Kumpiko on helluntailaisille tärkeämpi
A. Kielillä hurmostelu
B. Kaataminen
Hävettääkö helluntailaisia ?
61
398
Vastaukset
- Anonyymi
Ennen oli tärkeämpää kielillä puhuminen, mutta Ylivainion aikaan kaataminen. Nykyään taitaa olla tärkeintä ylistysjoikaamiinen, eksegetiikka, ekumenia ja naispastorit.
Toki jokaisessa helluntaiseurakunnassa on aina vähintään yksi hurmahenki siellä vanhimmistossa joka fanittaa Selkomaata ja muita kaatajapappeja. Ei helluntaiseurakunta enää ole niin radikaali kun se joskus on ollut. Nykyajan helluntaiseurakunta on aika amerikkalaistyyppinen sivistyn yleisevankelikaalinen seurakunta.
Ehkä jossain maaseudun pienemmillä paikkakunnilla on vielä sitä vanhan ajan helluntaiherätyksen toimintaa. - Anonyymi
Luterilsisten olisi syytä hävetä näistä Lutherin inkvisiittoreista, jotka eivät osaa muuta kuin kirjoittaa saastaa ja valehdella.
Taitaa olla luterilaisten uskonto tälläistä.- Anonyymi
Kumpiko on sinulle henkilökohtaisesti tärkeämpi?
Lahkohenki on sekoittanut pääsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpiko on sinulle henkilökohtaisesti tärkeämpi?
Lahkohenki on sekoittanut pääsi.Luterilausuus vie kadotukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilausuus vie kadotukseen.
Ei vaan epäusko. Et tunne selvästi Raamattua
- Anonyymi
Hengen pumppaus sielullisin keinoin.
Samanlaista hurmoksellisuutta on myös
populaarikonserteissa.- Anonyymi
>>Hengen pumppaus sielullisin keinoin. Samanlaista hurmoksellisuutta on myös populaarikonserteissa.
Myös luterilaisilla on jossakin tilaisuuksissa modernia ylistysmusiikkia. Onneksi Sunnuntain jumalanpalveluksissa lauletaan vielä virisiä. - Anonyymi
Luterilaisten "uskonnollisuus" näkyy festareilla. Pirunmerkkiä heilutetaan käsillä. Pändi on pukeutunut piruiksi. Sitten juodaan ja huorataan.
Tämä on luterilaisten hurmoksellisuutta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisten "uskonnollisuus" näkyy festareilla. Pirunmerkkiä heilutetaan käsillä. Pändi on pukeutunut piruiksi. Sitten juodaan ja huorataan.
Tämä on luterilaisten hurmoksellisuutta!Eikö teitä muotojumalisia luterilaisia hävetä!
Suomi on Sodoma! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on luterilaisten hurmoksellisuutta!Ei tuolla ole mitään tekemistä uskon kanssa eikä luterilaisuuden kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö teitä muotojumalisia luterilaisia hävetä!
Suomi on Sodoma!Suomi on Sodoma mitä enemmän täällä on uudestikastajila
Sata vuossa sitten kansa oli hyvinkin uskovainen eikä uudestikastajie ollut niin paljon
Eikö teitä hävetä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on Sodoma mitä enemmän täällä on uudestikastajila
Sata vuossa sitten kansa oli hyvinkin uskovainen eikä uudestikastajie ollut niin paljon
Eikö teitä hävetä?"Suomi on Sodoma mitä enemmän täällä on uudestikastajila"
Juuri näin. Suuri enemmistö suomalaisista on luterilaisia jotka kastavat kolmesti. Anonyymi kirjoitti:
Eikö teitä hävetä?100 vuotta sitten suomalaiset eivät olleet uskovaisia, se selviää, kun lukee kirkon rippikirjoja. Sinne pappi on hyvinkin tarkasti kertonut ihmisten syntejä. Kun niitä lukee, niin huomaa, että ihminen on ollut aina syntinen. Onneksi papit ovat tarkkaan kertoneet ihmisten rikkeet rippikirjoihin, muuten vosimme uskoa, että ennen vanhaan ihmiset olivat puhtaita pulmusia.
