Lakot lopettaa tehtaita, vie tehtaat vakaampiin maihin, joissa ei lakkoilla.
Stora Enso romahti
56
674
Vastaukset
- Anonyymi
Vai lähtee se firma Euroopasta pois .. kyllä kannattaa jäädä natsisuomeen ..
Nyt ku on natsihallitus niin on taas halpaa työläisorjaa ja irtisanominen on helppoo ko heinänteko ..- Anonyymi
Ei euroopasta, lakko-suomesta vain. mm Saksassa on 30 % pienemmät palkat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei euroopasta, lakko-suomesta vain. mm Saksassa on 30 % pienemmät palkat.
Höpö höpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei euroopasta, lakko-suomesta vain. mm Saksassa on 30 % pienemmät palkat.
Mites persutrolli, olis vähän tietoa, ja linkki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites persutrolli, olis vähän tietoa, ja linkki?
Kihikihikihi..... naurattaa niin
- Anonyymi
Mites persutrolli tää paskanheitto liittyy Suomen Keskustaan?
- Anonyymi
No.. sehän vasta liittyykin.
- Anonyymi
Större Enson kävi kuin Kepupuolueen. Molemmat romanhtivat.
- Anonyymi
Persu aatteli jos kepus olis edes yksi kaappinatsi .. Persut on vahvoja natsi uskossaan ..
- Anonyymi
Kohta puoleen lakkoilevia paprutyöläisiä ottaa kupoliin. Ihan oikein tosin.
- Anonyymi
Missäs muka lakkoillaan?
- Anonyymi
Stora Enson talousjohtaja ja Suomen maajohtaja Seppo Parvi ei mainitse lakkoja edes yhtenä syynä yhtiön romahdukselle. Mutta hänhän ei asiasta mitään tiedä tai on ainakin tulipunainen, aatteellinen kommunisti.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/stora-enson-tulos-romahti-rutkasti-nyt-maajohtaja-kertoo-mika-on-pielessa/d8ee6d04-d309-417d-9dd3-250e70f90964- Anonyymi
Johan tuon nyt jokainen näki kun lakkoillaan 3 kuukautta 6- minuutin takia, ettei hyvää seuraa.
Eräänlaista Putinismia sekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan tuon nyt jokainen näki kun lakkoillaan 3 kuukautta 6- minuutin takia, ettei hyvää seuraa.
Eräänlaista Putinismia sekin.Joo, varmaan Putinin palvelija tuo Stora Enson johtaja on, kun katkerana mainitsee syyksi sen, että puun tuonti Venäjältä loppui. Puuttui vain suorat sanat siitä, että kepulaiset metsänomistajat käyttävät tilanteen hyväkseen riistämällä metsäfirmoja myydessään puuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan tuon nyt jokainen näki kun lakkoillaan 3 kuukautta 6- minuutin takia, ettei hyvää seuraa.
Eräänlaista Putinismia sekin.Ainoa lakkoileva asia tässä on pankon oma korvien väli.
- Anonyymi
No, sitähän olen jo täällä aiemmin kirjoitellut...lisää palkkaa työläisille, ei saa irtisanoa, etuja pitää lisätä - ei vähentää, mistään ei saa leikata tai vähentää työpaikkoja. Samoin, suoranaisia ja epäsuoria veroja yrityksille pitää korottaa ja yritystukia ei saa antaa “rikkaille ja porvareille”. Siinähän se Demareiden ja Vasemmiston ajatusmalli miten Suomen taloutta tulee hoitaa.
Kysynkin Demareiden ja Vihervasemmiston kannattajilta - miten te luulette että paperimiesten ja muiden duunareiden työpaikat pysyvät Suomessa kun firmoille jää suunnilleen kaksi vaihtoehtoa. Siirrä toiminnot ulkomaille ja sulje tehtaat Suomessa, tai pidä ne kannattamattomina Suomessa merkiten sitä että firma aikaa myöten menee konkurssiin. Kun nyt sitten Kokoomus, Perussuomalaiset, Kristilliset ja RKP edes yrittävät tehdä jotain jotta duunareille pysyisi työpaikkoja Suomessakin, niin he ovat riistäjiä, haluavat vain kyykyttää köyhiä, ja antaa rikkaille yrityksille ja porvareille.
