        Kun verrataan Suomea muihin pohjoismaihin kuten pitääkin, niin verotus on Ruotsin kanssa hyvin samantasoista.
        Tanskassa vastaavasti kokonaisveroaste korkeampi ja siten myös työttömyysturva on selkeesti parempi.

        Palkkamenot ei isoilla yrityksillä ole mikään isotekijä koska niitä tekijöitä on nykyisin enää murto-osa takavuosikymmeenin nähden.
        Puunhinta on huipussaan ja siellä myös pysyy kun Venäjän tuonti loppui ja meillä myös puun käyttö jatkuvasti lisääntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan oli taas ideologista hölinää, eikä järjenhiventä.
        Kun verrataan Suomea muihin pohjoismaihin kuten pitääkin, niin verotus on Ruotsin kanssa hyvin samantasoista.
        Tanskassa vastaavasti kokonaisveroaste korkeampi ja siten myös työttömyysturva on selkeesti parempi.

        Palkkamenot ei isoilla yrityksillä ole mikään isotekijä koska niitä tekijöitä on nykyisin enää murto-osa takavuosikymmeenin nähden.
        Puunhinta on huipussaan ja siellä myös pysyy kun Venäjän tuonti loppui ja meillä myös puun käyttö jatkuvasti lisääntyy.

        Eihän Ayliike maksa veroa lainkaan, ei se elätä kuin 300 00 euron johtajiaan.


    • Anonyymi

      Papsrtu lakkojohtaja 220 000 € vuosipalkka.
      meillä on nämä menneet ihan pieleen... hälläväliä... sitten.

      • Anonyymi

        Katsopas peiliin ja pohdi vasta sen jälkeen, mikä on mennyt pieleen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Stora Enson tulos sukelsi – toi­mi­tus­joh­ta­ja ei näe merk­ke­jä ky­syn­nän pa­ra­ne­mi­ses­ta.
      Lakot söi. Yhtiön on sopeuduttava epävakaaseen tilanteeseen niillä keinoilla, jotka sillä on käytössään, eli kustannusten hallinnalla ja tuotannon supistamisella. Palkat on jo liian suuri menoerä. Jos palkoista leikattaisiin komannes, tulisi uusiakin työpaikkoja.

      • Anonyymi

        Myös metsänomistajien ahneus söi Stora Enson tulosta. Kaikki heistä eivät ole yhtä jaloja kuin Majuri, joka jopa jäädyttää puun ajoreitit talvisin yhtiön puolesta omalla kustannuksellaan, puhumattakaan että hinaisi kuutiohinnat viimeisen päälle tappiin.


      • Anonyymi

        Tajuatko sinä ollenkaan, miten typerä lausuntosi oli? Ensin valitat, että metsäyhtiöt kärsisivät ylisuurista palkoista ja seuraavassa hetkessä potkaisit jakkaran väitteesi alta toteamalla, että kun palkkoja pienennettäisiin, syntyisi uusia työpaikkoja. Paljonko metsäyhtiöiden palkkakulut silloin pienenisivät? Tiedätkö, mikä siinä pienenisi vain ja ainoastaan? Työntekijän tili, mikä tarkoittaa kotitalouden ostovoiman supistumista. Mihinkäs se johtaisi, kun palkkoja poljettaisiin kollektiivisesti? Sytyttääkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös metsänomistajien ahneus söi Stora Enson tulosta. Kaikki heistä eivät ole yhtä jaloja kuin Majuri, joka jopa jäädyttää puun ajoreitit talvisin yhtiön puolesta omalla kustannuksellaan, puhumattakaan että hinaisi kuutiohinnat viimeisen päälle tappiin.

        "Majuri" on niin myötätuntoinen, että antaa puunsa hyväntekeväisyytenä pahasti köyhtyneelle metsäyhtiölle. Ihan kuten oli omien sanojensa mukaan henkilökuntansa kanssa ruokkimassa lastentarhanopettajien lakon aikana nälkiintyneitä lapsia.

        "Majuri" on varoissaan, kun muut bisnekset ovat olleet niin "tuottoisia". Suurena takuueläkeläisten esitaistelijana 6950 €:n kuukausieläkeellään :)))))

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14564407/pankkomajuri-teki-hyvan-tilin

        Taitaa "majurin" metsäkaupoissa mennä jonkun muun metsää nurin ja urakalla :))))))


    • Anonyymi

      Tehtaat lähtee Suomesta. Liian korkeat palkat, lääkärin palkka punikilla.

      • Anonyymi

        Lahtari haluaa halpatyövoimaa?