Kannattaa lukea vanhoja rippikirjoja, niin näkee totuuden ihmisten tekosista. Siellä on vaikka minkälaisia rikoksia taltioituna. On murhia, aviottomia lapsia, lasten murhia, varkauksia ja muita rikoksia.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö teitä hävetä?"Sata vuossa sitten kansa oli hyvinkin uskovainen"
Silloin ei ollut rienaavaa luterilaisten juopporinkiä.
- Anonyymi
Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.
- Anonyymi
Huom! "anabaptisteista"
Helluntaikirkon Apostoli oli oikeuden päätöksen mukaan "anaalimiehiä".
Piensoho on myös helluntaikastettuja "ana" miehiä.- Anonyymi
>>Piensoho on myös helluntaikastettuja "ana" miehiä.<<
Luterilainen kirkkoherra Koivisto oli "oraali" miehiä.
- Anonyymi
"A. Kielillä hurmostelu"
Kielillä puhuminen on nykyään levinnyt kaikkiin kirkkokuntiin eikä se ole enää helluntailaisten yksinoikeus.
https://uusitie.com/professori-joka-puhuu-kielilla-ja-uskoo-etta-koyhien-auttaminen-on-vastaus-sekularismin-haasteeseen/
Vihittiin Englannin kirkon (anglikaani) papiksi vuonna 1975. Toiminut vuosina 2003–2010 Durhamin piispana. Mies puhuu avoimesti niin henkilökohtaisista kamppailuistaan kuin rukouselämästään. Hänelle Jumala on ”Jumala, joka voi tehdä, mitä hän haluaa.” Hän voi tehdä ihmeitä, parantaa sairaan tai antaa profetian sanan. Olen itse käyttänyt kielilläpuhumisen lahjaa yksityisessä rukouksessa monen vuoden ajan. Meidän traditiossamme sellaisesta ei haluta pitää meteliä. Mutta en ole myöskään häpeissäni siitä enkä ujostele puhua siitä. Wright kertoo saaneensa kielilläpuhumisen lahjan, kun hän oli valmistautumassa uuteen haastavaan papintehtävään ja hänen puolestaan rukoiltiin. - Anonyymi
Miksi häpeäisin. Sillä minä en häpeä evankeliumi, sillä se on Jumalan voima itsekullekin uskovalle pelastukseksi, ensin juutalaisille, sitten kreikkalaisille. Room. 1:16. Olet sinäkin aivan metsässä. Kirjoitat puuta heinää. Hävetkää pridemarsseja, abortteja, kirkkojen polttoja, FARISEUKSET.
- Anonyymi
eihän helluntailaisuus ole sama kuin raamatun evankeliumi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eihän helluntailaisuus ole sama kuin raamatun evankeliumi.
Helluntaissa on raamatunmuk evankeliumi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaissa on raamatunmuk evankeliumi
niinhän sä luulet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinhän sä luulet.
Siis elätte luulojen varassa. Sen olen tiennyt kauan. Kippokasteenne on luulojen kirjasta. Vinttinne on todella pimeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis elätte luulojen varassa. Sen olen tiennyt kauan. Kippokasteenne on luulojen kirjasta. Vinttinne on todella pimeä.
Kippokaste on pääsi sisällä. Vinttisi on todella pimeä kun moisesta puut
Anonyymi kirjoitti:
niinhän sä luulet.
Kyllä minä luen Raamattua. Minulla on englannin-, saksan-, ruotsinkielinen Raamattu, joita myös tutkin. Nyt olen alkanut lukea hepreankielistä Raamattua.
En tiedä, mistä ihmiset ovat saaneet päähänsä, että helluntailaisilla olisi joku oma Raamattu, josta he lukevat. Kyllä me luemme ihan sitä samaa Raamattua kuin luterilaisetkin.
Harhaluuloja on monenlaisia tämä maailma täynnä.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Kyllä minä luen Raamattua. Minulla on englannin-, saksan-, ruotsinkielinen Raamattu, joita myös tutkin. Nyt olen alkanut lukea hepreankielistä Raamattua.
En tiedä, mistä ihmiset ovat saaneet päähänsä, että helluntailaisilla olisi joku oma Raamattu, josta he lukevat. Kyllä me luemme ihan sitä samaa Raamattua kuin luterilaisetkin.
Harhaluuloja on monenlaisia tämä maailma täynnä.helluntailaiset "ottaa" vain osa-raamattua , eivät tutki kokonaista raamattua, sillä:
"toista ei voi ymmärtää ilman toista" Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset "ottaa" vain osa-raamattua , eivät tutki kokonaista raamattua, sillä:
"toista ei voi ymmärtää ilman toista"Kyllä minä otan koko Raamatun tosissaan.
Vanhasta testamentistä en ota Mooseksen lakia käyttöön. Se olisikin aika vaikeata ja minun mielestäni se on tarkoitettu juutalaisille.
Esim. neuvo juutalaisille, kun he olivat matkalla Egyptistä maahan, jonka Jumala oli luvannut Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille. Se neuvo on se, että pitää kakalle mentäessä ottaa lapio mukaan ja mennä etäälle, sen jälkeen kakata ja peittää jätös lapiolla. Sitä ei nykyään viitsi tehdä. On siellä muitakin sellaisia ohjeita, jotka kuuluvat siihen aikaan.
Minusta Jeesuksen sanat: Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistä niin kuin itseäsi on minulle tärkeä. Jos minä rakastan lähimmäistäni, en silloin tahdo tehdä hänelle pahaa. Jos rakastan Jumalaa, en haluaisi pahoittaa Hänen mieltään olemalla paha.
Millainen on osa-raamattu ?- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Kyllä minä otan koko Raamatun tosissaan.
Vanhasta testamentistä en ota Mooseksen lakia käyttöön. Se olisikin aika vaikeata ja minun mielestäni se on tarkoitettu juutalaisille.
Esim. neuvo juutalaisille, kun he olivat matkalla Egyptistä maahan, jonka Jumala oli luvannut Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille. Se neuvo on se, että pitää kakalle mentäessä ottaa lapio mukaan ja mennä etäälle, sen jälkeen kakata ja peittää jätös lapiolla. Sitä ei nykyään viitsi tehdä. On siellä muitakin sellaisia ohjeita, jotka kuuluvat siihen aikaan.
Minusta Jeesuksen sanat: Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistä niin kuin itseäsi on minulle tärkeä. Jos minä rakastan lähimmäistäni, en silloin tahdo tehdä hänelle pahaa. Jos rakastan Jumalaa, en haluaisi pahoittaa Hänen mieltään olemalla paha.
Millainen on osa-raamattu ?Mooseksen laki ja Jumalan säätämä Vanha ympärileikkauksen liitto , vaihtui uuden liiton kasteeseen Kristukseen.
"Kristuksen ympärileikkauksella , ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa"
Kol: 2: 11-12
(Vanhan liiton ympärileikkaus Jumalan käskystä annettiin kahdeksan päivän vanhoille
poikalapsille , tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta , 1 Moos: 17: ja 3 Moos: 12:
- Anonyymi
Mitä on kielillä hurmostelu ?
Tunne hellareita eikä kukaan heistä ole minua kaatanut.- Anonyymi
Ei se kielillä hurmostelu ole muuta, kuin pahansuopaisten löperöpuhujien keksimä ivasana. Kun ivaajat eivät tunne Jeesusta, eivätkä näin ollen Isä Jumalan Pyhää Henkeä, niin ne pilkkaavat kaikista asioista niitä uskovaisia, joille Isä Jumala on suonut pyhien asioitten tapahtuvan Jeesukseen uskoville Jumalan lapsille..
- Anonyymi
Kaatuminen ja pumppaus. Ne on kaiken a ja o.
- Anonyymi
Mikä pumppaus?! Iliman pumppaus polokupyörän kumiin alapuolelle täytöksi, tai lasten ilimapalloon, tai uimarenkaaseen, tai potkupalloon, tai kumivenneesseen, tai suppilautaan, tai kumikajakkiin.
- Anonyymi
Mitä Jumalan käskyjä helluntailaiset noudattavat !?
Niillä on ihan omat Raamattuviritelmät mehukatista lähtien. - Anonyymi
On sulla idiootti aloitus. Täysin ala-arvoinen. Huonompaa ei voi keksiä !!!!!!!!
- Anonyymi
Miksi olet käärmeissäsi Niilo Yli-Kaatajalle?
Kyseessä on normihelluntailaisuus.
- Anonyymi
Hävettää vauvakastettujen kirjoitukset.
Alas ovat vajonneet.- Anonyymi
Helluntailahkolainen hävetköön.
Olet helluntaipastoreiden opettama. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailahkolainen hävetköön.
Olet helluntaipastoreiden opettama.Kippokastetut tunkevat helluntaipalstalle tuomaan omaa keskiaikaista taikauskoaan. Vauva ei saa kasteessa Raamatun Pyhää Henkeä eikä vauva uudesti synny kasteessa vaikka kuinka niitä tunnustuskirjoja siellä ääneen luetaan ja ulkoa opetellaan. Toki pappien ja piispojen aika taitaa nykyään menna enemmän sateenkaarimessujen järjestämiseen kun tunnustuskirjojen lukemiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kippokastetut tunkevat helluntaipalstalle tuomaan omaa keskiaikaista taikauskoaan. Vauva ei saa kasteessa Raamatun Pyhää Henkeä eikä vauva uudesti synny kasteessa vaikka kuinka niitä tunnustuskirjoja siellä ääneen luetaan ja ulkoa opetellaan. Toki pappien ja piispojen aika taitaa nykyään menna enemmän sateenkaarimessujen järjestämiseen kun tunnustuskirjojen lukemiseen.
Uudestikastettu harhaoppinen tunkee joka palstoille kitisten kippokasteesta. Lapsi saa kasteessa Pyhän Hengen ja syntyy Jumalan lapseksi vaikka tuo helluntailainen miten märisisi. Toki tuo märinä korvaa uudestikastajille Raamatun lukemisen, sillä mm vauvoista jankkaaminen menee Raamatun edelle siellä
- Anonyymi
Minua hävettää lähinnä sinun kirjoituksesi kun puhut vauvakastetuista vaikkei sellaisia ole.
Alas olet vajonnut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastettu harhaoppinen tunkee joka palstoille kitisten kippokasteesta. Lapsi saa kasteessa Pyhän Hengen ja syntyy Jumalan lapseksi vaikka tuo helluntailainen miten märisisi. Toki tuo märinä korvaa uudestikastajille Raamatun lukemisen, sillä mm vauvoista jankkaaminen menee Raamatun edelle siellä
Saitko tuon rienaajahengen siinä otsan kastelussa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saitko tuon rienaajahengen siinä otsan kastelussa?
Jaaha, se on taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa otssafetisseineen täällä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha, se on taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa otssafetisseineen täällä
Sillä itsellään on tapana rienata täällä uskovia. En tiedä saiko hän sen hengen siinä upotuksessa...
- Anonyymi
Älä anna pokaalia sioille
https://twitter.com/F1/status/1683143232073375744?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^1683143232073375744|twgr^565e251ca718cfb26ecb9cb5cbe9356ed7d65f31|twcon^s1_&ref_url=https://www.iltalehti.fi/formulat/a/b95c08e3-57ce-42ab-be9a-6f701cdb0e01 - Anonyymi
Kuinka alas mahtaa HELL-untai KIRKKO ja HELL_seurakunta mennä?
aina pohjaan asti?
2 tes 2
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
ja monet ev-lut kirkon pahat !
käyttävät JO AI-tietokone ohjelmaa PAPPEINA!
Tiekone ohjelma PAPPINA!
eli tämä on esimakua Ilmestyskirjan suuresta ekumeniasta eli koko maailmaan hallitsevasta kirkosta, uusi maaliman hallitus ja kirkko ja paavit. - Anonyymi
Helluntailaiset uskoo kuka mihinkin ja antaa villitsevien hurmoshenkien viedä heitä ja vaikka antaa kaataa selälleen lattialle, että suusta tulee vain epämääräistä naurua ja molotusta.
- Anonyymi
Noin se saatana pilkkaa Jeesuksen omia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se saatana pilkkaa Jeesuksen omia.
Noin sinä pilkkt Jeesuken omia isäntäsi kanssa
- Anonyymi
Mitä sakkia nämä helluntai sitä mahtaa olla !
Olisko navetan katolta alas tulleita ja kaffipannun päähän lyömiä! - Anonyymi
Ei se pelkkä Jeesuksen nimen hokeminen tee ihmisestä Kristittyä.
- Anonyymi
Helluntailaiset on kovia hokemaan Jeesuksen nimeä!
Ap. t. 19:13
Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset on kovia hokemaan Jeesuksen nimeä!
Ap. t. 19:13
Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".Helluntailasiet on kovia mantraamaan henkiä esiin ja pyytävät niitä antamaan merkkejä olemassaolostaan.
Ne saattaa hokea pitkän aikaa "tule henki, tule henki, tule henki ja anna merkkejä paikallaolostasi."
- Anonyymi
Jumalan Henki ei halua kaataa ihmisiä.
Hellari kaatajilla on aivan muut henget apuna. - Anonyymi
Kirje efesolaisille 4:14
Ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
Helluntailaiset jääneet räyhäämään äänekkäästi opinalkeista esim. uudelleen kastamisen puolustus.
Helluntailaiset kaatovoimat eivät ole Pyhästä Hengestä.- Anonyymi
ei ne ole Jumalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei ne ole Jumalasta.
Lutterin kirkosss vain se juoppo pappi vähän huojuskeli, penkeissä istutaan vakaasti kirkkotummissa kasteen armossa.
Siellä noustaan ja lasketaan pillin mukaan ja varotaan ettei jumalan henki vain pääse sekottamaan kirkkojärjestystä.
Kauhistus olisi jos joku ihan oikeasti tulisi jeesuksen seuraajaksi, se olisi lähes karkotuksen paikka!
Vain verotulon .menetys hidastaisi hiukan prosessia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei ne ole Jumalasta.
Kuka kertoi?
Oliko rippipappi vaiko sen tuuraaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutterin kirkosss vain se juoppo pappi vähän huojuskeli, penkeissä istutaan vakaasti kirkkotummissa kasteen armossa.
Siellä noustaan ja lasketaan pillin mukaan ja varotaan ettei jumalan henki vain pääse sekottamaan kirkkojärjestystä.
Kauhistus olisi jos joku ihan oikeasti tulisi jeesuksen seuraajaksi, se olisi lähes karkotuksen paikka!
Vain verotulon .menetys hidastaisi hiukan prosessia.helluntailaiset ei muusta osaa puhua , kuin "usko ja juoppous".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain verotulon .menetys hidastaisi hiukan prosessia.Parhamin kirkossa kalja on tärkeää
Siellä endaumentissa harjoitetaan käsiotteita
Jos joku uskoo apostoliseen opetukseen niin saa kuulla siitä ja vihat niskaan
Näin parhameissa
- Anonyymi
Parhamilaisuudessa eksytetään kristittyjä Jeesuksen nimeä hyväksi käyttäen.
Jeesus: "Monet tulevat minun nimeäni käyttäen ja eksyttävät monta."
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763402
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t312011Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681919Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian171476- 281401
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261328Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61306Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671247Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531025