Voidaanhan sitä tietysti jatkaa vihervasemmiston linjoilla. Ottaa lisää lainaa ulkomailta kattamaan vähenevät valtion verotulot, arvopohjaan vedoten ottaa lisää kouluttamattomia kehitysmaalaisia elämään KELA-kortin avulla, antaa työttömille niin hyvät tuet ettei työnteko kannata, vaan ’ideologisena“ työttömänä lorviminen tai sairaslomalla oleminen sen perusteella kun ”ahdistaa“ ja ’masentaa” tehdä tavallisia duuneja on yhteiskunnallisesti hyväksyttyä. Pitää vain olla sitten valmiita että jossain vaiheessa tulee seinä vastaan ja silloin koulutetut, hyväpalkkaiset ja rikkaat lähtevät ja Suomea odottaa Kreikan kohtalo...- Anonyymi
Johan oli taas ideologista hölinää, eikä järjenhiventä.
Kun verrataan Suomea muihin pohjoismaihin kuten pitääkin, niin verotus on Ruotsin kanssa hyvin samantasoista.
Tanskassa vastaavasti kokonaisveroaste korkeampi ja siten myös työttömyysturva on selkeesti parempi.
Palkkamenot ei isoilla yrityksillä ole mikään isotekijä koska niitä tekijöitä on nykyisin enää murto-osa takavuosikymmeenin nähden.
Puunhinta on huipussaan ja siellä myös pysyy kun Venäjän tuonti loppui ja meillä myös puun käyttö jatkuvasti lisääntyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan oli taas ideologista hölinää, eikä järjenhiventä.
Kun verrataan Suomea muihin pohjoismaihin kuten pitääkin, niin verotus on Ruotsin kanssa hyvin samantasoista.
Tanskassa vastaavasti kokonaisveroaste korkeampi ja siten myös työttömyysturva on selkeesti parempi.
Palkkamenot ei isoilla yrityksillä ole mikään isotekijä koska niitä tekijöitä on nykyisin enää murto-osa takavuosikymmeenin nähden.
Puunhinta on huipussaan ja siellä myös pysyy kun Venäjän tuonti loppui ja meillä myös puun käyttö jatkuvasti lisääntyy.Eihän Ayliike maksa veroa lainkaan, ei se elätä kuin 300 00 euron johtajiaan.
- Anonyymi
Papsrtu lakkojohtaja 220 000 € vuosipalkka.
meillä on nämä menneet ihan pieleen... hälläväliä... sitten.- Anonyymi
Katsopas peiliin ja pohdi vasta sen jälkeen, mikä on mennyt pieleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsopas peiliin ja pohdi vasta sen jälkeen, mikä on mennyt pieleen.
Pieleen mennyt->
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/nain-tienasivat-tyomarkkinapomot-ay-johtajalle-yli-25-000-kk/d7964909-4584-4c29-98db-4b4f9c29499a
Duunarin palkka jo 25 000 .€ kuussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieleen mennyt->
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/nain-tienasivat-tyomarkkinapomot-ay-johtajalle-yli-25-000-kk/d7964909-4584-4c29-98db-4b4f9c29499a
Duunarin palkka jo 25 000 .€ kuussa.No mikäs tuossa on mennyt pieleen? Eikö johtajilla kuulukaan olla johtajien palkat? Mikä helvetin kommunisti sinä oikein olet?
- Anonyymi
Stora Enson tulos sukelsi – toimitusjohtaja ei näe merkkejä kysynnän paranemisesta.
Lakot söi. Yhtiön on sopeuduttava epävakaaseen tilanteeseen niillä keinoilla, jotka sillä on käytössään, eli kustannusten hallinnalla ja tuotannon supistamisella. Palkat on jo liian suuri menoerä. Jos palkoista leikattaisiin komannes, tulisi uusiakin työpaikkoja.- Anonyymi
Myös metsänomistajien ahneus söi Stora Enson tulosta. Kaikki heistä eivät ole yhtä jaloja kuin Majuri, joka jopa jäädyttää puun ajoreitit talvisin yhtiön puolesta omalla kustannuksellaan, puhumattakaan että hinaisi kuutiohinnat viimeisen päälle tappiin.
- Anonyymi
Tajuatko sinä ollenkaan, miten typerä lausuntosi oli? Ensin valitat, että metsäyhtiöt kärsisivät ylisuurista palkoista ja seuraavassa hetkessä potkaisit jakkaran väitteesi alta toteamalla, että kun palkkoja pienennettäisiin, syntyisi uusia työpaikkoja. Paljonko metsäyhtiöiden palkkakulut silloin pienenisivät? Tiedätkö, mikä siinä pienenisi vain ja ainoastaan? Työntekijän tili, mikä tarkoittaa kotitalouden ostovoiman supistumista. Mihinkäs se johtaisi, kun palkkoja poljettaisiin kollektiivisesti? Sytyttääkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös metsänomistajien ahneus söi Stora Enson tulosta. Kaikki heistä eivät ole yhtä jaloja kuin Majuri, joka jopa jäädyttää puun ajoreitit talvisin yhtiön puolesta omalla kustannuksellaan, puhumattakaan että hinaisi kuutiohinnat viimeisen päälle tappiin.
"Majuri" on niin myötätuntoinen, että antaa puunsa hyväntekeväisyytenä pahasti köyhtyneelle metsäyhtiölle. Ihan kuten oli omien sanojensa mukaan henkilökuntansa kanssa ruokkimassa lastentarhanopettajien lakon aikana nälkiintyneitä lapsia.
"Majuri" on varoissaan, kun muut bisnekset ovat olleet niin "tuottoisia". Suurena takuueläkeläisten esitaistelijana 6950 €:n kuukausieläkeellään :)))))
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14564407/pankkomajuri-teki-hyvan-tilin
Taitaa "majurin" metsäkaupoissa mennä jonkun muun metsää nurin ja urakalla :))))))
- Anonyymi
Tehtaat lähtee Suomesta. Liian korkeat palkat, lääkärin palkka punikilla.
- Anonyymi
Lahtari haluaa halpatyövoimaa?
- Anonyymi
RAJAKAUPPA VENÄJÄLLE POIKKI
KAAKKOIS-SUOMEN METSÄTEOLLISUUS POIKKI
Nyt lähtee rasisminvastustajademareilta tie kortistoon
Pian alkaa vapautua asuntoja jos alue kiinnostaa, minua ei
mutta jos, tehkää sikamaisen alhainen tarjous
Omakotitaloa lähtee, jossa ennen pihassa kaksi autoa, ja pakastin täynnä jäätelöä
ja demari lätki kalkkunaa ja kirnupiimää herkkuruokana ja eli leveästi
NYT JÄLJELLÄ ON SIAN- JA MARINRINPRESETTÄ JA RASISMINVASTAISTA RAPEISTA LEIPÄÄ- Anonyymi
Menisit töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menisit töihin.
Ei tarvitse enää
Enso on laskenut - ulkomuistista - 40% 12 kuukauden sisällä ja Metsä Board 20% tänä vuonna, se ostaa rutosti omiaan
Odotan vielä jonkin aikaa
Eilen otti hittiä TietoE otin sitä ja seursilen, nyt on vasta runsas prosentti salkussa
Palkkatöihin en enää lähde aamuisin maksamaan Kela- matuja, kerran jouduin kun ei muuta ollut Aaltoon pariksi vuodeksi opettamaan nanoteknologiaa
Muuten kansanedustaja oli siellä kellarissa duunissa Sakari Puisto kokeellinen nanotohtori vähän aikaa, en tunne, olin yläkerroksissa
- Anonyymi
5500-6000 € paperipalkkoja ei tule olemaan. Alettava elämään pienemmästi, jotta saadaan töitä laajemmin. Alkaa kiinnostamaan palstaviljely ja metsämarjatkin.
- Anonyymi
Enson kurssi laski tänään 11 prosenttia
en ostanut
Vuodessa laskenut vasta noin 40 prosenttia
Minusta sen pitää laskea lisää ja poistaa tehtaita Suomesta
halvempiin maihin muuten ei kurssi etene
Metsä Board on laskenut vasta 20 prosenttia tänä vuonna ja sillä on tapana ostaa
omiaan joten täytyy ehkä odottaa vielä jos kiinnostaa???
- Anonyymi
Tulevina vuosina on Suomessa paljon näitä paperimiehiä jotka vaativat hallitusta pelastamaan jonkun itä-suomalaisen tuottamattoman paperitehtaan koska " miulla on täällä omakotitalo, lapset koulussa ja kaikki kaverit, mihin mie täältä lähen?".
Opetelkaa uusi ammatti, muuttakaa työn perässä, tai elelkää pienellä työttömyysturvalla. Suurfirmat eivät ole mitään hyväntekijöitä, niiden tarkoitus on tuottaa voittoa omistajilleen, ja jos se ei onnistu Suomessa niin se onnistuu sitten jossain muualla. - Anonyymi
Persukaarti ilmatteeks töihin, ni ei siirretä .
Palkat alas, ja voitot ylös, näin ajattelee "puolue ilman sosialismia"!- Anonyymi
De Maripönttö luulee että yritys tienaa laskemalla palkkoja vailka yritys tienaa innovaatioilla
De Marion vähäpönttö - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
De Maripönttö luulee että yritys tienaa laskemalla palkkoja vailka yritys tienaa innovaatioilla
De Marion vähäpönttöNo miksikäs perspentit ovat niin innokkaina lähteneet hallitukseen polkemaan työntekijöiden työehtoja? Halvalla meni Kokoomukselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miksikäs perspentit ovat niin innokkaina lähteneet hallitukseen polkemaan työntekijöiden työehtoja? Halvalla meni Kokoomukselle.
Ei globalisaatiossa poljeta palkkoja vaan demari on jäykkä sopeutumaton
”Puun osuus kustannuksistamme on noin kolmannes. Etenkin Suomessa puun hintakehitys on ollut tappava. Vuodessa hinta on noussut 20–30 prosenttia”, toteaa Stora Enson talousjohtaja ja Suomen maajohtaja Seppo Parvi.
Että silleen.- Anonyymi
sanomalehti paperin teko piti olla suomessa tappiloilista kun tuotanto lopetittiin,mutta sanomalehdet valitti kun ulkoa ostettu raaka paperi olikin 7-8 kertainen hinta kotimaiseen verrattuna,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sanomalehti paperin teko piti olla suomessa tappiloilista kun tuotanto lopetittiin,mutta sanomalehdet valitti kun ulkoa ostettu raaka paperi olikin 7-8 kertainen hinta kotimaiseen verrattuna,
Ihmeellistä puliveivaamista koko asian ympärillä. Asia on ollut hyvin yleisesti tiedossa jo tavattoman pitkän aikaa, että sanomalehtipaperin kysyntä tulee romahtamaan digitalisaation myötä. Nyt sitten öyhötetään, että vika olisi työntekijöiden palkoissa ja työehdoissa. Puun hinta nousee, koska markkinoilla ei ole tarpeeksi raakapuuta. Samanaikaisesti kuitenkin paperin kysyntä supistuu supistumistaan. Mihin sitä sellua pitää keittää, jos tuotteelle ei ole kysyntää? Onko metsäyhtiöistä loppunut innovaatioajattelu lopullisesti? Tottakai biokomponenteille on valtavasti kysyntää ja se patistaa sellunkeittoon, mutta seurauksena saattaa olla, että selluvarastot vaan täyttyvät ja sellun hinta romahtaa reippaasti alle tuotantokustannusten. Negatiivinen oravanpyörä siis.
- Anonyymi
Edelleen, persutrolli, miten tää paperimiehet liittyy Suomen Keskustaan?
- Anonyymi
Yritä arvata, jos et tiedä. Ei pitäisi olla vaikeaa.
- Anonyymi
Olisit käynyt kansakoulun loppuun, olisi enemmän viisautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisit käynyt kansakoulun loppuun, olisi enemmän viisautta.
Pankkomajurin "yliopisto", kansakoulu vuodelta kivi ja keppi :))))))))))
- Anonyymi
Ettekö te pässit tajua...ei Kokkarit ja PS aja mitään " palkat alas, voitot ylös" linjaa vaan näkevät asiat suurempana kokonaisuutena. Jotta Suomessa olisi tulevinakin vuosina työpaikkoja myös duunareille eikä vaan Stadin teknologian osaajille ja virkamiehille niin nämä ulkomaisten konsernien omistuksessa olevat tehtaat on saatava pysymään Suomessa! Ja jos niiden toimintaa ei saada kannattavaksi Suomessa, ne lähtevät muualle. Se on niin yksinkertaista. Ja kun ne työpaikat lähtevät niinne eivät palaa...
- Anonyymi
Ai eivät aja vai? Ja suuren kokonaisuuden merkittävänä osana on tuottaa entistä enemmän verohyötyjä progressiivisesti sinne ylemmän luokan tulodesiileihin? Keiltäkös se otetaan pois, jotta touhu on ylipäätään toetutuskelpoinen?
Kyllä taustalla lemuaa vahvasti ay-liikkeen nujertaminen ja suomalaisen työvoiman halpuuttaminen. Suomesta pohjolan Albania, Kokoomuksen ja PS:n johdolla!
- Anonyymi
Muissa maissa palkat ovat kilpailukykyisempia, viesti metsäyhtiö UPM:n toimitusjohtaja.
– Valitettavasti tällä ay-toiminnalla investoinnit menevät muualle ja perustervettä toimintaa joudutaan Suomessa sopeuttamaan.
Myös saunalisä on termi, joka on säilynyt paperitehtailla hengissä.
Saunalisä on runsaat neljä euroa ja se rapsahtaa lauantaiaamun kello 06 ja sunnuntaiaamun kello 06 välisistä työtunneista tuntipalkan päälle.
-juhannuksena ja jouluna tehdystä työstä maksetaan paperitehtailla 200-prosentin lisää eli kolminkertaista palkkaa. Muilla aloilla sunnuntailisä maksetaan yleensä tuplana. - Anonyymi
Joo, Pesonen siirtyy vuoden sisällä eläkkeelle
Luulen että UPM innovaatioissa siirtyy pois Suomesta
Sellu tehdään PdT:ssa Uruguayssa ja biotekniikka Leunassa ja Rotterdamissa. Energia jää Suomeen
UPM sai Saksalta miljoonatuet sijoittaessaan biojalostamon Leunaan
Metsä Group on irtautunut paperista kokonaan ja Stora Enso on irtautumassa. Metsä Group ja Stora Enso perustavat kartonkiin, ei kuulu UPM:n tuoteisiin
Minulla pieni siivu UPM salkussa ja tarkkailen pääseekö ostamaan lisää dipeistä
2022 Pesonen sanoi yhtiön olevan niin varma, että paperiteollisuudessa työntekijöille taataan palkat kahdeksi vuodeksi eli palkanmaksu jatkuisi vaikka jokin yksikkö lopetetaan, Pesosen lähtölahja duunareille - Anonyymi
Lakkoilkaa punikit, lähtee loputkin.
- Anonyymi
Lahtarin ulinaa. Ahneus paistaa kuuhun asti.
- Anonyymi
Liian korkeat palkat tekee tehtaat kannattomaksi, ne suljetaan.
- Anonyymi
Nyt punikit lakkoon jos se toisi kannattavuutta. heh, varmaan käsitys Putin rengeillä.
- Anonyymi
Ihan oikein näille sellunkeittäjille. Jos tehtaita suljetaat näitten ahneiden työntekijöiden johdosta. Ei todellakaan säälittä yhtään.
- Anonyymi
Romautus tuli lakkojen avittamana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651586
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;187426- 26419