    • Anonyymi

      RAJAKAUPPA VENÄJÄLLE POIKKI
      KAAKKOIS-SUOMEN METSÄTEOLLISUUS POIKKI

      Nyt lähtee rasisminvastustajademareilta tie kortistoon
      Pian alkaa vapautua asuntoja jos alue kiinnostaa, minua ei
      mutta jos, tehkää sikamaisen alhainen tarjous

      Omakotitaloa lähtee, jossa ennen pihassa kaksi autoa, ja pakastin täynnä jäätelöä
      ja demari lätki kalkkunaa ja kirnupiimää herkkuruokana ja eli leveästi

      NYT JÄLJELLÄ ON SIAN- JA MARINRINPRESETTÄ JA RASISMINVASTAISTA RAPEISTA LEIPÄÄ

      • Anonyymi

        Menisit töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menisit töihin.

        Ei tarvitse enää
        Enso on laskenut - ulkomuistista - 40% 12 kuukauden sisällä ja Metsä Board 20% tänä vuonna, se ostaa rutosti omiaan
        Odotan vielä jonkin aikaa

        Eilen otti hittiä TietoE otin sitä ja seursilen, nyt on vasta runsas prosentti salkussa

        Palkkatöihin en enää lähde aamuisin maksamaan Kela- matuja, kerran jouduin kun ei muuta ollut Aaltoon pariksi vuodeksi opettamaan nanoteknologiaa
        Muuten kansanedustaja oli siellä kellarissa duunissa Sakari Puisto kokeellinen nanotohtori vähän aikaa, en tunne, olin yläkerroksissa


    • Anonyymi

      5500-6000 € paperipalkkoja ei tule olemaan. Alettava elämään pienemmästi, jotta saadaan töitä laajemmin. Alkaa kiinnostamaan palstaviljely ja metsämarjatkin.

      • Anonyymi

        Enson kurssi laski tänään 11 prosenttia
        en ostanut
        Vuodessa laskenut vasta noin 40 prosenttia

        Minusta sen pitää laskea lisää ja poistaa tehtaita Suomesta
        halvempiin maihin muuten ei kurssi etene

        Metsä Board on laskenut vasta 20 prosenttia tänä vuonna ja sillä on tapana ostaa
        omiaan joten täytyy ehkä odottaa vielä jos kiinnostaa???


    • Anonyymi

      Tulevina vuosina on Suomessa paljon näitä paperimiehiä jotka vaativat hallitusta pelastamaan jonkun itä-suomalaisen tuottamattoman paperitehtaan koska " miulla on täällä omakotitalo, lapset koulussa ja kaikki kaverit, mihin mie täältä lähen?".
      Opetelkaa uusi ammatti, muuttakaa työn perässä, tai elelkää pienellä työttömyysturvalla. Suurfirmat eivät ole mitään hyväntekijöitä, niiden tarkoitus on tuottaa voittoa omistajilleen, ja jos se ei onnistu Suomessa niin se onnistuu sitten jossain muualla.

      • Ja se omakotitalo on jo veronmaksajien subventoima.


    • Anonyymi

      Persukaarti ilmatteeks töihin, ni ei siirretä .

      Palkat alas, ja voitot ylös, näin ajattelee "puolue ilman sosialismia"!

      • Anonyymi

        De Maripönttö luulee että yritys tienaa laskemalla palkkoja vailka yritys tienaa innovaatioilla

        De Marion vähäpönttö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        De Maripönttö luulee että yritys tienaa laskemalla palkkoja vailka yritys tienaa innovaatioilla

        De Marion vähäpönttö

        No miksikäs perspentit ovat niin innokkaina lähteneet hallitukseen polkemaan työntekijöiden työehtoja? Halvalla meni Kokoomukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksikäs perspentit ovat niin innokkaina lähteneet hallitukseen polkemaan työntekijöiden työehtoja? Halvalla meni Kokoomukselle.

        Ei globalisaatiossa poljeta palkkoja vaan demari on jäykkä sopeutumaton


    • ”Puun osuus kustannuksistamme on noin kolmannes. Etenkin Suomessa puun hintakehitys on ollut tappava. Vuodessa hinta on noussut 20–30 prosenttia”, toteaa Stora Enson talousjohtaja ja Suomen maajohtaja Seppo Parvi.

      Että silleen.

      • Anonyymi

        sanomalehti paperin teko piti olla suomessa tappiloilista kun tuotanto lopetittiin,mutta sanomalehdet valitti kun ulkoa ostettu raaka paperi olikin 7-8 kertainen hinta kotimaiseen verrattuna,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sanomalehti paperin teko piti olla suomessa tappiloilista kun tuotanto lopetittiin,mutta sanomalehdet valitti kun ulkoa ostettu raaka paperi olikin 7-8 kertainen hinta kotimaiseen verrattuna,

        Ihmeellistä puliveivaamista koko asian ympärillä. Asia on ollut hyvin yleisesti tiedossa jo tavattoman pitkän aikaa, että sanomalehtipaperin kysyntä tulee romahtamaan digitalisaation myötä. Nyt sitten öyhötetään, että vika olisi työntekijöiden palkoissa ja työehdoissa. Puun hinta nousee, koska markkinoilla ei ole tarpeeksi raakapuuta. Samanaikaisesti kuitenkin paperin kysyntä supistuu supistumistaan. Mihin sitä sellua pitää keittää, jos tuotteelle ei ole kysyntää? Onko metsäyhtiöistä loppunut innovaatioajattelu lopullisesti? Tottakai biokomponenteille on valtavasti kysyntää ja se patistaa sellunkeittoon, mutta seurauksena saattaa olla, että selluvarastot vaan täyttyvät ja sellun hinta romahtaa reippaasti alle tuotantokustannusten. Negatiivinen oravanpyörä siis.


    • Anonyymi

      Edelleen, persutrolli, miten tää paperimiehet liittyy Suomen Keskustaan?

      • Anonyymi

        Yritä arvata, jos et tiedä. Ei pitäisi olla vaikeaa.


      • Anonyymi

        Olisit käynyt kansakoulun loppuun, olisi enemmän viisautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit käynyt kansakoulun loppuun, olisi enemmän viisautta.

        Pankkomajurin "yliopisto", kansakoulu vuodelta kivi ja keppi :))))))))))


    • Anonyymi

      Ettekö te pässit tajua...ei Kokkarit ja PS aja mitään " palkat alas, voitot ylös" linjaa vaan näkevät asiat suurempana kokonaisuutena. Jotta Suomessa olisi tulevinakin vuosina työpaikkoja myös duunareille eikä vaan Stadin teknologian osaajille ja virkamiehille niin nämä ulkomaisten konsernien omistuksessa olevat tehtaat on saatava pysymään Suomessa! Ja jos niiden toimintaa ei saada kannattavaksi Suomessa, ne lähtevät muualle. Se on niin yksinkertaista. Ja kun ne työpaikat lähtevät niinne eivät palaa...

      • Anonyymi

        Ai eivät aja vai? Ja suuren kokonaisuuden merkittävänä osana on tuottaa entistä enemmän verohyötyjä progressiivisesti sinne ylemmän luokan tulodesiileihin? Keiltäkös se otetaan pois, jotta touhu on ylipäätään toetutuskelpoinen?

        Kyllä taustalla lemuaa vahvasti ay-liikkeen nujertaminen ja suomalaisen työvoiman halpuuttaminen. Suomesta pohjolan Albania, Kokoomuksen ja PS:n johdolla!


    • Anonyymi

      Muissa maissa palkat ovat kilpailukykyisempia, viesti metsäyhtiö UPM:n toimitusjohtaja.
      – Valitettavasti tällä ay-toiminnalla investoinnit menevät muualle ja perustervettä toimintaa joudutaan Suomessa sopeuttamaan.
      Myös saunalisä on termi, joka on säilynyt paperitehtailla hengissä.
      Saunalisä on runsaat neljä euroa ja se rapsahtaa lauantaiaamun kello 06 ja sunnuntaiaamun kello 06 välisistä työtunneista tuntipalkan päälle.
      -juhannuksena ja jouluna tehdystä työstä maksetaan paperitehtailla 200-prosentin lisää eli kolminkertaista palkkaa. Muilla aloilla sunnuntailisä maksetaan yleensä tuplana.

    • Anonyymi

      Joo, Pesonen siirtyy vuoden sisällä eläkkeelle

      Luulen että UPM innovaatioissa siirtyy pois Suomesta
      Sellu tehdään PdT:ssa Uruguayssa ja biotekniikka Leunassa ja Rotterdamissa. Energia jää Suomeen

      UPM sai Saksalta miljoonatuet sijoittaessaan biojalostamon Leunaan

      Metsä Group on irtautunut paperista kokonaan ja Stora Enso on irtautumassa. Metsä Group ja Stora Enso perustavat kartonkiin, ei kuulu UPM:n tuoteisiin

      Minulla pieni siivu UPM salkussa ja tarkkailen pääseekö ostamaan lisää dipeistä

      2022 Pesonen sanoi yhtiön olevan niin varma, että paperiteollisuudessa työntekijöille taataan palkat kahdeksi vuodeksi eli palkanmaksu jatkuisi vaikka jokin yksikkö lopetetaan, Pesosen lähtölahja duunareille

    • Anonyymi

      Lakkoilkaa punikit, lähtee loputkin.

      • Anonyymi

        Lahtarin ulinaa. Ahneus paistaa kuuhun asti.


    • Anonyymi

      Liian korkeat palkat tekee tehtaat kannattomaksi, ne suljetaan.

    • Anonyymi

      Nyt punikit lakkoon jos se toisi kannattavuutta. heh, varmaan käsitys Putin rengeillä.

    • Anonyymi

      Ihan oikein näille sellunkeittäjille. Jos tehtaita suljetaat näitten ahneiden työntekijöiden johdosta. Ei todellakaan säälittä yhtään.

    • Anonyymi

      Romautus tuli lakkojen avittamana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe